China + Brazilia = Love

China-CV-16-Liaoning-aircraft-carrier-pla-navy-J-15-flying-shark-takeoff-2

China a produs o serioasa surpriza cand, abia la doua luni dupa ce marina lor a primit portavionul Liaoning, au inceput sa execute exercitii de decolare-aterizare reale. Surpriza rezida din faptul ca pregatirea pilotului pentru portavioane dureaza foarte mult, la fel si pregatirea echipajului de deservire, iar aceasta pregatire, desi se face si pe uscat, are, cel putin in fazele finale, nevoie de existenta unui portavioan real si operational, asadar rapiditatea cu care chinezii au inceput sa-si lanseze avioanele a uimit.

_64366596_chinajet2

Numai ca lucrurile sunt mai putin ciudate decat par la prima vedere. Astfel chinezii se pregatesc de peste zece ani in Brazilia si cu instructori brazilieni pentru operarea unor astfel de nave.

Portavionul brazilian Sao Paulo, ex Foch, a fost folosit pe post de scola pentru pilotii chinezi si echipajul de punte. De 13 ani pilotii chinezi se tot pregatesc impreuna cu brazilienii, iar acest lucru se vede acum in rapiditatea cu care marina chineza si-a pus portavionul in stare operationala.

Brzilia are o lunga traditie in operarea de portavioane. Inainte de anul 2000, an in care Foch/Sao Paulo a intrat in paine, brazilienii au operat un portavion britanic din clasa Colossus (WW2), astfel ca Tara Cafelei este singura tara sud-americana cu experienta in operarea de portavioane, iar acest lucru a fost de mare folos chinezilor.

Astfel ca portavionul  Liaoning va fi folosit de China ca nava scoala pentru pregatirea echipajelor viitoarelor portavioane. Deocamdata se crede ca s-a reusit decolarea si recuperarea de avioane pe mare calma si timp de zi, insa problema operarii unui portavion pe ape agitate sau decolari-aterizari de noapte necestia, inca multi ani de pregatire si insusire de cunostinte.

Brazilian_aircraft_carrier_São_Paulo_(A12)

Sao Paulo

Rusii explicau chinezilor, cu ceva timp in urma, ca sunt necesari cam 10 ani pentru ca un portavion si echipajul sau sa fie operational 100%, aici incluzand desfasurarea de operatiuni ziua si noapte, pe vreme buna sau mai putin buna. Astfel este putin probabil ca  Liaoning sa fie prea curand trimis in misiuni de lupta, ci cel mai probabil va fi folosit intensiv pentru pregatirea pilotiilor si echipajelor de deservire.

 

Sursa: strategypage

 

GeorgeGMT

6 comentarii:

  1. „Tara Cafelei este singura tara sud-americana cu experienta in operarea de portavioane”
    Incorect. Argentina a avut portavion pana in 2000. Astazi opereaza in continuare pe portavioanele braziliene. De asemenea realizeaza si exercitii touch and go (http://en.wikipedia.org/wiki/Gringo-Gaucho) pe portavioanele americane atunci cand acestea trec din Atlantic in Pacific sau invers.

  2. Mda, o tara cu resurse uriase & o economie emergenta insa cu o mentalitate tipica regiunii sud-americane: portavion francez „reshapat” si avioane second-hand A-4 Skyhawk cumparate de la kuweitieni 😀

    • salutarecamarade. Nu rade de ei ca intre timp s-au mai desteptat si sunt in discutii cu rusii si vor sa ia avioane Su 35 sisteme Pantsir si Igla DAR cu offset. Asa ca s-ar putea sa bea rusii la cafea, in loc de ceai si vodca . Bineinteles ca nu asta e offsetu(cafea contra tehnica militara) ,da cel putin astia sunt in stare de asta. Sanatate si cer senin.

      • @ Caporal Musat

        Salutare, salutare G man 🙂 Citisem cu ceva vreme-n urma despre discutiile ruso-braziliene pe tema unei colaborari militare, insa deocamdata sunt doar la nivel declarativ. De altfel acest gen de discutii au existat si pe tema achizitionarii de avioane Rafale…
        Cafea au, tutun au, sa palavrageasca le place….. 😀

  3. „De 13 ani pilotii chinezi se tot pregatesc impreuna cu brazilienii,…”

    Eroare, din articol reiese cà antrenamentul chinezilor pe Sao-Paolo/ex-Foch a început acum 4 ani.
    Foch-ul a fost cumpàrat acum 13 ani.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *