Steaua i-a apus la nastere, dar el inca mai straluceste in spectacole! MIG 29 OVT

 

O alta directie de dezvoltare a familiei MIG 29 pune accentul pe caracteristicile sale de manevrabilitate. In cadrul acestui program, Biroul MIG prezinta noul multirol 29 OVT cu motoare de duze in miscare, care sa permita controlul vectorului de tractiune in dispersie larga.

Acest lucru creste manevrabilitatea aparatului, in plus ia crescut numarul de puncte de acrosare pentru armament cu doua,  pentru luptele ,,aer-aer”.

 

Caracteristica remarcabila este data de motorul RD-33OVT, fabricat de Klimov, instalat pe avion. Datele tehnice si performantele acestui aparat sincer ma depasesc si nu am sa insist foarte mult aici, pentru cei interesati urmatorul link ofera suficiente detalii.

Globalsecurity.org

 

Am sa insist mai mult pe istoria avionului.
Pana in 2005, MIG 29OVT a efectuat 50 de zboruri pentru testarea noului set de motoare, iar in ceea ce priveste echipamentul hardware si software s-au adus imbunatatiri pe parcurs, in special pentru perfectionarea in luptele cu avioane inamice aflate la mica distanta.

MIG 29OVT este conceput doar pentru export, in perioada 18-24 inunie 2007 a executat numeroase demonstratii aeriene si acrobatii in cadrul expozitiei internationale Le Bourget (Franta).
Scopul era ca aparatul sa castige o licitatia din  Indiei si apoi sa intre in productia de serie. Competitorii erau chiar avioanele pentru care MIG 29 a fost conceput sa le invinga (F-16, Mirage 2000 si Gripen).
Lupta pentru contractul cu indienii s-a intensificat si s-au mai adaugat inca 4 tipuri de avioane pe lista: MIG 35, Dassault Rafale, Eurofighter Typhoon si F/A-18 Super Hornet.
Pe 31.01.2012 Rafale este declarat castigator, costul afacerii este de 20 miliarde dolari americani. 29.02.2012 India si-a anuntat intentia de a elimina treptat MIG-urile-21 incepand 2014.
Pierderea contractului a fost letala pentru productia de serie a MIG-29OVT, dar nu si pentru Biroul MIG.
India are in flota 68 de MIG-uri 29 pe care intentioneaza sa le aduca la standardul UPG.
Fortele Navale Indiene si cele Rusesti intentioneaza sa formeze cate o flota de MIG 29K. Marina Indiana a comandat 45 de modele 29K/KUB, 10 sunt deja in dotare, iar rusii intentioneaza sa schimbe flota sovieticelor Su-33S si pana in 2014 vor avea in dotare 20 de MIG-uri 29K si 4 modele KUB.

Citeste  si

Irakul isi diversifica sursele de armament

NeroFlash

3 comentarii:

  1. Mici scapari de gramatica, plus cele din limba engleza – software si hardware. 🙂

    Din sursa cred ca era bine se specificat ca noul sistem de propulsie este mai bun chiar decat Sukhoi „360 degrees adjustable, which outperforms even the AL-31 on the Sukhois”. Deci tractiune vectorizata 3D, prin comparatie SU si F-22 au aceasta capacitate doar intr-un sigur plan.
    Sa mai zica cineva ca rusii nu sunt capabili sau ca au avioane invechite… Un asemenea fighter daca are la mansa un pilot bun spala pe jos cu majoritatea avioanelor occidentale intr-un dog fight.

  2. Noul PAK FA va putea sa-si foloseasca propulsoarele independent unul fata de altul, fiind din acest punct de vedere cel mai „superior” sistem de propulsie folosit. Problema majora, in cazul unor astfel de capabilitati, este numarul de ore de functionare al motorului, foarte mic in raport cu unul mai clasic.

  3. MiG-29OVT este un DEMONSTRATOR, adica o celula de MiG-29M modificata sa ia motoarele cu TVC. NU este prototipul unui versiuni operationale. Motorul cu TVC este oferit ca OPTIUNE pentru cine vrea , daca vrea . In momentul de fata RSK MiG are sub centura contracte pentru 45 MiG-29K pentru India, alte 24 pentru VMS, precum si un numar de MiG-29M/M2 (denumire utilizata din nou, nu e ala vechi ), zice-se pentru Siria si/sau VVS.

    Asta fara sa consideram modernizari si vanzari de versiuni clasice ale MiG-29 (UPG pentru India, zice-se un numar de 20 pentru Myanmar, modernizare pentru Peru etc.). In viitorul apropiat sunt planificate integarea motorului RD-33MKM de 9500kgf is a radarului AESA Zhuk-A.

    Deci , MiG-29 nu o duce rau.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *