BELL inca mai spera la elicoptere facute in Romania

Da, este vorba de AH-1Z, reluand ideea vechii incercari cu Dracula, si da, cei de la Bell inca spera! Poate a doua oara va fi cu noroc! Speram si noi sincer sa nu fie un alt episod in care unii se roaga de noi iar noi nu vrem nimic…

Si acum spicuim din Adevarul si ZiarulFinanciar:

 
Cautăm primul partener internaţional solid care să ne permită să avem o producţie la nivel internaţional. Cred că acest partener este România, în patru-cinci ani. Luăm în considerare şi alte ţări, pentru că politicile şi bugetele se schimbă şi trebuie să luăm în calcul şi alte opţiuni. România are cel mai mare potenţial în Europa”, a declarat Richard Harris, vicepreşedinte pentru dezvoltarea afacerilor militare internaţionale al Bell Helicopter, în cadrul unei conferinţe de presă astăzi.

 „Un întreg proces de formarea şi de instruire a angajaţilor trebuie făcut înainte: de evaluare a instrumentelor existente, de formare a românilor în America. Procesul poate dura între patru şi cinci ani. În mod obişnuit, când lucrăm cu un partener, la început, Bell Helicopter va construi în Texas primele cinci sau şase elicoptere româneşti cu specialişti români care vor veni în Statele Unite pentru a învăţa care sunt procesele, apoi totul va fi tranziţionat încetul în încetul în România, până când toate procesele vor putea fi făcute aici”, a precizat Harris.

„Există cadrul strategic pentru a se obţine licenţa pentru ca producţia de elicoptere americane să se facă în România”, a spus Harris, subliniind că aceasta este opinia lui personală.

„Preşdintele Trump se întâlneşte cu parteneri strategici. România este un partener strategic, cu un rol strategic în NATO, ale cărei cheltuili de apărare au atins 2% din PIB. Văd un nou capitol care se poate deschide pentru România, într-o poziţie cheie”, a spus Harris, evidenţiind că este propria lui opinie.

Bell Helicopter a propus industriei române să participe la licitaţia pentru fabricarea unor componente ale elicopterului AH-1Z Viper. „Ar fi o bună tranziţie ca la IAR Ghimbav să se producă coada elicopterului”, a spus Harris.

Vânzarea de elicopetere ale companiei americane este realizată de guvernul american. Până în prezent, guvernul din România nu a contactat guvernul american pentru a da un răspuns acestei propuneri.

Bell Helicopter ar putea construi în România modelul AH-1Z Viper, un model superior din multe puncte de vedere vechiului Cobra, potrivit lui Harris. Acest model poate oferi o protecţie împotriva proiectilelor calibrul 23 mm, poate atinge o viteză maximă de circa 370 km/h şi are o autonomie, cu rezervoare suplimentare, de peste 1.100 de kilometri. Costul elicopterului AH-1Z Viper, produs pentru Marina Americană, este stabilit de guvernul Statelor Unite şi este de 30 de milioane de dolari. „Costul de operare al elicopterului Viper este cu 30% mai mic decât al oricărui alt elicopter din lume”, a precizat Harris. „Elicopterul AH-1Z Viper i-ar fi foarte folositor armatei române”, a mai spus vicepreşedintele Bell Helicopter.

Reprezentanţii Bell Helicopter au, săptămâna acesta, întâlniri cu autorităţile române şi vor face vizite companiilor aerospaţiale pentru a evalua potenţialul României ca partener de construcţie. Pe durata verii se va face o evaluare, iar în octombrie, compania ar trebuie să aibă concluziile în privinţa capabilităţilor României ca partener, a spus Harris.

Bell Helicopter a fost invitată, în luna martie, de ministrul pentru Mediul de Afaceri, Alexandru Petrescu, pentru a analiza industria din România. „Am fost aici în martie, ca parte a discuţiilor economice dintre România şi Statele Unite. Am fost invitaţi de ministrul pentru mediul de afaceri, Alexandru Petrescu, pentru a vedea oportunităţile de industrie”, a precizat Harris.

În urmă cu patru ani, compania Bell Helicoper a fost abordată de Ministerul Economiei cu propunerea de a lua în calcul România ca oportunitate de industrie.

Bell Helicopter a avut în 1996 un parteneriat cu IAR Ghimbav pentru fabricarea de elicoptere de atac, care urmau să se numească Dracula. ”Atunci, din motive politice, nu am putut produce acest elicopter. Acum, vrem sa reînviem proiectul Dracula, cu un model mai nou şi mai performant”, a afirmat Harris.

 

89 de comentarii:

  1. Doamne ajuta! 🙂 Intrebare intrebatoare….cine sa fie partenerul idel din tara noastra? 🙂

    • Principalul partener este deja identitifcat in mesajul vicepresedintelui Bell, Richard Harris.

      In cazul productiei in Romania, vor fi mai multi parteneri si furnizori, nu doar unul.

      • Da, insa cum ramane cu parteneriatul cu Airbus? Posibil ca francezii sa fi invatat lectia de anul trecut, atunci cand IAR a cotit-o catre Bell semnand acest memorandum. Daca au trecut acolo clauze care sa tina IAR blocat sanatate si-un praz verde!

        Sper doar ca romanii sa fi fost mai smecheri si sa fi jucat clasicul joc romanesc la doua capete, vazand de unde pica mai mult, nu sa fi semnat ca primarul!!!

    • De cate elicoptere de atac am avea nevoie?De regula ar trebui sa avem mai multe avioane de suprematie aeriana decat elicoptere.

      • Avantajul cand esti intr-o alianta MARE e ca fiecare poate pune pe masa cate ceva ca sa fie un meniu ca lumea.

        Cred ca si americanilor le convine ca Romania sa aiba o flota decenta de elicoptere de atac (daca-s americane cu atat mai bine) si ar fi mult mai binevoitori sa contribuie ei pe palierul suprematie/interceptare.

        Mai rau e cand n-ai nimic si te crezi smeker, cum vrea sa faca echipa de tradatori dragnea-tariceanu.

        Nimeni nu se opune in Romania acelui 2% pt aparare, nici un partid si nici o categorie sociala. Deci …. blocarea alocarii efective tine doar de rea vointa = tradare.

      • Prin Tratatul de dezarmare conventionala de la Paris din 1990 in Europa, Romania are dreptul sa detina maxim 120 elicoptere de atac. in 1996-1997 cand BellHelicopters Textron a incercat prima data sa produca la IAR Ghimbav Brasov AH-1Z Viper era vorba de un nr de 96 elicoptere iar restul pana la 120 urmau sa fie cele 24 IAR-330 SOCAT.
        In Armata romana pt toate categoriile de forte este loc si de elicoptere de conceptie europeana cat si americana. Bine ar fi sa avem 2 fabrici de elicoptere una in care sa se fabrice elicopterele Airbus Helicopter la IAR Ghimbav Brasov si una pt Bell Helicopter Textron intr-o alta locatie.
        ce tipuri de elicoptere se vor fabrica in cele 2 fabrici pe langa AH-1Z Viper si Super Puma Mk1, ar mai trebui EC-135, OH-58 Lakoota, plus sa se faca mentenanta la elicopterele achiziitionate din import, CH-47 F Chinock si/sau CH-53 E/K Staillon si EC-725 Caracal sau Changhe Z-18….! Nu ar strica la FMRo nici vreo 12 V-22 Osprey!

  2. O singura remarca as face; noi n-avem in mod real 2% din PIB pt aparare, se vede cu ochiul liber cum absolut toate programele au fost blocate, de catre acest infractor de drept comun – dragnea…
    In rest toate cele bune.

    • Aproape ca nu mai conteaza lucrul asta, avand in vedere cei 5 – 6 ani necesari demararii productiei. daca reusesc sa ii convinga anul asta sa semneze, nu vad nicio problema in a aloca 2% de la anul….ma refer la Bell. Cat despre Dragnea, ramane de vazut care este planul pentru el, omul este evident impotriva curentului occidental, iar atunci cand te pui de craca si faci pipi impotriva vantului, risti serios sa te uzi pe pantaloni.

      Eu am sincera impresie ca la Washington s-a discutat si de el si nataraii lui cu Trump, ca prea a dat-o ratoiul in sprijin direct pe Iohannis si in lupta anticoruptie pe care ei o stiu bine si o sprijina activ si neconditionat!

      Traim si vedem…..cand era termenul la condamnarea lui?

    • capatu' satului

      Nu avem 2% si nici nu se estimează
      Minciuna are picioare scurte si a iesit de mult la iveala

      Se presupune ca grindeanul trebuie să plece din scaun pt. ca nu a îndeplinit tinta de a pune mâna pe toata puterea, inclusiv justiție si servicii – o parte a fost trecuta direct sub control psd
      Jiohanis este prea ocupat cu sotia si decoratiile- asteapta ca sefii de stat major de prin 40 ca toate lucrurile rele sa se rezolve singure
      Numai ca chestia asta nu s-a intamplat niciodată
      Victoria iubeste pregatirea

      Între timp pt. obosiții din sri, sie si restu…nu exista amenințări la adresa sigurantei nationale

      Justitia incepe sa obosească iar ccr este pe fata pro comunisti
      stalin si poporu rus fericire ne-a adus

  3. O stire foarte buna,sunt foarte fericit,am ceva speranta ca cel dela bell nu a vorbit in zadar

    • Singura speranta ca lucrurile sa evolueze pozitiv este, cred, la Presedinte si CSAT. Din pacate..
      Intrebare. Din programele aprobate in parlament de ce nu facea parte si acesta? In aceste conditii, ce sanse reale de realizare sunt, in orizontul celor 4 sau 5 ani. Nu mai tin minte exact, dar am impresia ca nici programul de achizitionare Patriot nu era pe lista aprobata. Oare s-au schimbat atat de mult lucrurile dpdv geopolitic de la aprobarea acelor programe si pana acum? Sa fie unele din acele programe in curs de inlocuire cu altele de provenienta SUA, adica AH si Patriot?

  4. Ar fi bine sa construim si varianta de transport,motor, transmisie,si alte componente idraulice si electrice sunt compatibile in proportie foarte mare

    • @robu
      Asa ar fi normal.

    • Si cu Airbus cum faci, daca dai si transportul la americani?

      • Un pic de concurenta intre producatori n-ar strica. Concurenta ne-ar putea avantaja.

      • @cezar
        Sunt elicoptere din clase diferite Super Puma si Huey.
        Pt simplificarea logisticii ar fi bine sa se aiba in vedere UH-1.

        • Sa achizitionezi atatea tipuri de elicoptere ai nevoie de bani grei, iar la noi nu este cazul avand in vedere cate lipsuri avem in dotarea armatei. Putin probabio sa se intample asa ceva!

          • nu e neaparat o problema…

            Pumele, o parte din cele pe care le avem, pot fi modernizate la Super-Puma… eventual se mai pot achizitiona in urmatorii 3-4 ani un lot de 12 noi, cu fuselaj extins, urmat poate de inca 12 peste alti cativa ani.

            Daca se hotarasc sa dea o comanda pentru 24-36 de AH-1Z livrabile dupa 2022 (cei 5 ani de pregatire), cu o rezerva de inca 24 mai tarziu, carcasele la poarta fabricii ar costa putin peste 1 mld. $, etapizati in 5-6 ani, deci n-ar fi gaura in cer la 150-200 mil.$ platiti anual pentru elicoptere.

            UH-1 Venom ar putea fi folosite de infanteria marina de la noi, n-ai nevoie de lot mare.

            In plus, atat AH-1 Z cat si UH-1 sunt folosite si de infanteria marina americana stationata la Constanta, ceea ce ne poate simplifica logistica.

            • Si cu Pumele NAVAL ce faci, ca le ai deja in dotare? Ar insemna iarasi sa fim pestriti, iar la loturi mici te omoar si mai rau logistica. Sa cumperi 80+ de H215M de la Airbus+IAR, inca pe atatea Venom si Viper de la Bell produse aici, ar avea sens, insa sa iei pe bucati si in loturi mici nu e chiar indicat. Am avea Puma, Super Puma, H125M, Viper si Venom in bucati de cate 15 – 20 de bucati. Direct India!

              • Pumele Naval ar trebui configurate pentru partea de misiuni antinava si anti-submarin, adica apararea litoralului si sprijinul flotei.
                Venom-urile ar trebui folosite de infanteria marina, alta mancare de peste.
                Nu te omoara nici o logistica, mai ales ca vei avea fabrica in curte: cateva zeci de AH-1Z + o duzina de Venom cu componente comune, inseamna ca te apropii de numarul actual de Puma.
                PArcul de Puma/Super-Puma ar putea continua cu numerele actuale, tot cu fabrica in curte.

                La elicoptere de atac, in afara de Rooivalk, care are viitor incert si nu are integrat deocamdata decat armament sudafrican, nu ai nimic in comun cu Super-Puma. Nici chiar Rooivalk nu e acum prea compatibil cu Super-Puma. Deci orice elicopter de atac am cumpara, va avea alta logistica decat Super-Puma, s anu mai vorbim de Pumele actuale, care au alte repere si motoare fata de Super-Puma.

              • Apropos, Israel au avut putin peste 30 de Cobre, japonezii 89, turcii au avut 32, PAkistan au 35, Coreea de Sud auavut 75…

                UH-1Znu are armament naval:
                2 external stations for 70 mm (2.75 in) Hydra 70 or APKWS II[35] rockets
                2 pintle mounts for 7.62×51 mm M240D machine guns, .50 in (12.7 mm) GAU-16/A machine guns, or 7.62×51 mm NATO GAU-17/A Gatling guns
                Versiunea navalizata e asta: Agusta-Bell AB 212ASW
                https://en.wikipedia.org/wiki/Bell_UH-1N_Twin_Huey

            • Inca un lucru, pe langa faptul ca nu e bine sa depinzi de un singur producator sau aliat, la nasoleala poti sa primesti AH-1 si UH-1 din rezervele SUA, si anticipand putin, poti sa cresti mai rapid parcul modernizand carcase existente decat fabricand unele noi.
              Deci in caz de urgenta poti sa-ti cresti rapid flota cu cateva duzini de aparate Bell, pe care pilotii tai si echipele tehnice le vor cunoaste deja.
              La Puma, mai greu… doar modernizand cateva din carcasele actuale stocate, daca mai au resursa.

            • Aia stationati la Kogalniceanu folosesc…Blackhawk, de la US Army. Nu sunt planuri sa desfasoare detasamente de HMLA ale USMC la Kogalniceanu.

  5. spera ei ca noi doar studiem,analizam,fezabilizam si ….atat.
    ps.in cos nu iti baga nimeni.

  6. In articolul de pe news.ro se mai mentioneaza:
    Totodată, compania a propus deja României să participe la licitaţia de atribuire a contractului de fabricare a părţii din spate a elicopterului Viper.

    ”Dacă România ar câştiga licitaţia şi ar trece la producţia unei părţi din elicopter, ar fi apoi mai uşor să producă întregul elicopter”, a afirmat Harris

    Sper ca macar atata efort sa faca, sa participe la licitatia respective. Ar fi un pas inainte. La fabricarea de Viper-e in Romania (si implicit achizitia a cateva zeci de bucati) nu indraznesc sa sper, ar fi o realizare deosebita. Dar cum poti sa ai macar o umbra de speranta cand astazi guvernul e ocupat sa supravietuiasca atacului declansat de chiar partidul care l-a propus. Maine Les si Grindeanu trebuiau sa se intalneasca cu ministrul britanic al apararii. In conditiile astea, ce o sa mai poata discuta cu el?

  7. asta e genul de contract pe are il semnezi a doua zi dupa ce primesti scrisoarea de intentie,nu ai ce sa pierzi…daca la situatia in care ne aflam ar mai conta.

  8. Ar fi bine sa se concretizeze ceva, dar in patru-cinci ani multe se pot intampla, se schimba guverne, mai apare o criza economica. Potentialul este imens, depinde de noi sa-l valorificam.

  9. Cred ca o sa fie greu sa se realizeze contractul cu Dragnea la butoane. Poate ies niște anticipate din demiterea guvernului

    • Si crezi ca nu o sa iasa tot PSD la butoane?

        • Uita-te la cat de „activa” este opozitia PNL-USR-PMP si o sa te lamuresti.

          • Ciudat momentul ‘crizei’ de la Bucuresti.. Acum ar fi fost nevoie de stabilitate interna pt a putea valorifica oportunitatile internationale.

            • Si mai ciudat este ca se bat pesedistii intre ei si nu cu „opozitia”.

              • @musoiu
                Da.
                Cu toate ca nu fac politica si nu am postat niciodata ceva politic, nu pot sa ascund ca toata situatia asta ma deranjeaza in mod deosebit. Sunt curios ce ii mana pe unii sa faca anumite lucruri..

                • Nu este limpede? Accesul la buget, la banuti, la influenta. Lor nu le pasa de Bell, Patriot, Lockheed, Airbus etc.

                  • @musoiu
                    De ce acum? Parca a fost si ceva ‘criza’ si in Muntenegru, cu ocazia demersurilor de integrare in NATO. Nu de mult. Nu am urmarit foarte atent subiectul, am auzit ceva pe la radio. Sper sa nu fie un context similar. Sper sa fie doar ambitii locale marunte, desi si acest lucru e rau in sine. Poate totusi gresesc, repet, nu ma pricep la politica.

                  • @Tedy

                    Te referi la Rusia? Ea nu are motive majore sa intervina pentru sabotaj. In fond, in afara de F-16 second-hand altceva major nu am cumparat iar chestiunea cu Bell este doar o intentie. Doar Airbus misca ceva, deocamdata.

                    • @musoiu
                      Eu nu ma refeream doar la Bell, ci la intreg contextul international. Sper ca nu e vorba de tara despre care vorbiti dvs si nici de vreo alta.

                    • @musoiu
                      Eu vad lucrurile ceva mai simplu. Intalnirea Iohannis-Trump, un element pozitiv pt Ro. Un motiv de credibilitate pe plan international, posibilitati de valorificare. Imediat dupa asta, criza politica la Bucuresti, motiv de neincredere care il contrabalanseaza pe primul. Sincronizare dubioasa. Poate sunt eu paranoic. In fine..

                    • Criza mocnea de ceva timp. Inca de cand a inceput scandalul cu maririle de salarii.

                    • @musoiu
                      Imi doresc sa aveti dreptate.

                • Nu exista coincidente. Nici nu si-a descarcat Klaus pozele din telefon pe laptop si criza a si inceput. Brusc. Nu e ciudat ? Doar asa, sa se piarda „momentul” fortelor emotionale in US si in ROU.

                  Ha, si nici nu s-au dezvoltat relatiile economice nu marele vecin de la rasarit deci conducerea tarii trebuie decapitata. Pana vin altii pana le explica cineva ce trebuie sa faca se face noiembrie si banii de aparare nu s-au putut cheltui. E simplu. Nu vii cu tancul, vii u dragnea si tariceanu.

                  Va aduceti aminte vizita parlamentarului rus – neprimit nicaieri in UE – in parlamentul nostru – la INVITATIA lui tariceanu ?

                  Putem face o lista lunga de coincidente de acest gen.

                  E foarte bine ca in Romania vor sa lucreze si sa investeasca 2 nume de baza in industria elicoperelor. Adica nu are oricine in tara si Airbus si Bell. Prosti sa fim sa nu valorificam.

              • Tipic satelor inapoiate a caror tineri aveau pe vremuri renume de batausi printre vecini. Cand ceilalti erau cuminti sau nu veneau pe la discoteca se bateau intre ei.
                Asa si aici. De vreme ce opozitia nu exista, cearta pe ciolan apare intre prieteni.
                Nu au americanii nici un plan pentru scoaterea lui Dragnea din scena? Si a lui Tariceanu?

  10. Daca IAR nu face „spume” la gura in directia politicienilor, cuplati cu militarii, si rateaza si ocazia asta, atelier de reparatii scrie pe ei .
    Poate n-o fi „dracnea” asa de negru….

  11. Big like . Din pacate ai nostrii politicieni sun ocupati sa si traga un glont in picior .
    Au alte preocupari….Apropos , dragnea ii reproseaza lui Les ca nu a incheiat mai repede contractele de achizitie si modernizare , asta bineinteles dupa ce tot ei au anulat tot . dragnea asta a devenit un real pericol pentru tara asta

  12. asa ceva nu se rateaza de doua ori.

    • Ba se poate rata si de noua ori. Oricum deocamdata este doar o declaratie, ceva posibil in viitor, nimic nu este stabilit in clar.

  13. „Luăm în considerare şi alte ţări, pentru că politicile şi bugetele se schimbă şi trebuie să luăm în calcul şi alte opţiuni.”

    Asta este partea cea mai importanta a declaratiei.

  14. Am o intrebare, sau mai multe:
    Poti sa adaptezi pe ele sisteme de lovire cu raza mai lunga, gen Brimstone II, Spike NLOS, Dellilah?
    Poti sa adaptezi pe ele rachete antinava din gama 400kg, gen NSM, sau torpile antisubmarin?
    Hai sa nu uitam despre cine vorbim si cine ne este adversar.

  15. Elicopterele de atac nu sunt o prioritate pentru noi, pentru ca la nevoie are uncle sam destule, 24 in plus nu ar face mare diferenta.
    Iar pentru cei care vor neaparat (si isi permit) un elicopter de atac impotriva Rusiei, adica polonezii, alegerea este AH-64E.
    Este esentiala dotarea cu radar milimetric (Longbow la AH-64), pentru a creste sansele de supravietuire in fata AAA rusesti.
    Pe AH-1Z se poate pune radarul dar nu deasupra rotorului, ci lateral, ceea ce nu e deloc ideal. Iar cu radar pretul ajunge cam tot pe la nivelul lui AH-64E.

    • orice este la ce praf respiram zilnic…si pioneze daca fac si tot e bine.

    • „are uncle sam destule”
      Si de unde stii ca nu le pastreaza in caz de bubuiala cu China+Coreea de Nord? De ce neaparat cu Rusia?

      „24 in plus nu ar face mare diferenta.”
      Nu, dar ar deschide poarta catre tehnologia aferenta acestor elicoptere.

    • Pretul lor variaza intre $30-$32 de milioane. Cobra este mai ieftin de operat. O ora de zbor costa $5.770 pentru un AH-1Z, pe cand un AH-64E costa $6.603. Locul unde este acrosat radarul respectiv are un impact neglijent, dar in cazul AH-1 este mai usor de intretinut.

      • @Alex: „impact neglijent”, cred ca ai vrut sa scrii „neglijabil”, dar nu e deloc asa.
        AH-64E (sau D) poate cerceta cu radarul o suprafata de teren cu potentiali inamici, fiind relativ ascuns dupa obstacole. Daca vrei sa faci aceeasi cercetare cu radarul montat lateral pe AH-1Z, nu poti acoperi 360 grade, trebuie sa te ridici mai sus si sa expui elicopterul pe lateral.

        @Musoiu: oricum nu vom mai dezvolta noi vreun elicopter de atac, ar fi o prostie. Au incercat altii mai destepti si cu mult mai multi bani si a iesit Tiger, scump, cu fiabilitate scazuta si scump de operat.
        Ce avem nevoie sa dezvoltam si sa producem la noi relativ ieftin si in cantitati mari sunt rachete AT, capabile sa pacaleasca APSurile rusesti (si rachete ghidate cu incarcatura termobarica, pe care sa le foloseasca infanteria „in deschidere”) si rachete AA cu raza scurta.

        • Sigur ca o sa stai expus cu orele sa vezi ce se intimpla in jurul tau. Ghici ce? Este acelasi radar, iar aria de supraveghere este aceasi: 55 km patrati. Ar trebui sa te intrebi cate rachete Hellfire Longbow au fost folosite in comparatie cu celalte versiuni de Hellfire.

    • De unde stii tu ca nu o sa fie un contract asemanator cu cel din anii 1990, atunci cand aveam 96 de bucati de scos pe poarta fabricii, plus cele pentru turci. Basca sa si polonezii se interesau de cateva zeci de bucati pe vremea aia.

      Romania poate avea in dotare 120 de bucati elicopter de atac pur sange, asa a semnat. Mai poate sa se si retraga din tratatul ala la o adica, asa au facut si rusii. Si nu cred ca superioritatea aeriana nu ti-o pot asigura americanii si cei din NATO mai repede decat sa iti trimita elicoptere de atac. Doar daca pui la calcul faptul ca NATO ridica avioane militare supersonice din vestul Europei, le trimite la lupta in est, apoi ele se intorc la baza, este mai repede decat sa trimita alicopterele sa stea in bataia rusilor.

      Probabil aceste Vipere au rolul sa ii potoleasca pe unii care dau din coada pe langa rusi, inclusiv pe la Budapesta cu ricoseu in secuime + nababii din Tiraspol si aia de inca viseaza la Novorossia pana la gurile dunarii si se dau rebeli fara de legatura directa cu Rusia, insa au in dotare tancuri, TAB-uri, sisteme AA BUK, GRAD-uri si restul de acareturi mai ceva decat armata nationala siriana a lui Al Assad!

      Nu cred ca vorbim de un eventual razboi descis NATO – Rusia, caci acolo doar un buncar adanc si dotat cu de toate te mai salveaza……macar pana ramai fara provizii. Apoi iesi la suprafata si constati daca afara e desert sau daca mai ai de unde procura apa si poate ceva animale cu 3 capete numai bune de papat in lipsa de conserve! 🙂

  16. Deci productia de elicoptere Bell nu e internationalizata? Puteam sa jur ca mai sunt si alte tari unde se fac Cobre si Huey.

  17. Ai muncit …și a ieșit un articol bun. Cred ca citesc articolele tale și D…. sau cei de lângă el. Dar trebuie sa schimbi puțin unghiul și geniile noastre carpatine sa priceapă ca din afacerile cu armament se câștigă banii mai mulții decât furtul de panseluțe la primarii. Ca de furat tot nu ii vom putea opri. Dar poate tot răul spre….. Eu cred ca nu se mișcă nimic pentru ca nu pot fura cum vreau ei.
    Sper ca nu sunt rău la gura…

  18. Eu nu-mi fac mari sperante…de fapt, n-am nicio speranta! Vorbe si iar vorbe, noi n-o sa miscam nimic. Bell incearca, dar daca n-ai cu cine, n-ai! Ce frumos ar fi sa facem Cobre si sa le si exportam. Poate intr-o lume paralela, ca-n lumea mioritica nu se vrea. Daca mai era Ciolos aveam o speranta, cu astia NU.

    • PLANUL CONTINUA CONFORM..PLANULUI..demisia guvern..criza..amanarea a tot ceea ce s a inteles pana acuma pe termen nelimitat..alt guvern..alte planuri..alte amanari..buget 2% pt aparare..? o gluma..

      • Doi politruci vanduti Moscovei , doi tradatori de tara , dragnea si tariceanu , doua partide de lobotomizati

        • Aici e vina serviciilor pentru ca nu au reusit sa-i opreasca sa ajunga in fruntea tarii sau pentru simplul fapt ca nu a reusit sa-i compromita in vre un fel. Lucrurile asa merg, mai o spaga filmata, mai un porno cu o domnisoara de moravuri usoare, mai o liniuta la o petrecere, trebuie sa se gaseasca ceva. Au astia bube si fetisuri destule, mai raman de valorificat. Lipsa acestor actiuni ma face sa cred ca buba e mai sus decat la mizerabilii aia de politicieni, poate chiar la servicii.

          Acum sa gandim logic…..de cat amar de vreme se tine Tariceanu asta la nivelul inalt al tarii noastre, lipt bine pe langa putere de atata amar de vreme, facand numai nenorociri? Fix la securitatea nationala umbla baiatul, armata, servicii, justititie si economie. De 20 de ani, cel putin, omul e tot acolo si face ceea ce stie el mai bine sa faca, nimeni neamportivindui-se. De ce??? Dubios….tare dubios!!!

  19. Am vaga senzatia cum ca Grindeanu ‘ a cam inceput sa vorbeasca cu accentul lui Iohanis cand zicea ca nu-si da demisia . Se pare ca se coace ceva interesant vizavi de lupta anticoruptie versus [aprox ] 2 la suta din pib …

  20. Baetii incep sa o suga licuriciului de la est pe fata .dragnea si tariceanu ar merita un tratament Kim Jong Un style cu tunul AA 57/S60 alaturi de puscariasu valcov mai nou eminenta cenusie a psd .
    Vin vremuri de kkt .

    • Daca am fi stiut ce se prabuseste m7g.ul ar fi trebuit legati de botul lui…
      Grindeanu si.a dat in sfarsit seama ca a fost folosit pe post de marioneta si tocmai i.au taiat atele… sau de carpa pentru praf daca vreti.
      Din pacate nu poate decat sa amane caderea. In asteptarea a ce?
      Cred ca o sa traim momente 8nteresante in urmatoarele zile…

    • Chiar si asa….un penal ultima speta, a ajuns sa faca rapoarte in guvern. Ala de lua spaga prin cimitire in sacosa de 1 leu, a ajuns sa impinga guvernul sa demisioneze! Unde am ajuns, frate?

  21. „„Ar fi o bună tranziţie ca la IAR Ghimbav să se producă coada elicopterului”, a spus Harris.”

    Dar de ce sà fim noi la coadà !!!? 🙂

  22. inca spera dar o sa se lecuiasca pana la urma 🙂

  23. http://adevarul.ro/locale/targoviste/moreni-transportorul-blindat-8×8-fabricat-societate-mixta-romano-germana-infiintata-ministerul-economiei-1_59420b2b5ab6550cb828004a/index.html

    In sfarsit….aproape ca nu imi vine sa cred. ieri s-a semnat pentru AGILIS! In prezenta lui Dragnev chiar, asta inseamna ca nu risca sa cada acordul odata cu guvernul. In fapt s-a infiintat societatea RMVS.

    Doamne ajuta…..sa fie intr-un ceas bun! 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *