Rusii, cu T-50 de mana, trec Atlanticul. Tinta: Brazilia

descărcare (1)

Suhoi-35

O delegatie rusa a inceput ieri o vizita de patru zile in Brazilia si Peru. In  Tara Cafelei discutia va fi in jurul intentiei brazilienilor de a achizitiona 36 de avioane multirol. Dupa cum stim deja Moscova a oferit deja Braziliei avionul Suhoi-35 dar oferta a fost respinsa de catre brazilieni.

De aceasta data oferta rusilor este ceva mai variata, astfel ca desi se spera ca Brazilia sa-si reconsidere pozitia fata de Su-35, rusii pun pe masa chiar mai mult de atat: T-50! Si pluseaza, la fel ca si in cazul ofertei Su-35, cu cooperare tehnologica si transfer de tehnologie.

Nu numai ca ofere spre vanzare noul PAK FA dar sunt gata sa implice Brazilia in procesul de dezvoltare al aparatului de generatie a cincea. “During the talks in Brazil, we are ready to offer our partners deliveries of ready-for-sale advanced aircraft like the Su-35, but also joint development of a next-generation [combat] aircraft of the T-50 type,” au declarat surse din interiorul delegatiei ruse.

Delegatia, in frunte cu ministrul apararii,  Sergei Shoigu va vizitia Brazilia si Peru in perioada 14-17 octombrie tocmai cu scopul de a promova tehnica de lupta ruseasca. Cel mai probabil prin oferta ca Brazilia sa faca parte din consortiul care dezvolta programul T-50 am putea intelege ca la fel ca in cazul Indiei, Brazilia ar putea sa primeasca un T-50 „tunat” pe gustul ei, tot asa cum New Delhi are propriul varianta a T-50 numita FGFA, bazat pana la urma pe PAK FA, dar aplicat conform cu cerintele specifice Indiei.

Oferta  include in mod sigur si transfer de tehnologie si accesul Braziliei intr-un foarte select club al constructorilor de avioane de lupta. Nu numai ca Brazilia n-a construit niciodata un avion supersonic, dar ar putea face saltul direct catre un avion de generatie a V-a…

Deocamdata presedinta Braziliei a amanat, a nu stiu cata oara, selectia finala a noului avion multirol brazilian care va inlocui Northrop F-5 si Dassault Mirage.

Sursa: Ria Novosti

 

37 de comentarii:

  1. In timp ce americanii tin cu dintii de F-22, rusii se pare ca nu au reticenta in a-l vinde pe T-50. Ba chiar si cu transfer de tehnologie !
    Un comportament ciudat, care nu cred ca isi are originea doar in lipsa acuta de bani.
    Sa fie un raspuns la oferta chinezeasca cu al ei J-31 ? Declaratie facuta pe 25 Septembrie 2013:

    The J-31, China’s second prototype fifth-generation stealth fighter, designed by Shenyang Aircraft Corporation, will be produced for the export market instead of for China’s air force and navy, according to Admiral Zhang Zhaozhong of the PLA Navy in a People’s Daily report.

    http://www.wantchinatimes.com/news-subclass-cnt.aspx?id=20130925000144&cid=1101

    • Probabil ca americancii au motive sa tina cu dintii de ef-doijdoi in timp ce rusii nu au.

      Oricum la export ai vor lipsi niste chestii si anume alea esentiale care sa-l tina in aer la o lupta cu unul mai nasol.

      In schimb rusii cam au nevoie de bani ca sa-si mentina industria aeronautica viabila si banii sunt buni de oriunde ar veni. Asa cum Su30-35 e deja old tech si e vandabil peste tot, se pare ca si T50 e vandabil: adica ori e tehnologie care nu e atat de revolutionara si nu are nimic atat de ‘sicret’ incat sa o tii numai pt tine ca sa ai „the edge” ori problema cu banii e mai nasoala decat cine stie ce pasaroi dat al egzport…ca pasaroaie mai fac ei…daca au bani…

      Relativ la brasilieni, eu cred ca ei vor achizitiona succesorul lui T-50!

      • Da americanii au un motiv foarte bun sa tina de ef doijdoi cu dintii si anume vor sa-i paztreze aura de mistic si mister si mama ce tare e… :p

        • @Arhengel
          Bre, aura aia de mistic si mister face toti banii 🙂 🙂
          Or sa se apropie aialalti cu avioanele de el inchinandu-se si facand matanii 🙂

          In rest, in mod sigur e o prastie de biplan cu aripi de panza si operator de mitraliera cu casca si ochelari din aia de piele 🙂 Si sa nu-l uitam pe nenea ala de armeaza bombitele cu manutza si le da drumul peste bord 🙂

          Da’ e lumea proasta ca se cam teme de ef-doijdoiuri 🙂

          • De fapt eu sunt de parere ca e lumea proasta ca nu se teme de te-cincizeciule in numar de 300 plus bucati aflate doar la o mare sau o tara distanta si se bazeaza pe ef-doijdoiuri in numar de 168 care cel mai aproape e in Alska la doua continete si un ocean distanta :). Sau ca se asteapta ca ef-treijcinciurile construiite pentru atac la sol in special, sa se priceapa mai bine la doborat te-cincizeciule decat o gloata de eurocanarde echipate cu irsturi, ew-uri si aesae special ca sa dea jos cu stealthe de generatia a cincea, doar pe motiv ca astea din urma e generatia patru (in curand cu trei de plusuri dupa ea 😛 ) si toata lumea stie ca cinci e mai bun ca patru nu conteaza cate plusuri vin dupa el. 😀

      • Iarta-ma ca iti contrazic parerea, insa SU-35 „is the latest shit” in materie de „tech”. Ce ai pe Su-35 se va gasi si pe PAK-FA cu mici diferente. Diferenta dintre cele doua avioane va consta in elementul „fifth gen” si anume „stealth” sau nu. Deci daca mai aud pe cineva ca spune de SU-35 ca e old tech il voi trimite in categoria amatorilor. Ca sa fac o paralela, Rafale si Typhoon sunt la fel de „high tech” ca si F-22 pe alocuri chiar mai bune, singura diferenta este elementul de invizibilitate. Iar SU-35 este cu siguranta din categoria Rafale si Typhoon.

        • da, ca americanii stau cu capul intre urechi si nu modernizeaza nimic pe F-22….ii lasa la bord procesoarele si senzorii de-acum 15 de ani cand a facut primul zbor.

        • Cand am zis eu frate ca Rafale, Typhoon si Su-35 sunt old tech. Bah din contra incerc sa-l conving pe anti-tero german (gsg 9) ca daca un avion are eticheta generatia a cincea nu inseamna ca e mai high tech decat unul cu eticheta generatia a patra. Parerea mea e ca la capitolul senzori si EW Rafale Typhoon si chiar si Gripen in varianta NG sunt superioare lui F-22 beneficiind de avionica conceputa recent (intrata in exploatare in 2013 chiar in cazul ultimei versiuni de Rafale) fata de avionica lui F-22 conceputa in anii 80/90 si neschimbata din 2004 cand a intrat in exploatare.

        • chiar acum realizez o chestie…americanii au avioane de gen 5 de 15 ani deja, ceilalti inca n-au depasit 4.5 cu plusuri fara numar in coada. Tehnologia stealth pt. aeronave pilotate o cam monopolizeaza de 30 si ceva de ani. Au ceva avantaj.

          • Tehnologia stealth este cam nedemonstrata intr-un razboi real, ba din contra a iesit cam sifonata din Kosovo, unde un parlit de maior cu un radar si rachete din anii 50 putin creier si mana de fier in antrenarea subordonatilor a dat jos cu stealth-ul american. Pe de alta parte tehnologia stealth, ala americani, e scumpa de implementat scumpa de intretinut, impune restrictii mari privind modificarile ulterioarea ale avionului (motiv pentru care se pare ca F-22 nu va avea parte de Middle Life Upgrade desi ar cam fi timpul). Europenii au experimentat cu diverse tehnologii stealth si mai toate avioanele europene se lauda cu reduceri substantiale ale amprentei radar, dar este foarte posibil ca avioane stealth ala F-22, F-117, F-35, T-50 etc. sa se dovedeasca doar o ramura moarta in evolutia aeronauticii o moda a anilor 90/2000 asa cum avioanele trisonice de lupta au fost o moda a anilor 60/70, vezi A-12 (predecesorul lui SR-71) si MiG-25.

            • N-a iesit sifonat deloc. Mare branza sa pierzi un singur avion la cateva mii de iesiri. Nici macar nu s-au deranjat sa opreasca misiunile. Stealth nu inseamna ca e de nedoborat ci doar ca de exp. micsorezi probabilitatea de-a fi doborat de la 10% la 1%. Da, e posibil ca stealth sa fie o fundatura tehnologica si militara cum au fost trisonicele sau aparatele cu geometrie variabila dar asta ramane de vazut peste cateva zeci de ani cand vor disparea ultimele stealt-uri. Personal dar strict personal sunt convins ca avionul militar pilotat e pe duca. Actualele avioane pilotate sunt ultima generatie. Mentinute in viata mai mult ca sa tina in viata la randul lor niste componente ale ind. de aparare. Daca s-ar trece la productia de masa pt. armele inteligente si drone pretul ar scadea cu ordine de marime si in 2-3 ar termia definitiv cu avioanele pilotate la fel cum WW-2 a terminat cu bilplanele din lemn si panza.

              • Ma stelian la fel ca de-obicei te aprinzi repede creste tractiune si o iei asa de repede inainte ca uiti sa mai gandesti. Daca iugoslavii depasiti numeric 1 la 100 in avioane doar, si cu tehnologia ceea mai avansata ramasa din anii 50-60 , dupa un razboi civil de 8 ani in care si-au distrus singuri baza tehnologica au reusit sa doboare un stealth chiar si dupa cateva sute de iesiri, ce crezi ca-ar fi facut o armata nedepasita numeric cu un sistem de aparare anti-aeriana stratificat si integrat si cu cateva sute de avioane de lupta generatia 4.5 daca nu 5. Pentru ca F-117 si F-22 au fost facute sa lupte cu acest gen de inamic cnu cu irakieni si iugoslavi a caror intreaga populatie de-abia ar umple un oras american mare.
                Personal eu nu cred ca avioanele pilotate militare sunt pe duca ci isi vor schimba rolul. UAV-urile si UCAV-urile sunt foarte capabile si au o groaza de avantaje dar au un dezavantaj enorm … latimea de banda. La ora actuala armata amerticana a ajuns sa inchirieze latime de banda de pe sateliti de comnucatie civili ca sa poata tine in aer doar 24 (adica o escadrila americana) de Predatoare in acelasi timp. O scadere cam drastica de la cele 4000 de avioane care zburau in acelasi timp in Razboiul din Golf. Si asta nici nu ia in calcul posibilitatile de bruiere a comunicatilor prin satelit care ar fi intr-un razboi real. Singura posibilitate dea a iesi din acest ambuteiaj de date este sa nu folosesti comunicatile prin satelit, si sa trasferi comanda si controlul UCAV-urilor mai aproape de front. Cel mai sigur mod de a face asta este ca un avion pilotat sa comande mai multe UAV-uri.
                Poate si de-asta concepte pentru un viitor avion de generatia a sase circulate de Boeing arata un avion pilotat biloc zburand alaturi de o versiune a sa fara pilot. Da-i o cautare pe Google pentru 6th generation fighter.

                • Cred ca PAK FA o sa fie un avion foarte bun. Nu are cum sa nu fie altfel! Se joaca rusii cu multe dar nu cu apararea. Ce a fost pana sa vina Putin a fost un dezastru care nu cred ca o sa se mai repete prea curand.
                  Faptul ca implica rusii si alte tarii in dezvoltare nu inseamna ca acestea o sa aiba acces la toate tehnologiile disponibile! Castigul rusilor este ca impart costuri si ofera avioane unor tari care puteau cumpara de la americani, de exemplu. Si fara sa mai faca offset 100% 🙂
                  Cat de bun o sa fie fata de F-22 sau EF sau Rafale nu o sa stim pana nu o sa se vada fata in fata intr-o situatie reala. Restul e marketing! Sa nu mai spun ca poti sa ai cea mai tare platforma de lupta daca o ai bine integrata intr-un sitem de lupta bine pus la punct.
                  Pentru ca aparatele de generatia a sasea sa fie fara pilot…nu prea o cred. Problema cu IT-ul e ca poate genera si antrena minti ascutite si in Botswana. Cativa baieti cocosati si cu ochelari de vedere iti aterizeaza drona invizibila de nu te vezi! Eu vad generatia a sasea fara pilot doar ca platforme de lupta de linia a doua (bomb truck). E prea periculos sa zbori avioane de vanatoare fara pilot intr-o lume in care se pot dobori satelitii de telecomunicatii. Intai o sa intre in joc baietii mari ca sa detensioneze putin situatia.

                • poate uiti arhanghele ca F-117 n-a zburat doar contra sarbilor. Ok, sarbii au avut un meseriash care l-a dat jos pe F-117. Bravo lui! Daca ar fi fost o performanta a sistemului ar fi repetat isprava, 117 zboara ca o caramida, odata descoperit il dadeai jos si cu un FLAK din WW2. Oricum o dai F-117 avut zeci de mii de iesiri inainte sa fie doborat un singur aparat. Faci gresala ca analizezi un eveniment prin prisma unui fapt particular nu a generalului. Nu se observa nici o chestie sistemica in doborarea acelui F-117. Nu au avut in rest nici macar un avion atins de schije. A fost doar un tip foarte competent si cu noroc cel care l-a dat jos.
                  Ref. la faza cu UAV-urile cred c-ai inteles f. gresit ce-ai citit, americanii au operationale muuuult peste 24 UAV-uri si nu doar Predatoare. OK, ai sa-mi dai replica cu drona capturata de iranieni. Si ce…o drona capturata dupa cate misiuni? Dupa cate mii de ore de zbor in teritoriul inamic? Pentru asta sunt facute, sa fie doborate fara a starni probleme politice, probl de recuperare a pilotului, samd. Cel mai mare dusman al lui PAK-FA nu va fi F-22 sau viceversa ci bateriile A-A de ultima ora. Avioanele pilotate vor avea intr-un razboi major soarta cuirasatelor din WW2, ascunse printr-un port sau altul si fugarite de alte arme (aviatie in WW2, rachete de croaziera in ziua de azi) provocand mai multa cheltuiala decat avantaje. 6th gen fighters deocamdata sunt propuneri, cand vedem primele cadre de fuselaj date la frezat mai vorbim.

                • @Arhengel

                  ” La ora actuala armata amerticana a ajuns sa inchirieze latime de banda de pe sateliti de comnucatie civili ca sa poata tine in aer doar 24 (adica o escadrila americana) de Predatoare in acelasi timp.”

                  Ma indoiesc…La ora actuala USAF mentine in aer simultan 61 de “combat air patrols” (CAPS). Un CAP este format din 4 UAS/UAV tip Predator/Reaper. Deci aritmetica ne indica ca USAF are in aer in orice moment cam de 10 ori mai multe UAS/UAV decat afirmi tu. Pana in Mai 2014 vor fi 65 de CAPs in aer in orice moment, iar in cazuri de urgenta se pot desfasura pana la 85 de CAPs. In anul fiscal 2013, DoD an inchiriat 11.281 MHz de banda SATCOM comerciala. 9.024 MHz au fost folositi pentru a sustine operatiuni UAS/UAV. Ca exemplu numai Intelsat inchiriaza banda SATCOM ca sa mentina in aer 60 de sisteme UAS simultan. Banda exista, numai ca ea nu este chiar ieftina; pentru de 11,3 GHz DoD a platit aproximativ $630 de milioane in anul fiscal 2013. Asta nu include transpondoarele pe care DoD le are instalate pe sateliti comerciali si nici constelatiile DSCS sau WGS care apartin DoD.

            • @Arhengel
              Numai de curiozitate dar incrementele de modernizare 3.1, 3.2A si 3.2B pentru F-22 pe care LM o sa incaseze aproximativ $7 miliarde ce sunt?

              • @Alex

                Increment 3.1 – „In June 2009, Increment 3.1 was tested at Edwards Air Force Base. This provided a basic ground-attack capability through synthetic-aperture radar mapping, electronic attack and the GBU-39 Small Diameter Bomb” – pentru informatia ta astea sunt upgrade-uri software. Radarul era fizic capbil de ele dar nu fusese inca scris software-ul.
                Increment 3.2A – „Increment 3.2A will be fielded in 2014 with Link 16 and electronic warfare improvements. (The Link 16 receive capability has been moved up to 2013.) ” – din nou software. Dificultati legate de libajul Ada au intarziat Incremetn 3.2 original si au facut necesara spargerea lui in trei altele
                Increment 3.2B – „Increment 3.2B in 2017 will support the AIM-9X and AIM-120D missiles. Increment 3.2C in 2019 may migrate some avionics to an open platform, allowing features to be added by various companies.” – basically software din nou. Din ce zic baietii, F-22 isi va putea folosi armamentul gandit pentru el d’abia in 2017 la 13 ani dupa intrarea in exploatare.
                Compara asta cu F-16 care la 13 ani de la intrarea in exploatare primea o varianta complet noua cu capacitati superioare, motoare mai puternice, capcitati multirol etc.

                @stelian
                Da F-117 a zburat si impotriva Irak-ului, uau sunt impresionat, a putut penetra un sistem antiaerian distrus aproape integral in 8 ani de razboi cu Iran-ul si care oricum in mare parte era facut de americani. Tot n-ai priceput ce vreau sa spun, desi ti-am spus de doua ori ca misiuni aeriene impotriva Iugoslaviei si Iraku-ului nu sunt teste reale pentru tehnologia stealth, din cauza lipsei unor sisteme antiaeriene moderne. Vad ca vrei sa te certi continuu ignorand argumentele mele.

                @stelian si @alex

                Problema nu este daca exista banda de sateliti sau nu, ci controlul UAV-urilor care in momentul de fata se reduce la pilotare la distanta prin satelit. Un predator are un „echipaj” de doi oameni ce il piloteaza de la distanta din SUA. In timpul unei misiuni tipice de 24h este nevoie de cel putin doua echipaje, asta inseamna patru oameni care piloteaza un avion fara pilot ce ofera capacitati mai mici decat un avion cu pilot. Pana cand nu vor fi create UAV-uri autonome care sa se poata pilota singure si nu vor necesita supraveghere si observare constanta pirn satelit si alt input decat „mergi acolo si ataca asta”, nu vor inlocui avioanele pilotate. Ce descrii tu acolo stelian comparand avioanele pilotate tu cuirasetele sunt visele umede ale unei persoane care nu are habar de ce iti trebuie ca sa cconstruiesiti o drona functionala sau macar de istorie intereseaza-te si de WW2 in Pacific inainte de a face afirmatii mai ales de Batalia pentru Guadalcanal, batalia Filipinelor si Batalia din Golful Leyte.

                • @Alex

                  Ce smecher esti frate? Am gasit si eu un articol legat de cele 61 de CAPs de drone americane ( http://www.google.com/hostednews/afp/article/ALeqM5jfGHrRLeE0EEE_elt6C6PUXVPlPA?docId=CNG.9d33a4ca6e6c27e9d17dd3b5219ae9e2.301 ). Acolo spune cu totul altceva decat spui tu. Acolo spune ca inventarul total al USAF cuprinde : „152 Predators, 96 Reapers and 23 Global Hawks , which is large enough to fly 61 combat air patrols”. Adica in total AR PUTEA zbura 61 de CAP-uri daca ar sta toate in aer in acelasi timp ceea ce din motive tehnice este absolut imposibil. Pe de alta parte vorbeste si de problema de resursa umana de care vorbeam si eu mai sus.
                  Te rog nu te mai da mare postand informatii false si/sau incomplete. Informatia mea cu referire la cele 24 de UAV ce pot zbura simultan era dintr-un articol Aviation Week daca stau sa caut o zi sau doua prin cele 300 si ceva de numere pe care le am iti zic si care. Daca vrei sa ma contrezi vino cu cifre reale.

                • @Arhengel
                  De ce nu incerci mai bine sa te uiti in FY2013 US AF O&M
                  Budget. Acolo eu zic ca vei gasi alte cirfre care nu corespund
                  cu ce scrie in articolul respectiv.Predator/Reaper la ora
                  actuala este undeva pe langa 600.

                • @Arhengel nu stiu daca e important da ar fi bine sa stii ca Alex e ofiter US Navy si inca intr-un corp de elita.
                  Am urmarit postarile lui si iti garantez ca nu vorbeste din Wikipedia.

                  Despre F117 vorbesti ca despre un meci pe care l-ai pierdut cu 10-1 si tot te lauzi cu golul de onoare. Haide sa avem totusi o masura. Mai ales ca f117 e din alta tehnologie stealth si mai mult e deja istorie.

                  Cat despre drone tu crezi ca pilotii aia tin destiu pe trigger 24 de ore?

      • @Arhengel
        „incerc sa-l conving pe anti-tero german (gsg 9) ca daca un avion are eticheta generatia a cincea nu inseamna ca e mai high tech decat unul cu eticheta generatia a patra.”

        Bre, imi pare rau sa te dezamagesc, sunt incapatzanat 🙂

        Americanii sunt „in a league of their own” si nu e chestie de eticheta; chiar au avion Gen5 in dotare; si asta pt ca au continuat sa pompeze bani ca nebunii in dezvoltare in timp ce europenii s-au relaxat. Si avionul ala evolueaza, sunt convins ca se fac updateuri chiar daca nu le vezi listate pe Wiki. Eurocanardurile nu-s pe acolo.

        Eurocanardurile au tot evoluat si alea pt ca a durat o suta de ani pana s-au scremut de le-au cumparat si le-au terminat dezvoltarea echipamentelor. Trec si astia din Tranche in Tranche la bucata…

        Pana vor aparea uzual sensorii aia pe avioane care vor randa stealthul la avioanele adverse absolut useless va mai trece ceva timp, timp in care vor dezvolta altceva; cu toate restrictiile aia tot au bugete de cercetare-dezvoltare imense…

        Oricum se pare ca si rusii si ciainizii au pus botul momentan la stealth 🙂

        Ca americancii au oprit productia F22 la 187 operationale, nu mai prea aveau motive sa mai faca. Gen4 aveau destule iar la Gen5 erau singuri pe stadion.

        In rest ca pot mentine numai 24 drone in CAP…asa sunt ei prapaditi, astea le sunt capabilitatile…
        Europenii cu rusii laolalta cate drone mentin in CAP in secunda asta?
        Cate drone echivalente Predator/Reapers si Global Hawk fabrica europenii momentan?

        Daca tot vorbim de capabilitati, „marile puteri europene” terminasera LGBurile dupa cateva saptamani de bombardamente atunci cand l-au vizitat in Libia pe baiatul ala carliontat cu bodyguarde ultra-super-virgine.
        Ca LGBurile-s scumpe si socialismul european e si mai scump si ala 🙂
        Daca nu-i aveau pe amerloci in spate…

    • Corpus Plautinum

      @Gabriel : Foarte buna observatia dvs. Coroborata cu insistenta cu care ofera SU-35 si MiG-35, rusii ar putea avea pe teava un al doilea tip de avion de generatia a 5-a. Monomotor, de categoria F-35 si cu multe elemente comune cu cele doua aparate rusesti amintite mai sus. Ghinion de nesansa pentru avionarii romani…

      • dupa ultima fraza a comentului tau, am o vaga idee ca posteyi ori din moldova ori din transnistria, ca un roman nu ar fi atat de cinic fata de conationali intr+o problema asa de sensibila

        ramai te rog la comsomolul vostru de pa bac

        • „domnule” querty, am urmarit cu „interes” comentariile dvs si mai ales raspunsurile nesimtite pe care le dati. va rog respectuos sa nu mai jigniti lumea si nu mai acuzati pe nimeni de rusofilie pentru ca incep sa va banuiesc de americanizare. Iar aceasta americanizare este la fel de expansionista si de inrobitoare ca si comunismul de care credem ca am scapat. Ca matale urasti rusii este lesne de inteles de ce, mai ales ca ne-au dat niste avioane pe care le-am platit mult de tot peste valoarea lor, dar matale si cei ca matale sar dintr-o extrema in cealalta, pentru ca americanii ne dau harburi sau nu ne dau deloc, tot pe o groaza de bani. Noi romanii nu trebuie sa fim cu unii sau cu ceilalti, iar cand ne vom da seama de asta va fi mult prea tarziu pentru noi ca natie. Ne-a fost rau sub rusi, ne este rau sub americani si ne va fi si mai rau in viitor. Sarim de la o extrema la alta, ne lipseste echilibrul si.. creierul. sper ca nu am fost ofensator dar trebuie pus punctul pe „i”.

          • „sper ca nu am fost ofensator ”

            deloc

            nu am spus niciodata ca nu as fi pro-american

            daca comenturile ofenseaza, nu-i bai, o sa ma abtin

    • Din ce am remarcat eu, asa ca nespecialist in domeniu, T50 este mai mult un aparat de generatia 4.50, cel mult 4.75 in timp ce F22 este cu adevarat un aparat de generatia 5.
      Cred ca brazilienii vor opta pentru tehnologia occidentala.Ii dau sanse foarte mari celei franceze, pe locul 1, iar pe locul 2 celei americane.

  2. o alta smecherie: http://www.obiectiv.info/renault-va-produce-camioane-si-masini-de-teren-pentru-armata-romana-langa-ploiesti_22153.ml producem camioane la Roman dar o sa dam contract tot la straini.in ceea ce priveste celalalt produs,Sherpa,parerea mea e ca e urat ca dracu,probabil si scump, si ceva mai mare decat Uro si Humvee.eu as merge pe Uro produs in tara plus un alt model mai ieftin si neblindat ca Duster in numar de peste 1000 bucati

  3. Poate au ursii alt as in maneca in afara de Pak Fa. Cand vine vorba de rusi trebuie sa ii credem in proportie de 20% restul e can can.

  4. http://e-nergia.ro/3470/valoarea-celor-doua-reactoare-nucleare-ale-romaniei-630-mil-euro/ asta in conditiile in care pt. celelalte doua reactoare de la Cernavoda la momentul actual se vehiculeaza ca este nevoie e o investitie de 6 miliarde de euro pt. terminarea lor asa..incepute cum sunt 😉 asadar,noi vindem actiuni la cele 2 reactoare in functiune cu 10% din pretul normal! ce smecherie e cu capitalismul asta, frate!

  5. http://www.aviatiamagazin.com/headline/romania-cumpara-avioane-f-16-ministrul-apararii-minte-cu-nerusinare/ cred ca e cazul sa initiem un grup prin care sa cerem oficial cel putin demisia urgenta a ministrului Dusa pt. minciuna si tradare de tara.macar asta sa dispara, desi nu e singurul vinovat.

  6. Off-topic
    Nu stiu daca a mai fost postata informatia, daca da imi cer scuze.
    http://ro.stiri.yahoo.com/fabric%C4%83-de-vehicule-militare-la-mizil-132726023.html

  7. sa vad PAK ul intr-un razboi si pe urma mai vorbim, e un avion frumusel dar….

  8. Sa vedem si F 22 intr-un razboi si apoi vorbim si de el!!! Imi e cam greu sa scred ca este o asa mare scula pe bascula dar ultimele razboaie s-au dus tot cu f 15, f 16 si f 18. Dapovesti tot auzim ……. s-au dus pana sub avioanele iraniene!!!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *