Iar Suhoiul o ia pe urmele MIG-ului.

India-China-Military

Cel de-al patrulea Suhoi 30MKI si-a dat obstescul sfarsit in februarie, prabusindu-se cu voinicie de pe cerul patriei. Asa cum de altfel s-a mai scris pe acest site, avioanele rusesti detinute de India nu sunt chiar un exemplu in materie de siguranta si fiabilitate, cu mentiunea ca majoritatea flotei rusesti, detinuta de India, este formata din avioane destul de vechi: MIG-21Bis, MIG-27, in timp ce de la noul Suhoi-30 se astepta ceva mai mult.

Numai ca, desi pierderile de Su-30 nu sunt, din punct de vedere al numarului de accidente, foarte mare, pilotii indieni le-au cam prins frica. Numai de mult de acum doi ani, Sefului Statului Major al Aviatie Indiene a trebuit sa faca un zbor de lunga durata cu un 30MKI pentru a readuce, macar partial, increderea proprilor piloti in acest avion foarte modern.

Necazurile Indiei cu flota ex-sovietica de avioane de lupta, sunt arhicunoscute si numai insistam asupra accidentelor care au implicat MIG-21/27, sau desele imobilizarii la sol a flotei de MIG-27. Stim cu toii ca avioanele sovietice nu imbatranesc foarte bine si nici fiabilitatea nu le-a dat afara din casa, numai ca in cazul Su-30MKI, asteptarile erau mult mai mari.

In principiu, pana acum, doua ar fi problemele cu care Suhoi-ul s-a confruntat in India, vorbim aici de informatile care intr-un fel sau altul au fost facute publice: motorul AL-31 care a cazuzat probleme atat in Rusia, cat si in India, iar partea Indiana a solictat rusilor de cativa ani sa remedieze aceste neajunsuri. Dupa cum se poate observa, inca nu au fost remediate.

O a doua problema ar fi, conform cu sursele indiene, la sistemul electronic de control al zborului.

Prabusirea din luna februarie a avut loc in timpul unor antrenamente de noapte si ambii piloti au scapat cu viata. Deocamdata nu se cunoaste cu precizie motivul prabusirii.

 

Sursa: strategypage

 

GeorgeGMT

3 comentarii:

  1. De fapt e vorba de carențe în întreținere, și eventual probleme de fabricație mai ales că MiG-21 și 27 de care vorbești aici sînt fabricate în India.

  2. China Vs India, compararea avioanelor de lupta

    http://www.youtube.com/watch?v=NCSk6oRotlQ

  3. Su-30MKI indiene vor fi modernizate (standardul Super30) din care 44 vor fi capabile sà lanseze Brahmos.
    Antenà activà pentru radarul Bars, apropiat cu cel al FGFA (versiunea indianà a PAK-FA)
    HUD si ecrane noi, sisteme de autoprotectie noi.
    Sisteme de control al motoarelor Saturn ameliorate.
    Si cum propus pentru MiG-29K, ameliorarea „discretiei” cu emulsii speciale pe palele compresorului, bordurile de atac (aripi si ampenaj) si „geamul” cockpit-ului.
    (sursa: Air & Cosmos versiune imprimatà)
    Pentru indieni, Su-30MKI este o valoare sigurà si comenzile continuà (ultima, de 42 de aparate, confirmatà pe 25 dec 2012).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *