Lockheed Martin scade pretul

jsf96_5091

Lockheed Martin si Pentagonul au cazut de acord ca urmatoarele doua transe de avioane F-35 sa aiba un cost cu 8% mai mic decat actualul lot aflat in constructie si al carui pret a fost stabilit in decembrie 2012.

Astfel Low-Rate Initial Production (LRIP) loturile 6 si 7 vor beneficia de aceasta reducere de pret, in total fiind vorba de 71 de aparate. Aceasta reducere de costuri arata ca desi pretul initial vehiculat pentru primele avioane construite a fost destul de marisor, odata intrat in productia de serie si numarul de avioane fabricate aflat in crestere, pretul per bucata incepe usor sa dea inapoi, odata cu punerea la punct a tehnologie de fabricatie.

Scaderea de pret negociata cu LM a fost precedata de alte negocieri cu subcontractorii din programul JSF, care la randul lor au acceptat scaderi de preturi, telul final fiind acela de a permite Pentagonului sa achizitoneze numarul de avioane dorit initial. Desi detaliile nu se cunosc inca, se stie deja ca lotul sase va avea o scadere de pret de 4% pentru toate cele trei variante ale JSF, iar lotul 7 va oferi o scadere de pret de 8%. Scaderea de pret are ca reper lotul numarul 5 pentru care contractul ferm a fost semnat in decembrie 2012.

Aceste două contracte reprezintă o tranzacție echitabilă, care este benefica atat pentru guvern cat și pentru Lockheed Martin„, a declarat generalul-locotenent Christopher Bogdan, director executiv  al programului F-35. „Cresterea accesibilității este esențială pentru succesul acestui program, și lucrând împreună am reușit să obtinem un preț mai mic pentru F-35. Mai sunt amanunte de discutat, dar aceste acorduri sunt dovada ca săgeata costurilor se îndreaptă în direcția cea bună. Vom continua sa lucram cu industria pentru a identifica zonele unde se pot face economii pentru viitoarele transe de aparate.

Transele 6 si 7 includ de asemenea si primele aparate pentru (cate unul) Australia, Norvegia si Italia, impreuna cu patru bucati pentru Marea Britanie. Pe langa avioane, tot in cadrul acestor contracte, se va livra si echipamentul necesar mentenentei si reparatiei avioanelor F-35 cat si echipamente auxiliare folosite in misiunile de lupta.

Transa a 6-a va incepe sa livreze cele 36 de aparate catre Statele Unite si partenerii din program la jumatatea anului viitor, in timp ce restul de avioane, 35 la numar din lotul 7, vor incepe sa fie livrate catre beneficiari la mijlocul anului 2015.

Pana acum au fost comandate in transele 1-5 un total de 95 de aparate F-35, incluzand aici si aeronavele folosite pentru teste, iar impreuna cu cele 71 din transele 6 si 7, totalul avioanelor F-35 comandate a ajuns la 166, in timp ce intentia SUA si a aliatilor sai este sa cumpere 3100 de avioane de generatia a V-a F-35, in toate cele trei variante, numar la care se aduga avioanele pe care Israelul si Japonia le vor cumpara.

Insa mai este un mic hop. Negocierea dintre guvern si Lockheed Martin nu are nici o legatura cu motoarele care echipeaza F-35, motoare produse de catre Pratt & Whitney, astfel ca in acest moment se desfasoara negocieri, pentru pretul motoarelor care vor echipa cele 71 de aparate din transele 6 si 7, intre federali si baietii cu motoarele.

 

 GeorgeGMT

 

23 de comentarii:

  1. Se inghesuie astia sa cumpere nu gluma… 🙂
    Oare Japonia le vrea pentru a echipa acele „distrugatoare” cu capacitati de portavion?
    Oare evreii vor si ei tot distrugatoare ca alea japoneze? 🙂
    Sunt sigur ca atunci cand va apare mult trambitatul PAK FA asta se va vinde ca painea calda… de abia asteapta chinezii sa aiba si ei PAK FA…. 🙂

  2. Japonezii sunt in mod sigur interesati de as crea o noua aviatie navala.

  3. F 35 o batoza nu avion cu sistemul vtol copiat direct de la Yak 41,un singur motor lenes,sitting duck pentru su 35,chestia cu first shoot fisrt look e un rahat,energia kinetica dezvoltata de o racheta lansata de la 80km distanta este varza in momentul ajungerii la tinta poate fi usor evitata de un supermanevrabil ca un su 35,toate luptele tot de la 50km in jos vor avea loc

    • Sunt curios tare, care este numarul de SU-35 comandate pana la ora actuala? Daca sunt atit de bune precum spui de ce nu se inghesuie lumea sa le cumpere?
      De cand ati inceput sa construiti cate aveti construite si cate contracte pentru export aveti? Din ce generatie face parte ?
      S-au doar arunci cu mucii in fasole zilnic doar pentru ca asa ai primit ordin…

      • @dany
        „S-au doar arunci cu mucii in fasole zilnic doar pentru ca asa ai primit ordin…”

        Cred ca nici macar asta, adica sa o faca la ordin pe bani 🙂
        Eu cred ca e un rusofil frustrat cu puternice sentimente anti-americane care o face pe gratis 🙂

      • Sicer nici eu nu prea as da bani pe F-35 cu mare placere mas uita la F-22 doar ca nu se poate achizitiona.

        • Am spus din start ca nu ma pricep la avioane…. dar logica de balta o stapanesc destul de bine…. 🙂
          Daca este asa prost acest avion F-35 oare de ce state precum Israel, Japonia se inghesuie sa-l cumpere? Pana acum toata lumea urla ca evreii sunt cei mai smecheri pe planeta cand este vorba de bani…oare asa prosti sunt sa cumpere un stift ca F-35? Japonia care are traditie in aviatie si portavioane si in plus are propria sa industrie aviatica oare de ce il cumpara pentru „distrugatoarele” sale? Sincer, nu stiu care sunt diferentele intre F-35 si F-22 avand in vedere cunostintele mele limitate in materie de aviatie, dar faptul ca F-22 nu se vinde la export spune destule lucruri…Ceva de genul: are o tehnologie care nu trebuie sa ajunga nici macar in mainile aliatilor, daramite in mainile unui posibil inamic… Pe partea cealalta F-35 este vandut statelor aliate pentru a asigura avantaje in fata posibililor inamici… Crede cineva cumva ca atunci cand a fost conceput acest avion nu au fost luate in calcul tendintele aviatiei militare din tarile avansate amice / inamice pentru urmatorii 20 ani minim?
          Acum daca Romania sa zicem ca este mare putere si fabrica un avion gen F-22 si spune ca este doar pentru trupele romanesti, voi bagati in seama ce spun ungurii, bulgarii sau mai stiu eu care pe planeta? Deocamdata in F-22 sunt investiti bani si inteligenta americana…. si este normal sa-l pastreze pentru ei daca ei considera normal asta!
          Sincer, se vede din avion ca serviciile de dezinformare rusesti lucreaza din greu…mai ales in spatiul mioritic! Cam asta spune logica mea de balta! 🙂

      • Pai sclavii americanilor cumpara de la americani,doar nu crezi ca Marea Britanie va cumpara vreodata suhoaie e chestie de geopolitica,care lume sa se inghesuie sa le cumpere,noi,polacii,bulgarii si alte slugi americane

        • @ballistic

          Si sclavii rusilor sa cumpere de la ei. Pardon, ma scuzi am gresit, rusii nu au sclavi , doar talpi pentru bocanci.
          Propaganda de 2 bani (2 ruble pe intelesul tau) nodel tipic rusesc, dar ne poti lumina si sa ne spui daca americanii au sclavii rusii ce au. Sa nu zici parteneri ca nu o sa te creada nimeni.

    • Nu te ambala asa tare cu Yak 41. Rusii au renuntat, americanii au mers mai departe.

  4. Evolutia pretului la F-35 (publicat si pe „celalat blog”)

    LRIP 1, $221.2 million for CTOL F-35A.
    LRIP 2, $161.7 million for CTOL F-35A, $160.7 million for STOVL F-35B.
    LRIP 3, $128.2 million for CTOL F-35A, $128._ million for STOVL F-35B.
    LRIP 4, $111.6 million for CTOL F-35A, $109.4 million for STOVL F-35B, $142.9 million for F-35C
    LRIP 5, $105._ million for CTOL F-35A, $113._ million for STOVL F-35B, $125._ million for F-35C

    Incepand cu LRIP 6, costul lui F-35A se estimeaza a fi sub $100 milioane.
    Costurile NU INCLUD MOTORUL, estimat la $16 miloane (LRIP 3, F-35A)
    Detalii aici:
    http://www.aviationweek.com/Article.aspx?id=/article-xml/awx_07_30_2013_p0-602401.xml
    Cred ca lucrurile devin interesante.

    • @Gabriel
      In mod normal toti aia care mai au avioane Gen4 zburabile ar trebui sa mai astepte 🙂 Oricum nici la 100+16 milioane nu-s ieftine.

      Am impresia ca la pretul redus vor avea intaietate cei care au participat cu bani in program si au cumparat deja variantele mai scumpe.

      Nu te astepta sa vina Romania ca vrea sa cumpere fantastica suma de 12 bucati si sa le primeasca la pretul ala.

      • @gsg9
        … si cand te gandesti ca am fost invitati sa participam la acest program.
        Eh, vorba ceea, speranta moare ultima 🙂

        • Si acum cred ca am fi primiti sa participam la acest program doar sa punem banii jos.
          Pentru Romania si suma de 100 milioane USD/aparat este mult prea mult pentru posibilitatile sale financiare.

  5. George cred ca a postat cv legat de un Taifun European ca a doborat un F-22 intr-o simulare de lupta.Avantajul F-22 era ca ramanea stealth pana in momentul in care arma racheta,apoi devenea vulnerabil…Poate un avion de generatia a 5-a made un UE ar fi cv…

    • Principalul motiv pentru care F22 nu va ajunge in mana altei tari este codul sursa (IBM an de gratie 83) pe care nimeni din afara SUA nu il cunoaste si nici nu il va cunoaste. Nu pui ochii pe el decat daca esti cetatean SUA si acces la informatii speciale.

      • @alextulcea … 🙂
        Din ce spui tu inteleg ca softul este construit in ’83 de catre IBM
        Daca este asa nu poate fi vorba decat de sistemul de operare AIX sau Unix…sau ma rog, versiuni militarizate
        AIX dupa cate stiu eu (pe hard AS 400) a fost pus si pe tancuri (experimental!) pentru conducerea focului sau mai stiu eu ce

        • @dany de unde ai sursele astea? Le-ai visat? Nimeni nu stie ce are F-22 in bord nici macar piloti care il piloteaza,doar stafful care se ocupa de mentenanta softului stie.

          • @Thy … 🙂
            Nu am visat… dar pot banui… 🙂 principalele SO dezvoltate si folosite de IBM sunt AIX si Unix … Alea ce vezi tu Windows si Linux sunt bomboane de coliva… 🙂
            Ca sa dezvolti de la 0 un sistem nou de operare nu cred ca este asa usor… sunt doar cateva state care cu adevarat au adus ceva nou in materie de sisteme de operare… ori in acea perioada de care zice @alextulcea (’83) cam pe aici batea pestele la IBM… Ca marea majoritate a statelor incearca sa se foloseasca de experienta altora cat mai mult este altceva… Oricum si zona internetului va fi militarizata cat de curand… nu va faceti probleme!!! 🙂
            Cu aceste sisteme a inceput revolutia digitala, despre un AIX calare pe un AS400 stiu ca a fost folosit experimental pe un tanc, unul din amicii mei, informatician, chiar imi povestea asta(nu mi-a spus anul si tipul de tanc, oricum in vest!)… Un AS 400 antic era destul de mare, undeva in genul frigiderelor moderne de azi, alea de vreo 2m inaltime… Reactia mea a fost sa-l intreb cum a incaput acest mainframe in tanc, avand in vedere ca avea 2m inaltime… A fost reasamblat in interiorul tancului… De ce nu un AIX sau Unix militarizat… nu vad care este problema… mai ales in ziua de azi… 🙂 Ce-i impiedica pe cei de la IBM sa faca doua versiuni de sistem de operare una pentru uz civil si alta militara… Oricum se pot numara pe degete hackerii care au descoperit o gaura de securitate in AIX sau Unix… Mai jos gasesti „gaurile” respective, poti compara cu alte sisteme de operare care vrei tu… si iti dai seama cam cat de fiabile sunt!
            http://1337day.com/platforms/unix
            http://1337day.com/platforms/aix
            Despre AIX /Unix gasesti mai multe in wiki…
            Vorbesc de versiunile civile ,atentie, nu am vazut niciodata o versiune militara de Aix / Unix… 🙂
            Clientul de la AIX il vezi de multe ori prin supermaketurile din strainatate… practic ce vezi este un ecran cu litere si cifre verzi + o tastatura diferita de cele cu care suntem obisnuiti, nu are interfata grafica gen Windows/ Linux… sau uneori vezi ca lucreaza din consola de pe un windows (Putty)
            Si fii sigur, ceea ce stiu eu in privinta asta stiu si altii care au cu mult mai multe cunostinte decat mine… 🙂

    • Patru F 22, sau ma rog patru victorii pt Typhoon-urile germane, la Red Fleag, parca.

  6. Cand vorbest contra americanilor esti platit sau agitator,cand lingi la americani esti cu democracy si drepturile omului,de fapt e o tactica a sclavetilor obezi

    • Frate potoleste-te cu limbajul asta de 4 clase! M-am plictisit sa-ti tot moderez comentarile, ii poti injura pe americani si folosind un limbaj normal! Pana la urma este usor sa-i injuri cand esti sub protectia NATO adica a americanilor, daca erai in Belarus nu prindeai zile multe daca scriai la fel despre rusi…
      Un pic de decenta n-a omorat inca pe nimeni.
      Ultimul avertisment!!!!!!!!!

    • @ballistic….
      Am inteles ca tu iti castigi painea aruncand cu zoaie asupra Occidentului…Bun…Dar daca tot o faci incearca sa fii mai decent cu argumente cat de cat plauzibile…Uite cand ai zis de nu stiu ce fier de calcat Su-35 parca, puteai foarte bine sa te duci la wiki si sa compari cele doua avioane de care vorbeai…Si scriai aici rezultatul comparatiilor tale… Dar cand vii si lansezi aici nu stiu ce aberatii, si mai arunci si cu namol in toti…. este normal ca @George GMT fiind admin si moderator sa-ti atraga atentia …. De ce nu dai tu o tura (asa cum sugereaza si @George GMT) in Rusia ta draga sau in Belarus si inversezi rolurile… Adica scrii impotriva rusilor… Sa vezi cat timp admiri zabrelele celulei… Atunci o sa-ti dai seama care este treaba cu democratia si alte chestii care in mintea ta nu prea au loc…. Nu cred ca te intereseaza pe tine ce maninca fiecare…Deocamdata „sclavetilor obezi” au ce sa manince si mai dau si la altii… Sa nu veniti la cersit din nou tocmai la acesti sclaveti obezi….

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *