Indienii pierd nave de lupta destul de des, dar nu in actiuni de lupta si nici macar pe mare ci in propriile lor santiere navale. Motivele sunt destul de evidente: santiere dezordonate, lipsa masuri de siguranta, echipaje slab pregatite etc, totul fiind pana la urma evenimente care nu ar trebui sa se intample.
Cel mai recent astfel de eveniment s-a petrecut pe 21 iulie, cand fregata INS „Brahmaputra” a luat foc si mai apoi s-a rasturnat si doar faptul ca se afla la tarm in ape putin adanci a facut ca nava sa nu se scufunde de tot.
Initial a fost vorba despre un incendiu de mici dimensiuni dar acesta s-a extins pana cand s-a ajuns in situatia ca nava sa se rastoarne. Focul a fost stins in cele din urma, demn de remarcat este faptul ca echipajul nu a putut tine focul sub control, ori nava nu este echipata adecvat pentru asa ceva. Echipajul navei era la bord si din fericire toti membrii, cu exceptia unui marinar, au fost salvati.
Focul a fost stins abia in dimineata zilei urmatoare, cu ajutorul echipajului, pompierilor portului si a unor nave de sprijin. Nu se stie exact care este motivul pentru care nava s-a rasturnat: avarii care au aparut la structura de rezistenta a navei sau apa pe care pompierii au turnat-o cu nemiluita asupra incendiului, cert este ca acum fregata indiana este partial scufundata.
Nava apartine clasei Project 16A si a fost lansata la apa in anul 2000, nefiind nici noua, dar nici prea veche.
Insa santierul naval Bombay nu este la prima sa isprava in detrimentul flotei indiene.
In ianuarie 2011 o ciocnire intre fregata indiana INS „Vindhyagiri” si nava comerciala MV „Nordlake”, a dus la izbucnirea unui incendiu la bordul fregatei care a fost stins dupa 15 ore. Nava militara a fost apoi remorcata in santierul naval Bombay dar s-a scufundat la dana pe 31 ianuarie in urma unei inundatii. In cele din urma fregata a fost salvata dar nu a mai fost folosita niciodata, fiind practic dauna totala pentru indieni.
14 august 2013 tragedia a lovit din nou santierul naval Bombay atunci cand la bordul submarinului INS Sindhurakshak (Kilo-class) o racheta AN a explodat, ucigand 18 membri ai echipajului. Submarinul nu a mai fost recuperat, dupa ce a suferit o scufundare totala. Desi nava a fost ranfluata, nu se mai poate face nimic pentru aducerea sa in stare de functionare.
5 decembrie 2016, o alta fregata indiana este avariata in port – INS „Betwa”. De aceasta data nu a fost vorba despre vreun incendiu sau ciocnire, nava a cazut pur si simplu de pe suporti de chila pe care era pusa pentru reparatii si intretinere intr-un doc uscat. Docul nu era chiar uscat si intr-un tarziu o companie americana a readus nava indiana in pozitie dreapta.
In cele din urma “Betwa” a avut parte de ample lucrari de reparatie si s-a intors in serviciul activ. Trei ofiteri indieni au fost acuzati de neglijenta sau incompetenta.
Fregata INS „Brahmaputra”, ca de altfel toate navele din clasa ei, are la bord 16 rachete anti-nava rusesti 16 Kh-35 Uran si 24 de rachete sol-aer Barak si nu se stie daca aceste rachete, senzorii navei, dipozitivele electronice etc mai pot fi salvate. Oficialii indieni dau asigurari ca nava va fi recuperata si isi va relua serviciul operativ, doar ca, se vede treaba, ar trebui schimbat santierul pentru ca Bombeyul are ce are cu navele militare indiene, reusind de unul singur sa pocneasca patru nave de razboi indiene, spre sincera invidie a pakistanezilor.
Adevarat ca necazuri au mai avut si altii, rusii sunt foarte aproape de indieni, iar americani au pierdut ditamai nava de asalt amfibiu USS Bonhomme Richard si 1,2 miliarde de dolari, doar ca la indieni lucrurile par sa se tot repete dupa acelasi scenarii: incompetenta, neglijenta etc, lucruri care ar putea sa fie reglate odata pentru totdeauna pentru ca este pacat sa pierzi nave de lupta din cauza unor imbecili.
GeorgeGMT
Mi se pare ciudat că navele intră în șantier înarmate.
O observatie buna, IMHO. De obicei se da munitia jos inainte de intrarea in santier pentru reparatii/intretinere. Lipsa de proceduri sau ignorarea lor conduce mai mereu la necazuri. Iar faptul ca incidentele astea se tot repeta poate fi un argument ca exista mari lipsuri pe partea asta…
Dupa cum vad in articol dar si in link
adus de mine, nici un accident nu s a
intamplat la santiere in legatura cu munitii
asa ca se poate exclude acest motiv in
legatura cu INSuri. Incendii da, la santier
da dar nu in santier cu munitii, ca atunci
in acest caz rezultatele puteau fi de multe
ori mai dezastruoase.
Incendii la santier intr un vas in majoritate provin din golirea magazinelor de combustibil si sudura in apropierea lor fata sa recurga la procedura de siguranta
de „gaz free”.
Rasturnare de vase la cheu in timp de reparatii provine de la lipsa de stabilitate ca rezultat de lipsa de etansitate a unor
rezervoare, pereti etansi, etc…
E vorba de asta: 14 august 2013 tragedia a lovit din nou santierul naval Bombay atunci cand la bordul submarinului INS Sindhurakshak (Kilo-class) o racheta AN a explodat, ucigand 18 membri ai echipajului.
Submarinul era legat la cheu acolo si
exploziile s au produs din cauza de
munitii trecute de termen dar si manipulate de echipaj obosit de multiple
ore de lucru. Au avut noroc cu toate astea
ca n a explodat o torpila, ca atunci ar fi explodat si submarinul vecin.
Buna dimineata, indienii au un cazier foarte bogat de incidente si accidente la marina lor militara precum arata lista anexata aici.
Dintr o parte putem sa zicem ca cine nu lucreaza, nu i se intampla dar lista arata mai multe feluri de incidente care aproape toate s au intamplat in urma de neglijenta.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Indian_Naval_accidents
„iar americani au pierdut ditamai nava de asalt amfibiu USS Bonhomme Richard si 1,2 miliarde de dolari”
Se întâmplà si la case mai mari.
Submarinul francez nuclear de atac Perle a fost în 2020 victima unui incendiu devastator timp de 14 ore când era în reparatii la Toulon.
A fost totusi recuperat la Cherbourg si repus în serviciu în 2023 dupà ce i s-a înlocuit partea anterioarà cu cea a submarinului Saphir care tocmai fusese retras din serviciul actif.
Tot ràul spre bine, a câstigat 1,4 m în lungime fiindcà partea grefatà a fost tàiatà mai mult decât cea înlocuità.
Ca anecdotà, francezii mai au avut un submarin Perle, care a fost scufundat din gresealà în 1944 de un avion olandez. Toti marinarii au fost omorâti.
Recuperarea Perle a fost o operațiune state of the art a lui Naval Group. Acum nu știu cât a fost vina lor la incendiu, dar au dres-o cu stil.
Da !
Aici un articol în francezà destul de detaliat despre aventura reparatiilor :
https://www.caia.net/revue-auteurs-rubriques-numeros/article/la-reparation-du-sna-perle-une-premiere-mondiale/1183
Numai cine nu a fost pe acolo nu își dă seama cum este , realitatea bate filmul ,ce-i drept am fost in alt șantier naval din India (Kochin) dar nu cred că diferă mult de Mumbai.
Nu inteleg cum nu gasesc astia intr-o tara de 1,4 miliarde de oameni macar 500 de oameni specialisti in industrie cat de cat, sau cu un iq de macar 90
https://www.youtube.com/watch?v=JU0DXdAhdsA
cam asta e nivelul de expertiza prin zona
https://www.youtube.com/watch?v=5jdEG_ACXLw
Numai cine nu a avut ocazia sa muncesca cu ei, nu intelege cum s-a putut ajunge aici. Pentru restul totul este clar.
Pt simplu motiv că cum le trece IO-ul de 90 emigrează.
https://www.youtube.com/watch?v=3uVM95xoXSE
Cinema si sala de dans…
Modul de lucru al indienilor, este pura….tiganie! 🙂
PS Cand a luat foc, erau muncitorii in pauza de masa, din cauza asta s-a furat, pardon…propagat incendiul. Nu era nimeni acolo sa arunce prima galeata de apa pe foc. Si cum pauza de lucru e sfanta, stiti voi vorba aia legata de Cucul de cloceste, nu a venit nimeni la timp! 🙂
Nu e vorba de lene sau indolenţă, ci de simplă limitare de software. Dă-i indianului o găleată cu benzină, spune-i exact ce e în ea şi zi-i să o arunce pe foc, să vezi ce se întâmplă.
Probabil au deschis un ticket, dar pana a ajuns la echipa responsabila de stins focul..
Nu vad de ce ne-am mira de indieni
Acu’ceva timp pe „minunatul”site Defense Romania aparea stirea ca modernizarea celor doua epave plutitoare (Regina Maria și Regele Ferdinand) ar costa 1,4 miliarede de euro
Macaronarii, tocmai ce au contractat doua fregate noi FREMM NEO cu 1,5 miliarde de euro
Sifoanre de bani publici sau tradare?
Poate au fost și ajutați… iranienii cu siguranță au primit o mana de ajutor, de curând…
BRICS: spaima NATO și a UE. Colosul ce se trezește, cele mai multe resurse, cea mai mare populație, cea mai mare voință, strâns unit, alianţă fără limite, viitorul îi aparține.
Brazilia – alternând între Lula și Bolsonaro.
Rusia – QED
India – a se vedea articolul de mai sus.
China – relație foarte strânsă de amiciție cu India.
Africa de Sud – PIB de 377,781 miliarde USD (România – PIB de 351,002 miliarde USD).
Anul ăsta a aderat și temuta superputere Etiopia. We’re f… I mean loved.
>China – relație foarte strânsă de amiciție cu India.
era sa zic top kek, dar mi-am adus aminte ca ma aflu pe un site serios
in alta ordine de idei, rasistii e rai si nu exista nici o legatura intre atitudinile demonstrate de-a lungul a sute/mii de ani si comportamentele actuale ale unei natiuni relativ omogene
PS: pentru cine simte nevoia sa ma combata tovaraseste las asta p-acilea: https://www.unicef.org/india/campaigns/take-poo-loo
asa, ca sa fie oficial an shiet.