Pana la urma Garda de Coasta Americana a reusit sa convinga US Air Forces sa-i cedeze 14 aeronave C 27J Spartan, pe care aviatia oricum nu le folosea, in cadrul unui “intra-service transfer”, a anuntat producatorul aparatelor, Alenia North America.
Trasferul a fost aprobat pe 19 decembrie in cadrul “2014 National Defense Authorization Act” si semnat de catre Presedinte pe 26 decembrie. Initial aparatele C-27J Spartan au fost comandate pentru inlocuirea avioanelor C-130. pentru un anumit tip de misiuni, din cadrul US Air Force Air National Guard, numai ca programul a fost anulat si avioanele trimise la stocare.
Aeronavele au fost insa cerute de catre Paza de Coasta si dupa cateva discutii aparatele vor fi folosite pentru misiuni de patrulare pe distante medii, lupta antri-drog si impotriva imigratiei ilegale. Se asteapta ca Spartanele Garzii de Coasta sa fie upgrad-te cu ajutorul unor kituri care pot consta in radare de supraveghere maritime sau senzori electro-optici.
In acest moment USGC opereaza pentru misiuni pe distante medii avioane CASA-CN-235 HC-144 ‘Ocean Sentry’, incepand cu 2016, in prezent 15 avioane CASA CN-144 sunt operationale, dintr-un total de 35 prognozat. Doar ca odata cu trasferul a 14 Spartane, planurile de achizitie pentru CASA vor fi probabil sistate, dar in acelasi timp USCG va avea prilejul sa compare cele doua aparate in termini de cost/oportunitate. EADS-ul, constructorul CASA, sustine ca mentenanta si consumul de carburant fac din avionul sau unul superior C-27J, dar italiano-americanii de la Alenia sustin ca Spartanul este superior CASA prin raza de zbor, capacitate de transport, viteza si raport putere/masa, iar toate aceste fac ca Spartanul sa ofere o raza mai mare, la o viteza mai mare si cu o incarcatiura superioara CASA.
De asemenea cei de la Alenia mai spun ca C-27J poate sustine viraje la 3G, poate urca si cobora mai repede si per total ar fi cel mai performant avion din lume pe felia lui de piata, lucru cu care si eu sunt de acord.
Razvan Mihaeanu & GeorgeGMT
Daca facem cateva comparatii babesti vedem ca:
CASA incarca 4000 kg si le poate plimba 4200km.
Spartanul poate duce 6000kg pe aceeasi distanta sau 12000 kg pe o distanta mai scurta.
Adica de la 4000 la 6000 kg ai doua tone disponibile pe care poti sa le ocupi cu cusete pentru schimburile 2 si 3 ale echipajului, un modul dush cu o rezerva de vreo 600 litri de apa, ca sa zbori program complet de 24 de ore.
Evident ca pentru asta ai nevoie de carburant suplimentar dar mai ai o rezerva de 6000 kg capacitate de incarcare pe care o poti folosi, macar partial, pentru imbarcarea de tancuri suplimentare de carburant.
In plus, viteza si plafonul maxim de zbor sunt tot in favoarea Spartanului.
P’asta cu schimbul 2 si 3 am dat-o ca la Uzinele 23 August. Probabil ca sunt suficiente 2 echipaje care sa se roteasca la 6 ore.
Off-topic. Cand esti prost, e rau sa doara. Conform acestui modest principiu un post romanesc TV de stiri a bagat chiar acum mare, sitre mare ca cica se facea ca Rusia expedia cantitati mari de armament catre Siria si se folosea in acest scop si de teritoriul Romaniei! Zeci de avioane An-124 impanzesc cerul patriei noastre in drum spre Siria, iar jurnalistii respectivi nu stiu ce sa faca: sa para sincer indignati, sa para ca stiu despre ce este vorba, sa strige tare si transant: TRADARE?!
Reuters a lansat stirea cu cateva zile in urma, insa dpmdv nu este nici macar o stire faptul ca Rusia trimite artme catre Siria: stie tot mapamondul de peste 3 ani de zile.
In privinta faptului ca avioane rusesti ar putea survola spatiul aerian romanesc in drum spre Siria…cam ce ar putea invoca Romania pentru a nu permite tranzitul, atata timp cat Siria nu se afla sube mbargoo, iar Rusia are tot dreptul sa trasporte arme unde crede de cuvinta cu propriile sale avioane?!
Asadar unde este stirea si de unde scandalul?!
Pai daca in ultima vreme nu au mai fost violuri, crime multiple, masini prin Dambovita, ei saracii, bietii „ziaristi” ce sa faca ei?! Sa scrie despre economie, despre situatia politica a tarii?! Nu bre, ca habarnuau despre astfel de lucruri, asadar: Frati Romani, fiti vigilenti! Zeci, daca nu sute, de An-124 soparlesc pe cerul noastru national in drum spre Siria, iar pericolul este maxim!
Fiti vigilenti caci dusmanul zboara pe deasupra capetelor voastre, adevarat ca n-are nimic cu voi, dar tot e bine sa fiti vigilenti, zic jurnalistii nostri cu ochiul dupa Antonovuri.
Pai daca-i bal…am si eu una: nenea Dusa, ca tot o sa te dai rotund in urmatoarele zile cand vine 2707 in tara (poate o sa vedem si cutiile alea cartonate pentru televizoare folosite la stingerea incendiilor), nu poti matale sa faci o cerere aditionala de finantare pentru transformarea lui 2703 sau 2704 in AWACS?..macar ceva in genul C-295 AEW…
Pretty please? 😉
jurnalistii nostrii sunt o specie deosebita…99% nu stiu care e diferenta intre un tanc si un mli(tin minte cand ziceau ca 10 tancuri au fost transportate la constanta, si se vedea foarte bine ca respectivele vehicule aveau usi in spate pentru soldati…are senile? e tanc frate)…sunt foarte putini care stiu cu ce se mananca treaba, dar nu prea sunt lasati sa spuna nimic…si oricum, sa zicem ce era siria in embargo, ce ridicam sa intercemptam avioanele rusesti? sincer cred ca avioanele alea ar fi trecut fara probleme pana ajungeau pe la greci
Deja le ceri prea mult. La scandalul cu furtul armelor de la depozitul militar de la Ciorogarla (parca) nu erau in stare sa faca diferenta dintre o pusca mitraliera si o mitraliera de companie si se autointitulau, pompos: senior editor, senior analist, expert pe probleme militare. Niste caraghiosi.
Ce vicleni rusii astia: pleaca din Rusia spre vest, traverseaza Ucraina fara sa-i vada nimeni (nu au aparut rapoarte despre asa ceva la ucraineni), apoi fac stanga, pentru a implica Romania in scandal, si abia apoi pleaca spre Siria.
Se pare ca US National Guard ramane in fundu’ gol, „pierde” si Apache-uri: http://www.abc27.com/story/24438313/pa-guard-fights-army-over-apache-helicopters