Motto:
Mircea Dusa zice:
Să ştiţi că este foarte necesar să achiziţionăm avioanele pentru că aproape zilnic spaţiul aerian al ţării este forţat, probabil n-ar trebui să vă spun asta, de avioane care nu sunt identificate sau care nu au aprobare de survol şi în acel moment suntem nevoiţi să ridicăm în aer avioanele de vânătoare cu procedurile de somare pentru că acele avioane să iasă din spaţiul de survol al ţării. Aceste lucruri de întâmplă „destul de des…”
Mircea Dusa si…obiectele zburtoare neindentificate de la granitele noastre.
Astfel ministrul…dezarmarii nationale ne informeza ca stam rau! Ei da, Excelenta Sa zice, cu toata gravitatea si importanta functiei ce o ocupa ca avem pobleme.
Astfel aflam ca obiecte zburatoare neidentificate soparlesc pe langa granitele noastre stramosesti, dar vasnicul minister, pe care domnul Dusa il conduce, (maicaaa ce bafta avem!) ne apara cu indarjire impotriva oricarei amenintari, sau ar putea sa o faca, daca ar avea cu ce! Adevarat deocamdata amenintarea este…neindetificata, stim doar ca zboara!
Acum nu trebuie sa ne facem totusi prea mari sperante, zice aparatorul nostru sef, ministerul este sarac, daia cumpara cu banii jos avioane sh, dar in alta ordine de idei, cine mama Alianului ne da noua tarcoale?!
Presa, in profesionalismul ei de netagaduit, n-a inteles prea bine ce vroia Dusa sa zica: el zice ca avem nevoie de F-16 ca de aer, presa a priceput ca ne ataca extraterestrii ucraineni sau bulgari, Dusa zicea ca MIG-urile abia mai rasufla, presa a priceput ca unii, mai neindentificati de felul lor, vor sa ne violeze granitele. Bineinteleas la partea cu violul toata presa noastra a sarit in sus de bucurie si a intrebat in cor: “Viol, viol nene, da de cate ori?”
Incercand acum sa fim seriosi, adica ceva mai scoliti decat Il Capo del MApN, trebuie sa informam publicul ca nu sunt motive de panica.
Ca un avion sa fie declarat “neidentificat” acesta ar trebui sa-si inchida trasponderul sau acesta sa fie defect. Aici trebuie sa fim foarte clari, peste 90% din asa zisele zboruri suspecte sunt datorate unor greseli de pilotaj si sunt in general generate de catre avioane civile de mici dimensiuni, ai caror piloti zboara cum ii duce capul, nerespectand planul de zbor.
Ca tot poporul sa priceapa, cand un avion/elicopter se ridica de la sol, aceasta o face pe baza unui plan de zbor anuntat si aprobat de autoritati. In acest plan de zbor sunt specificate: directia, sensul de zbor, viteza, altitudinea si bineinteles destinatia.
Orice modificare a acestor parametrii trebui anuntati inainte de schimabrea lor catre controlorii de trafic, iar acestia trebui sa-si dea acordul. Daca un avion isi schimba parametrii de zbor este luat la intrebari, iar daca pare suspect se ridica aviatiea de vanatoare (evident cine are aviatie de vanatoare!). Insa repet, conform statisticilor Autoritatii Aeronautice Romane, in peste 90% din cazuri este vorba de piloti amatori care gresesc fara a avea intentia.
Acum daca va uitati pe televizor se spune ca spatiul aerian al Romanei este INVADAT de avioane necunoscute. Bineinteles ca scoala este optionala daca optati pentru o cariera in jurnalism, de aici probabil si unele confuzii.
Radarele care supravegheaza spatiul aerian al Romaniei pot indica fara probleme caracteristicile de zbor ale oricarei aeronave, poate chiar si tipul acesteia, astfel ca sintagma “avioane neindentificate” este doar o aberatie! Bineinteles ca pot face acest lucru atata timp cat nu sunt bruiate, dar daca ar fi atacate electronic si-ar da seama imediat.
Ca un avion sa fie “neindentificat” ar trebui sa nu raspunda la somatile controlorului de trafic, traiectoria sa sa fie necunoscuta autoritatilor romane si in principal ar trebui ca respectiva aeronava sa nu poata fi identificata, indiferent de eforturile autoritatilor noastre.
In cazuri extreme, avioanele noastre de vanatoare trebuie sa se apropie pana au contact vizual cu pilotul avionului neidentificat si prin semnale vizuale sa-i atraga atentia. Ori va pot garanta ca daca un avion supersonic face cateva ture pe langa un avion civil, indiferent de tipul acestuia, are, garantat, asigurata toata atentia echipajului.
Poate domnul Dusa ne spune ca tarile din jurul Romaniei isi trimit aviaonele miliatre peste teritoriul nostru?! Pai atunci de ce sunt neindentificate?! In fiecare an zeci de aeronave de mici dimensiuni trec granitele noastre in ambele sensuri, din greseala pilotilor, fara ca nici una dintre tari sa intre in panica, tocmai pentru ca se poate observa pe radar cam ce tip de avion este, iar un Cessna, chiar plin cu C4, nu poate distruge nici Cernavoda, nici ceva baraje, asadara nu reprezinta un mare pericol.
Ca sa vi din postura de ministrul al apararii si sa declari senin ca spatiul tarii tale este vraiste, iar tu ai aeronave “neindentificate” tre sa fii macar un pic ciudat, iar daca aceasta declaratie prosteasca inceraca sa bage pe gatul, opiniei publice necesitate achizitionarii de avioane F-16…Ei bine nu cred ca este cazul, stim cu totii ca avem nevoie de avioane care sa inlocuiasca MIG-urile, declaratia insa mi se pare absolut aberanta, atat tehnic, cat mai ales politic.
GeorgeGMT
Dusa asta nu de aceea a ajuns minstru ca e competent sau stie ce face..
Stau si ma intreb care au fost criteriile dupa care acest personaj a fost desemnat sa fie Ministrul Apararii ?
Dupa gafa cu „trupurile neinsufletite ale cadavrelor celor decedati”, declaratia de azi este una iresponsabila !
In plus, dovedeste ca nu cunoaste argumentatia MAPN in selectionarea acestui avion !
Cum e posibil asa ceva ?
Pai si ce vroiai George sa spuna ca-s din Ukraina ?
Da! Sau sa taca dracului din gura! Nu poti sa vi sa declari asa ceva, cu atat mai mult cu cat este doar o minciuna sfruntata. Avioane neindentificate?!?! Hai frate sa fim seriosi, nu exista asa ceva, orice controlor de trafic stie asta.
George cum sa nu existe obiecte neindentificate (OZN-uri). Acum pe bune, sunt prea multe declaratii si de la oficiali american, rusi, britanici… lista continuo, prea multe ca sa nu fie ceva adevarat! Acum lasand deoparte OZN-urile… se stie ca aproape zilnic Mig urile se ridica pentru ca avione din Ucraina, Rusia, cateodata si din Ungaria… zboara la limita spatiului aerian. Numai ca nu poti sa vi la TV sa spui ca aproape zilnic Mig-urile se ridica din cauza veciniilor…
Bravo Robert – concluzie se vor duce dracului F 16-le alea 2 si mai repejor din cauza expirarii resursei si uite asa in 2023-2025 o sa o luam de la capat cu achizitia…..Perfect> Comisionul este maxim!
@marius
in 2023 2025 deja se vorbeste de F35… chiar daca unii cred ca nu o sa avem banii necesari. Apropo, F16 astea care vin nu au nici jumate din resursa de zbor, asta cred ca stii si tu, mai pot fi zburate 10 12 ani zilnic fara probleme. :). Cand o sa se spuna la ce standard or sa fie modernizate, multi o sa isi schimbe opinia despre Dusa & Co… nu vreau sa dau detalii pentru ca nu vreau iar sa fiu batjocorit daca nu se realizeaza!
@Robert I
le mai pun un motor si le fac F 18?
Robert bine ar fi sa fie asa, insa ma indoiesc si daca voi de la MApN cheltuiti fara ca sa se intoarca ceva in economia noastra noi, contribuabilii va vom lasa balta si vom ingrosa numarul de romani din strainatate si vom contribui la buna-starea altei tari.
Impactul asupra bugetului MApN este imposibil de calculat dar major.
George, a declarat suficient.
Cine are cap sa inteleaga intelege.Cine nu , nu.
Si da , avioanele alea chiar daca le vezi de unde vin si stii cine sunt aia , se numesc neidentificate pentru ca nu se identifica conform procedurilor.
NU-l iubesc pe Dusa da as fi declarat la fel ca el.De altfel e singurul care a spus clar treaba asta ceeace mi se pare corect pentru ca ne priveste pe toti.
Nu are legatura cu achizitia lui F16 , aia e incheiata, nu mai are nevoie de „sustinere”.
O zi buna,
Cristian.
Pai dl ministru Dusa s-a folosit de declaratie ca sa vorbeasca iar de achizitia de F-16.
Spatiul aerian romanesc este atat de „accesibil” nu datorita radarelor noastre, unde stam cum stam, cat mai degraba din lipsa a suficiente avioane aflate pe baze suficient de multe si raspandite in teritoriu pentru o interceptie rapida, ca doar si MIG-21 Lancer are un radar si sisteme destul de capabile – nu trebuie sa fie F-16. Si mai importanta este lipsa unor sisteme de rachete antiaeriene performante cu raza lunga si medie care ar fi si ele un factor de descurajare in sine. Aici stam cel mai rau, cred eu,
Cristi as fi mai mult decat bucuros sa-mi asum eu greseala, in speranta ca Dusa face ce trebuie. Daca eu gresesc nu se intampla mai nimic, daca greseste el…sa deia Domnul sa ai tu dreptate si nu sa fie o alta miscare fara sens! Sincer la cata…calitate au politicienii nostri trebuie sa presupun din start ca nu stiu ce vorbesc, dar ai dreptate, fata de alti minsistrii este mult mai deschis, iar declaratile lui sunt coerente. Inca nu am suficienta ncredere in el, asta-i tot.
Bre George …. apropo de calitatile lui Dusa …
http://www.evz.ro/detalii/stiri/Noi-OZN-uri-n-capul-lui-Dua-Enervat-pe-jurnalitii-care-l-ntrebau-de-avioane-ministr-1050334.html
Eu zic ca vor sa le faca Stealth, sa le puna echipamentele de bruiaj si lupta electronica de pe Growler (deh sa nu zicem ca n-am luat macar ceva legat de F-18) si vreo 12-14 AMRAAM + 12 Sidewinder AIM-9X Block III (alea care vor fi BVR si nici nu sunt produse inca). Ce mai, vom fi spaima Estului! 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂
Avioanele noastre nu se ridica ca fac vecinii manevre, iar in cazul avioanelor maghiare nu se ridica prea des ca aia ne sunt aliati si oricum zboara si ungurii la fel de mult ca si noi. Ca rusii si ucrainenii mai fac zboruri de testare a radarelor noastre, a apararii AA este OK, toata lumea face absolut la fel, este un fel de normalitate. Suedia, Norvegia, Danemarca sau Marea Britanie isi ridica tot timpul vantoarea sa faca poze cu rusii, americanii la fel pe deasupra Stramtorii Bering, dar nimeni nu a declarat ce a declarat Dusa, precum ca tara sa este amenintata de avioane „neindentificate”.
Daca, spun daca, avioanele chiar sunt neinendificabile de catre noi, daca vanatoarea noastra se ridica si nu gaseste nimic in zona indicata de radilocatie, inseamna ca suntem supusi unui razboi radio-electronic, iar daca lucrurile intrec masura, putem anunta Alianta, iar aceasta are ac de cojocul rusilor.
Asadar daca situatia este atat de neobisnuita de ce Dusa nu anunta NATO, iar daca situatia nu este deloc iesita din comun, de ce face astfel de declaratii, unicat printre ministrii apararii din NATO?!
Ce insemna mai exact avioane neidentificate?! Nu le gasim gand ajungem cu vanatoare pe coordonate, nu stim ce tip sunt, cine le sunt propietarii?! Atunci cand doua Tu-22M au survolat Marea Neagra in apropierea apelor noastre teritoriale au fost condiderate avioane neindenificate?! Pai eu cred ca erau foarte indentificate, zburau in formatie, cu cocardele la vedere in spatiul aerian international, adica zburau foarte legal.
Ce vrea de fapt domnul Dusa sa exprime?!
Asadar avem in fata o situati cu totul speciala, sau doar o alta duda a politicienilor nostri, pt ca eu personal nu pricep absolut deloc ce intelege domnul Dusa prin „avioane neindentificate”.
Poade Dusa vrea sa ne zica mai pe fata ca avem nevoie de radare mai sofisticate….sau?
Erau extraterestrii aia din povestile lui Corut, ce nu ti-e clar! Cum sa nu te gandesti asa de departe George GMT!
Suntem praf,lasati ca ne aparam cu F-16 :))
Oooo, nu mai, Dusulica se referea la OZN-uri! Alea germane din al III -lea Reich, ce vin din Antarctica, bleah, uhh!!! Da’ tare-mi plac damicelele de la TV care-si dau cu parerea cu privire la „avioanele neidentificate” si pericolul invaziei de „aliensi”…Haa, cum sa nu, mari cretini! Contrabandistii ucraineni care aduc ceva nicotina cu deltaplanul cred ca s-au spart de ras.
Vestea proasta este ca domnul ministru are deptate.
In sud estul tarii observatori credibili au raportat in mod repetat si independent aparitia unor aeronave cu caracteristici de zbor militare atipice.
Cred ca vecinii nostri ne testeaza posibilitatile de detectoe si reactie.
Considerati subiectul foarte serios.
Locuiesc langa Constanta si acum o saptamana treceau zi si noapte Mig-uri deasupra localitatii de la sud la nord/nord-est. Acum nu stiu daca erau exercitii militare sau ii mananca undeva pe bulgari… Ce-i drept a fost trafic intens, cateodata era un MiG si cateodata cu tovarasi.
Poate omu’ stie ce vorbeste, adica ma refer la faptul ca radarele noastre or gini noaptea dupa apusul soarelui, ceva venind dinspre Ucraina la joasa inaltime. Si cum noi avem aviatie de Politie Aeriana, se gandeste „mnealui, sau poate doar confunda deltaplanele traficantilor de tigari cu nus ce OZN-uri amenintatoare…
Zic si io nu dau cu paru’, ca domnu’ a fost si pe la MAI si poate daia le confundeaza.
Deltaplane neidentificate ar fi mai credibil, decat nus ce avioane dusmanoase.
Nu este vorba doar despre deltaplane, care si ele au un rol in testarea controlului frontierelor, vecinii isi testeaza noile tehnologii aero in spatii externe mai putin riscante pentru incidente, si din nefericire spatiul nostru aerian a devenit foarte „accesibil si convenabil din punct de vedere al riscurilor diplomatice si militare” pentru ei. Este o reactie de „diplomatie militara” la Deveselu.
Poate asta-i trezeste si pe ai nostri din amorteala de 20 de ani…
Punct ochi Ionut! 🙂
Deveselu este o tampenie fara nici o importanta pentru noi sau pentru rusi. Pur si simplu nu are nici o valoare militara, ci doar una politica, iar pentru noi este fix zero, poate cu exceptia radarului, daca vom avea acces la el. Rachetele alea nu sunt efectiv bune de nimic.
Poate in viitor Deveselu va face parte dintr-un sistem mult mai complex, dar luat individual alea 24 de SM-3 valoreza fix greutatea lor in fier vechi, dpdv al luptei AA.
http://www.razbointrucuvant.ro/recomandari/2013/05/20/george-friedman-interviu-realitatea-pregatire-invazie-terestra-rusia/
poate la avioane de genul se refera
http://www.ziare.com/europa/bulgaria/cinci-bombardiere-rusesti-deasupra-marii-negre-bulgaria-si-turcia-in-alerta-1152438
Încep să mă prind de ce nu o să fiu sinistru ministru… sunt prea nepregătit și puțin inventiv pentru asta. Nicio șansă!
Of la dracul!
Plus ca ai niste idei fixe, ale tale 🙂
Futu-i, ai dreptate, Marius… No, asta e de bine pt voi, uite așa scăpați de ideile mele fixe, gen Leopardzi verzi pe pereți!
Ați avut noroc, mare noroc.
Eu oricum intenționam să anexez Austria: țară faină și bogată, recuperăm ceva bănci și ceva petrol, fete faine, orașe asemenea… nu știam ce să fac cu ungurii, dar se pare că am scăpat de dilemă, voi la fel de agitație…
eu ma multumeam macar sa avem granita cu Austria 🙂
Cum adica am avut mare noroc? la ce? ca sincer nu m-am prins! Ramanem cu T-55? URA, URA, URA!
Ministi!!!??? ai ministerului apararii nationale!! In miinile cui a ajuns Romania! Pentru usoara identificare, nu le mai puneti galoane, punetile cite o usa in spate, dupa marimea si culoarea usii le stii rangul. Totusi se prea poate sa il suparam pe Pacala, ca el cara usa, dar era si un pic istet,iute la minte, dar astia sint iuti ca brinza la burduf.
Mircea Duşa s-a născut la 1 aprilie 1955, în oraşul Topliţa, judeţul Harghita.
A urmat cursurile Academiei de Studii Economice din Bucureşti (1984-1988). În 2004 s-a înscris la studii postuniversitare la Sibiu, obţinând şi un masterat la Universitatea “Lucian Blaga”.
A deţinut diverse funcţii în cadrul Consiliului popular/local al oraşului Topliţa, astfel: şef serviciu (1976-1986); vicepreşedinte (1986-1990); viceprimar (1990-1996); primar (1996-2000).
A fost prefectul judeţului Harghita (2001-2004).
Este membru al PSD şi preşedintele Organizaţiei Judeţene Harghita PSD din 1996.
A fost prim-vicepreşedinte al Asociaţiei Oraşelor din România (1996-2001) .
La 28 noiembrie 2004 a fost ales deputat în circumscripţia electorală nr. 21 din Harghita, pe listele Uniunii Naţionale PSD+PUR. La alegerile din 30 noiembrie 2008 a fost reales deputat în circumscripţia electorală nr.21 Harghita, Colegiul uninominal nr.5, pe listele Alianţei Politice Partidul Social Democrat + Partidul Conservator. În urma alegerilor parlamentare din 9 decembrie 2012 a fost reales deputat în Colegiul uninominal nr.5 din Harghita, pe listele USL (PSD).
La 7 mai 2012 a fost învestit ministru delegat pentru relaţia cu Parlamentul în Cabinetul Ponta I, funcţie deţinută până la 6 august 2012. Începând cu 6 august 2012 a fost ministru al Administraţiei şi Internelor în Cabinetul Ponta I până la 21 decembrie 2012.
Începând cu 21 decembrie 2012 este ministrul Apărării Naţionale în Cabinetul Ponta II.
Este căsătorit şi are doi copii.
FRI[TURIDT SI INCABIL CE PREGATIRE ARE ASTA SA FIE MINIDTRUL APARAII ASE-UL LA MOSTO LA 30 DE ANI, PAI ASRA IL CALIFICA?
scuzele de rigoare, am scris la nervi si am tastat cam aiurea
Ce mama draq s-o fi intamplat la Thracian Star 2013? :)))
Hai ca -dupa cate am inteles- anul trecut ai nostri au fost „za best, za sheet”, da’ cu ce naiba i-am ofticat acum de ne chhhindvadeaza chhhaterizatorii chhheleni chhhainduci chhhetnici chhhunguri chhhastravetzeni ai lu’ Chhhattori Chhhanzo din Chhhevastopol, Chhhiev si Chhhisinau incat s-au chhhridicat cei de la Michhhail Chhhogalniceanu?
Sper ca n-am chhhomis pe nimeni…
Chhhowgh!…adica…Howgh!
Mda, stiam ca am uitat pe cineva…pe Chhhitaurii din „Avengers”.
Oare cate un sinistru care ar trebui sa ia un sut in ampenaju lui de ”multirol” sau ar trebui sa mai zboare din scaun atunci cand ne violeaza la inteligenta prea tare ,cum ar fi catalogat dupa standardele ultramoderne si multiroale pe deasupra? Obiect zburator identificat sau neidentificat ?
Dupa reaparitia asta neidentificabila asta parca simteam nevoia sa vad reclama aia cu ”ficat ! ficat ! ”
Eu unul sincer nu inteleg reactiile astea suparacioase ale unora. Ministrul a fost sincer, si a spus ceea ce oricine putea banui.
Adica faptul ca aviatia noastra (si partial si apararea AA) e cam la pamant pe ici pe colo, uneori chiar prin punctele esentiale. Si deci avem nevoie de o dotare mai adecvata. Chiar nu inteleg reactia unora. Sigur, ministrul putea sa bata cu pumnu in masa la CSAT si sa obtina acolo ceva, fara sa spuna in presa, dar probabil trebuia si un pic de efect public.
Amu ca se putea si altfel (sau mai bine) din pct asta de vedere (adica nu F-16 sh, sau nu doar 12 avioane, sau offset si transfer tehnologic sau etc etc) asta e alta problema.
Din pacate s-a ratat momentu inainte de criza, cand Basina imparat si cu Moliceanu Tariceanu s-au luat de guler care ce lobby-uri sa faca si banii s-au evaporat.
Vina cea mai mare eu zic ca o poarta Base, care pare un adept al distrugerii industriei nationale si a cumpararii din afara a orice, sub conducerea „inteleapta” a UE, FMI si gastii lui Isarescu (adica Isarescu e si el un membru acolo, a nu se intelege ca el o conduce).
Nu ca ceilalti ar fi prea departe, ultimele chestii OK au fost cumpararea de rachete AT Spike (ar fi bine sa luam licenta de fapt) si modernizarea Mig-21 Lancer, dar asta a fost acu multi ani deja
@radu2 problema e Radu ca si daca am cumpara maine F 35 pentru unii care stiu doar sa critice nu ar fi bine. Ar gasi o chichita sa arunce cu cacat si acolo :))…. Daca am cumpara Leopard 2… ar zice ca domne sunt prea grele pentru noi… Daca am cumpara S300… ar spune domne ce cautam noi cu tehnica ruseasca… si tot asa… :)) Deci nu ai ce face, ca romanul mereu gaseste sa isi dea cu parerea, de multe ori prost!
Robert Ionut, de-aia un contract din asta trebuie bine gandit, negociat si betonat d.p.d.v. al costurilor si impactului, ca sa poti sa arati impecabil si in fata opiniei publice, a contribuabilului mai pe scurt.
Dar cand tu iei F-16 din anii ’80 cu ceva modernizari la nivelul anilor ’90, fara finantare, fara o colaborare industriala sau o mentenanta, la un numar penibil si in plus declari ca sunt practic avioane noi desi din ce a transpirat pe aici modernizarile sunt destul de firave, cine sa te mai creada?
Iar daca ceri informatii mai exacte despre tipul de motor sau radare/electronica staai si tot astepti sa-ti raspunda careva, bineinteles, avand in vedere ca majoritatea datelor sunt trecute la „secret de stat”, cand nici macar Pentagonul, si aia au dusmani nu gluma, nu-si permite sa nu fie transparent la date din astea ?!
Cand cei din sindicatele din industria de aparare au trimis o cerere la CSAT si MAPN cu privire la detalii ale „Planului de refacere graduala a capacitatii de lupta a armatei romane”, ca sa incerce si ei sa inteleaga cam care ar fi necesarul, tipul si specificul echipamentelor de care are nevoie armata romana si sa incerce sa pregateasca o strategie si un dosar cu oferta de produse, li s-a raspuns ca e secretizat, ca asa s-a votat in CSAT 🙁
Pai despre ce dracu vorbim aici? Tie ti se pare normal?
Pai mai degraba aflam de la Pentagon decat de la ai nostri ce vor sa cumpere…
La fel cum a fost cu achizitia poloneza de avioane de antrenament, cand am aflat de la polonezi ca si IAR-99 a fost inclus in studiu, si nu de aici, din tara.
Nu cred ca Dusa este constient de gafele pe care le face.
Intreaga clasa politica este una tipic desprinsa din dramaturgia lui Caragiale sau din cupletele lui Constantin Tanase de la Carabus, iar noi „plebea” completam circul prin a tine cu unii (Basescu & Co) sau cu ceilalti (Ponta & Co).
Nici Basescu si nici Ponta nu sunt vinovati pentru ca industria Romaniei a fost taiata si dusa la fiare vechi. Procesul a inceput printr-o declaratie a unui „fruntas revolutionar” prim-ministru care era sustinut de un alt „fruntas revolutionar” presedinte : Petre Roman – Ion Iliescu.
Cred ca pe ei ar trebui sa ii strangem putintel de outze si sa ii intrebam. Sicanele din cuplul Basescu – Ponta sunt specifice unor copilasi care au avut ca parinti politici cuplul Iliescu – Roman.
Poate ca industria socialista romaneasca era in urma cu 10 – 15 ani fata de industria vestului, dar macar exista si producea. Acum industria contemporana romaneasca este sublima, dar lipseste cu desavarsire.
http://www.youtube.com/watch?v=ACNYKctLv94
http://www.youtube.com/watch?v=VmCYmKQKVjM
http://www.youtube.com/watch?v=1SbLTsfxqnY
http://www.youtube.com/watch?v=2qCPsqa8FFQ
Ati gasit vreo diferenta intre modul de gandire al politichiei de acum si a cele (inter/ante)belice ? Nu prea. Pana sa apara si la noi un Bratianu care sa demonstreze (din nou) practic ca numai „Prin noi insine …” se poate ridica Romania mai dureaza.
Stati linistati ca am aflat ce a fost cu ultimul viol la spatiul aerian:
http://www.gandul.info/puterea-gandului/extraterestrii-stransi-cu-dusa-11188042
Viol al spatiului aerian filmat de un amator
Ministrul Apărării a comis, joi, o nouă gafă. Enervat că jurnaliştii l-au întrebat despre violarea spaţiului aerian de către “avioane care nu sunt identificate”, el i-a îndemnat să citească “legea 256/2001” pentru a nu mai vorbi “prostii”. Însă legea respectivă se referă la scutiri de la plata TVA pentru ajutoarele primite din Japonia.
🙂 🙂 🙂
🙂 ))))))))))))))))))))
Hai bre, 256 in loc de 257, se mai intampla…
🙂
Mai amuzant mi se pare George la 11:25: „…iar declaratile lui (Dusa) sunt coerente…”
Dusa are dreptate.
A declarat ceeace trebuia, ne priveste pe toti.
Presa in Romania e foarte foarte proasta….. la un nivel atat de jos ca nu se mai vede.
Povestile cu OZN-uri sau misto-ul cu OZN-uri chiar nu-si au locul in dicutia asta FOARTE SERIOASA ! Da in fine cine sa-si dea seama ?
Asa ne trebuie!
Daca il finantam pe popa Mitica am fi avut un avion de plastic pe care sa-l plimbam pe la granite.
Popa Mitica din kilometru in kilometru ar fi tinut cate o sfestanie stropita din belsug cu apa oxigenta.
Daca „dusmanii” ar fi continuat sa ne ameninte spatiul aerian popa Mitica imediat scoatea asul din maneca, racheta-dildo „leana”.Cel mai mare(dildo) din lume.Daca ar fi ca rusii sa stie ce pericol ii ameninta popa Mitica s-ar caca pe el de frica.
bine ca pe cap-tuguiat asta l-a luat gura pe dinainte si a zis totusi ca ar mai fi nevoie de avioane. da’ daca o baga pe aia clasica „hai nene, dar cu cine ne batem?” cred ca jumatate dintre proaspat aparutii colegii postatori (postaci?), (postai?)isi puneau firul de la wirelesse de grumaz. e o inghesuiala de n-ai aer p-acilea, ca citindu-l pe al din urma. am uitat cu ce a inceput al dintai. ori tocmai asta e spilul si-s eu mai greu de cap?
Toata povestea suna ca astuparea gurii cainelui care latra. „Bai! Avem nevoie de avioane iar F16 sunt cele mai bune pentru/contra/impotriva violurilor astea. Ia Hai gura ca acum fiarele vech.. salbatice vroiam sa spun …ajung in tara”
Miroase a handel de la granita. Pentr stoparea ozenerurilor vecine avem nevoie de F-16!
http://www.rgnpress.ro/rgn_13/categorii/politic/10064-andrei-covrig-eelicoptere-pentru-pacificatorii-rui.html
Zilele trecute televizunea „Zvezda” controlată de Ministerul Apărării de la Moscova vine cu o ştire-trăsnet din care reiese că în timpul apropiat pacificatorii ruşi din Transnistria vor primi elicoptere „pentru a supraveghea frontiera administrativă a raioanelor din estul Republicii Moldova”.
Sursa afirmă că „pentru moment se discută cu oficialii de la Chişinău ca aceste nave să poată zbura” şi că „Tiraspolul deja s-a arătat de acord”. Nu se ştie nimic despre modelul şi numărul elicopterilor care ar putea apărea în stânga Nistrului. Pentru mine apare o întrebare rezonabilă: ce au „pacificatorii” ruşi cu hotarul moldo-ucrainean?
Noutatea a provocat zarvă extraordinară. Intenţiile ruşilor sunt tratate ca un gest inamical care denotă în plus imperativul retragerii forţei militare ruse de ocupație din stânga Nistrului şi schimpării formatului pacificator. Şeful Biroului de Reintegrare George Balan a dezminţit informaţia şi a negat existenţa unor astfel de tratative, iar ministrul Apărării Vitalie Marinuţă a declarat că prezenţa tehnici militare, inclusiv a elicopterelor, nu este binevenită. „Republica Moldova, – afirmă demnitarul, – nu va accepta ca Federaţia Rusă să aducă elicoptere în regiunea transnistreană”. Discuţii aprise, să ne amintim, s-au iscat şi cu an în urmă când Moscova a iniţiat modernizarea echipamentului militar pentru forţele sale de menţinere a păcii, iar în zonă, fără de a fi informate autorităţle moldave, a fost introducă tehnică militară nouă. Chişinăul a cerut explicaţii pentru aceste măsuri unilaterale la ce viceministru rus al apărării generalul Valerii Ivnevici, responsabil pentru trupele de pacificare, a declarat că s-a produs o neînţelegere şi că pe viitor asemenea confuzii nu se vor repeta.
După semnarea acordul de încetare a focului din 21 iulie 1992 trupele de menţinere a păcii formate din contingente ale Federaţiei Ruse, ale R.Moldova şi administraţiei de la Tiraspol au primit elecopterele de la Armata 14. Navele aeriene au fost utilizate pînă în 1997, iar după ce au depăşt termenul prevăzut de exploatare nu au mai fost folosite. Timp de şaisprezece ani aceste elicoptere stau fără treabă şi încă multă vreme vor rugini.
Vorba nu e doar de o înlocuire banală a tehnicii învechite cu una nouă. Hărmăiala pornită dă de înţeles că strategii de la Kremlin uneltesc ceva. O posibilă apariţie a elicopterilor ruseşti în spaţiul aerian al Repblicii Moldova, în afară de o demonstrare a muşchilor şi presiune de ordin politic, camuflează materie nevăzută. Maşinăria militară rusă manifestă în general un inters sporit faţă de pistele de aterizare-decolare şi aerodromurile militare pe teritoriul intern al federaţiei şi unul absolut ieşit din comun faţă de cele plasate în nemijlocita apropiere cu ţările NATO şi UE. Această afirmaţie reiese din concluziile făcute de strategii şi generalii ruşi după recentele aplicaţii de amploare la Pacific cu implicarea a cca 160 nave aeriene militare, cînd în zona acţiunilor pe calea aierului peste 3000 km a fost transportat efectiv cu tehnică, iar numărul total al militarilor concentraţi în acest capăt al pămîntului a ajuns pentru ultimii douzeci de ani la o cifră-record– 80 000 militari.
Interesul sporit al Kremlinului faţă de problema în cauză se materializiează. În vară aceasta un regiment de avioanele de vînătoare moderne СУ-27CM3 al Federaţiei Ruse a fost amplasat pe aerodromul militar din orăşelul belorus Lida. Explicaţia este una simplă, pista se află doar la 35 km. de la hotarul cu Lituania şi 120 km. cu Polonia, ambele state sunt membre ale Alianţei Nord-Atlantice. Pentru aviatori şi familile acestora au fost puse la dispoziţie pista aerodromului, edificiile, casele de locuit şi alte elemente infrastructurei – patrimoniul foste unităţi de aviaţie militare sovietice. Nu încape îndoială, că această unitate va participa în septembrie curent la aplicaţiile ruso-beloruse cu tematica antitero. Referitor la problematica exerciţiilor există dubii. Cifra de cca 13 000 de militari preconizaţi pentru manevre e prea mare pentru o operaţiune antiteroristă. Spaţiile imense ale aplicaţiilor şi numărul impunător de tehnică depăşesc cu mult conceptul unei operaţiuni antitero. Concluziile le trageti singuri.
Aerodromul tiraspolean nu este o excepţie, fiind într-o stare satisfăcătoare şi avînd „totul” la îndemînă, face posibil activitatea cuvenită a aviatorilor militari. Fondurile existente asigură deservirea, iar aparatajul navigator fac posibil aterizarea, stocarea şi decolarea navelor militare. Federaţia Rusă, avînd în stinga Nistrului pe ai „săi” va fi scutită de o plată pentru arendă. SUA plătesc Kîrghîstanului bani grei, cca 60 mln USD annual, pentru utilizarea bazei aviatice Manas transformată pentru asigurarea operaţiunilor din Afganistan într-un centru de transport tranzitar.
Intenţia Kremlinului după şaisprezece ani de tăcere de a avea elicoptere noi la Tiraspol este o şmecherie. Forţele de Menţinere a Păcii, ca şi întreg formatul pacificator impus de ruşi în 1992, este un paravan după care sunt ascunse interesele geopolitice ale Kremlinului de avea la îndemână un aerodrom militar modernizat în această regiune din sud-estul Europei. Miezul problemei se ascunde tocmai aici. Ruşii ar fi bucuroşi să se folosească de aerodromul militar Mărculeşti, însă spre nenorocul lor Republica Moldova se declară un stat neutru şi nu participă în acordului de securitate colectivă CSI-ist.
Văd că nu sunt singurul care ține ochiu pe acel spațiu. Numai eu știu cât am „lătrat” pentru măsuri mai ferme și dezvoltarea unei strategii corespunzătoare pentru acea regiune. Oricum, de la Bălți în jos, pe tot Nistrul, moldovenii sunt absurd de expuși și nu ar putea să organizeze o apărare. Mai exact, nu pot controla, cu ce dețin și cum uzează, jumătatea estică a statului lor – așa cum este.
Problema, așa cum o văd, e că a fost ținut piciorul de pod al Armatei a IV-a, mult redusă (la componenta de bază – pontonieri/logistică), însă tehnica de luptă grea este manținută în stare de uz. Au tancuri, AA, piste, radare, toate funcționale – pregătite pentru desant. În câteva ore pot primi întăriri la nivel de corp de armată și în mai puțin de 24 de ore ar fi gata de „distracție” o forță care ar copleși întreaga forță moldoveană.
Nu sunteti singurii 🙂
Poate apare ceva pe tema asta zilele urmatoare pe blog…
Dupa ultimele discutii din urma cu cateva zile de la Kiev, dintre liderul de la Chisinau Nicolae Timofti si presedintele ucrainean Viktor Ianukovici, Ucraina se opune ca Moscova sa aduca in regiunea separatista Transnistria armament de tip nou.
http://karadeniz-press.ro/kara/republica-moldova-si-ucraina-s-au-inteles-ca-rusia-ca-nu-mai-aduca-armament-in-transnistria/
Se pare ca nici ucrainenilor nu le mai convine sa aiba inca o zona inarmata pana in dinti, dupa Sevastopol.
Ambele articole au aparut in Timpul.md
Ha, ha, ha… e deja acolo. Am văzut T-64 mod. T-80U (nu sunt sigur, erau departe și se asemană tare), BTR-80, apărarea AA e mai vechiuță – OSA și KUB, cea de ditanță medie e altundeva. Armament individual, tot ce vrei de la RPG-29 la mortiere grele.
Muniție au cât să toate toată frontiera.
Ce să-ți mai zic, Marius. Cu sau fără acordul tavarișilor, aduc ce doresc când doresc, numai cât doresc nu pot.
Masa e pusă, tacâmurile îs așezate, numai să vină invitații – pot dizloca rapid regimente de vânătoare pt a escorta un val greu de IL-76 și An-124 cu oameni și echipament, jucărelele deja sunt acolo…
Hopaaaaaa…tavarișci vecini își mută aviația aproape de granițe??? din nou??? E binidităt…
Și bineînțeles propăvăduiesc pacea și prietenia, și apărarea antitero… 🙂 🙂 🙂
Tipic rusesc. Mai stiu unii care in timp ce-ti rup oasele urla ca-si iau bataie desi sunt 10 pe tine.