Kettenfahrzeug 41 Lynx pe cai mari

Deși Rheinmetall a făcut tot ce i-a stat în putință pentru a-și promova noua MLI pe toate continentele, lucrurile nu au stat prea bine până acum, singurul client fidel al Lynxului fiind Ungaria, dar aici lucrurile sunt mai mult politice decât militare, astfel încât contractul semnat cu Budapesta nu spune absolut nimic despre calitatea MLIului german ci mai mult despre relațiile politice dintre Germania și Ungaria.

Pentru că singura competiție serioasă la care a participat – Australia – a fost pierdută în favoarea MLIului coreean AS21 Redback, iar alt contract n-a apărut pe nicăieri și asta nu datorită faptului că “mama” nu și-ar fi promovat „puiul” cu înverșunare..

Dar soarta Lynxului pare să se schimbe odată ce italienii au gânduri mari cu blindatul german și se preconizează o comandă-mamut de 1050 de vehicule, în nu mai puțin de 16 variante constructive. Dar costul este unul monstruos – 16 miliarde de euro, deși italienii aveau aprobat un buget pentru MLI-uri de “doar” 5,2 miliarde pentru un contract întins pe 14 ani. Rămâne de văzut dacă guvernul de la Roma va mai pune încă 9 miliarde de euro…

Revenind la alegerea Kf-41 Lynx, nici în cazul italienilor n-a fost afacere curată și ar trebui să ne amintim că Rheinmetall a profitat de faptul că  Krauss-Maffei Wegmann le-a dat cu flit “macaronarilor” și a refuzat să le ofere transferul de tehnologie solicitat în cazul tancurilor Leopard 2A8. KMW a plecat de la negocieri și, rămași “orfani” de tancuri, italienii și-au unit singurătățile cu Rheinmetall care avea “doi” copii nu prea doriți de nimeni: tancul experimental Kf-51 Panther și MLI-ul Lynx.

După negocieri care au durat extrem de puțin, compania germană s-a dovedit foarte darnică cu transferul de tehnologie (că doar au oferit Lynxul la pachet cu uzina tuturor potențialilor clienți) și au început să se semneze hârtii de bună intenție.

Lynxul peninsular va fi totuși diferit de cel german și va include multă tehnologie locală, de la noul tun X-Gun, la turela Hitfist 30 UL, iar ca variante, italienii au în vedere: MLI clasic, MLI cu aruncător de bombe de 120mm, evacuare medicală, centru de comandă, vehicul tehnic etc.

Evident că italienii speră și la export, iar germanii îi susțin din plin, cert este că deocamdată Roma trebuie să facă rost de bani, pentru că pe lângă MLI-uri mai trebuie să cumpere și tancuri KF-51 Panther plus alte acareturi necesare unei armate serioase.

În cazul Italiei, forțele terestre sunt, păstrând toate proporțiile necesare, în situația forțelor navale din România. Macaronarii au băgat sume colosale în forțele navale, cele mai puternice din Mediterana – magnific dotate, iar în cazul forțelor aeriene n-au făcut economie (Eurofighter, F 35A, M 346 Master, centru internațional de pregătire a piloților pentru supersonic), ambele ramuri ale Forțelor Armate Italiene fiind excelent dotate și cu numere de nave și avioane impresionante.

Ori în acest tablou, forțele terestre locale au cam rămas de căruță, cu MLI Dardo și tancuri Ariete, dar putem observa că politicienii italieni dau semne clare de seriozitate și inteligență, lucrurile evoluând acum în favoarea “terestrilor” prin alocarea unor sume impresionante chiar și pentru bugetul italian.

GeorgeGMT

4 comentarii:

  1. e interesant numarul pentru ca Dardo exista in cantitati infime si din cate stiu n-a fost exportat; wiki o da dor in dotarea unor regimente de bersaglieri, in rest au IFV-uri pe roti

    acum dintr-o data sar la 1000+ pe senile; au mai avut in timpul razboiului rece M113 pe care l-au inlocuit treptat cu Freccia pe roti

    se pare ca e o tendinta de revenire la senile, chiar si pt o tara speciala ca Italia

    1
  2. Sunt multe lecții în Ucraina care nu apar în zona publica. Mobilitatea în orice teren e probabil una dintre ele. Aviz cumpărătorilor de Pirania 5.

    • Din cate lasau sa se inteleaga public, dupa P5 si Otokar-ul 4×4, urmeaza transportorul amfibliu blindat 8×8. Acel ‘faimos’ mostenitor al SAUR3/AGILIS. Vedem ce o sa fie si cand o sa fie. Este clar ca fara nu merge. Nu stiu cat mai pot trage de batranele TAB-uri. Si dupa donatiile pentru Ucrina, probabil rezerva este chelita si trebuie refacuta si ea.

      Ideea este simpla….mai putem dezvolta un transportor la Moreni? Sa zicem ca finantam proiectul si primim timp la dispozitie, dar uzina oare mai este capabila sa proiecteze, testeze si sa fabrice un transportor blindat ca lider de proiect? Daca nu, care este alternativa dupa esecul colaborarii cu RM? PIV+ sau ce anume?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *