Mi-171Sh catre Peru

bilde

Cotidianul rus “Kommersant” a anuntat ca Rusia si Peru au semnat de curand un contract estimat la 500 de milioane de dolari pentru livrarea catre tara sud-americana a 24 de elicoptere Mi-171Sh. Contactul prevede ca cele 24 de aeronave sa fie livrate catre Lima incepand cu sfarsitul anului 2014, mai exact primul lot va fi disponibil in decembrie anul viitor.

Peruanii vor folosi elicopterele impotriva traficului de stupefiante, iar in contract este prevazuta si livrarea unui simulator de zbor impreuna cu deschiderea in 2016 a unui centru de mentenanta pentru Mi-171. Contractul mai prevede formarea pilotilor, a tehnicienilor si bineinteles piese de schimb.

Cele 24 de Mi-171 se vor alatura astfel celor sase Mi-171Sh si doua Mi-35P pe care peruanii le-au cumparat deja in 2010 si 2011.

 GeorgeGMT

 

24 de comentarii:

  1. Un alt simbol al industriei de elicoptere alaturi de MI-24 a fost si inca mai este MI -6/MI-17 si variantele lor . Aceste tipuri de elicopter au fost omologii a cam doua generatii de elicoptere americane Cobra si Huey iar apoi Apache si Blackhawk in perioada razboiului rece si anii nouazaci . La ora actuala secumpara acesti veterani pt ca , culmea au calitati recunoscute chiar de vestici . Se stie ca Irakul tot elicoptere deastea si a recumparat , ba chiar americanii auu cumparat pt asa zisa armata Afghana.
    Si cum nimeni nu poate sta pe loc in aceasta industrie si ca tot vorbea un coleg de viziunea si upgradarea rusilor cred ca noul MI-38 va fi un alt elicopter de referinta al rusilor , bineinteles mai ales in valente militare. Deja in zborurile de incercare a atins recorduri omologate de FAI unul fiind ca primul elicopter ce urca la altitudinea de 8,620m .
    La noi in spiritul proverbului proverbului mai catolici decat papa , Mi urile din armata au fost retrase definitiv , bine ca macar le lasat celor de la unitatea speciala de aviatie a MAI ului. Si desii nu suntem sa ne cuparam alt tip ramaseram cu Pumele care cica cam au rau de inaltime astfel incat prin munti nu prea le da motoru a merge ca incepe a tusii . Da las ca suntem in nato si e de ajuns. Cei de la VM sunt considerati trupe de elita datorita istoriei si instructiei specifice dar fara o dotare specifica e cam a cara apa cu ciuru. De ce sa ai elicoptere ce ii pot srijinii cat mai rapid sau acele tipuri de senilate BVS10.
    Bine ca putem visa ce tehnica militara de ultim moment sau mai veche ar putea fi tila si la noi.

  2. Eu as prefera Mi-171 decat Super Puma, dar intradevar pretul este foarte mare, doar ca noi nu stim ce cuprinde exact contractul. Poate piese, poate armament si nici ce dotari au aeronavele.

    • @GMT

      strict pentru noi, super puma ar fi mult mai ok decat mi 17 din 1000 de motive 🙂 , presupun ca stii si tu care (in nici un caz pretul oricum)

      • Mie mi s-a luat de Pume de cand am aflat cat de „bune” sunt astea de le operam noi fata de batranele Mi-8/17 ale MI-ului… Si am prins asa o stare de…respingere 🙂 .
        Eu sunt adeptul Mi-8/S-60-ului, Zgureanu este fan al familiei Puma/SuperPuma, desi stiu foarte bine ca sunt diferente enorme intre ce avem noi si SuperPuma, dar ai dreptate, pretul pentru peruanii este foarte mare, dar ma gandesc ca suma mai cuprinde si altele.
        Aia au Makila…Culmea este ca IAR-ul a modernizat niscai Pume pentru Emirate si le-a dotata cu motoare Makila, asadar expertiza am avea, intrebare este de ce nu facem si noi la fel?! Raspunsul: da facem noi ceva?!

        • Nu poti compara pumele noastre cu superpuma/cougar caracal/atlas oryx …

          Eu intre unul dintre cele 3 variante de mai sus si MI17 as alege familia puma,de departe, din varii motive (geostrategice, expertiza, oportunitate, traditie … etc)

          • si eu sunt tot pentru puma….sincer elicopterele sunt printre putinele lucruri mai de doamne ajuta pe care le mai are Romania…desi si lor le-ar trebui o modernizare bine meritata

  3. Pai in pretul ala al contractului mai sunt si ale chestii incluse, nu e doar pretul unui elicopter . cel putin asa se intelege din articol.
    Si ceva Frumos (si ca fond sonor)
    http://www.youtube.com/watch?v=rgPEiBb3PMU

    • sa fim seriosi, peste 20 de mil pentru niste elicoptere SH , calarite rau, care nu fac mai mult de 16-18 mil de NOI

      ce puteau include, mai mult decat un simulator, instruire si ceva rachete AT?

      e exagerat, foarte exagerat

      • 🙂 Breeee, Sh nu inseamna second-hand! Mi-171Sh este varianta de export a elicopterului Mi-8AMTSh, recent intrat in dotarea fortelor ruse, care Mi-8AMTSh este –
        Armed assault version of the Mi-8AMT, can carry the same range of weapons as the Mi-24 including the „Shturm” ATGM. Fitted with a new large door on the right side (except the prototype), aramid fiber plates around the cockpit area and engines, and sometimes a loading ramp in place of the usual clamshell doors. The Russian air force received a first batch of 10 Mi-8AMTSh (without guided weapons package) in December 2010, and a second batch in June 2011.

        Wikipedia

  4. Hmmm….30 de Mil Mi 171Sh si 30 de NH 90 pentru aviatie, marina si fortele terestre ar fi super…Plus ca impacam si vestul si estul…Mai raman alea de atac ;), deci si prin urmare ori Tigrisori ori Aligatori….

    • @ hohenstaufen

      aia ar fi o ciorba fara sens

      mai degraba:

      -minim 24de http://en.wikipedia.org/wiki/Atlas_Oryx la standard de superpuma, sub licenta

      -minim 12 http://en.wikipedia.org/wiki/Denel_AH-2_Rooivalk sub licenta (are majoritatea pieselor de la Oryx, asa ca ar fi compatibile)

      – macar 48 de http://en.wikipedia.org/wiki/Eurocopter_EC_635 , la facute in RO

      in plus de la Africa de S cred ca s-ar putea lua licenta pentru Mokopa , Ingwe, Umkhonto, A-Darter si R-Darter

      • @FN SCAR H

        Si ce spui tu e o varianta extreme de fezabila(compatibilitate and so on)…Singurul lucru care nu imi place e EC 635 care ar fi mult mai bun pentru MAI/Jandarmerie…Pentru cele 3 ramuri ale armatei un elicopter un pic mai zdravan gen Oryx in numar mai mare ar fi mai ok gen 48 Oryx, care sa acopere si transport/evacuare&salvare/antisubmarine si antinaval. Plus ar fi interesanta cooperarea cu Africa de Sud….
        Pentru mine oricum Hip-ul e mult mai bun decat altele elicoptere (opinia mea 😀 ) iar NH 90 acopera bine ramura navala/transport. Cat despre elicopetere de atacc rectific ; alegerea ar fi intre MilMi28 sau Tigre-ul (pentru compatiblitate)….

  5. La ce coruptie e la noi, banii aia nu ne ajung nici pentru zmeie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *