Se pare ca din aceasta suma cea mai mare parte va merge catre fortele aeriene germane, ramura aflata in grea suferinta de foarte mult timp. Pe vremea Angelei Mekel se ajunsese in asa hal incat dintr-un total de 128 de aparate Eurofighter doar 39 erau gata de misiune. Se intampla asta in 2018, am scris si noi despre starea cu adevarat deplorabila a aviatiei germane.
Asadar se vor lua masuri si pe 27 februarie, noul cancelar german – Olaf Scholz – a anuntat alocarea de urgenta de 100 de miliarde de euro pentru remedierea cat mai rapida a gravelor deficiente ale fortelor armate germane si o alocare anuala de 2% din PIB pentru aparare.
Iar in acest sens numai putin de 40% din suma (adica 40 de miliarde de euro) vor fi alocati catre Luftwaffe. Ca o comparatie, in 2022 bugetul apararii Frantei a fost de aproximativ 40 de miliarde de euro, dar trebuie tinut cont ca fortele aeriene germane sunt intr-o stare de degradare avansata: majoritatea avioanelor de lupta nu sunt de fapt disponibile, stocurile de munitie pentru aviatie practic nu exista, piesele de schimb sunt cu totul insuficiente iar in cazul elicopterelor situatia este cam tot pe acolo, mare parte din aparate nu zboara.
Principala grija a germanilor este astazi achizitia celor 35 de F 35A si nu stim ce suma va fi investita in Eurofighter, munitie, elicoptere etc, se stie doar ca Germania are de gand sa mearga mai departe cu programul FCAS alaturi de Franta si Spania dar nu este clar inca cum si in ce fel, FCAS fiind in acest moment aproape blocat.
Per total, cele 100 de miliarde vor fi impartite astfel: aviatie – 40 de miliarde, fortele terestre – 17 miliarde, fortele navale – 10 miliarde de euro, in timp ce restul de 27 de miliarde de euro vor fi folosite pentru imbunatatirea sistemelor de comanda si control.
Acum, nu ma pricep prea mult, dar 27 de miliarde pentru comanda si control pare o suma foarte mare si as fi foarte curios cam ce inseamna acesti bani.
Batranul „G” nemtesc inca munceste pe branci…
In privinta aviatiei, Berlinul a lasat la o parte arogantele si s-a hotarat sa comande elicoptere grele de transport prin FMS – ca toata lumea – Foreign Military Sales, aeronavele urmand sa fie in exact aceeasi configuratie cu cea pentru aeronavele americane. Singura cerinta ar fi ca sistemul de comunicatii sa fie cel ales de germani. Prin aceasta miscare se asteapta ca pretul sa scada si sa nu existe intarzieri in calendarul de livrare. In competitie sunt doua aparate americane – CH-53K si CH-47F – aeronave care urmeaza sa inlocuiasca flota de CH-53G.
Se asteapta ca o decizie sa fie luata spre sfarsitul acestui an.
GeorgeGMT