Brazilia va incepe sa construiasca submarine nucleare

SHIP_SSK_Scorpene_OHiggins_Cutaway_lg

Scorpene

Vineri presedinta Braziliei,  Dilma Rousseff a inaugurat facilitatile industriale unde vor incepe constructia a patru submarine de tip Scorene, iar mai tarziu a cinci submarine nucleare, care vor avea la bord reactoare proiectate si construite in Brazilia.

Submarinele vor fi construite in parteneriat de catre francezii de la DCNS si brazilienii de la   Brazil’s Odebrecht, intr-un aranjament de tip joint venture. Constructia submarinelor va avea loc la o baza navala din golful Sepetiba.

Programul, in valoare de 3,9 miliarde de dolari, isi va arata roadele pentru prima oara in 2015, odata cu lansarea la apa a primului submarin clasic, diesel-electric, din clasa Scorpene, iar in anul 2023 a trebui ca primul submarin cu propulsie nucleara brazilian sa intre in probe la mare, urmand ca in 2025 sa fie operational pe deplin.

Brazilia are de cand sa-si construiasca o flota militara moderna, in centrul careia se vor afla submarinele, pentru a-si putea proetja exploatarea rezervelor de hiodrocarburi si de asemenea interesele economice in zona Atlanticului de Sud, o zona dominata pana acum de catre britanici si americani. Programul pentru constructia submarinelor nucleare a fost lansat in anul 1990, odata cu oprirea dezvoltarii de arme nucleare .

Daca programul de constructie a submarinelor nucleare braziliene va avea succes, Brazilia se va alatura unui club exclusivist, format astazi din doar cinci tari: SUA, Rusia, China, UK si Franta. India inceraca sa-si construiasca propriul submarin nuclear, INS Arihant, dar deocamdata au fost nevoiti sa-l lanseze fara reactorul nuclear la bord si sa opereze un sumbarin Akula II inchiriat din Rusia.

Brazilia insista insa ca reactorul nuclear, care va propulsa submarinele sale, va fi de conceptie 100% locala fara transfer de tehnologie sau know-how din Franta: Brazil needs to modernize its national defenses because we have not invested in this for years,” a declarat Leonardo Gadelha, membru al Congresului Brazilian si al partidului Social Crestin.

In acest context, de parteneriat economic si tehnologic, sansele ca Fortele Aeriene Braziliene sa fie dotate cu avioane multirol Dassault-Rafale, cresc considerabil. Daca dupa submarinele din clasa Scorpene vor urma si avioanele Rafale, vom vedea.

Sursa: Aviationweek

 

 GeorgeGMT

27 de comentarii:

  1. stiu ca e foarte greu de pus in practica dar nu ar fi extraordinar sa avem si noi 2-3 Scorpene? Cred ca ar fi mult mai eficiente pentru protejarea coastei decat 5-6 fregate cu nivel de echipare sub aegis. Ma refer contra unor nave serioase nu a pescadoarelor turcesti.

    • Eu zic ca ar fi extraordinar daca s-ar cumpara un acumulator pentru unicul nostru submarin, Delfinul, ca sa fie operational.Din pacate, nu sunt fonduri disponibile pentru acest acumulator.

  2. partea interesanta e de ce nu fabricam noi vreo 2-3 „de buzunar” aici, mici si rapide strict pt aparare, ai crea locuri de munca si ai aduce tehnologie, lucuri ce ne cam lipsesc problema sunt banii si initiativa politica….

  3. Intradevar pt M.Neagra si pt noi, ideal ar fi sa avem o flota de submarine mici, costiere, si poate nave rapide suprafata dotate cu rachete. Fregatele, de 5000 de tone nu sunt neaparat necesare Romaniei, noi neavand nici o treaba cu navele oceanice.
    De asemenea cateva nave vanatoare de mine si AS ar fi cred suficiente pentru apararea zonei economice si a intereselor noastre la mare.

    • „De asemenea cateva nave vanatoare de mine si AS”.

      George, chestia aia cu vinatoare de mine am inteles-o. P’aia cu AS, nu o inteleg. Rusii au un singur submarin (Alrosa) in Marea Neagra si alta sta mai mult prin doc. Ucrainenii au o fosila, vai mama ei. Gruzinii si bulgarii ies din discutie. Doar Turcia are o flota de submarine, vreo opt bucati daca nu ma-nsel. In afara de cazul cind vrei sa te iei de guler cu turcii, la ce ti-ar trebui vinatoare AS? Daca tu iti pui gramada o flotila de cinci submarine de atac, ai incheiat discutia. Sa-ti dau niste sugestii ieftine SH (ca e la moda): pui Delfinul pe picioare, apoi citesti in Prosport sau in ce ziar vrei tu ca Algeria si Vietnam isi cumpara cu jumatatea de duzina Kilo „improved” Tot tarile astea au in dotare cite doua Kilo Project 877 (ca al nostru) de care ar cam vrea sa scape onorabil. Restul le nimeresti tu, ca esti priceput. Iti dai seama cit de repede ai putea injgheba o flotila de cinci Kilo? Altfel te vede omul. Daca umbli si pe virfuri, rusii ar putea afla mult prea tirziu ca tie nu-ti prea mai pasa de forta Flotei Marii Negre. Ce spui?

      • Rusia my friend este o superputere, iar M. Neagra are acum un singur sub, dar in planurile lor rusilor vor fi mai multe. Nu poti avea o flota fara nave care sa poata vana submarine. Nicaieri in lume nu exista flota martitima fara vanatoare dedicate AS. Ca poate ar putea fi inlocuite cu elicoptere, desi aceastea au probleme cu autonomia, poate, desi nu cred. Kilo, variantele noi, este un submarin serios, dar as prefera ceva mai mic, cu un echipaj de 30 de oameni, ceva mai costier. Noi nu avem de ce sa stam pe mare 3 luni, Gotland mi se pare arhisuficient. Aporopo, da minele cu ce crezi ca ti le-ar planta cineva, cu nave de suprafata?! Merge si cu avionul, dar mult mai dificil sa crezi un camp de mine prin parasutare, te vede inamicul si stie exact unde si ce ai facut, basca ca o nava vanatoare de sub-uri nu este deloc scumpa si poate fi mica la nivel de corveta.

        • George, te dai dupa cires.

          !. Vrei Gotland? Cine ti-l vinde? CIND ti-l livreaza? Ce pret are? Sa comparam cei trei parametri cu un Kilo877 SH?

          2. Ce sub-uri ai de gind sa vinezi in urmatorii zece ani? Turcesti, cumva?

          Ti-am dat solutia Kilo SH pentru ca este ieftina, eficace si realizabila urgent. Iti acopera toate nevoile pe mai multi ani. Odata ce le-ai adus tiptil in balta noastra, ai zece ani sa clocesti planul si sa produci/cumperi ceea ce iti doreste sufletul.

          Sa fiu sincer, eu m-as multumi cu submarinele produse in comun de santierele navale italiene si germane. Daca vrei detalii (si nu le cunosti), intra pe http://www.answers.com si cere „german navy”. La capitolul inzestrare, vei afla exact la ce ma refer.

          • Io zic ca Suedia ar fi incantata sa ne vanda submarine, imi plac si cele germane si Scorpene. Kilo SH nu stiu cine ar avea de vanzare, problema lui este insa ca nu sti cati bani bagi in modernizare, iar de modernizat, te duci usor spre rusi. Kilo este un sub bun, dar un echipaj aproape triplu fata de Gotland, deplasament dublu si evident costuri de operare mari. Iar variantele mai vechi nu au AIP, pe cand Gotland are, iar in cazul nostru ar face diferenta intre succes si infrangere.
            Dpmdv un submarin mic, cu un echipaj de 24 de oameni, flexibil si ieftin de operat ar fi OK pt noi, mai ales ca un sub are nevoie de cel putin doua echipaje.
            Nu cred ca am gasi inca doua Kilo sh de cumparat, decat poate de la rusi.
            Cu sub-ul nu am de gand sa vanez nimic, am de gand doar sa ma apar, pt ca ca Romania nu-si poate permite o flota de suprafata prea solida, sau o aviatie numeroasa, asadar ar trebui sa ne concentram pe sisteme defensive care ar putea face ceva in caz de conflict. Noi nu putem avea la M. Neagra 10 fregate, pe cand Rusia va avea in urmatorii ani o flota serioasa si destule submarine pe aici.
            Nici Ucraina nu sta pe loc, ba chiar se misca mai bine decat noi. Ei chiar ar putea cumpara din Rusia Kilo sh…noi ma cam indoiesc.

            • ai primit mailu’ cu video?

            • „Io zic ca Suedia ar fi incantata sa ne vanda submarine, imi plac si cele germane si Scorpene”

              George, n-ai gusturi rele. Si esti si galanton de felul tau. Ia citeste compilatia asta:

              The Type 214 is a diesel-electricsubmarine developed by Howaldtswerke-Deutsche Werft GmbH (HDW). It features diesel propulsion with an air-independent propulsion (AIP) system using Siemens polymer electrolyte membrane (PEM) hydrogen fuel cells. The Type 214 submarine is derived from the Type 212,[2] but as an export variant it lacks some of the classified technologies of its smaller predecessor most important of which is the non magnetic steel hull which makes the Type 212 submarine impossible to detect using a Magnetic Anomaly Detector.
              A contract to build three boats for the Hellenic Navy was signed 15 February 2000 and a fourth one was ordered in June 2002. The first boat was built at HDW in Kiel, Germany and the rest at the Hellenic Shipyards Co. in Skaramangas, Greece. The Hellenic Navy named them the Papanikolis class.
              The Republic of Korea Navy has ordered nine Type 214 submarines, designated as Son Won-Il class, to be built in Korea by Hyundai Heavy Industries and Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering; three first batch models had entered service since 2007, and six second batch models will enter service since 2007, and six second batch models will enter service from 2012.

              Cost: $330 million (2008)

              Gotland class

              The 2008–2010 military budget memorandum to the Minister for Defence by the Supreme Commander Håkan Syrén would require the type to cost no more than the current Gotland class (about 1.5 billion SEK).[

              The new submarine project is intended to be an improved version of the Gotland class submarine, which will be considered obsolete around 2015–2017 according to Per Skantz, development co-ordinator at the Marine headquarters in Stockholm.[

              Chiar nu stii cine ar putea sa ne vinda noua Kilo SH? Nu-ti ramine decit sa verifici lista proprietarilor. Si-i iei in calcul doar pe aia care in curs comenzi serioase de nave mai fitoase, ca, deh, le e rusine sa iasa pe strasse cu vechile Kilo.

              • Bre Nea Hans du-te bre deacilea cu U 214…ca-mi lasa gura apa. Pai io sunt mare fan al acelui tip de submarin. Foarte mare fan. Asa ca nu-mi mai face pofta, rogu-te! 🙂
                Am inteles acum ce aveai tu cu Gotland-ul. Corect.

                • Sefu’, daca e pe pupe, imi place submarinul nemtesc, sa mor daca te mint. Mai ales ca poti sa dai o spaga grasa grecilor si le iei piatra din casa (barcile din porturi, vroiam sa zic), ca stim si noi cum merge treaba in Balcani pe prafu’ asta.

                  Da’ daca e pe mangoti, ramin la Kilo. Eftin si bun, te tine 10-15 ani, ai vreme sa-ti poti face propria strategie si sa-ti construiesti propriile submarine. Daca ai alte prioritati (cit ie comisionu’ la CFR Marfa? da’ spaga? chestii, socoteli), lasi balta strategie si-ti vezi de treaba ca-n bancu’ ala cu etnicii minoritari. Nu-l stii? Sa-ti spun…

                  un tigan face pana la mertan pe autostrada Pitesti- Bucuresti. Se hotaraste sa schimbe roata. Pune cricul si incepe treaba. Apare alt tigan care-l intreaba:
                  -Ce faci, ba, aici?
                  -Incerc sa scot roata.
                  – Bine, frate, atunci io iau casetofonul…

  4. Noi nu suntem în stare să cumpărăm nişte acumulatori să ai punem pe submarinul nostru, apăi să facem submarine. O fi al dracului de greu să faci nişte acumulatori. Am avut o fabrică de bateri şi acumulatori auto dar noi prostii am vândut-o unei firme din Africa de Sud.

    • sunt si nu sunt de acord cu tine aici.
      Fabrica aia functioneaza la capacitate maxima chiar si acuma.

      Eu cred ca le-a fost frica de propriul succes sau au vrut sa puna mana pe banuti atat cat se mai putea si mai ales ca era contextul bun.

      Are rost sa vezi cate fabrici de bere sunt acum ale Africii de Sud?
      Ia doza si vezi unde scrie SAB.

  5. BRIC(Brazilia, Rusia, India,China) astea sunt viitoarele puteri economice si militare in 10-15 ani

  6. stai sa vedem cine iese cu capul sus si cu palaria pe el din razboiul economic actual sau mai bine zis din razboiul mondial al monezilor…..si pe urma vorbim de BRIC

  7. referitor la submarine sa ne punem pofta in cui mai nene ca nu avem cu cine….

  8. Din ciclul(de mult apus, ca deh, varsta) al Domnului ala frumos Dilma Rousseff: in 2025 o sa fabricam nucleare.Ce-mi plac politicienii astia care isi iau asa un target ambitios, sa vaza poolimea ce sange a avut domnia sa in ovare pana mai adineauri acu vreo 20 de ani, dar il plaseaza undeva int-un viitor in care nici nu e sigur daca mai traieste.

    Eh, mai e un pic pana departe, si se pot intampla multe. Le trebuie, eventual, NU neaparat, si reactoarele, le trebuie experienta, specialistii brazilieni in reactoare nucleare pt submarine probabil acu’ se specializeaza in scolile de Samba din Rio. Deci in viitorul apropiat doar or sa asambleze ce au proiectat frantzujii. Restu’s bazme populare pana la proba contrarie, pana cand submarinu nuclearu brazilianu o dansa Samba do Brasil prin Atlantic. Daca o mai avea si reactor pe el…bazingaaaaa…

    Dupa aia ati dat-o ca baietii la o discutie: Vecina mea cioca…ermhhh…Scorpene vrea
    Alti ca nu, ca Gotland vrea. Unii chiar U214. Nehotaratii s-ar multumi si cu minisuburi.

    Acu: deja avem un Kil de fiare la cheu fara baterii. In 15 ani sau mai bine, nu banii fura problema.Din ce am inteles de pe la unii si ce a confirmat un domn care pare bine informat aici pe blog, s-au facut presiuni ca sa fie lasat neoperational. Si anume rusii nu au fost prea incantati, ei avand unul si ala cam obosit, si neavand chef sa aloce nave ca sa vaneze un eventual submarin romanesc prin baltoaca lor. Iar blenoragicii de la Bucuresti nu au avut tupeul sa miste in front, ca Rusia le-o trage si pe timp de pace cand vrea si in ce pozitii vrea ea. Si oricum in ce ne priveste Rusia nu negociaza cu noi ce avem si ce nu avem voie, negociaza direct cu americanii si ne informeaza aia…

    Asa ca Scorpene, Gotland, U212/214, SeaWolf, Ohio cu Trident, chiar si Oscar II-iuri cumparam cate vreti voi, dar numai aici pe blog.

    In real life, daca mai monteaza o turela 12.7mm pe bricul Mircea deja se dubleaza capacitatea antipiraterie a Marinei Dambovitene de pe Lacul Morii.

    Situatia e tragi-comica, noi avand deja un pirat chior (marina comerciala o dosit-o pe Insula Piratilor 🙂 ) in fruncea statului 🙂 🙂 🙂

    Cinspe insi pe lada lui
    I-ho-hoo!
    Lada capitanului!
    I-ho-hoo!
    Beti, caci capitanu-i mort!
    I-ho-hoo!
    Si va duce dracu-n Port!
    I-ho-hooooo!

    La dracu, pana si versurile sunt sugestive!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *