Si acum o stire despre elicopterul meu de suflet – Mi-8 – sau ca sa aducem stirea in zilele noastre, varianta sa moderna – Mi-171. Astfel China si Rusia au incheiat (mai demult ce-i drept) un contract pentru livrarea de catre partea rusa de elicoptere Mi-171 Beijingului.
Russian Helicopters – o subsidiara a companiei Oboronprom, la radul sau parte din grupul Corporation Rostec – a anuntat cu cateva luni in urma ca Ulan-Ude Aviation Plant a livrat Chinei ultimele patru elicoptere de transport Mi-171E, dintr-un total de 48 de aparate contractate cu partea chineza in anul 2012. Contractul initial a fost suplimentat de catre chinezi cu inca patru aparte, totalul ajungand la 52 de elicoptere Mi-171E livrate.
Leonid Belykh, directorul fabricii din Ulan-Ude, a declarat: “The successful completion of this large contract to supply Mi-171E helicopters is another step towards strengthening successful cooperation between Russia and China. Our helicopters have demonstrated their unique capabilities in action in China, and are deservedly in high demand in this fast-growing and high-potential market.”
Varianta “E” a Mi-171 a fost special echipata pentru a opera in zona muntoasa, la altitudini mari si temperature foarte scazute, in zone cu vant puternic si vizibilitate scazuta, astfel aeronavele au fost echipate cu motoare VK-2500, care au oferit un plus de putere, APU Safir, plus o transmisie modernizata.
Mi-171 este deja operat cu mult succes de catre China, in special in zonele foarte greu accesibile, cu clima grea si teren greu, fiind folosite pe post de aeronave cargo dar si pentru misiuni de supraveghere, salvare sau transport umanitar sau transport de material de constructie, China fiind deja unul dintre cei mai mari operatori ai Mi-171 cu peste 160 de aparate active.
Si pentru ca Mi-171 a fost un mare succes comercial pentru Rusia, producatorul acestui elicopter a prezentat deja o noua varianta – Mi-171A2 – la Farnborough International Airshow de anul acesta.
GeorgeGMT