Lazar 2 prezentat in premiera

Lazar_2_YugoImport_Partner_2013_Intrenational_fair_of_armament_and_defence_equipment_Belgrade_Serbia_002

Lazar 2

In cadrul expozitiei de tehnica de lupta Partner 2013 de la Belgrad, a fost prezentata pentru prima oara transportorul blindat pentru trupe 8×8 Lazar 2. Acesta are la baza modelul precedent Lazar 1 si la fel ca si inaintasul sau conceptual Lazar 2 este o incercare de a “asambla” un MRAP (Mine Resistant Ambush Protected vehicle) cu un MRAV (Multi-Purpose Armored Vehicle), adica mai clar sarbii incearca sa ofere un transportor blindat clasic, 8×8, dar care sa ofere in acelasi timp si carateristicile tehnice ale unui MRAP.

Datorita faptului ca Lasazr 2 beneficiaza de suspensii independente, conceptual este mai apropiat de un MRAV, dar in acelasi timp poate asigura o protectie mult sporita, fata de un IFV clasic, fata de IED-uri.

Lazar 2 poate fi dotat cu o multitudine de sisteme de armament, in cadrul expozitiei preferandu-se folosirea unei turele cu tun automat de 30mm si  trei lansatore de rachete AT. Lazar 2 va fi construit intr-o noua fabrica destinata asamblarii de TAB-uri, fabrica dezvoltata impreuna cu Rusia, iar primii clienti vor fi Kenya si Bangladesh, dar pentru Lazar 1.

 

Sursa: Armyrecognition

GeorgeGMT

22 de comentarii:

  1. arata mai bine ca Saurul nostru

    • Nu serios? Ai vazut tu SAUR III? 🙂

      • sa inteleg ca TAB-urile sunt pt. aratat bine si parcat in fatza blocului sa moara dusmanii de ciuda.. 🙂

        • @S: Eu eram ironic (sau, ma rog, incercam 🙂 ), am crezut ca omul se refera la SAUR III, despre care cred ca nici cei de la Moreni nu stiu cum va arata. Apoi am vazut ca se referea la SAUR II, care totusi nu va fi noul TBT (din cate vad si eu pe aici de la oamenii astia informati).

        • Corect era „sa moare dujmanii da ciuda”, dar treaca de la noi 🙂

  2. Saur 3 ,nu,nu l-am vazut.pe 2 il stiu.lasami o poza sa vad despre ce e vorba,te rog

    • pai tocmai, ca nu e…

      • Din ce sapaturi am mai facut pentru Boxer, baietii par sa fie intr-un mic impas pentru ca, in afara de Olanda si Germania (finantatorii proiectului), nimeni nu si-a manifestat interesul pentru masina. Pentru cele cca 472 bucati comandate de cele doua tari, pretul mediu iese undeva la 2,5 milioane de euro (oare cat o iesi la TBT-ul nostru?) si doar o mica parte (45-50) bucati au fost comandate pentru transport trupe pe campul de lupta, majoritatea comenzii fiind pentru configuratii gen: ambulanta, transport munitie, centru comanda, centru comunicatii.
        In plus, masina nu este amfibie.
        Daca Moreniul scoate TBT-ul amfibiu (eventual cu pregatire prealabila) si se duce sub 2 milioane de euro, ar trebui sa aiba castig de cauza.
        O alta problema este ca nemtii n-au mentionat varianta productiei in Romania si pentru export, ei parand, mai degraba, interesati de achizitiile armatei romane.

        • Germanii folosesc Boxer-ul pe o anumita plaja de roluri, in paralel cu Fuchs, care e amfibiu.
          Noi nu stiu daca ne permitem serii diferite, amfibii si ne-amfibii, pentru ca nu avem un necesar la fel de mare de TBT-uri. Ideal ar fi o platforma comuna TBT amfibiu usor/ne-amfibiu greu la care sa se adauge si o posibila varianta MLI pe senile a aceleiasi platforme. Asa o vad eu dezvoltarea cea mai utila pentru armata romana.

  3. MRAP-urile nu ma impresioneaza iar LAZAR 2 cam asta arata
    Sarbi probabil ca au inca cosmaruri din timpul razboiului civil si de aceea l-au construit
    Bune in actiuni de politie militara si conflicte de mica intensitate
    Noua ne trebuie un TBT capabil sa transporte infanteria motorizata in lupta alaturi de tancuri

  4. la fata Lazar 2 pare a fi copiat dupa Patria

  5. Sarbii astia au facut totusi ceva in comparatie cu ai nostri. Si tot la targul ala au mai aratat si niste artilerie autopropulsata pe 3 calibre:105mm,122mm si 155mm. Noi cand facem ceva nou la artilerie? Sau ramanem vesnic cu Gvozdika 122mm de 100 ani, cate or mai fi si alea. Si inca ceva important. Daca priviti fotografiile din prima zi de expozitie Partner 2013 chiar la ultima poza veti vedea ceva ce industia noastra de aparare si decidentii politici ignora cu incapatinare: ATGM man portable pentru draguta de infanterie sarbeasca.
    Chiar daca scriu pentru prima oara, va urmaresc si citesc de aproape 6 luni si tin sa va transmit aprecierea mea pentru articolele publicate si initiativele avute chiar daca n-au avut intotdeauna succes (vezi petitia pentru avioane noi la care am aderat si eu).

  6. SAUR/TBT 8×8 nu stie nimeni cum va arata deocamdata…Abia se fac testele balistice pe bucati de tabla.

  7. Si care speram toti sa nu fie doar o clona nereusita a Piranha. Personal imi doresc sa fie un vehicul cu protectie grad IIIC si o turela OWS inarmata cu un tun 35mm si cel putin 4 ATGM de nivelul Spike LR/ER si ca orice roman patriot vreau ca armele astea sa fie dezvoltate in tara. Apropos a auzit cineva de vreun program de cercetare pentru ATGM sau de vreun tun nou pe la Resita? Macar ceva zvonuri cu parfum de credibilitate? Daca stiti sau ati auzit ceva dati-mi si mie o sparla, un link, un crocodil ceva. Merci anticipat.

  8. La Resita nu prea se mai intampla nimic… Daca mai trece @Resiteanu pe aici iti poate confirma.

  9. un Piranha costa 1,45 milioane euro.atat reiese ca am dat noi pe 31 bucati,45 milioane .Marius trecuse intr-un material lunile trecute 600.000 euro pt. Saur 2.e reala suma?

    • E mai mult, in versiunea echipata. e doar o estimare, pe la 600.000 trebuind sa se situeze versiunea „nuda”. In functie de ce mai pui pe el ca sisisteme, se mai adauga 2-300.000 euro, iar daca adaugam turela Crotale care singura valoreaza 8 mil. euro, e cam clar pretul final 🙂
      Piranha alea au fost luate tot cam „nude” , dupa care am adaugat turele, kit-uri de protectie, etc.

  10. Pingback:LAZAR 3 si Lakota - Romania Military

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *