Noutati ACTTM

Agentia de Cercetare pentru Tehnica si Tehnologii Militare a publicat raportul aferent anului 2012.

TBT8x8

Solutie tehnica TBT 8×8 – ACTTM.ro

 

Activitatile derulate, lista scurta si foarte selectiva:

 

-Stabilirea solutiei tehnice pentru TBT 8×8 si testarea in poligon a protectiei balistice la actiunea minelor

-Continuarea dezvoltarii mini-UAV SACT Boreal

-Testarea lunetei de ochire pe baza de termoviziune LOT-1

-Demararea proiectului Aerostat pentru Supraveghere Terestra (ceva inedit pentru Romania)

 

-Testarea in vederea omologarii Saur-2

-Evaluarea unei solutii pentru blindarea elicopterelor IAR-330 care sa asigure protectia la impactul cu proiectilele de calibrul 12,7x108mm (greutatea aditionala se pare ca afecteaza cel mai mult autonomia, posibil ca niste motoare mai performante sa ajute, poate Makila?)

-Evaluarea posibilitatilor de extindere a duratei de viata a rachetelor aer-aer Magic-2 si Python-3 (deci, in principiu, acesteau au deja durata de viata expirata)

AST

Aerostatul pentru Supraveghere Terestra – Sursa:ACTTM.ro

Pentru mai multe detalii despre proiectele de mai sus si informatii despre restul proiectelor (dispozitive explozive de patrundere, sisteme CBRN, criptografice si de camuflaj, pod mobil de asalt, parasuta cu performante crescute, etc…) cititi raportul complet. http://www.acttm.ro/romana/images/stories/doc/raport_anual_2012.pdf

cerseninnrd

Matra R550 Magic II, pe MIG-21 LanceR (Militaryphotos)

 

cerseninnrvg

Python III, montata pe LanceR (Militaryphotos)

Tehnomil.net

 

9 comentarii:

  1. Mi se pare doar mie sau e un pic in V podeaua la viitorul TBT?

  2. Citez eu, copy-paste:

    „TRANSPORTOR BLINDAT PENTRU TRUPE 8X8
    1. Obiectivele proiectului:
    Realizarea, în baza H.G. nr. 395/13.04.2011 privind realizarea programului
    naţional de interes strategic „Transportor blindat pentru trupe 8×8”, a unui
    prototip de transportor blindat pentru trupe 8X8 (TBT 8×8), prin implicarea directă
    a industriei de apărare româneşti şi efectuarea auditului configuraţiei funcţionale
    în vederea trecerii la producţia de serie.
    Pentru anul 2012, obiectivele au constat în:
    A. Elaborarea modelului 3D privind soluţia tehnică pentru transportorul
    blindat pentru trupe TBT 8×8 echipat cu elementele de drive-line care asigură
    protecţia balistică la mine.
    B. Testarea nivelului de protecţie la mine a soluţiei de şasiu şi carcasă lestată
    prin simularea acţiunii exploziei asupra structurii.

    2. Principalele rezultate obţinute:
    Definirea formei TBT 8×8 s-a realizat prin verificarea îndeplinirii cerinţelor
    de mobilitate (unghi de atac şi degajare, rază de viraj etc.) a încadrării în spaţiul
    carcasei a driveline-ului (motor, cutie de viteze, cutie de transfer, punţi) şi a
    celorlalte echipamente şi agregate importante precum şi a spaţiului destinat
    membrilor echipajului conform indicilor antropomorfici.
    Pentru stabilirea, prin simulare numerică, a configuraţiei finale a driveline-lui
    s-a avut în vedere obţinerea unor performanţe dinamice (viteză maximă, rampă
    longitudinală, timp şi spaţiu de accelerare) similare cu ale vehiculelor de acest tip,
    de ultimă generaţie, realizate pe plan mondial.
    Au fost realizate simulări pentru determinarea nivelului de protecţie la mine
    al plăcilor din structura podelei TBT 8×8.

    Simulările s-au efectuat pentru modele la scară redusă de plăci de oţel/oţel
    de blindaj/aluminiu, de diferite grosimi, utilizate individual sau în combinaţie
    între acestea. Testele au urmărit analizarea cantitativă şi calitativă a eficacităţii
    soluţiilor de protecţie a podelei TBT 8×8 la acţiunea unui dispozitiv exploziv.
    Rezultatele simulărilor au fost confirmate prin tragerile reale în poligon.

    Testarea nivelului de protecţie la mine s-a realizat prin simularea acţiunii
    exploziei asupra structurii TBT 8X8. Din analiza rezultatelor obţinute prin simularea
    exploziilor pe diferite configuraţii ale structurii inferioare a TBT 8×8, precum şi din
    necesitatea realizării unei structuri care să asigure o deformare cât mai redusă
    a părţii inferioare a acestuia, a rezultat configuraţia finală a părţii inferioare a
    TBT 8×8. Soluţia asigură disiparea energiei de deformare prin distribuirea
    deformaţiilor la nivelul întregii structuri.

    Aha, deci e asa cum l-ati vazut in poza articolului…cel putin nu are platfus ca vechile transportoare 🙂

    …mai e ceva…ca tot vorbim de lup…ca tot s-au pus niste poze pe aici anul trecut si la inceputul anului asta, referitor la…

    TESTAREA ŞI EVALUAREA PLATFORMEI MULTIFUNCŢIONALE SAUR 2
    În vederea omologării, C.N. ROMARM S.A. – Filiala S.C. Uzina Automecanica
    Moreni S.A. a solicitat testarea şi evaluarea prototipului industrial al platformei
    multifuncţionale „SAUR-2” conform Planului de testare şi evaluare. Activităţile
    planificate s-au desfăşurat în perioada 30.01.2012 – 18.09.2012, fiind finalizate cu
    „Raport de testare şi evaluare pentru PLATFORMA MULTIFUNCŢIONALĂ SAUR-2“,
    cod CTECŞA-RTE-006.
    Obiective:
    • executarea probelor de testare pentru PLATFORMA MULTIFUNCŢIONALĂ
    SAUR-2;
    • evaluarea rezultatelor obţinute în cadrul probelor de testare.
    În baza planului de testare s-au executat o serie de probe, printre care:
    • Determinarea masei proprii şi totale şi, aferent acestora, şi distribuţia
    maselor pe roţi, presiunea pe sol şi poziţia centrului de masă;
    • Determinarea caracteristicilor dimensionale;
    • Determinarea vitezei minime şi maxime şi a timpilor de accelerare;
    • Testarea sistemului de frânare;
    • Testarea sistemului de direcţie;
    • Determinarea nivelului de zgomot;
    • Determinarea consumului de combustibil;
    • Determinarea rampei longitudinale şi transversale, şanţului traversat,
    înălţimii obstacolului;
    • Testarea instalaţiei de climatizare a aerului;
    • Determinarea caracteristicilor de flotabilitate.
    Raportul de testare-evaluare pentru platforma multifuncţională SAUR 2 a fost
    pus la dispoziţia C.N. ROMARM S.A. – Filiala S.C. Uzina Automecanica Moreni S.A.

    Cititi fratilor si restul, ca e interesant (pagina 31) cum au montat sinele Picatinny pe PM-ul de 7,62 (m-a cam pufnit rasul, recunosc, baietii ar putea avea o cariera fructuoasa in stomatologia civila sau…recuzita filme horror), sau si cate ceva despre noile uniforme de camuflaj…

    • @RomaniaTricolor
      „m-a cam pufnit rasul, recunosc, baietii ar putea avea o cariera fructuoasa in stomatologia civila sau…recuzita filme horror”
      Poate vine la kit cu botnita si ochelari de protectie 🙂

  3. O rugaminte baieti,cum arata acel LOT-1 imi puteti da o imagine va rog?

  4. @Niko
    Hai sa-ti dam o imagine 🙂
    O gasesti in pdful din linkul din articol, la pagina 25:
    http://www.acttm.ro/romana/images/stories/doc/raport_anual_2012.pdf

    • Mersi,da ce ciudata ii luneta aia.Si mai am o intrebare,tu,cel care tragi,pe unde te uiti?Prin partea aia mare a lunetei nu?Da la ce diametru are parte aia a lunetei cred ca iti va sta lipita de ochi,numai prin luneta vei vedea,nu vei vedea si in jurul lunetei ca sa vezi mai bine orizontul =)).

  5. cateva ansambluri in CATIA V5 ce impresionant…..

  6. -Demararea proiectului Aerostat pentru Supraveghere Terestra (ceva inedit pentru Romania)

    CUM INEDIT??
    ARMIA ROMANA CU ASTEA A FONDAT AVIATIA MILITARA !!!!
    CHIAR AM AVUT TRADITIE.

    PROBLEMA-I CA S-AR PUTEA SA REVENIM SI SA RAMANA AVIATIA MILITARA LA ACEASTA TRADITIE,

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *