Al saselea Spartan…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

O nouă aeronavă C-27J SPARTAN pentru Forţele Aeriene Române Cea de-a şasea aeronavă de transport scurt-mediu curier de tipul C-27J SPARTAN va intra în dotarea Forţelor Aeriene Române. Aceasta va fi echipată pentru misiuni de evacuare medicală (MEDEVAC), fiind destinată intervenţiilor sanitare şi de urgenţă.

De asemenea, Ministerul Apărării Naţionale va face o prezentare a flotei de transport lung şi mediu curier precum şi a elicopterelor IAR 330 Puma ale Forţelor Aeriene. Acestea sunt destinate îndeplinirii misiunilor de evacuare medicală, transportului de trupe şi materiale. Evenimentul va avea loc joi, 10 octombrie, la sediul Flotilei 90 Transport Aerian, de la ora 14.00, cu participarea ministrului apărării naţionale, Mircea Duşa, şi a şefului Statului Major General, general-locotenent Ştefan Dănilă. Jurnaliştii care doresc să asiste la eveniment vor fi aşteptaţi joi, 10 octombrie, începând cu ora 13.15, la sediul flotilei din strada Zborului nr. 1, Otopeni.

 

Biroul de Presă al MApN

 

 

30 de comentarii:

  1. Acest nou SPARTAN va ajuta mult atat FARo,cat si ISU.Utilitatea acestor avioane s-a vazut dupa tragedia din Muntenegru.

  2. Ultimul Spartan, preconizat a sosi in 2014, va avea echipamente destinate stingerii incendiilor.

    • Da… O veste trista pentru noi toti. Imi repunga numai citirea titlului!

      • Vreo soapta pe la colturi,o veste,ceva ? Ramanem doar cu 12 ? Cat despre Spartan,desi sunt necesare,desi sunt bune,incep sa le urasc doar pt ca amintesc de faptul ca suntem transformati in carausi.

        • carausi si carne de tun 😉

        • macar am inchis un capitol,cel al avioanelor de transport.cu 7 Spartan(in curand) si 5 Hercules cred ca stam foarte bine.

          • 7 Spartane si 3 Herculesuri. 1 Hercules a fost tras pe dreapta acum multi ani (peste 10, este canibalizat pt piese) iar celalalt este de negasit. Am fost la Otopeni de ziua portilor deschise si am intrebat unde este al patrulea Herc si mi s-a spus(minciuni evident) ca nu au fost niciodata 5, ca ar fo fost 4. Adevarul este ca in ’96 au venit 4 Herc-uri B iar mai tarziu a venit un H(cel cu rezervoarele externe sub aripi). Nu stiu de ce un zburator(al bazei aeriene) ar minti despre inexistenta celui de-al patrulea B insa la Otopeni se petrec lucruri ciudate, precum si in alte baze aeriene probabil. Acel maistru militar mi-a mai spus ca 2 dintre An-26(808 si 809) au fost vandute rusilor, desi mai aveau resursa. Eu la acea data stiam ca erau 4 An-26 disponibile(801, 808, 809 si 810). 810 a fost tras pe dreapta si se mai zbura doar cu 801. Felul in care se vand avioanele militare(chiar si cu resursa) la noi in tara este mai mult decat dubios, puteti vedea la americani multe l39 si l29 care au fost ale RoAF si au fost vandute pe nimic unor civili americani. Imi pare rau s-o spun dar minciuna acelui maistru militar despre inexistenta unui al patrulea C-130 B al RoAF nu ma face decat sa cred ca a fost vandut(sau i se pregateste vanzarea) printr-o modalitate dubioasa, prin care unii isi trag partea.

            • Hercules RoAF:
              5927
              5930
              6150
              6166
              6191
              Cat despre starea lor… 🙁 vorba ta…

              • si nici alea 3 nu pot fi declarate pe deplin functionale atunci cand plimbi elicile de la un aparat la altul ca sa le mentii functionale. Acelasi lucru se poate spune si despre An-30, zboara cand unul, cand celalalt..

        • @Costin

          Se soptesc pe la colturi destule 🙂 dar nu cre’ca au legatura cu defuncta fie-i tarana usoara Aviatie sa o numim inca ‘Meletara’.

          Ramanem doar cu 12? Nu stiu, posibil sa mai cada din ele 🙂 🙂 daca 12 ti se par prea multe 🙂

          Eu unul sunt absolut sigur ca or sa cumpere vreo 4-5 escadrile de F35, da’ mai incolo 🙂 🙂

          Nu ne transforma nimeni cu forta in carausi, suntem transformati in carausi de luminatii conducatori, lor le convine de minune situatia, ca e mai ‘eftin’ si raman bani mai multi de furat la ‘achizitiile’ publice.

          Si nu numai aviatia meletara au ingropat-o, au ingropat si tancurile si transportoarele si artileria si marina asa ca sedeti relaxati 🙂 urmeaza o mie de ani de pace 🙂

          • Ma uitasem in direct la Realitatea adineauri,se discuta marea achizitie,intrase pe fir un lider sindical din domeniul apararii ce a spus clar si raspicat ca aceasta „afacere” ingroapa aviatia romana si indusrtia aeronautica nationala,ca oferta SAAB era foarte buna pt aviatia militara si industria romaneasca.Apoi greata,rahatii de politicieni din platou(toti psd+_pdl) au sarit in sus,ca F16 e compatibil NATO (vezi Doamne Gripen o fi vreun „J” chinezesc ce nu poate fi integrat),ca aceste 2 martoage vor da forta aviatiei militare.Mai devreme,la alt post,intrebat ce armament vine cu banii astia latraul Dusa ne-a lamurit:”Nu stiu domne’,nu-s expert,astea sunt detalii tehnice”…clar,afacerea fregate blk 2.0 pt Romania,12 copai goale sau niste rachete de acum 15 ani,nici gand de niste AIM 120…efectiv imi e rau…fara exagerare…si,da dle @gsg9,macar inca 36 de bucati m-ar mai incalzi putin.

    • http://www.gandul.info/stiri/mapn-romania-si-portugalia-au-semnat-contractul-de-achizitie-a-12-avioane-f-16-11496371
      „Sosirea în România a primelor aeronave este planificată în cursul anului 2016, urmând ca până la finalul anului 2017 să se realizeze capacitatea operaţională necesară serviciului de luptă…”

      • motoarele vor fi reparate capital… ce teapa ne luam ,ce teapa!

        • Asta dupa ce spuneau ca vor fi inlocuite, vor fi noi!

          Reparatia asta capitala e cam ca RK-ul la Aerostar… ii prelungesti resursa dar hibele date de invechirea pe ansamblu a agregatului vor fi tot mai evidente si numeroase 🙁

          Si ghici cum vor influenta costul de exploatare si disponibilitatea !

          • in jos?! :)))))

          • Costul de exploatare va fi redus, le tinem parcate 🙂 ca oricum cu doispce sau fara tot aia e …

            Zboara numa’ 3 si numa’ de 1 Decembrie sa le vaza matrozu.

            • Sincer d-le,va admir ca va puteti amuza pe seama acestor treburi,imi mai treziti chiar si mie un zambet,insa eu nu-mi pot reveni,imi tot soptesc ca „nu se poate!,nu se poate !”…in fine,cei care urmarim blogul asta si ne dam cu capul de pereti,cred ca ar trebui sa ne detasam si noi…nu mai conteaza,chiar nu mai conteaza.

              • @Costin

                Nu ma mai domni atata, ca-s un magaziner nespalat (desi unde locuiesc acuma ploua cam mult si dupa aia te si usuca bine vantul 🙂 ) cu maniere de hangiu medieval, George ma stie 🙂

                Dupa doi ani pe blog in care am trecut prin diverse stadii de furie, sictir, resemnare, acum sunt vesel si optimist 🙂 , ca aia care au constatat ca tocmai nu mai au ce sa piarda…

                In rest „nu se poate! nu se poate!” nu exista la romani, s-a putut orice, si inca se mai poate, mai inventeaza ‘baetii’ un Rosia Montana, o fracturare o atentie o maslina.

                @Mihai444
                Mihai, nu ne mai enerva si matale 🙂 cu Eurofighterul ala…
                Nu e corect in primul rand ca gandesti in termeni tehnici si economici.

                Si alora care iau deciziile li se rupe de termenii aia.
                Armatei insasi i se rupe!

                F16 e o decizie politica. Ca si ‘frecatele’.Dam o spaga oficial.

                Ca puteam sa le luam de la americani e una, dar trebuiau multumiti si ioropenii si baroso.
                Trebuiau platite interventiile de mentinere la putere de asta vara.
                Poate ne baga in Schengen. Sau poate nu! Ca tre’sa mai platim.

                Poate ca mai trebuie sa cumparam si ‘tancuri’ si ‘transportoare’ si ‘rachete’ de la ei si mai stiu eu ce ca sa ne bage in Schengen, dar poate doispce ef-saispce or fi contand acolo 25% din pretul intrarii in Schengen si 20% ca l-au tinut pe Chior la putere 🙂 Adica am platit ceva si o sa mai platim 🙂 , aviz TBTul 🙂 si alte contracte ce va sa vina.

                Inainte venea Marea Poarta si iti lua aurul si copiii.

                Acum s-au mai rafinat un pic, copiii pleaca singuri unde vad cu ochii la munca, vin astialalti si-ti iau gazele, petrolul si contractele de armament 🙂 Si ca bonus! iti mentin fanarichiorul in functie 🙂

                • Tocmai am fost zilele trecute la o formare pe teme comportamentale, si din studii facute de una dintre firmele de referinta in domeniu, cu baze de date extrem de cuprinzatoare, de pe tot globul, se pare ca unul dintre comportamentele la care iesim in evidenta este ala cu „NU SE POATE FACE!”… din pacate.

                  Asta alaturi de faptul ca suntem EXTREM de „COMPETITIVI”, adica ati ghicit, in sensul rau al cuvantului: „cine pe cine face” sau „cine e in poll-position” sau „cine se bate pe primul loc”. Si asta deoarece comportamentul asta e la nivel individual, nu de grup sau natiune, adica egoism extrem!

            • intreb si eu acum cand stim ca si motoarele nu vor fi noi si ora de zbor va urca vertiginos la aceste harburi.se va apropia si chiar depasi spre sfarsitul vietii de scumpul Eurofighter Typhoon. nu era mai bine sa luam Eurofighter Typhoon tranche 1 sau 2, probabil in jur de 40 mil. per aparat, de preferat de la nemti,(din cate stiu si cu offset) cu care ne puteam combina si pt. niste Leo 2.ieseam cu mult mai bine si cu o vechime doar (in jur) de 10 ani.12 Typhoon le-as echivala cu 18-20 gioarse d-astea de F16 a 3 mana si culmea cam la aceeasi bani.corect?

  3. „Afacerea „Rosia Montana” este o escrocherie infernala. Vorbesc pe probe (…) Daca as putea, as trage clopotul la Mitropolie pentru aceasta afacere!”
    procuror militar colonel (r.) Gheorghe Oancea http://www.realitatea.net/jocurideputere.html#emisiune09Octombrie2013-2215

  4. Daca incep sa cada unul cite unul „noile” avioane f-16 ? Avem experiena … Sunt asigurate…..? Au CASCO ?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *