T-38 Talon
Americanii, incorsetati de previzibilele reduceri bugetare, au de gand sa mentina flota de avioane scoala T-38 in stare de operativitate, cel putin pana in 2020. Programul pentru achizitionarea unui nou avion scoala T-X, este deocamdata considerat neprioritar, mai ales in aceasta conjunctura financiara. Problema cu T-38 nu este resursa de zbor, ci faptul ca nu prea este compatibil cu formarea pilotilor pentru avioanele de generatia a V-a, F-22 si F-35 .
Deocamdata pentru pregatirea pilotilor de F-22 se poate folosi avionul F-16, pentru F-35 este insa mult mai dificil.
Pentru competitia T-X ar fi destui candidati: T-100 (M-346), T-50 coreean, T-45, o varianta modernizata de Hawk si chiar o varianta de Saab Gripen simplificata. Cererea americanilor s-ar putea ridica la 350 de bucati. Cand va avea loc insa inceperea procedurilor de achiztie, ramane de vazut.
GeorgeGMT
http://www.youtube.com/watch?v=FSGwsAi-jF0
Misto la sfarsit, dupa „..80%..”, dau drumu’ la muzica linistitoare de „breaking news”. 🙂 🙁
cum adica pentru f35 e mai dificil?pai nu se bate saua pe trecerea usoara de pe f16 pe f35?
🙂 Se pare ca vroiau sa spuna…F-22, JSF-ul este alta gasca-n alta traista.
in timp ce Europa se lupta cu reducerile bugetare de mai bine de 3 ani ceea ce a determinat largirea crizei economice, americanii o se le aplice de acum, stai sa vezi belea mare pe capul lor, cum sa reduca cheltuielile la vreo portavioane 10 in activ…..