Asa cum sustin de luni de zile, Croatia si-a legat achizitia de avioane multirol noi de acceptul Romaniei pentru un anumit producator. Astazi, odata cu vizita ministrului roman de externe la Zagreb, aceasta viitoare colaborare s-a concretizat prin declaratii semi-oficiale.
Astfel Croatia are acelasi discurs ca si Romania, si anume faptul ca bugetul nu-i permite sa faca astfel de achizitii, in lipsa unui plan de finatare foarte permisiv si prietenos. Aceasta aliniere romano-croata este de fapt o continuare a colaborarii celor doua tarii in privinta aviatiei militare. Nu trebuie uitat ca actuala aviatie militara croata, are in dotare MIG 21 modernizate la standardul LamceR in Romania, la Bacau!
Aceste remarci au fost facute de purtatorul de cuvand al Presedentiei Croate dl. bla, bla ca nu i-am retinut numele!
Astfel cea ce RomaniaMilitary a sustinut mereu, si anume ca avionul pe care Romania il va achizitiona, va fi cumparat si de de catre Croatia si Bulgaria incep sa se adevereasca. Iar in ultimul timp se pare ca si Ungaria este in vizorul americanilor pentru o posibila livrare de F-16!
Si acum, nu ma acuzati ca sunt pro-F-16 sau pro-Gripen! Eu pur si simplu va informez despre cursul evenimentelor, asa cum ele se produc…
[youtube http://www.youtube.com/watch?v=3Ne_kAGC_d0&w=560&h=315]
imi place ce scrie la final :”noi nu uitam niciodata pt cine lucram”-adica LM isi respecta clientii – ha,ha,ha daca te uiti pe harta vezi ca Bulgaria Romania Croatia au toate iesire la mare…si incepe sa-ti zboare mintea la tot felul de barcute 🙂 🙂
@MCM 🙂 Esti un tip foarte destept domnu’ ! Barcute?! S-ar putea sa ai dreptate, zic s-ar putea pt ca eu nu stiu nimc despre barcute, corvete, fregate in care LM sa vrea sa se implice la noi! Sa mor daca am auzit ceva! S-au daca ar fi unele zvonuri eu nu le cred. 🙂 🙂
Aegis pe LCS-1 Freedom? 😀
Hai bre….nici chiar asa 🙂 ! Zvonuri, susanele, nimic concret pana acum.
Atata timp cat susanelele fac parte din categoria Holland OPV, Sygma sau chiar De Zeven Proviencien peste ani, n-am nimic impotriva… 😀
frumos clipul si eu ma declar fan ,pro f 16 ,la margine de calitatile lui imi place …singurele dezavantaje adevarate pe care eu i le vad sunt ,ca trebuie sa opereze de pe piste foarte bine intretinute(nici trenul de aterizare nu e foarte rezistent si nici gura de admisie sub fuselaj nu-l ajuta)si incarcarea simetrica pe aripi(ca greutate),in rest un aparat superb…parerea mea ca cel mai manevrabil sub 5000m ,o sa-mi spuna multi ca su 27,mig 29 samd…eu nu prea cred ca are rival sub 3000m
🙂 bre , hotaraste-te…sub 5000 sau sub 3000 ? 🙂
3000
si sa speram ca se confirma cat mai curand
http://youtu.be/rt3neRLquDI
http://youtu.be/x3KxvpecKFU
din cate stiu eu, si am vazut si poze din Irak, F-16 nu are probleme cu incarcarea asimetrica. Acum din pct de vedere al greutatii incarcarii, probabil si gripenu are aceleasi probleme, singurul avantajat ar fi typhoon-ul din cauza celor 2 motoare. Indiferent ce avion vine este o alegere buna atata timp cat este nou si este cel mai avantajos din punct de vedere financiar. Sunt reticent putin in privinta gripenului, dar adevarata alegere se face nu neaparat in privinta modelului(la manevrabilitate probabil ca sunt asemanatoare, putere la fel etc) ci a sistemelor cu care vine echipat. conteaza cel mai mult radarul si armamentul pe care-l va putea lua la bord. in rest faptul ca are 1 ori 2 motoare, cel cu 2 e mai sigur dar este mai avantajos financiar cu 1 iar cu migurile-21 nu cred ca au fost probleme ca aveau doar 1 motor. Important e sa fie 1 macar si puternic
Si as mai aduga eu: cel mai important lucru este ca pilotii sa zboare cat mai mult si traga in poligon…In cazul oricarui avion experienta pilotului este covarsitoare.
2 motoare nu sunt mai sigure in ziua de azi, dimpotriva, ai riscuri suplimentare.
exista avantaje pentru 2 motoare – putere mai mare, abilitatea de a cara mai mult armament, dar argumentul cu siguranta nu e valabil – dimpotriva ai circuite mai multe si risc electric mai mare.
daca ne uitam la monomotoruil Gripen, de ex., in 160.000 ore de functionare a flotei suedeze inca nu s-a inregistrat un engine failure la RM12.
in concluzie, nu cred ca si-ar lua nimeni 2 motoare ca sa fie mai siguri cand rata de failure e inca zero.
exista niste avantaje la bimotoare, cari mult mai mult cu ele – insa si dezavantaje majore (financiare – motorul e cam 25-30 la suta din pretul avionului, 2 motoare cresc mult pretul – si costul de operare e mult mai mare, apoi marimea bimotoarelor le face mai usor detectabile, etc.)
Nu cred totusi sa fie tipul ala de susanele. Marina are in vedere modernizarea celor doua fregate, a celor trei NPR-uri, patru corvete si patru vanatoare de mine noi-noute. Daca se vor hotara ca le langa cele trei fregate active mai vor si altceva….deocamdata chiar nimeni nu stie nimic. Si ar mai fi submarinele… 🙂
Off topic, am si eu o propunere.
Vad ca ordinea cronologica a comentariilor e putin suie, ele apar de jos in sus, insa reply-urile apar exact invers: de sus in jos.
Vad ca pe resboiu sunt puse bine, toate apar de sus in jos, ordinea lor e fireasca pt. ca vin exact dupa text…faceti si aici schimbarea in stilul asta.
Da bre sper ca s-a rezolvat.
Meriti un Guinness.
🙂 🙂 Lasa bre, ca-ti dau eu o bere acum, tu sa ai bani sa dai cand vei publica cartea…atunci te prindem si te jecmanim!
🙂
M-am chinuit ieri sa gasesc o poza decenta cu volumul 1 din Dacia Preistorica de la Ed. Obiectiv (cele 6 au culori diferite, primul e negru, in loc de nr. 1 scrie doar subtitlul, „Biblia romanilor”). Vad ca majoritatea celor care o vand pe net au stocuri epuizate si preturile vechi de acum cativa ani. La naiba cu wordpressu’ si link-areala lor.
Mai bine ii dai un e-mail lui Eugen Delcea, poate stie el o metoda.
edituraobiectiv@rdslink.ro
Da roaga-l sa iti trimita o coperta pe care sa o pot publica.Si dupa aia ii pun link…si gata!
Mesaj trimis acum cateva minute. Asteptam…
Din intamplare aflai si eu azi ca in urma cu vreo 2 ani, un alt site wordpress (Dan Lupu) a publicat prefata/cuvantul editorului fara sa ceara permisiunea si Eugen Delcea s-a cam zburlit la ei mai ales din cauza greselilor gramaticale.. 😀
Eu cerui doar o imagine mai mare a copertei si pe langa invitatia de a vizita acest site il asigurai ca rumaniamilitary nu intentioneaza sa reproduca pasaje din ea.
Probabil daca cineva va scrie un articol despre carte (nu va uitati la mine, nici nu ma gandesc), si va dori sa citeze din „cuvantul editorului” , atunci se va cere permisunea.
Da bre si mie mi-a trimis un SPAM 🙂
Ok, am primit raspuns la ora 00:10 🙂 Eugen Delcea e de acord, mi-a trimis imaginea, este si fata si spatele, probabil o sa folosesti numai fata, ti-o trimit si tie prin e-mail chiar acum.
@PT „Prieteni”, inainte sa criticati blogul si informatile de aici, poate nu ar fi rau ca darul cititului sa se impleteasca cu cel al intelesului limbajului scris! Adica nicaieri pe acest blog nu scrie ca Romania va cumpara nave de lupta de la LM. Faza cu LCS-ul american era evident o gluma, si daca a fost inteleasa altfel atunci Dumnezeu sa va (sa te ierte) ca chiar nu stiti ce vorbiti.
Doar aruncati cu noroi 🙂 terapeutic sper, absolut degeaba!
In privinta „bombelor” care ar aparea pe aici pt cresterea…tirajului, tin sa precizeze ca nimic din ce am scris nu s-a dovedit a fi o informatie falsa…Dar faza cu F/A 18 pt care, cica Finlanda ar trebui sa plateasca nus ce taxe de import?!
Bre io inteleg ca economia ca stiinta este dificila, dar chiar atat de dificila nu credeam ca poate fi! 🙂
Dar pt luminarea unora, voi explica: Finlanda nu POATE PLATI NIMANUI taxe vamale! Este o ineptie epica! Cei care importa marfuri non-europene platesc statului finlandez(catre bugetul de stat), taxe vamale. Cum Ministerul Apararii de la Helsinki face, intr-un mod destul de evident as zice, parte din Statul Finlandez, pt a plati asa zisele taxe de import, este suficient ca in bugetul apararii sa se aloce, doar pe hartie, suma necesara, apoi sa fie virata la bugetul general. Adica o invartire de hartii, nimic mai mult. Si repet inca o data o tara membra nu are obligatia de a plati catre bugetul comunitar DECAT ECHIVALENTUL A 1% DIN PIB!
In speranta ca am putut ajuta la evitarea unor astfel de confuzii stanjenitoare in viitor…cu deosebita placere! 🙂 🙂 🙂
Din lac in put.
Nu-mi place ca resboiu e cam dur cu acest site de pe la jumatatea lui septembrie cred, de aceea am incercat sa-i arat ca presupunerile legate de LM si LCS pe rumaniamilitary sunt mai mult sarcastice, era o opinie generala fara sa tinteasca site-ul sau pe tine dar care in loc sa detensioneze situatia a incurcat si mai mult borcanele, „regula jocului” fusese impusa de resboiu, iar eu am amplificat-o rau de tot in reply.
Asta e, mea culpa. O recunosc, mai ales ca am dat si cu bata-n balta mai rau cand mi-am exprimat si pozitia personala legata de grefarea Aegis pe fregatele noastre Tip 22. Era rasul meu si nu prea pentru ca sincer ma ia cu fiori. Daca am putut s-o facem lata in ultimul hal cu scandalul Piranha, oare ce se va intampla daca o dam in bara si cu magaoaia asta de Aegis pe fregate, fie el si o varianta mai „usurica”? Aici nu mai vorbim de o turela pe un transportor, ce naiba! Ne afundam in mocirla daca ne batem joc si de data asta, de aceea ma „inec” de ras. La propriu. Dracu’ ne ia. Sa-i vad eu pe aia de la Statul Major al Marinei cand or veni si or spune ca pt. implementarea Aegis pe Tip 22 exista o solutie: sa radem complet puntile superiore. Nu-s melodramatic, nu e teatru.
Asa ca nu vad decat doua posibilitati pt. Aegis naval romanesc, ambele avand un numitor comun, un sistem care deja exista, functioneaza si nu e dupa ureche, fie ea si de Batman:
-ori nave noi (1 sau 2) construite aici (olandezi versus coreeni, avantaj olandezi Cu De Zeven Provincien datorita tonajului mai mic si experientei la Galati);
-ori la mana a doua, americane, parca si tu spuneai ceva de Tyconderoga, dar sunt magaoaie, fir-ar sa fie prea „seamana” cu Kirov-ul rusilor, in sensul ca sunt niste tinte mari, grase, lente, apetisante de 10 000 tone.
Nu-mi place situatia cu Aegis naval pt. noi. Deloc. Avem in mana niste carti proaste aici. Nu fregatele „per se” ci „experienta” noastra de a o face de cacao.
Asa ca…penitenta, nu mai comentez o perioada pe resboiu, n-am chef sa fiu uciga-l toaca ce-si baga coada in „Kung Fu-ul meu e mai tare ca al tau” sau ce naiba se intampla cu cele 2 site-uri. Liniste si pace. Zen.
In primul o veste buna: am reusit sa bag cartea cu link catre editura. Nu am reusit sa pun poza trimisa de ei, se vedea rau de tot, sper ca dupa un timp sa-mi trimita si celelalte 5 coperti, dar fara partea stanga.
In privinta celuilalt blog…este o problema din partea respectivului blog si nu a mea. Am raspuns la acel coment datorita faptului ca a atacat o GLUMA numai si numai pt a face rau, nicaieri pe aici nu scrie de LM+RoNavy= love! Tyco nu prea cred sa mearga la noi, scump si foarte scump, dar problema AEGIS pe fregate este o idee a marinei militare din 2008. Presupun ca nu sunt total tampiti si ca inainte de a cere asa ceva au pus ruleta pe nave sa vada daca incape 🙂 !
Iar faptul ca ai pareri contrare sau mai putin pro decat cele exprimate in articole…frate asta este normalitatea: sa nu fim toti de aceeasi parere. Si nu esti singurul! Nici eu nu sunt total de acord cu articole publicate pe aici de alti baieti, dar fiecare cu parerea lui si oricum de partea cui este dreptatea?! Cine detine adevarul absolut?! O intrebare din start tampita….nimeni! Mai schimbam si noi pareri si devenim astfel mai destepti! 🙂
Pai ma gandeam ca doar coperta 1 e suficienta, era de ajuns s-o tai in doua. Ii spun lui Eugen Delcea sa mi le trimita si pe celelate, le tai eu si ti le trimit. Merge?
Bre eu nu stiu sa tai , sunt destul de primitiv cu PC, ma mai ajuta fetele, da tot bata sunt.Daca poti sa le tai tu….ar fi perfect.Acum cred ca si respectivul domn intelege ce vrem sa facem?
Stai calm, n-are mofturi. Ok, il rog sa-mi trimita restul de poze.
Si le aranjez eu sa aiba dimensiunile (200 pixeli pe orizontala) ca cele ale lui Cristian Negrea.
Nu sunt fan nici al F16 nici al Gripen, dar afirmatia asta m-a lasat masca:„Programul F-35 a fost gândit acum 20 de ani, pentru a înlocui avioanele de luptă F-16. Acestea sunt acum îmbătrânite, vor deveni rapid depăşite, iar întreţinerea lor este prea scumpă”, a declarat Sam Grizzle, purtătorul de cuvânt Lockheed Martin, pentru nashuatelegraph.com.(preluata dintr-un articol postat pe Jurnalul National).
Pai cum vine asta, americanii vor sa ne vanda niste avioane care vor tine doar 10 ani si dupa aceea sa reluam cautarile? Sa fim serioasi, nu suntem tara de nababi sau arabi si sa aruncam banii pe fereastra. Cred ca ar trebui sa ne orientam catre avioane care vor putea fi utilizate cel putin 30 de ani, iar intretinerea sa fie cat mai ieftina.
Cu stima.
Nu stiu de ce factorii decizionali romani nu iau in calcul si posibilitatea de-a inchiria aparate Gripen C/D, chiar si second hand, care in acest moment cred ca se preteaza cel mai bine la potentialul financiar si nevoile militare ale Romaniei.Stiu ca acest aparat nu este aparatul suprem insa pentru nevoile noastre este ok si ne permitem sa il exploatam.Cred ca si Suedia ar agrea aceasta idee ca sa ne inchirieze 48 de aparate Gripen C/D, echipate la standard NATO.Cu aceste aparate ne-am descurca 10-15 ani apoi in functie de bugetul tari am putea opta pentru ceva mai bun.Poate noua versiune Gripen NG daca va exista pana la urma acest model.Se zice ca un Gripen C/D este superior unui F16 block 50/52.
La o adica poate ca ar fi mai ok un Gripen C/D nou decat un F16 block50/52.Voi ce ziceti?
http://www.jurnalul.ro/stiri/observator/producatorii-f16-despre-propriile-avioane-pe-care-sua-vor-sa-le-vanda-romaniei-sunt-niste-vechituri-scumpe-592545.html
Dupa ce Romania a anuntat ca nu plateste mai mult de 2-300 milioane de dolari pe an pentru F-16 noi, se pare ca e randul Croatiei sa „negocieze” cu americanii: stire de presa cum ca rusii ar fi oferit Croatiei 12 MiG-29 uzate (unguresti???) si modernizate la standard NATO in Croatia, pentru 90 de milioane de euro (si cu offset imens) .
http://www.militaryphotos.net/forums/showthread.php?205508-Rosoboronoexport-offers-MiG-29-squadron-to-Croatia
Stirea pare un pic trasa de par (if it is too good to be true, it probably is) deci ideea ar fi ca americanii sa mai scada un pic din pret….
Noi ne-am folosit de suedezii, Croatia isi incearca si ea norocu’ cu cine poate! 🙂
Dap, acum e randul Bulgariei, probabil ca in vreo 2 saptamani o sa auzim cum au gasit prin depozitele rusilor niste Su-27 (inclusiv prototipul) gata sa fie modernizate la standardele NATO, cu offset cu tot, sau macar niste MiG-29, din alea respinse de Algeria, asta daca nu cumva un unchi bogat isi va face mila si pomana de niste avioane, chilipir.
Dupa romani si croati, bulgarii „loveste” la randul lor, au gasit niste avioane mai vechi decat prototipul lui Su-27: in Iulie, IAI le-ar fi facut o oferta pentru Kfir-urile israeliene.
http://www.militaryphotos.net/forums/showthread.php?204241-Israeli-Kfir-is-offered-to-Bulgarian-Air-force
Si daca nici chestia asta nu ii va misca pe americani, atunci va fi randul nostru sa ne amintim de traditionala prietenie romano-franceza si de Mirage-2000-9, de care UAE vrea sa scape, poate reusim sa impresionam mai mult si sa aducem pretul F16 la nivelul dorit.
Bre, or fi avand muraturile BMW roz da’ nici chiar asa 🙂 …. adica Kfir e istorie deja chiar la evrei acasa. celula de Mirage 5 modificata, motor , avionica de cand era bunica fata mare .
da! stirea e totusi din 7 iulie…asa ca, deoarece nu s-a mai intamplat nimic, eu cred ca oferta a fost facuta la cacelma. ori sunt mana in mana cu LM ori si-au incercat norocul…poate ,poate gasesc fraierii.
Extrem de haioase aceste…negocieri! Acum sa spui ca Romania &Co. fac presiunui pe americani, prin negocieri sau oferte de acest tip, poate parea exagerat, dar in umila mea opinie chiar asta se intampla. Ori croatii si bulgarii au gasit metoda romaneasca( daca o fi o metoda) de a le arata americanilor pisica( Gripen-ul adica) pt a mai lasa la pret si finantare, foarte buna si deci o folosesc si ei cu variatiuni, F4-F si MIG-29, in cazul Croatiei, si Kfir+ Gripen in Bulgaria, ori totul este doar o coincidenta bre 🙂 !
Bineinteles ca aceasta coincidenta, cu totul intaplatoare, le da americanilor dureri de cap si frisoane la buzunare, dar pana la urma „e avantaje” de ambele parti ale Atlanticului! 🙂 🙂
Ca vorba aia: prea gandim la fel in aceeasi problema…coincidenta…of course!