Din pacate 36 de bucati s-ar putea sa fie un pic cam optimist! Din ce stiu eu mai sunt undeva la 20 de bucati simple si cam 4-5 duble. 8-10 simple, plus cate 2 dubl,e pe cele doua baze aeriene principale, si posibil o dubla la Bacau.Problema este ca nu mai au resursa prea multa iar trecerile de pe IAR 99 pe MIG 21 s-au sistat de ceva timp in asteptarea noului avion multirol. F-16 adica, pt ca nu mai cred deloc ca negocierile purtate in primavara cu SAAB au fost serioase din punctul nostru de vedere…
Nu m-am gandit pana acum, dar este ineresanta ideea. Problema este lipsa informatilor. Foarte greu sa afli cate avioane, cati piloti, starea bazelor etc, dar in viitor va fi posibil.
crezi ca vedem ceva concret pana in primavara cel mai devreme?eu unul nu mai cred.mai ales ca nu conteaza faptul ca noi deja vrem f16…mai trebuie convinse si muraturile din sud , croatii poate Ungaria ca tot s-a discutat si de ea… 🙁
Bulgarii si croatii nu au treaba directa cu achizitia Romaniei. Pe de alta parte ambele tari ar iesi mult mai ieftin daca s-ar cupla la noi. Eu sustin clar ca toate cele trei tari si posibil si Ungaria vor cumpara F-16. In privinta anuntului oficial, nu mi-as face prea mari sperante anul acesta. Sigur au ales metoda de a da drumul la informatie incet si treptat, pentru a nu genera prea mult scandal vis-a-vis de suma mare vehiculata.
Probabil ca in cateva luni va fi cvasi-oficiala alegerea F-16 ca viitor avion romanesc.
Bre totul a fost o gogoasa…. MADE IN AMERICA ! La ora actuala ori s-a luat decizia sa nu mai cumparam nimic, ori negociem cu SAAB, DASSAULT sau RESTUL LUMII 🙂 🙂 Dar nu cu americanii. Daca vin cu un alt avion poate… F15SE. Cu muraturile ce sa discutam ? Ce se poarta la Moscova ? Castravetii isi modernizeaza Mig-urile 29. Croatii au alte probleme, iar ungurii vor ramane pe Gripen.
Legat de avioane eu sper asa sa ii jucam pe amandoi pana vin cu ofertele cele mai bune indiferent ca e vorba de Suedia sau USA sau de ce nu Franta cu Rafale ( daca Basu bate palma cu Sarkozi) desi e greu de crezut.
Inca ceva aria lui Basescu este ceva de genul: „Noi vrem sa cumparam avioane de la voi dar sa fie NOI si vrem sa ne asigurati finantarea multianuala ca si suedezii si in plus un pret bun – altfel vom lua „compatibile” adica SAAB JAS 39 Gripen sau de ce nu Rafale (aici permit sa spun ca dupa mine este praf in ochi)” deci pornind de la premisele astea va fi „sange” si americanii vor iesi destul de ciufuliti de la negocieri.
Cam greu sa fie asa fiindca avem de unde cumpara si la 48 de bucati adica mai mult decat jumatate din dealul Indiei ma indoiesc ca ne pot ignora constructorii de avioane.
Unde mai pui ca avem si alternativa sa luam din 3 parti de la europeni si din 2 parti de la americani si daca ne gandim bine putem lua si de la Corea de Sud ca slutie de avarie A/T 50 Golden Eagle ca sta destul de bine cel putin pe hartie.
nu ar fi stricat 2 escadrile de rafale la borcea!ar matura marea cu ele.si in rest f16.72 f16 su 48 rafale.sau 120 gripen ng cu transfer in tara de tehnologie.da transfer la greu.aci inclus si un motor ptr iar 99 xt.
ala cred ca incepe sa se creada vreun urmas al sultanilor decedati si ingropati.e mai bine asa.norocu nostru.asa barem pricep si americanii cu cine au de a face.pana la urma tot pe’ romanu sireacu’ e baza.asa ne dau mai multa atentie.e musai de profitat la maxim aici.si n mod corect bineinteles
-„Cabina avionului supersonic IAR-111 Excelsior a fost testată de ARCA, la zbor, deasupra Mării Negre, în cadrul Misiunii 6.” –– joi, 29 septembrie, la ora 11:00, la sediul central al BRD (Turn BRD), din Piața Victoriei, la conferința de presă dedicată evenimentului.
-„ARCA a început simulările Computational Fluid Dynamics (CFD) pentru avionul IAR-111 Excelsior în anul 2010. De atunci, ARCA a continuat aceste simulări pentru toate configuraţiile posibile de zbor.”
bre, arata pea bine pasaroiul ca sa nu le urez succes si sa reuseasca….ar fi bun in varianta militara 🙂
Asteptam sa vedem imaginile. Nu prea inteleg cum au testat doar cabina? Au ridicat-o cu un balon? Racheta am citit ca dupa ce a fost ridicata cu balonul s-a dus pana la 40 km si apoi a revenit si a fost recuperata.
f15 silent eagle este ptr incursiuni in teritotiul inamic.misiuni sead.si f16 wild weasel o face.f 16 incepand de la bloc 40 in sus.este chiar special preparat ptr ast tip de misiune.deci nu se justifica f15 se.cel mai fain era ptr ROAF f15 eagle.dar are un cost mare de exploatare.noi nu ne permitem nici macar f16 dar f15?dar cu 2 escadrile de f15 se nu ar mai face galagie Rusia.dpdv al meu este echivalentul su30.frumos dar scump!scump coane scump!cat e fularu!si daca am fi avut banii astia am fi luat eurofighter.noi putem sa discutam cat vrem.este vorba de piloti care nu au pe ce sa zboare.si asta doare!sa se ia ceva,dar sa se ia odata.oricum ai nostrii vor scoate untul din ele.cand KIRU(DUMNEZEU SA-L ODIHNEASCA IN PACE!) a zburat cu gripenul a facut niste manevre de s-au crucit suedezii.le a aratat ce poate face avionul.eu nu sunt fanul niciunui tip de avion.sunt fan ROAF.sper sa nu fi plictisit pe nimeni
are idee cineva cate Lancere mai sunt functionale…2,3?…asta din foto?
wikipedia spune ca 110 varianta MiG 21 Lancer, din care doar 48 operationali.
cica vreo 36 dupa ce stiu eu…
Superbe pozele!
Din pacate 36 de bucati s-ar putea sa fie un pic cam optimist! Din ce stiu eu mai sunt undeva la 20 de bucati simple si cam 4-5 duble. 8-10 simple, plus cate 2 dubl,e pe cele doua baze aeriene principale, si posibil o dubla la Bacau.Problema este ca nu mai au resursa prea multa iar trecerile de pe IAR 99 pe MIG 21 s-au sistat de ceva timp in asteptarea noului avion multirol. F-16 adica, pt ca nu mai cred deloc ca negocierile purtate in primavara cu SAAB au fost serioase din punctul nostru de vedere…
pe cand un articol despre baze, escadrile?ar fi interesant de stiut.
Nu m-am gandit pana acum, dar este ineresanta ideea. Problema este lipsa informatilor. Foarte greu sa afli cate avioane, cati piloti, starea bazelor etc, dar in viitor va fi posibil.
crezi ca vedem ceva concret pana in primavara cel mai devreme?eu unul nu mai cred.mai ales ca nu conteaza faptul ca noi deja vrem f16…mai trebuie convinse si muraturile din sud , croatii poate Ungaria ca tot s-a discutat si de ea… 🙁
Bulgarii si croatii nu au treaba directa cu achizitia Romaniei. Pe de alta parte ambele tari ar iesi mult mai ieftin daca s-ar cupla la noi. Eu sustin clar ca toate cele trei tari si posibil si Ungaria vor cumpara F-16. In privinta anuntului oficial, nu mi-as face prea mari sperante anul acesta. Sigur au ales metoda de a da drumul la informatie incet si treptat, pentru a nu genera prea mult scandal vis-a-vis de suma mare vehiculata.
Probabil ca in cateva luni va fi cvasi-oficiala alegerea F-16 ca viitor avion romanesc.
Bre totul a fost o gogoasa…. MADE IN AMERICA ! La ora actuala ori s-a luat decizia sa nu mai cumparam nimic, ori negociem cu SAAB, DASSAULT sau RESTUL LUMII 🙂 🙂 Dar nu cu americanii. Daca vin cu un alt avion poate… F15SE. Cu muraturile ce sa discutam ? Ce se poarta la Moscova ? Castravetii isi modernizeaza Mig-urile 29. Croatii au alte probleme, iar ungurii vor ramane pe Gripen.
Legat de avioane eu sper asa sa ii jucam pe amandoi pana vin cu ofertele cele mai bune indiferent ca e vorba de Suedia sau USA sau de ce nu Franta cu Rafale ( daca Basu bate palma cu Sarkozi) desi e greu de crezut.
Inca ceva aria lui Basescu este ceva de genul: „Noi vrem sa cumparam avioane de la voi dar sa fie NOI si vrem sa ne asigurati finantarea multianuala ca si suedezii si in plus un pret bun – altfel vom lua „compatibile” adica SAAB JAS 39 Gripen sau de ce nu Rafale (aici permit sa spun ca dupa mine este praf in ochi)” deci pornind de la premisele astea va fi „sange” si americanii vor iesi destul de ciufuliti de la negocieri.
ii jucam noi pana i jucam si ramanem un fenedeu gol.cine alearga dupa 2 iepuri…, se multumeste cu morcovu
Cam greu sa fie asa fiindca avem de unde cumpara si la 48 de bucati adica mai mult decat jumatate din dealul Indiei ma indoiesc ca ne pot ignora constructorii de avioane.
Unde mai pui ca avem si alternativa sa luam din 3 parti de la europeni si din 2 parti de la americani si daca ne gandim bine putem lua si de la Corea de Sud ca slutie de avarie A/T 50 Golden Eagle ca sta destul de bine cel putin pe hartie.
nu ar fi stricat 2 escadrile de rafale la borcea!ar matura marea cu ele.si in rest f16.72 f16 su 48 rafale.sau 120 gripen ng cu transfer in tara de tehnologie.da transfer la greu.aci inclus si un motor ptr iar 99 xt.
hai sa alegem o melodie reprezentativa ptr escadrilele romana.propunerea mea
http://www.youtube.com/watch?v=1jyk4YkvCJ8
fortele de ordine de la ONU nu sunt americane?…..conflict diplomatic? 🙂 🙂 🙂 Erdogan e cu capul….se crede la ONU ca pe tarlaua lu ta-su. da…cu asta va fi buseala 🙂
http://www.timpul.md/articol/%28video%29-fortele-de-securitate-onu-s-au-batut-cu-garda-premierului-turc-27463.html
ala cred ca incepe sa se creada vreun urmas al sultanilor decedati si ingropati.e mai bine asa.norocu nostru.asa barem pricep si americanii cu cine au de a face.pana la urma tot pe’ romanu sireacu’ e baza.asa ne dau mai multa atentie.e musai de profitat la maxim aici.si n mod corect bineinteles
https://www.arcaspace.com/ 🙂
-„Cabina avionului supersonic IAR-111 Excelsior a fost testată de ARCA, la zbor, deasupra Mării Negre, în cadrul Misiunii 6.” –– joi, 29 septembrie, la ora 11:00, la sediul central al BRD (Turn BRD), din Piața Victoriei, la conferința de presă dedicată evenimentului.
-„ARCA a început simulările Computational Fluid Dynamics (CFD) pentru avionul IAR-111 Excelsior în anul 2010. De atunci, ARCA a continuat aceste simulări pentru toate configuraţiile posibile de zbor.”
bre, arata pea bine pasaroiul ca sa nu le urez succes si sa reuseasca….ar fi bun in varianta militara 🙂
Asteptam sa vedem imaginile. Nu prea inteleg cum au testat doar cabina? Au ridicat-o cu un balon? Racheta am citit ca dupa ce a fost ridicata cu balonul s-a dus pana la 40 km si apoi a revenit si a fost recuperata.
Eu stiam ca folosesc un IAR 330 ca s-o ridice.
…sau s-o prinda…:D
Filmarea pe Youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=c-HF5Si2CpI&feature=feedu
f15 silent eagle este ptr incursiuni in teritotiul inamic.misiuni sead.si f16 wild weasel o face.f 16 incepand de la bloc 40 in sus.este chiar special preparat ptr ast tip de misiune.deci nu se justifica f15 se.cel mai fain era ptr ROAF f15 eagle.dar are un cost mare de exploatare.noi nu ne permitem nici macar f16 dar f15?dar cu 2 escadrile de f15 se nu ar mai face galagie Rusia.dpdv al meu este echivalentul su30.frumos dar scump!scump coane scump!cat e fularu!si daca am fi avut banii astia am fi luat eurofighter.noi putem sa discutam cat vrem.este vorba de piloti care nu au pe ce sa zboare.si asta doare!sa se ia ceva,dar sa se ia odata.oricum ai nostrii vor scoate untul din ele.cand KIRU(DUMNEZEU SA-L ODIHNEASCA IN PACE!) a zburat cu gripenul a facut niste manevre de s-au crucit suedezii.le a aratat ce poate face avionul.eu nu sunt fanul niciunui tip de avion.sunt fan ROAF.sper sa nu fi plictisit pe nimeni
Super pozele… eu si acum imi aduc aminte cu MARE emotie prima si singura (pana acum) vizita facuta la Borcea, acum vreo 2 ani.
Apropo, stie cineva in ce fel as (am) putea merge din nou la Fetesti intr-o zi de zbor?
Pai cu trenul bre 🙂 Cine stie poate la vara, ca acum cred cate rupe vantul pe acolo.
http://www.youtube.com/watch?v=xcHCGNROuSw&feature=related
delectati-va