2013 – un an bun pentru Rusia

Compania rusa specializata pe exportul de tehnica de lupta – Rosoboronexport a anuntat ca in 2013 vanzarile de armament rusesc la export au atins suma de 13,2 miliarde de dolari. Din totalul sumei aproximativ  40% il reprezinta aeronavele si echipamentele asociate cu acestea, in timp ce 25% din vanzari au fost reprezentate de sisteme antiaeriene si antiracheta.

Pentru urmatorii doi ani compania ruseasca are ca tel mentinerea vanzarilor peste suma de 13 miliarde de dolari, neasteptandu-se la cresteri spectaculoase, datorita faptului ca in acest moment multe sisteme de armament noi sunt in stadiul de pre-productie si pana cand acestea nu vor intra in dotarea Armatei Ruse nu se asteapta la o cerere foarte substantiala pentru acestea.

Principalele piete pentru produsele industriei de armament rusesca au fost: India, China, Vietnam, Indonezia, Venezuela, Algeria si Malaiezia. De asemenea compania rusa a anuntat ca exista un interes crescut pentru noul Suhoi-35 si pentru Yak-130.

rosob

Anatoly Isaikin, reprezentantul Rosoboronexport a mai declarat ca razboiul civil din Siria a adus o crestere binevenita a vanzarilor companiei si ca pe viitor se asteapta ca cererea sa cresca in tari din Asia si Africa si datorita posibilitatilor oferite de creditele pentru achizitii militare, oferite de Rusia sau prin contracte de tip swap, prin care rusii exporta tehnica de lupta la schimb cu produse minerale si materii prime.

 

Sursa: RIA

George GMT

9 comentarii:

  1. Le doresc sa dea faliment in 2014.

  2. Rușii ar vinde și mai bine dacă s-ar reîntoarce la conceptul care a definit MiG-ul 21. Monomotor, simplu, ieftin de întreținut și folosit. LMFS ar putea fi răspunsul. Dar din câte am înțeles rușii nu prea mai vor avioane monomotor, și dacă nu cumpără VVS, nimeni la export nu va fi prea interesat.

  3. Măi, nu vreau să vă bombardez cu comentarii unul peste altul (aviz moderatorului), dar aș avea ceva de zis și aici. Ca tot românul, citesc pe blog la altul și mă pricep mai bine ca el.

    Cred eu, în prostia mea, că vânzarea tehnicii militare ține nu doar de politica civil-comercială (super-putere, vai, mamă), ci de capacitatea de a prevedea următorul război. Tu, ca mare producător de armament, trebuie să îi vinzi clientului o viziune asupra conflictelor viitoare. Dacă e o națiune pașnică îi vinzi defensivă, dacă e una cuceritoare îi vinzi asalt. Dacă e indecisă îi vinzi ce merge mai bine pe termen lung. Atac, firește, că din pace trăiesc civilii.

    O vorbă – nu foarte veche – spune că cel mai bun mod de a prevedea viitorul este să-l creezi. Aplicați asta în industria de armament, filtrați-o prin istorie și vedeți ce iese.

    Gata, nu mai comentez o lună.

    PS: F-20 Tiger Shark este o minune de idee.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *