Rusii sunt foarte multumiti de rezultatele expozitiei aeronautice MAKS 2013, laudandu-se cu contracte foarte bune semnate. Astfel The United Aircraft Corporation a semnat pentru 2,5 miliarde de dolari, contracte pentru livrarea de avionica, servicii de mentenanta si alte produse conexe, presedintele UAC, Mikhail Pogosyan, declarand ca ministerul apararii din Rusia are contracte ferme cu UAC pentru livrarea de 300 de aparate, dintr-un total de 600 prevazute a fi achizitionate de catre Rusia.
Printr-un contract separat DoD rus va primii si trei aparate AWACS de tip A-50U modernizate anul acesta, asteptandu-se ca si cel de-al patrulea astfel de avion sa fie contractat curand si in acelasi timp Rusia va primi in dotarea, chiar dupa incheierea MAKS, si doua avioane Tu-214ON destinate sa inlocuiasa mai vechile AN-30, in cadrul programului “Cer Deschis”.
In alta ordine de idei
Rusii se declara lideri mondiali in vanzarea de avioane multirol de ultima generatie pe piata mondiala. Astfel in perioda 2009-2012 industria aeronautica rusa a vandut la export nu mai putin de 224 de avioane de lupta supersonice, totul in valoare de peste 9 miliarde de dolari. Desi suma pare foarte mica pentru un numar atat de mare de avioane (ceva peste 40 milioane dolari per aparat), datele au fost oferite de catre Center for the Analysis of the Global Arms Trade, care la randul sau isi bazeaza afirmatile pe cifrele puse la dispozitie de catre compania rusa Rosoboronexport.
Insa tot rusii recunosc ca in materie de valoare in bani, SUA detine primul loc, sumele incasate de americani pentru exportul avioanelor supersonice de lupta, depasind lejer incasarile rusilor.
Prinicipala piata de desfacere pentru avioanele si tehnologia militara ruseasca este in continuare Asia. Tari precum India, China, Indonezia, Malaezia si Vietnam, la care se adauga si Venezuela, au tinut sus steagul industriei aeronautice rusesti, prin exportul de avioane Su-27 si Su-30 , avioane care au avut partea leului in afacerile cu supersonice, dar si Mig-29 sau Yak-130 s-au vandut destul de bine.
Realizatorii studiului prevad ca pana in 2016 Rusia isi va mentine suprematia mondiala la numarul de avioane vandute, daca tinem cont de recentul semnat contract cu China, pentru 24 de aparate Suhoi-35, un nou contract cu Vietnamul pentru inca 12 Su-30MK2 semnat saptamana trecuta si o posibila vanzare de 24 MIG-29M catre Siria, daca situatia o va permite, la care se mai pot adauga si avioanele MIG-29SMT catre Serbia.
Insa trebuie adaugat ca acest boom al vanzarilor Rusiei, sau cel putin faptul ca rusii au vandut mai multe avioane decat americanii, se bazeaza si pe programul JSF. Astfel multe tari europene sau aliate cu SUA asteapta ca F-35 sa fie disponibil pentru achizitie, blocand din acest motiv orice alt contract pentru alt tip de de avion american. Iar datorita intarzierilor din programul F-35, respectivele state au preferat sa astepte, in locul unor noi comenzi de F-16, F-15 sau F/A-18 Hornet.
Odata ce productia F-35 isi va atige cotele normale, este de asteptat ca numarul de avioane vandute de americani sa creasca. Dupa cum se poate observa, voit sau intamplator, cele doua super-puteri si-au cam impartit piata aeronautica militara mondiala. Astfel rusii sunt lideri in Asia, in timp ce americanii tin ferm in mana, tarile asiatice aliate si piata europeana, in timp ce America de Sud este inca disputata intre toti cei trei “mari” in domeniul aviatiei. Aceasta impartire are si scaparile ei foarte importante: India cu Rafale, Venezuela cu Suhoi, insa in linii mari exista o anumita tendinta de defalcare a pietei tehnologiei militare.
Sursa+ foto: Ria Novosti
GeorgeGMT
Bravo Rusia
pleaca acolo daca iti pute UE
sau esti deja acolo?
Tu-144 la expozitie! sa ne asteptam la o renastere?
http://www.youtube.com/watch?v=KVW9_7yxNKE
Comentariu editat.
@Qwerty. Nu, rusii nu mint sunt doar date statistice usor verificabile. MAKS 2013 este in primul rand o frumusete si o bucurie pt orice iubitor de avioane sau al tehnicii de lupta si chiar m-am plictisit de mintea ingusta a unora care privesc totul in alb si negru. Daca apreciezi ceva rusesc nu inseamna ca esti filou-rus, la fel daca critici SUA nu inseamna ca esti anti-american, ci in ambele cazuri dai dovada de inteligenta si putere de de a face diferenta.
Mie imi plac foarte mult avioanele rusesti si tehnica lor militara, imi place literatura si muzica lor clasica si populara, insa asta nu ma face un filo-rus, pentru ca pe de alta parte urasc politica imperialsita dusa de Moscova.
Nu am insa nici un fel de resentimente fata de poporul rus, am fost acolo si sunt niste oameni mult mai primitori decat snobi de francezi. Va recomnd tuturor sa vizitati Moscova sau Sankt Petersbourg, aveti ce vedea, doar ca sunt orase foarte scumpe.
Daca nu-ti place articolul nu comenta. Lumea in alb si negru este visul suprem al manipulatorilor, telul suprem al celor care incearca sa ne spele creierele…se pare ca au din ce in ce mai mult succes…
Am citit un interviu cu un pilot rus de valoare, care a zis ca are ideea de a pilota Tu 144 la deschiderea Olimpiadei din 14..,dar dupa cum am inteles nu a primit aprobarea de la Putin.
qwerty…*
scrie si tu comentariile mai cu bun simt…,ce a spus omul de-i sai asa in cap?
adevarul deranjeaza?
Care adevar anon?
Cred ca se referea la un comentariu a lui Qwerty care a fost sters de mine.
multumesc pentru lamurire George
Tu-144 e mort si ingropat. Are dreptate Putin, acest avion nu este o mandrie a Rusiei. Tu-160 pe de alta parte este o frumusete clasica in viata.
sigur ca e mort si nu e rentabil sa-l invie 🙂 , propunerea pilotului a fost una simbolica, mai ales ca exemplarul ramas este in stare de zbor., dar probabil, banuiesc eu ar fi prea mare riscul…
Si mult mai bun decat B-1 lancer 🙂
Frumos, mi-ar fi placut sa pot vedea aceasta expozitie. Rusii chiar au ce arata, iar daca s-au apucat sa reanime vechi proiecte, bravo lor! Dupa cum vad nu se sfiesc sa colaboreze cu firme din occident, ceea ce face sa recupereze anumite handicapuri in ceea ce priveste avionica -pot sa-si livreze avioanele, elicopterele, etc, conform dorintei si specificatiilor clientului. Nu stiu daca astazi rusii mai pot fi luati in pleasna si, dupa parerea mea, ar fi o mare greseala. In privinta lui TU-144, imi este greu sa cred ca l-ar cumpara vreo companie aeriana, fie ea si Aeroflot, in conditiile in care singura aeronava operationala supersonica de pasageri, Concorde, este astazi piesa de muzeu, iar companiile aeriene se zbat sa supravietuiasca prin minimizarea costurilor. Se stie ca un zbor cu Concorde costa zdravan, asa ca astazi nu cred c-ar fi vreo companie dispusa sa plateasca pentru a utiliza TU-144 NG. Cred ca este mai degraba un exercitiu de imagine! Dar, frumos, foarte frumos!
@WW …in conditiile in care singura aeronava operationala supersonica de pasageri, Concorde, este astazi piesa de muzeu…
Concorde a fost SABOTAT. Era prea bun, prea rapid,prea prea față de tărăboanțele Boeing…
Acum stau cu frică că poate vine qwerty și mă face rusofil de doi bani…
:))
qwerty, nu e nevoie sa fii atat de agresiv. Daca zicea „Bravo USA” in loc de „Bravo Rusia”, nu stiu daca mai aveai aceeasi reactie. Fiecare are dreptul la o opinie, mai ales ca omul s-a limitat la acele 2 cuvinte, fara sa aduca injurii la adresa ta sau a partii pe care o simpatizezi. E treaba lui ce convingeri are, daca e pro-rusia nu inseamna ca trebuie dat afara in suturi de-aici.
MAKS 2013 Frumoase exemplare de pe englishrussia http://englishrussia.com/2013/08/29/helicopters-at-maks-2013-air-show/
O mica corectie , Serbia se pare ca este in tratative pentru primi avioane 6 MiG-29M/M2, nu SMT. Plus , se pare ca ar fi vorba de 2 sisteme S-300, daca nu chiar S-400 sau noul S-350! ( asta nu va fi posibil in mai putin de 5 ani insa, S-400 nu este inca disponibil pt. export , iar S-350 este in teste )
Referitor la avioanele rusilor, pot sa scuipe venin unii „stimabili” cat vor, dar sunt absolut superbe, poate cele mai superbe din lume, in special T-50. Poti sa juri ca au suflet in ele. Stima si respect celor care le-au proiectat si construit.
( Ca o paranteza , si avioanele chinezilor sunt foart frumoase in special cele noi J-10, J-20 , J-31 etc.)
E.S.
Da , avioanele rusesti sunt superbe , dar cand trebuie sa-si faca treaba pentru care au fost proiectate ” cad precum mustele ” in fata celor americane si occidentale .
Multi uita asta .
Avioanele de produsctie ruseasca sunt superbe si atat .
Da daca Serbia avea F 16 si era atacata cu MIG 29 crezi ca rezultatul era altul? Ma indoiesc!
F16 este avion de fabricatie americana .
Mai verificati si voi istoria conflictelor de la WW2 – prezent .
🙂 Pai alea chinezesti nu sunt de fapt tot rusesti?! Macar la aerodinamica seamana ca doua picaturie de…vodca!
cateodata ma intreb de ce unii ”semeni” nu au avut sansa sa se nasca in Cambodgia pe vremea lui pollpot…[daca nu cumva e vreun ”infiltrat” inciudat de articolele cu f-16 ] . In alta ordine de idei , spectacolul oferit de rusi la ora actuala la Maks e superior occidentului iar pt. felul in care isi pastreaza TRADITIILE aviatice si chiar isi revitalizeaza industria aviatica sunt de admirat ceea ce nu prea se poate zice de amerloci in ultima vreme basca autoproclamatii proocidentali mioritici …- .Ata ete
departe de a fi un fan al politicii rusilor , ceea ce reusesc sa produca oamenii ceia e altceva decat smiorcaieli pro sau contra .Aia ciar Produc inovatia , ceea ce faceau si ai nostri in vremuri de legenda , inainte sa apara zombii astia
Desi nu halesc politica expansionista a rusilor, nu am cum sa raman indiferent la realizarile lor tehnologice. Avioanele rusesti sunt superbe!
https://www.youtube.com/user/BitnikGr?feature=watch
gasiti aici niste documentare foarte bune(traduse in engleza)…desi nu sunt un admirator al rusilor,gasesc realizarile lor in domeniul tehnicii de lupta absolut incredibile