BVP-1 construit in Cehia, licenta dupa BMP-1 rusesc
Cateva companii din Cehia au castigat de curand un contract de livrare si modernizare pentru vehiculele blindate libiene. Astfel Cehia va livra catre tara africana 350 de vehicule amfibii BDRM-2 si BVP-1 si de asemenea va moderniza/repara in Libia alte 300 de transportoare pe senile BMP-1.
BVP-1 este de fapt BMP-1, construita de cehi sub licenta. Ar putea exporta si munitia aferenta, doar ca ministerul lor de externe refuza aprovizionarea Libei cu munitie de tema ca aceasta ar putea fi re-exportata catre anumite grupari mai putin …democratice.
Insa faptul ramane: export a 350 de vehicule si modernizarea a altor 300 de bucati, sume mari de bani care vor intra in industria ceha de armament, locuri de munca, bani la buget…
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-14995197-15-companii-britanice-aparare-din-marea-britanie-vizitat-romania-pentru-analiza-posibilitatile-cooperare-domeniu.htm
Stiam de aceasta vizita si poate vom publica un articol mai amanuntit decat cel de pe Hotnews cu propunerile concrete si parteneriate.
Ceva concret?
A fost un fel de workshop sub egida ambasadei UK, intre companii romanesti si britanice din domeniul militar. Vom reveni cu detalii.
Pai as insista pe un singur aspect si anume intresul brusc al celor de la BAE Systems pentru santierul naval Mangalia, in idea modernizarii celor doua fregate.
Doar ca dupa plecarea britanicilor, si o companie israeliana constructoare de nave militare s-a aratat intersata de acelasi santier naval.
Coincidenta sau poate fregatele chiar vor intra in modernizare?!
Eu cred ca israelienii mi-au citit comentariile despre Shaldag mk4, produs in cooperare in Romania, in variante FAC, antisub, patrol sau despre Saar S-72 si si-au zis „Bine ca ne-a luminat!” :-))))))
Sa ma uit in cont daca n-a intrat ceva. Eu nu le-am dat contul dar ei oricum il afla :-))))
Bre de S-72 cred ca avem amandoi exact aceeasi parere: perfecta pentru Romania!
In privinta cooperarii cu BAE, eu propun sa le dam o mare UIE.
Angajam o firma romaneasca, modernizam fregatele, inclusiv Marasestiul, cu instalatii de lumini, ceata, sonorizare, tunuri cu spuma, lasere, amenajam puntea pupa si hangarul pentru evenimente iar cabinele pentru si le inchiriem lui Mazare sa organizeze carnavaluri pe ele. Asa facem si bani pentru dotarea marinei militare. Spargem tot, nici la Miami n-au asa ceva !
Eu am o mica dilema: La ce folosesc libienii vehicule amfibii?
E o dilema pe care o impartasesc si eu…Poate pentru ca toate modele rusesti sunt amfibii si s-or fi gandit ca acest aspect le aduce ceva avantaje, desi inca nu -sau prins care ar fi alea…
Sa traverseze uedurile.
Baaaaaai, nu v-ati prins! Ca sa emigreze cu ele in Italia. Nici n-au nevoie de munitie ca plutesc mai usor.
Maine avem CSAT, nu?
Luni este CSAT-ul.
gut gut
Intrebare de la un incepator, mi se pare mie sau bugetu’ armatei e naspa pe hartie sa nu sara prostii in sus, si daca e de achizitie se „gasesc” bani in alte parti?
Intelegi? 🙂
Sper sa fie asa.
Duminica seara la 21:00 (ora Romaniei) la Antena 3, reportaj despre jalea din ROAF la „In Premiera” 🙂
Poate reusesti sa-l inregistrezi…
O sa fie inregistrarea direct pe site dupa ce se termina emisiunea, o sa iti trimit link-u’ 🙂
Care este diferenta intre BMP-1 sovietic si cel construit de cehi? Aduc cehi ceva imbunatatiri tehnice? Sau e „identic” ?
Este licenta sovietica… exista si modernizari… vezi articolul despre ele, la expo Cehia