Propulsia hibrid, un viitor pentru US Navy

images

USS Makin Islands

Marina Americana experimenteza in acest moment propulsia hibrida pentru anumite clase de nave de lupta. In acest moment se are in vedere dotarea urmatoarei clase de nave de asalt pentru USMC, USS America, cu o astfel de propulsie, permitand navei sa foloseasca atat motoare electrice, cat si pe baza de turbine cu gaz.

Deocamdata aceasta tehnologie hibrida este folosita pe  USS Makin Islands (LHD-8), care este ultima nava de asalt din clasa Wasp, in scop de testare si evaluare urmand ca viitoarele doua nave de asalt americane, USS America (LHA-6)  si USS Tripoli (LHA-7) sa fie dotate cu aceasta tehnologie.

Insa Marina Americana are in vedere extinderea acestui tip de propulsie si catre ale clase de nave, cum ar fi distrugatoarele. Pana acum noul sistem de la bordul USS Making Iskland s-a dovedit a fi foarte bine adaptat cerintelor acestui tip de nava, iar americanii au inceput sa se gandeasca ca aceasta tehnologie ar putea fi implementata si pe nave mai vechi, dar care se apropie de asa numita “mid-life upgrade”.

Acest sistem dual de propulsie implica deja clasicele turbine pe gaz, care pot asigura o viteza foarte ridicata si o fiabilitate foarte buna, dar la un consum de combustibil foarte ridicat si la un cost de achizitie de asemenea piperat, cu motoare electrice cuplate la un generator diesel. Practic motoarele electrice ar asigura viteza de croaziera a navei de pana la 12 Mm, in timp ce pentru viteze mai mari ar fi cumplate si turbinele pe gaz. Cum o nava navigheaza in general la viteze nu foarte ridicate, majoritatea timpului s-ar folosi motoarele electrice si generatorul diesel.

Implementarea propulsiei hibride are ca scop principal reducerea pe cat posibil a cheltuielilor cu combustibilul, care in cazul turbinelor sunt destul de maricele, asa cum stim si noi in cazul fregatelor Type 22 britanice.

Aceasta solutie tehnica ar fi perfect aplicabila atat navelor de asalt cat si distrugatoarelor sau fregatelor, nave care in mare parte din timp evolueza la viteze de sub 12Mm, mai ales daca sunt in preajma tarmului, situatia cand o nava de acest tip este nevoita sa accelereze la viteze mari, fiind destul de rara.

Astfel US Navy inceraca sa-si reduca costurile cu combustibilul si sa obtina o eficienta cat mai mare in cazul sistemelor de propulsie folosite.

 

 GeorgeGMT

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *