Alertă în Ucraina: Cazacii de pe Don trec la ofensivă în estul și sudul țării
Reprezentanţii mai multor unităţi ale Marii Armate a cazacilor de pe Don şi-au făcut apariţia în câteva regiuni din Sudul şi Estul Ucrainei. Aceştia declară, potrivit presei ucrainene, că au venit să apere puterea de la Kiev de “extremiştii” de pe Euromaidan. Cazacii au fost văzuţi în Lugansk, Doneţk şi Zaporoje, iar la Lugansk chiar au participat la suprimarea unei acţiuni pro-europene, transmite 24h.md.
La Donetk se formeaza grupari din care fac parte cazaci si fosti combatanti din razboiul din Afganistan, cu scopul de a mentine ordinea in oras. ”Acum centrul Donetkului este patrulat de echipe de voluntari cazaci si de veterani din Afganistan”, se arata intr-un comunicat al administratiei regionale, citat de presa ucraineana.
Cazacii au revenit în Republica Moldova
Informatiile sunt cu atat mai ingrijoratoare cu cat, in primavara anului 2013, in Republica Moldova, in Gagauzia, s-a instalat asa-numitul Batalion Cazac al Bugeacului, iar la scurt timp autoritatile gagauze au anuntat ca vor organiza un referendum pentru independenta. Cazacii au inceput sa faca un stat in stat nu departe de Galati…
Başcanul Găgăuziei, Mihail Formuzal, le-a cerut astăzi reprezentanţilor administraţiilor locale, în cadrul unei şedinţe speciale la Comitetul Executiv, să creeze „gărzi populare”, care să păzească secţiile de votare la referendumul din 2 februarie. „Trebuie să creaţi gărzi populare, acre vor asigura paza secţiilor de votare şi vor patrula localităţile în ziua plebiscitului”, a declarat Formuzal. Situatia artificial creata in Republica Moldova incepe sa semene tot mai mult cu scenariul din Ucraina, semn ca totul face parte dintr-o strategie mai ampla a Rusiei.
Premisele unui război civil
Asadar, flacara protestelor a cuprins aproape toate regiunile din vestul Ucrainei (Ivano-Frakivsk, Liov, Luțk, Cernauti, Ternopil, Rivne, Vinișa, Jitomir, Poltava). In Liov protestatari anti-guvernamentali au pus mana pe cladirile administratiei si si-au creat institutii paralele care au interzis partidul presedintelui Ianukovici si Partidul Comunist, iar nationalistii din partidul Svoboda si alte grupari de extrema-dreapta incep sa creeze propriile militii si sa organizeze un stat in stat.
Pe de alta parte, in regiunile estice Donețk, Lugansk, Harkov, Odessa, Republica Autonoma Crimeea, cazacii de pe Don se pregatesc sa riposteze, afirmand ca doresc sa apere pacea si integritatea statului.
Crearea a tot mai multeor militii rivale (ale nationalistilor ce imbratiseaza ideologia de extrema-dreapta a lui Stepan Bandera – colaborator al regimului nazist in vestul Ucrainei si ale cazacilor din estul tarii, adepti ai unui nationalism de sorginte medievala) este parte a unui scenariu ce conduce catre razboiul civil. Contraspionajul ucrainean (SBU) a raportat deja ca au fost primite amenintari cu privire la sabotarea facilitatilor hidrocentralelor si centralelor nucleare din tara.
Tara pare rupta intre est si vest, pana si veteranii razboiului din Afganistan fiind scindati. La Kiev, acestia s-au organizat in grupuri care incerca sa-i protejeze pe manifestantii anti-Ianukovici in fata trupelor speciale Berkut, pe cand in estul tarii, veteranii se aliaza cu cazacii pentru a forma militii care sa sprijine autoritatile.
Preotii care ii binecuvanteaza pe protestatarii in Piata Independentei din Kiev reflecta acelasi clivaj, caci ei nu apartin Bisericii Ortodoxe supusa Patriarhiei Moscovei. In Ucraina exista trei Biserici ortodoxe: una supusa Patriarhiei Moscovei, alta supusa Patriarhiei Kievului (infiintata in 1992) si o alta autocefala.
Initiativa cazacilor de a se mobiliza a venit dupa mai multe informatii aparute in mediul online ca spre Donetk s-ar indrepta cateva sute de nationalisti din gruparea de extrema-dreapta ”Sectorul dreapta”, foarte activa in Kiev si in vestul Ucrainei. Mai mult, dupa ce in vestul tarii protestatarii au pus stapanire pe cladirile guvernului si si-au format propriile Consilii Populare, protestele s-au extins catre centru si Est, incepand sa se faca simtite sin in Zaporojie, patria cazacilor.
Donețk, Lugansk, Crimeea – bastioanele pro-ruse
Secretarul Consiliului Municipal din Donetk a anuntat ca incurajeaza formarea acestor militii si a facut apel populatiei sa le sprijine cu alimente, imbracaminte.
Se pare insa ca liderii cazacilor nu actioneaza de unii singuri. Partidul prezidential (Partidul Regiunilor) a anuntat intr-un comunicat ca in regiunea Donetk au fost create militii care sa-i combata pe provocatorii din vestul tarii. La fel, Consiliul Regional din Lugansk (dominat de acelasi Partid al Regiunilor) ii incurajeaza pe localnici sa formeze militii.
”Noi, deputatii Consiliului Regional Lugansk, incredintam cazacilor de pe Don, veteranilor din structurile de forta si ai armatei, grupurilor de muncitori si de tineret mandatul de a-i proteja pe locuitori in fata patrunderii extemistilor si de a proteja institutiile publice si ordinea publica”, se arata intr-un comunicat al deputatilor din aceasta regiune, care mai cer locuitorileor sa ”dea o lovitura decisiva provocatorilor” care le pun viata si siguranta in pericol.
In regiunea autonoma Crimeea, unde marea majoritate a populatiei vorbeste limba rusa, cazacii au gasit un teren si mai bun pentru a se afirma in aceste momente tulburi. ”Cazacii din Sevastopol cerpresedintelui Ucrainei ”sa readuca rapid ordinea constitutionala in orasul-martir Kiev, folosindu-se de toata autoritatea conferita presedintelui de catre poporul ucrainean.” Cazacii mai cer lui Ianukovici sa decreteze starea de urgemnta nu numai șla Kiev, ci si in toate regiunile vestice unde protestatarii au ocupat cladirile institutiilor statului. Liderii cazacilor din Crimeea mai arata ca sunt gata sa preia atributiile politiei, jandarmilor si trupelor speciale, daca acestea vor trebui sa se indrepte spre Kiev, pentru a ajutra la restabilirea ordinii.
In Crimeea, acolo unde isi are baza flota rusa de la Marea Neagra, opozitia fata de o posibila orientare europeana a Ucraimnei este totatala si a fost exprimata chiar de Parlamentul acestei regiuni autonome, cu argumente mai putin obisnuite.
Prezidiul Parlamentului din Crimeea a publicat un comunicat, pe data de 18 ianuarie, in care arata ca propusa integrare europeana ar incalca un acord dintre Rusia si cazacii din Zaporoje, tratatul de la Pereyaslav din 1654, prin care hatmanul cazac Bogdan Hmelnitki, cel care s-a ridicat impotriva stapanirii polono-lituaniene si socotit acum un erou national, a ales sa urmeze calea unei unificari cu Rusia.
”Reunificarea cu Rusia a protejat Ucraina de oprimarea nationala, economica, spirituala a uniunii catolice polono-lituaniene si a altora care ravneau la teritoriile ucrainene. Acest tip de ”europenizare” ar fi insemnat pierderea credintei ortodoxe si a identitatii cuilturale a poporului. Din pacate, jucatorii la ruleta politica care sustin azi o asemenea orientare uita ca alegerea a fost facuta deja de stramosii nostri si se bazeaza pe dorinta perena a popoareor slavilor de est. Care au aceleasi radacini, cultura si valori similare, de a se unifica. Alegerea nu poate fi modificata. Fie ca ziua de 18 ianuarie sa devina un simbol al pacii si prieteniei inseparabile dintre popoarele surori ale Ucrainei si Rusiei!”
O strategie pusă la punct la Moscova
Revoltele din Ucraina si aparitia cate unui stat in stat reprezinta un risc major cat priveste interesele Romaniei, in timp ce Vocea Rusiei vorbeste despre oportunitatile Romaniei de a redobandi Bucovina de Nord si Tinutul Herta…
Este suficient sa ne gandim la rolol trupelor de cazaci intimpul razboiul din Transnistria din 1992 si la faptul ca ei s-au instalat deja in Republica Moldova: in vara anului 2013, la Comrat, capitala Regiunii Autonome Găgăuze, şi-a făcut apariţia un detaşament de cazaci ruşi – Batalionul cazac al Bugeacului. Ei au cerut Chişinăului recunoaşterea ca asociaţie obştească, cu obiectivul a „apăra patria-mamă prin orice mijloace“. Nou sosiţii cazaci nu se sfiesc să vorbească despre Republica Găgăuzia, să-şi intituleze liderul drept preşedinte al acestei aşa-zise republici şi să-şi împartă medalii comemorative, primite chiar din mâna başcanului Mihail Formuzal, recunoscut de Chişinău. Or, asemenea organizaţii ale cazacilor au apărut în Osetia de Sud, Abhazia şi Transnistria înainte de iniţierea conflictelor armate secesioniste.
Sa mai mire faptul ca noiembrie 2013, Adunarea Populara a Unitatii Teritoriale Autonome Gagauzia a decis organizarea unui referendum pentru independenta, pe 2 februarie 2014? Justitia a decis ca acest referendum este neconstitutional, insa desfasurarea sa si rezultatul previzibil vor fi considerate motive pentru declararea independentei Gagauziei, daca Republica Moldova va semna acordul de asociere cu UE in acest an. La aceasta se adauga presiunile facute de separatistii transnistreni, care au cerut, in urma cu o saptamana retragerea personalului institutiilor Republicii Moldova din Tighina.
Sunt provocari atent orchestrate de la Moscova si favorizate de haosul din Ucraina, caci nu trebuie uitat de unde au pornit revolta din Ucraina si presiunile asupra Chisinaului: summitul Parteneriatului Estic al UE de la Vilnius, la finalul lunii noiembrie 2013. Atunci Ucraina a spus NU Uniunii Europene, iar Chisinaul a parafat acordul de asociere la UE.
Sursa: Cotidianul.ro
Călin Marchievici
Am citit ieri declaratiile ministrului de externe rus, Lavrov, care arunca toata responsabilitatea situatiei conflictuale din Ucraina pe umerii americii si europei, ba mai mult Vocea Rusiei arunca responsabilitatea pe umerii Romaniei care urmareste sa anexeze Bugeacul si Bucovina de Nord …iar ei, rusii, „doresc pacea si bunastarea ucrainienilor” 🙂
Putin foloseste tactica lui Stalin de la inceputul celui de-al doilea razboi mondial, creaza un conflict, lasa adversarul sa faca primul pas apoi intra in joc si isi face propriul joc, cel de anexare de teritorii de care are nevoie…iar in cazul de fata teritoriul de care are nevoie cel mai mult este Bugeacul si controlarea gurilor Dunarii si dece nu, daca se iveste ocazia, Dobrogea, Bulgaria, Serbia si iesirea la Marea Mediterana
Crezi ca bulgaristan si serbia sunt ale NATO sau UE? 🙂
sau chiar si hungaria
cu bozgorii se pare c-au cazut la pace daca se ajunge la un conflict zonal, cu siguranta se vor alia impotriva Romaniei
Si relatia noastra cu SUA era cu totu’ alta daca mongoloizii rataciti pe acolo care acum au functii nu dezinformau si sabotau tot ce e legat de Romania…
http://jurnalul.ro/stiri/externe/doi-congresmeni-americani-sar-in-apararea-lui-tokes-si-apeleaza-la-traian-basescu-suntem-profund-consternati-si-dezamagiti-660423.html
De teorii sunt satul. Ma intereseaza daca noi ca romani suntem capabili sa facem si altceva decit sa comentam. Dupa ce am vazut la accidentul aviatic din muntii Apuseni, ma tem ca nu.
In timp ce ucrainienii de rand stau in frig la -20 grade si protesteaza iar tara lor se afla in pragul unui razboi civil, ex premierul Azarov a bunghito din tara intr-un loc linistit si placut 🙂
http://www.timpul.md/articol/%28bataie-de-joc%29-ex-premierul-ucrainei-azarov-se-pensioneaza-intr-o-ara-din-uniunea-europeana-54571.html
am vazut ieri…ce panarame 🙂 )))
Cata manipulare si prostie! Vocea Rusiei minte cand spune ca Romania ar putea recupera nordul Bucovinei si Bugeacul. Este o capcana intinsa Romaniei.
Cazacii din Ucraina joaca rolul minerilor de la Bucuresti din 1990 si 1991. Moscova este in spatele acestor cazaci ticalosi.
Toata Europa ar trebui sa fie de partea celor care cer integrarea Ucrainei in UE si pastrarea intreaga a Ucrainei.
Romania trebuie sa faca tot posibilul ca astfel de manipulari si atrocitati sa nu se repete si la Chisinau. Cazacii din Republica Moldova trebuie tinuti cu botul pe labe iar Republica Moldova sa se intoarca definitiv la Romania.
http://www.mediafax.ro/externe/kievul-afirma-ca-opozantul-dmitro-bulatov-nu-a-fost-torturat-12005711
:)))))))))), KGB-ul mai avea putin si spunea ca acel protestatar s-a automutilat din plictiseala de prea mult bine :)))))))
Chiar..
Dan Sova a fost intrebat acu ceva timp la Adevarul Live: „ce parere aveti despre zvonurile ca ungaria si rusia ar fi in spatele protestelor IMPORTRIVA Rosia Montana si gazele de sist? SRI v-a spus ceva?”
Raspunsul lui Dan Sova: „majoritatea (adica nu toti…) protestatarilor au preocupari sincere si perfect justificate in legatura cu mediu….”
🙂 🙂
Sova e un idiot total, ca de altfel tot guvernul.
Cel mai mare dintre toti!!!
si cu cine sa inlocuim guvernu USL, asa cum este el mediocru, dar oricum cu fff.mult mai bun decat laoazele pdl-iste ale lui mrungient si bij-boc,cu base-guvernatoru si cu consilierii sai handicapati? oricum cum s-a vazut base pe fata se ia de rusi si pe la spate face afaceri cu ei-afacerea benzinarii Gazprom. din pacate un patriot asa cum era ceausecu nicolae cu bune si cu rele, nu mai avem de unde lua. oricum si el a gresit ca a luat exemplul lui kim-ir sen in loc sa-l ia pe cel al lui Tito, si a platit rau pt asta fiind tradat si impuskat.
ii curios cum unii sustin din rarunchi ‘integritatea teritoriala a Ukrainei( aci pe blog) uitand ca entitatea artificiala detine 1/3 din Basarabia istorica (teritorii romanesti ANEXATE CU JAPCA in urma pactului hitler-stalin).
Si cum vei recupera acele teritorii, din moment ce acolo este plin de slavi? Prioritatea noastra ar trebui sa fie Unirea cu Republica Moldova.
O minoritate slava puternica poate fi un atu pentru Romania in relatia cu Rusia, daca am avea ceva minte si curaj in vene.
Din contra va fi un dezavantaj pentru noi. In 1940 de exemplu URSS a cerut Basarabia si nordul Bucovinei plecand de la premisa falsa ca ucrainenii ar fi majoritari in Basarabia. Trebuie sa avem mare grija la ce ne dorim. Avem deja destule minoritati puternice in tara, nu mai avem nevoie de inca una.
daca am mai avea o minoritate, influenta celorlalte ar fi diminuata…probabil ca udmr-ul nici nu ar mai intra in parlament(la ultimele alegeri aproape ca nu a intrat)…iar un partid al ucrainenilor/rusilor nici atat nu ar intra…ar ramane la reprezentantii lor…
@vioniribu
Tu crezi ca ii vei tine si pe unguri si eventual pe rusi/ucrainieni in afara parlamentului. Pai ai impresia ca UDMR a intrat in parlament atatia ani de zile doar prin forte proprii si nu pentru ca TREBUIA sa fie acolo si serviciile s-au asigurat ca iese numaratoare cum trebuie! Pentru a se asigura ca ungurii sunt reprezentati in Parlament si astfel cat de cat multumiti, moderati si „calmi”.
Daca ungurii si noile minoritati nu vor mai putea intra in parlament lucrurile nu vor fi lasate asa pentru ca sunt periculoase, asa ca se vor forma parlamente si guverne regionale. Proiectul e deja pe teava.
Faptul ca UDMR nu mai intra in parlament sau ca minoritatea maghiara ar fi sub 5% NU inseamna ca NU VOR FI REPREZENTATI.
Vor avea locuri asigurate in parlament exact ca si restul minoritatilor din Romania care nu ating 5%. Si poate e mai bine asa decat cu un partid politic sau mai multe care se intrec in mesaje autonomiste pentru a-si asigura bazinul electoral.
@marius z. exact la asta ma gandeam si eu
@Marius Zgureanu
Nu cred ca va fi considerata o reprezentare serioasa a unei minoritati numeroase. Se va merge pe doua planuri – regionalizarea – si/sau posibila eliminare a pragului de 5%.
pt. george:o minoritate slava puternica la marginea tarii ar fi un atu pt. rusia,nu pt. noi.
Prefer o minoritate rusa si ucraineana, in numar de cateva sute de mii in Romania, decat o minoritate romaneasca de cateva sute de mii, in curs de asimilare, pe teritoriul oricarui alt stat.
Restul e problema de diplomatie, proiecte, tact… si doar o chestiune de timp!
Total de acord cu Marius: as prefera sa avem noi o minoritate rusofona in Romania, cu tot cu teritoriu, decat o minoritate romaneasca in afara granitei. Nu cred ca o minoritate rusofona ne-ar crea probleme ci dimpotriva ar putea fi un liant intre Romania si Rusia.
Le-am sigura toate drepturile si conditiile la standarde romanesti, iar pana una alta n-am avut deloc probleme cu comunitatea ucraineana din Ro.
Simplu…..ori accepta ori pleaca! Nu demult acolo erau doar romani si nimeni nu indraznea sa zica altceva legat de populatie sau de pamanturile alea. Acum dat fiind ca romanii sunt minoritari(ucisi, deportati, asimilati, fugiti in Romania sau alte parti), nu mai avem dreptul acolo. Gresit! Putem si noi in urmai unui conflict safacem ceea ce au facut ei, mai putin omorurile alea. Ii trimitem la ma-sa acasa…sa nu uite de unde au venit. Omul mai vine, mai bea un pahar cu apa dar mai si pleaca!
perfect de acord, eu sunt pentru izgonirea oricarei minoritati, inclusiv a mongoloizilor din Romania de azi.
Daca luam Rep. Moldova cu tot cu Transnistria, eu zic sa ducem orice minoritate acolo, tigani, rusi, mongoloizi, toti la un loc, sa stea acolo.
…in transnistria vroiam sa spun, nu in Moldova.
eu nu sunt pentru asimilarea gunoaielor alora, asa se stie cine sunt, unde sunt, ce sunt.
total de acord cu M.C. tara noastra, regulile noastre
Cazacii sunt, ca intotdeauna, „razbunatorii” ascunsi ai Moscovei, marea lor masa de manevra. Daca Rusia pica cu banutzul la atamanul, toata gasca pleaca la razbel. Trupele de cazaci din Armata Rosie au un trist renume, precis nici acum nu-s altfel. Astia nu se impiedica de drepturile omului, Geneva, legile nescrise ale razboiului, etc, etc, deci, numai buni sa-ti faca treburile murdare. Ca sa-i ti-i cu botul pe labe cred ca trebuie sa-i troznesti. Este Republica Moldova in masura s-o faca? Niet! Este Romania, membra NATO, UE si semnatara a diferitelor tratate internationale, capabila s-o faca? Nu, vai de capul ei, cu cine si cu ce! Sunt NATO si UE capabile s-o faca? Nicicum, pot doar sa latre la Rusia, tara ce bineanteles se si sinchiseste de asta. Deci, atunci cine este capabil s-o faca? Rusia? Da, dar dupa ce interesele sale sunt rezolvate. Nu cred ca Ucraina se dezintegreaza, are Rusia grija sa nu se-ntample asta, iar Romania poate doar spera sa-si recupereze vechile teritorii -Rusia nu face cadouri, asa ca…Republica Moldova se va integra candva in UE, asta-i mersul indicat de SUA si UE. Nu prea vad semnale clare, concise, certe, trimise de catre toti cei „mari” Romaniei in privinta Unirii. Chestia cu „determinarea” si „alegerea” moldovenilor este cu dus si-ntors, nimic concret. Vrem Unire, o doresc din tot sufletul, insa nu parem in stare s-o facem!
ps
cica ‘o capcana intinsa Romaniei’.. mai nou cine doreste REUNIFICAREA in granitele istorice profitand de un moment istoric favorabil (ca in 1918) este anti ue si face jocurile rusilor..sa va fie rusine..
Nu ai raspuns la intrebarea: Cum vei recupera nordul Bucovinei si Bugeacul, din moment ce acolo este plin de slavi?
Cu multa inteligenta si mult tact, oferindu-le o viata mai buna si mai sigura, cetatenie europeana, accesul in UE, drepturi si libertati pe care nu le-au avut neam de neamul lor si garantandu-le dreptul de as pastra limba, traditile, modul de viata, oferindu-le, asa cum spune legea romana, cel putin un loc in parlament, garantandu-le ca nu mai vine nimeni noaptea sa-i omoare in casele lor i sa la siluiasca nevestele si fiicele!
Crezi ca am avea ceva argumente?!
Eu personal sper sa vad cu ochii mei prabusirea Ucrainei, chiar cu riscul de a avea din nou granita oficiala cu rusii, pentru ca neoficial vom avea in orice conditii si in orice imprejurari.
Chiar daca pentru noi Romania este o tara care arata jalnic astazi, fata de Ucraina este totusi un paradis al legii si sigurantei personale. Nu trebuie sa ma crezi pe mine, este suficient doar sa citesti peripetiile unor calatori americani prin Ucraina si fericirea fara margini cand au vazut drapelul UE, cand au intrat in sfrasit pe teritoriul european si nu i-a mai amenintat nimeni, nu le-a mai cerut nimeni spaga la granita, nu i-a mai sicant nimeni si au putut sa se dea jos din masina si sa injure cu sarg politicieni si Ucraina in amuzamentul PF romane…
Este mult mai complicat decat atat. Ce vor spune ucrainenii din nordul Bucovinei si Bugeac cand vor vedea pe strazi tancurile Romaniei? Vor spune ca sunt ocupati. Poate se vor revolta, vor cere ajutorul Ucrainei. Exista riscul declansarii unui razboi romano-ucrainean. Rusia va spuna ca Romania ocupa teritoriu slav si poate va sari sa-i ajute pe slavi. Este complicat.
Presupunand ca totul va fi pasnic, va trebui totusi sa le oferim autonomie teritoriala pentru a-i multumi pe ucraineni. Asta inseamna ca vom acorda autonomie si in Har-Cov? Din nou spun ca este complicat, este o capcana pentru noi. Noi trebuie sa ne unim cu Republica Moldova.
Rusia va putea fii prinsa intr-un conflict civil in ucraina, nu isi va permite sa intervina si in partea asta…asa ca daca actionam repede putem sa ocupam toata basarabia+transnistria…probabil dupa ce se va incheia razboiul civil vom avea parte de o insurgenta, in cel mai rau caz…insa o sa o scoatem la capat…avem soldati calitii in astfel de razboaie…si oricum, la cum evolueaza situatia in europa, nu o sa fim singurii care o sa se confrunte cu asta….
pe primul plan este unirea cu Republica Moldova, apoi vin nordul bucovinei si buceagul, insa acesta din urma este foarte important, trebuie ocupat pentru ca altfel…rusii o sa aiba acces la gurila dunarii, si cred ca nici europa nu vrea asta…
@ vioniribu
Asta presupunand ca Ungaria va sta linistita, la fel si secuii.
Nu uitati ca facem parte din NATO. Nu putem sa facem chiar ce vrem noi. Nici Polonia nu poate intra cu armata in Galitia chiar daca ar vrea asta.
vise,nene,vise.pana nu-si da marele licurici acordul nu miscam nimic.ca sa nu mai zic de rusi
frate nu visa
1 transnistria cu ce are la ora actuala e capabila sa ne tine ocupati si pe noi si pe republica moldova
2 cat crezi ca rezista ucraina proocidentala fara industrie si far\a cine stie ce agricultura in caz de razboi civil ? cat e dispusa UE sa riste din potentialul ei intr-un conflict sa o spunem pe aia dreapta cu rusia ?
3 daca ne punem noi sa recucerim teritoriile pierdute in urma pactului ribentropp- molotov suntem in afara prevederilor articolului 5 al nato , oare vom face singuri fata unei eventuale ofensive rusesti la noi acasa ?
@Dragos. Frate ce sa caute tancurile noastre pe strazile din Ucraina?!?! Autonomia teritoriala este doar o arma politica pentru politicenii unguri din Romania, ucrainenii nu ar dori asa ceva, tocmai pt a putea accesa fonduri de la Bucuresti.
Totul in viata asta este complicat: sa cresti un copil, sa ai o slujba, sa supravietuiesti, sa fi un om bun, sa-ti termini studile…Inca nu am auzit ca ceva serios sa fie usor de facut, dar faptul ca este complicat nu inseamna ca nu trebuie macar incercat.
@ George GMT
Pentru a anexa un teritoriu trebuie sa-ti aduci armata in acel teritoriu, ca doar nu o sa-l primesti cadou. Oricum armata romana sta linistita acum. Daca ar fi existat posibilitatea unirii cu Bugeac si nordul Bucovinei, cu siguranta ca am fi primit semnale favorabile de la Cernauti sau Cetatea Alba. Dar aceste semnale nu exista, asa ca trebuie sa stam linistiti.
Nu avem nici politicieni capabili, nici un context favorabil, nici romani care sa ceara oficial unirea cu nordul Bucovinei sau Bugeac, nici macar nu avem o populatie majoritar romaneasca acolo. Trebuie sa fim moderati in privinta situatiei din Ucraina. Cu mare grija, Rusia sta la panda.
@dragos si baietii aia de la cernauti care strigau Romania ajutor…ala ce era? nu era semnal?
@ vioniribu
Mare grija sa nu cadem intr-o capcana. Apoi va fi prea tarziu sa ne intoarcem. Repet, Rusia sta la panda, orice miscare gresita va fi sanctionata. Oricum nu noi decidem, fara acordul SUA sau al Bruxelles-ului Romania nu va misca un deget in privinta nordului Bucovinei si Bugeacului.
@vioniribu
Baietii aia care strigau „Ajutati-ne!” sunt membri ai opozitiei care doresc sa mearga spre UE si, pentru asta, cer ajutorul pentru a-l rasturna pe Ianukovici. Nu au nicio legatura cu revenirea Bucovinei la Ro.
Tot proocidentali de acest gen, cand au ajuns la putere, au restrans drepturile romanilor din Ucraina: scoli romanesti inchise, clase cu predare inlimba romana transformate in clase cu predare in ucraineana, interzicerea aducerii de carti romanesti in Ucraina. Toate astea se intamplau in timp ce Timosenko si Yuscenko zambeau telegenic si dadeau declaratii prooccidentale.
De acord cu tine, asa zic si eu sa fim atenti si sa stam la panda. La barza chioara ii face Dumnezeu cateodata cuib…
🙂 Daca suntem cu adevarat destepti, Armata vine ultima…
Pari a fi de la Vocea Rusiei, sincer! Oare in 1918 cum au reusit!?
astia incearca un nou razboi in Moldova…un razboi dinspre gagauzia si transnistria…oricum, la ce forta au cele doua Romania le scoate din peisaj daca nu intervine rusia…
daca vreti sa va faceti o idee cum a fost cu cazacii in razboi cititi Sange si moarte in Transnistria … sarjau ca barbarii si dadeau foc la tot ce prindeau in calea lor, violau, ucideau…astia nu sunt oameni, sunt animale
Cazacii nu trebuie lasati sa-si faca de cap in Republica Moldova, trebuie lichidati rapid, iar armata rusa din Transnistria sa plece definitiv in Rusia.
azi moldovenii ar trebui sa bage armata in gagauzia, sau carabinierii…ce drq, iti faci de cap in tara mea
vioniribu moldovenii nu baga armata in gagauzia ca risca sa manance bataie , crezi ca aia din gagauzia au organizat referendumul de capul lor ?
vioniribu,ce treaba are romania cu transnistria si cu gagautia?cine ne noua dreptul sa ne amestecam in razboaiele altora?daca te gandesti bine,jumatate din populatia rep.moldova este rusa sau filorusa.cel mai bine pt rep.moldova ar fi sa recunoasca independenta transnistriei si a gagautiei si dupa aceea sa-si vada de drumul ei oricare ar fi acesta
iuli30,
„daca te gandesti bine,jumatate din populatia Rep. Moldova este rusa sau filorusa” – de ce le amesteci?
Razboaiele altora? Pai daca au murit romani acolo si sunt persecutati tot romani acolo, multi deja cetateni romani, cum razboaiele altora??!!
Daca e sa o luam ca R. Moldova sa recunoasca independenta Transnistriei, apoi a Gagauziei, apoi a zonei Balti, pai pana la urma ce ramane? Stii cum se numeste ce ai propus tu? ABANDON!
tu cred ca ori esti alt trol, ori esti R.I. reancarnat
@vioniribu
e doar stalinist inflacarat dornic de atentie…
transnistria singura la ora actuala poate tine pe loc armata romana actuala , in caz de ceva ne trezim cu rusia pe cap si daca ne plimbam pe la granitele transnistriei o facem pe barba proprie in zadar vom striga la nato dupa ajutor daca dam de dracu nu o sa vina aia sa ne ajute .
Cu grija dl Dragos ..cu grija..din toate punctele de vedere…..de 2 luni tof repeti acelasi text…
Imi pare rau sa spun asta dar sunteti un pic cam naiv in privinta nordului Bucovinei si Bugeac.
🙂 Si tu esti putin naiv daca crezi ca Romania ar folosi tancurile ca sa preia Buceagul si Bucovina de Nord. 🙂 😉 Cum bre cu tancurile, cand noi suntem UE si NATO, adica crema-cremelor democratiei?!
OK!
Ia fel cum nu ii lasi tu pe cazacii din Moldova sa isi faca de cap…
Poti sa incepi prin aducerea pensiilor si salariilor la nivel de Romania….fff lejer doar daca s-ar fura mai putin cu 10 la suta doar de la dezapezire…
In primul rand cred ca ar fi arhisufiecient sa le asiguri securitatea: sa poata merge copii la scoala, femeile sa iasa din casa, oameni sa nu mai traiasca cu frica bandelor de cazacii…Ar fi un inceput extrem de promitator.
Romania are deja o comunitate de ucraineni pe teriotriul sau care este chiar foarte compacta si aceasta comunitate ar putea fi folosita pentru integrarea celorlalti, basca ca pana acum s-a dovedit extrem de loiala Romaniei, iar Romania le-a asigurat o libertate deplina.
http://www.dcnews.ro/2014/02/epidemie-de-sinucideri-misterioase-ale-unor-bancheri-de-top/
Din câte se pare situația se aseamănă cu ce a fost în Georgia, situația ironica e ca e tot în pragul unei olimpiade. Moldova nu se va uni cu Romania din pricina Rusiei care vrea sa recupereze tot ce poate din fosta Urss-a mare. Unirea în opinia mea nu se va realiza decât cu sânge.
„Odata mi-a zis ca, intr-o noapte, catre ziua, ne vor ocupa trei tari: Ungaria, Bulgaria si Rusia. Atunci eu am zis: „Ungurii or sa ne ocupe pe noi?”, iar el mi-a spus: „Si pe cei ce ne vor ocupa va veni ploaie de foc”.”
Parintele ARSENIE BOCA ,SFANT AL ROMANIEI
Problema cea mai spinoasa a Romaniei este ca si rusii vor neaparat Bugeacul ca sa controleze gurile Dunarii si intrarea pe „autostrada” albastra care uneste porturile Constanta de Rotterdam iar Romania poate fi atrasa in conflict cu „ajutorul” Transnistriei si Gagauziei..oricum Romania nu va putea misca un centimetru in front fara acceptul aliatilor in special Franta si Germania…si greu de crezut ca europa de vest va risca un razboi nuclear cu Rusia pt Bugeac, asa ca Romania iar o sa fie tradata de „aliati”…
O interventie in forta a autoritatilor din Rep.Moldova impotriva cazacilor provocatori nu cred ca este posibila si oportuna! Politia si armata moldoveana sunt slabe la toate capitolele, putin probabil sa fie in stare sa aplice Legea si mai ales s-o apere. Este corect si necesar sa-ti faci ordine in propria ograda, insa trebuie sa si fi capabil de aceasta si, nu in ultimul rand, sa fi capabil sa-ti impui/mentii legile si organizarea proprie. Avand girul Moscovei si sub umbrela ruseasca, Transnistria, Gagauzia si cazacimea ar declansa un razboi civil de toata „frumusetea”, experienta cu care moldovenii s-au confruntat la inceputul anilor *90. Singuri, cu tot eroismul de care sunt sigur c-ar fi capabili, moldovenii n-ar face fata tuturor acestor vulturi dresati si sustinuti de rusi. Corect ar fi sa mergem in ajutorul fratilor de peste Prut, avem poate vointa la nivelul unor structuri din sistemul de securitate nationala, dar „ceilalti” ne vor lasa oare? Au oare cei de la Bucuresti sange-n instalatie sa ia o decizie cruciala peste mai-marii din NATO si UE? Cu transnistrenii, gagauzii si cazacii, Armata Romana s-ar descurca cu toate lipsurile ei, dar daca Rusia intervine pe fata nu se stie deznodamantul…
ii pescuim din Nistru cu o linie formata din toate LAROM si APR, formata langa Chisinau dai dreacu 🙂 🙂
Daca mai punem si cateva sute de 152mm s-ar putea sa avorteze KGB-istele instantaneu 🙂 🙂
My friend in caz de scandal cu strigaturi n-ai sa vezi picior de KGB/FSB-ist/ista pe malurile Prutului ci doar baieti si fetite de la GRU/Spetsnaz. Nu am vrea sa ajungem acolo pentru ca nu am avea cum sa castigam importiva lor…
Trebuie sa fim destepti ca sa dai cu pumnul si sa trimiti un tanc poate face si alde Ponta, nu-ti trebuie multa minte.
Pai atunci o dam pe rapiri misterioase a factorilor importanti, politici sau nu, un fel de „psyops”, pe langa activitatile evidente ale serviciilor 🙂
Se pare ca am ajuns sa traim vremuri interesante…….cam asa spune un vechi proverb chinez
Iarasi au inceput fanteziile cu anexarile. 🙂
Shhh, liniste in salon 🙂
http://incomemagazine.ro/articole/germania-gata-sa-se-implice-mai-mult-la-nivel-international
CSAT-u’ ala de azi o fi numa’ pentru ala de la STS sau pot sa ii banuiesc o secunda ca au ceva creier?
@M.C. Nu, nu-i banui, sa fi sigur ca le lipseste acea parte anatomica indispensabila unui om normal! CSAT/Consiliul Superior al Alienatilor si Tampiteilor de astazi este destinat, inclusiv si exclusiv, „extraordinarei” performante a autoritatilor normale, competente, din Apuseni. Vor analiza ce n-a functionat deloc, ce-a functionat putin si ce-ar fi trebuit sa functioneze si n-a functionat. Fiecare structura da raportul, ceva in genul adunarilor plenare de-altatdata, unde toti isi faceau critica si autocritica, dar solutiile lipseau -urmau a fi „gasite”. Stai linistit, nu-ti fa iluzii si sange rau, eu incerc sa ma bucur de weekend dupa mult timp in care mi-a lipsit!
Miscarile din Ucraina sunt doar o parte a jocului Rusiei pentru influenta si controlul resurselor in zona.
Perspectiva, foarte apropiata, a inceperii exploatarii gazelor din Marea Neagra de catre Romania, urmata de o foarte posibila demarare a exploatarilor si in apele Ucrainei, alaturi de un foarte probabil succes al prospectiunilor pentru gaze de sist in Romania si Ucraina (si ei au incheiat un acord cu americanii) va pune Rusia in situatia de a pierde o puternica parghie de influentare a deciziilor politice in Europa (UE, Ucraina, Balcani).
Rusii nu-si pot permite asa ceva asa ca vor face tot posibilul pentru a bloca aceste exploatari, solutia cea mai simpla fiind crearea unei situatii conflictuale in Ucraina, Moldova si bazinul vestic al Marii Negre astfel incat companiile occidentale sa amane sau sa renunte la exploatarile din aceasta zona.
Nebunia din Ucraina este un prim pas important, o eventuala descompunere a Ucrainei punand cruce explorarilor de gaze de sist si, prin posibila secesiune a Crimeei, s-ar deschide un nou diferend pentru delimitarea apelor teritoriale si zonelor economice cu Ucraina, asta in cazul in care Ucraina nu va pierde cu totul iesirea la Marea Neagra in favoarea unei entitati sub control rusesc.
Asta ar rezolva, in viziunea rusilor, problema dependentei Ucrainei de gazele rusesti dar nu ar bloca si explorarile/exploatarile Romaniei.
Pentru asta cred ca se va merge fie pe escaladarea violentelor impotriva minoritatii romanesti din Ucraina, pentru a provoca o situatie conflictuala Ro-Ukr, fie se va interveni direct asupra Moldovei, cu cazaci, gagauzi, transnistreni pentru a provoca o reactie militara a Romaniei, urmata de o contrareactie rusa, fie directa fie prin sprijin logistic (armament) acordat separatistilor si cazacilor. Nu exclud ca ambele scenarii sa se produca, in paralel, pentru a incurca Romania cat mai mult.
Cred ca va trebui sa lucram cu foarte mult cap, la nivel de servicii de informatii in Ucraina (sprijinirea romanilor de acolo, inclusiv pentru crearea de formatiuni de autoaparare, acordarea de azil pentru refugiatii romani, eventual mutarea lor in Ro-ma refer la cei de dincolo de Nistru).
In Moldova, pe langa sprijinul la nivel de servicii de informatii va trebui sa-i sprijinim cu echipamente, armament, consilieri, voluntari si foarte multa comunicare catre Bruxelles si Washington.
In toata aceasta perioada va trebui sa evitam orice conflict direct cu Rusia, cel putin pana se deschide baza de la Deveselu (si-si vor mai aduce americanii niste avioane, cum se tot aude).
Nu am vorbit aici nimic despre Bugeac si Bucovina pentru ca este destul de complicat. In ambele zone, romanii sunt foarte putini.
In Bucovina sunt 182.000 de romani din totalul de 919.000 locuitori ai regiunii Cernauti (19.8%) iar in orasul Cernauti reprezinta doar 6% (14.400 din 259.400).
O recuperare integrala a Bucovinei ne-ar pricopsi cu cca 737.000 minoritari (cca700.000 ucraineni) pe care nu-i poti trimite nicaieri.
Daca se va ajunge vreodata la o situatie favorabila ar trebui sa ne concentram pe raioanele unde romanii sunt majoritari: Adancata, Herta si Noua Sulita care ar totaliza un numar de cca 124.000 romani si cca 68.500 minoritari (cca 65.000 ucraineni), raioane situate chiar langa granita cu Romania. Intr-o situatie maximala am putea sa ne gandim si la Storojinet 35.400 romani dar ne-ar creste numarul minoritarilor cu inca aproape 60.000 persoane). Cam asta e ce se poate obtine realist in Bucovina.
In Bugeac situatia este urmatoarea (conform datelor din 2001):
Populatie totala: 617.200 locuitori.
Ucraineni 246.900 (cca 40%);
Bulgari 129.000 (21%);
Rusi 124.500 (20%);
Romani 78.300 (12,7%);
Romanii sunt majoritari doar in raionul Reni (cca 49%)
O revenire a Bugeacului ar insemna un supliment de cca 540.000 minoritari, jumatate ucraineni, un sfert rusi, un sfert bulgari, cu aproximatie.
Chiar si in cazul unui acord cu Transnistria vs Bugeac, cu schimb de populatie, este posibil ca din cei cca 153.000 de romani din stanga Nistrului sa nu accepte sa se mute in Bugeac mai mult de 100.000 si sa zicem ca ar pleca 100.000 rusi/ucraineni peste Nistru. Asta ar insemna o crestere a ponderii romanilor la cca 29% si o scadere a elementului ruso/ucrainean la cca 44% (de la 60%). Si in acest caz tot ne raman cca 440.000 minoritari.
In plus, situatia Bugeacului este mai complicata pentru ca inseamna accesul Ucrainei la gurile Dunarii, cu cateva porturi fluviale importante (Reni, Izmail, Chilia, Valkov) dar si cca 115 km de litoral la Marea Neagra, cu ape teritoriale si zona economica aferenta, probabil bogata in hidrocarburi. Asta ma face sa cred ca nu ar accepta in niciun caz un schimb cu Transnistria.
Singura imprejurare in care am putea recupera Bugeacul ar fi o disolutie totala a autoritatii in Ucraina si instalarea haosului generalizat, cu cazaci, jafuri si crime, caz in care am putea interveni pentru protectia romanilor dar si a altor minoritati.
In alta situatie pare greu de realizat ceva mai mult decat un schimb de genul Transnistria vs raioanele Reni si Izmail, raioanele cu majoritate bulgareasca Bolgrad, Arciz, Tarutino, si ceva ajustari la limitele cu raioanele Sarata, Cetatea Alba, Chilia, Tatarbunar.
Asta ar insemna cca 160.000 romani (cu cei veniti din Transnistria) si cca 140.000 minoritari din care cca 100.000 bulgari. E cam greu de facut farmacie dar pe aici ar fi niste cifre realiste.
De ce tot insist pe bulgari? Pentru ca ar trebui sa fie cei mai interesati sa apartina unei tari membre UE (chiar daca multi au pasapoarte bulgaresti) si pentru ca ei pot constitui parghia prin care sa determinam autoritatile de la Sofia sa acorde mai multe drepturi romanilor din Bulgaria.
Astea sunt doar calcule dar e foarte greu sa ne dam seama cum vor evolua lucrurile. Stim doar, in mare, cam ce trebuie sa facem.
O analiza corecta. Bravo!
Poate da, poate nu, jocul Rusiei in Ucraina este cu mult mai mare decat exploatarile de gaze din MN, mult mai mare si mai international/global si din acest motiv Moscova va fi extrem de atenta si nu va interveni direct.
Poate sa ameinte, dar in nici un caz nu vom vedea un nou conflict georgian in Ucraina.
Rusii sunt foarte subtili cand vor, iar daca ar fi sa fac o predictie as zice ca situatia din Ucraina este abia la inceput si nu se va lamuri foarte repede ci dimpotriva totul va fierbe la foc mic concomitent cu negocieri intense intre partile interesate, Se ofera, se cere, se ameninta, dar totul va fi destul de putin razboinic in piata publica.
Rusia ar da tot gazul de sist din Romania si Ucraina sa poata anexa linsitita Ucraina…Iar Romania ar PUTEA sa fie importanta, dar din pacate nu are forta necesara in negocieri. Nu are cu ce si nici cu cine, noi am putea avea un noroc chior si cam atat, sper doar sa nu fim suficient de prosti si sa nu ne aplecam sa culegem de pe jos resturile…
Rusia joaca global, iar Ucraina este doar o parte din jocul sau. Va lovi in Ucraina si va oferi ceva in alta parte ca doar are de unde: Iran, Siria, Golful Persic, China, R Moldova, gaze, bani, Balcanii…
Dpmdv Kremlinul nu a intrat inca decisiv in Ucraina ci inca astepata sa vada ce iese, ce zic americanii si europenii si abia mai apoi va plusa aici sau dimpotriva se va retrage si va lovi in alta parte. Rusia are rabdare, Ucraina ii va cadea in mana odata si odata…
Poate dupa Olimpiada vom fi mai lamuriti.
Sper ca nu s-a inteles, din ce am scris, ca Rusia va interveni direct in Ucraina.
Nu are nevoie sa faca asta pentru ca are la dispozitie cazacii, unii din Ucraina, altii din Rusia, la fel cum are la dispozitie o intreaga coloana a V-a in Ucraina (minoritate rusa masiva, lideri politici si militari ucraineni care colaboreaza cu Kremlinul).
Nu-i vad intervenind militar direct decat intr-o eventuala situatie de pierdere a Bugeacului in favoarea Romaniei, daca „voluntarii” rusi si cazacii ar fi in pericol sa-si rupa gatul in fata armatei romane.
Oricum, pentru ei fereastra de oportunitate in zona Romania-Moldova se inchide in 2015 dupa deschiderea bazei de la Deveselu. Nu ca le-ar fi frica de 24 de rachete dar deschiderea bazei si aducerea unor avioane americane pentru protectia ei ar insemna ca americanii au ridicat piciorul si au marcat copacul definitiv.
Mea Culpa. Nu era un comentariu de raspuns direct, ci doar „desenam” pe marginea ideilor tale, dar nu in relatie directa 🙂 . Am mai patit chestia asta, unul saracu’ m-a intrebat pe mail „ca ce ai domne cu mine?” In realitate citind cometariul respectiv mi se declansasera alte conexiuni …
🙂 )))))))))
pai si acum au americanii o escadrila de F-15 pe kogalniceanu, o sa aduca si o escadrila de F-16 in tara si…surpriza, o sa aiba americanii mai multe avioane de vanatoare in Romania decat romanii 🙂 …oricum, sincer baza aia nu are o importanta militara…mai mult e chestie de orgoliu, sa arate cine e seful: uite bah, iti pun rachete in spatele casei si tu nu ai ce sa imi faci…anul asta ar mai putea rusii sa miste ceva, ca dupa li se inchide portita…sunt curios cum o sa stea treaba cu escadrila americana…poate facem cu fac polonezii cu patriotul american…pana la sfarsit le ramane lor…am putea si noi sa face asa, si sa mai luam o escadrila dupa 2017, si asa o sa avem cam pana in 2020 trei escadrile de F-16…
De cand au americanii o escadrila de F15 la Kogalniceanu? Ar fi frumos sa fie asa.
http://www.9am.ro/stiri-revista-presei/2007-04-14/primele-avioane-americane-la-baza-mihail-kogalniceanu.html
e veche….eu stiam ca avioanele alea sunt stationate aici pana termina cu afganistanul…nu am auzit sa le fi retras
si aici mentioneaza de avioane stationate in romania
http://epochtimes-romania.com/news/o-posibila-lovitura-militara-impotriva-iranului-va-exacerba-tensiunile-din-regiunea-marii-negre-si-caucaz–57377
acum este foarte posibil sa le fi retras, insa eu stiam ca au acolo o escadrila
eroule un amanunt i-ti scapa baza de la deveselu nu va avea rachetele in silozuri ci pe platforme mobile asa ca in caz de pericol americanii si le muta de aici nu-ti fa iluzii ca o sa le apere , le muta pur si simplu in alta tara .
Ar fi bine sa nu mai punem in aceeasi oala pe ucraineni si rusi, cand e vorba de recensamantul etnic!
I-am pus impreuna pentru ca au, ca trasatura comuna, ostilitatea fata de Romania, dincolo de dusmaniile dintre ei.
Tocmai, ca aici lucrurile se pot schimba radical in functie de ceea ce negociezi cu fiecare minoritate – avantaj minoritatile care au tari in UE sau cum e Turcia. daca stii la cine sa faci apel, minoritatile respective isi vor schimba atitudinea (ma referi la sefii/bascanii lor, nu la oamenii simpli care alcatuiesc minoritatea)…
Corect doar ca in problema gagauzilor ori noi n-am apasat butoanele potrivite pentru un sprijin al Turciei in problema, ori Turcia nu are niciun interes sa sprijine cresterea profilului politic al Romaniei, ori populatia este strict controlata de o nomenclatura prorusa iar interventiile Turciei sunt obstructionate tocmai de acesti lideri locali. Oricum, in Bugeac nu sunt mai mult de 20-23.000 de gagauzi. Celelalte minoritati (polonezi, evrei) sunt mult prea mici pentru a putea influenta jocurile.
Despre bulgari am vorbit iar singurii care raman sunt rusii si ucrainenii pe cre, cum spuneam, ii caracterizeaza ostilitatea fata de Romania. Sigur, si inc azul lor se poate face cate ceva dar doar la nivel individual (mici lideri locali sprijiniti sa castige o functie, sa-si trimita copiii la scoala in UE, un pasaport ca sa se miste si cam atat.
Am sa va atrag atentia ca veterani din Afganistan sunt in tot spatiul ex-soviectic. Unii de partea muscalilor, altii de partea nationalistilor ucrainieni, altii de partea Chisinaului samd. Ca si pe Nistru in 93 erau ex-Spetsnazi care luptau de partea Chsinaului si alti ex-Spetsnaz care luptau ptr „Transnistria”…Ca forta de soc a protestarilor ucranineni sunt de fapt gupele NA-UNSO care au la baza fosti „afgani” si ex-Spetsnaz.
Si ar fi bine sa va intrebati ce „scriu” presupusii nostri „aliati” NATO!!! Ca in ’94 cand Sgt-Mj Purice a fost CRUCIFICAT de „cazaci” presa occidentala a tacut ca in papusoi atunci cand nu vestejea nationalismul romanesc!!
Eroul Bula, foarte corecta analiza ta si foarte buna observatia legata explorarea si exploatarea gazelor din vestul Marii Negre.
Rusii ar dat toata Ucraina vestului daca ar primii la schimb Bugeacul controland astfel 2 piloni economici foarte importanti: gurile Dunarii si zacamintele de gaz din apropierea Insulei Serpilor.
Sa nu uitam ca Romania a castigat doar 80% din suprafata aflata in litigiu cu Ucraina din Marea Neagra…gazul din zona Insulei Serpilor se afla intr-o punga care cel mai probabil ar putea fi exploatat si din teritoriul controlat de ucrainieni…daca ajunge Bugeacul pe mana rusilor si vin cateva companii rusesti si extrag tot gazul din zona Romania ramane cu ochii in soare…de asta cred eu ca Bugeacul se afla in centrul intereselor rusesti la Marea Neagra.
ce a castigat romania din litigiul cu ucraina?
iti spu eu ce a castigat nimic.
traiesti mai bine ?
resursele care sant in acea zona sant exploatate de alti nu de noi
asa ca tot saraci santem
daca imi aduc bine aminte vreo 10.000 kmp, nu-i de ici de colo, bozgorii de exemplu nu au 1 metru de iesire la mare…
Suntem saraci pt ca avem politiceni corupti…eu cu ce sunt vinovat ca avem politiceni corupti? ce vina am eu ca Adrian Nastase a luat mita la privatizarea Petromului fiind de acord cu mentinerea redeventelor neschimbate timp de 10 ani?
Ce vina am eu ca Roibu a facut pierderi de 500 mil euro la Oltchim? ce vina am eu ca Hidroelectrica vindea energie baietilor destepti intrand chiar in insolventa iar dupa 1 an cu administrator judiciar a trecut la profit de sute de milioane de lei
Ce vina am eu ca CFR-ul si TAROM-ul baga anual pierderi de zeci/sute milioane de euro?
SUNTEM SARACI DIN CAUZA ZDREMTELOR DE POLITICENI!!!!
Noi i-am votat pe mafiotii care ne conduc dupa 1989. Daca lumea nu ar mai vota cu stomacul ci cu mintea nu am mai fi in aceasta situatie.
Dragose pur teoretic ai dreptate, dar care ar fi alternativa?! Adica avem de ales intre PDL-Miscarea Populara (fix acelasi lucru, fix aceeasi oameni), PSD si PNL, asadar care ar fi alternativa viabila, ca toti au trecut pe rand pe la guvernare si au facut cam toti exact acelasi lucru.
Cu toate pacatele lui guvernul Nastase a fost cel mai eficient guvern de dupa „89, apoi a venit imbecilul de Tariceanu, care a guvernat Romania pe cele mai mari cresteri economice dar n-a investit absolut nimic, a mancat si cele 3 miliarde de euro de pe BCR si a lasat si tara, cu idiotul de Vosganian, pe un deficit de +5%, mai apoi dezastrul PDL, perioada in care nepotismul si si nivelul implicarii politicului in economie a explodat pur si simplu, iar acum astia cu codurile…Asadar?!
@ George GMT
Asadar nu mai avem alternativa? Pe buletinul de vot sunt doar 4 sau 5 partide? Credeam ca pe buletinul de vot sunt mult mai multe partide si nu doar cele pe care le vedem la TV. Asa ca am avea pe ce sa punam stampila, nu doar pe aceleasi partide tot timpul.
Presupunand insa ca intr-adevar nu mai avem alternative, evident mai avem o solutie: eliminarea fizica a mafiotilor. Dar asta ar insemna violenta si noi suntem civilizati, europeni, nu suntem violenti, nu? Pai daca nu suntem violenti atunci sa tinem capul in pamant si sa-i lasam pe mafioti sa-si faca de cap la nesfarsit, pentru ca noi, in final, suntem doar niste slugi.
@dragos spune-mi si mie tu cu cine votezi? sa votez si eu si tot neamul meu ce ei 🙂 care e acea alternativa luminoasa pe care ai gasit-o?
@ vioniribu
In Romania sunt si alte partide in afara de PDL, USL, PPDD si UDMR sau PRM. Trebuie sa ne uitam si pe pagina 2 sau 3 a buletinelor de vot si sa nu mai votam ca niste oi aceleasi partide.
@dragos si eu te rog sa imi dai un exemplu 🙂 unul singur, sa vad tu cu cine votezi ca ma duc si eu sa votez cu ei ca am incredere in tine ca esti baiat de treaba 🙂
@George
Desi am evitat constant sa-mi exprim sprijinul pentru vreo formatiune politica (desi nu a fost greu sa va dati seama ca sunt basist 🙂 )) iti voi spune ce voi face eu.
La europarlamentare, cel mai probabil, nu voi iesi sa votez, mai als daca se vor tine simultan cu referendumul pentru modificarea constitutiei.
Proiectul de constitutie e o porcarie.
Daca ma duc sa votez la europarlamentare voi figura ca prezent si la referendum, chiar daca nu voi ridica buletine de vot pentru asta.
Ca sa fie altfel ar trebui sa fie, in fiecare sectie de votare, o comisie pentru europarlamentare si una pentru referendum dar nu au niciun interes sa faca asta pentru ca vor indeplinirea cvorumului la referendum.
La prezidentiale voi astepta sa vad pe cine sprijina Tiranu’ dar, daca persoana sprijinita mi se pare prea stearsa sau dubioasa, ma voi orienta spre MRU.
Cine stie, poate apare vreo solutie de tip Daniel Morar sau LIdia Stanciu.
Pana in 2016 voi avea timp sa vad ce le poate capul celor de la PMP (ce oameni racoleaza, ce proiecte au, cine si cum iese sa vorbeasca, cum rezolva o posibila fuziune cu FC etc etc).
Eu nu-i consider similari cu PDL pentru ca majoritatea dintre ei au constituit nucleul dur care a sprijinit reformele in justitie, educatie etc.
Ceilalti PDL-isit sunt rinocerii care au pus pe primul plan supravietuirea partidului, in detrimentul reformelor. Dupa 2011, cand a fost reales Boc ca presedinte, baietii s-au pus pe picioarele dindarat si au blocat orice reforma pentru ca le erau pericltate direct interesele mafiote. Au mers pana acolo incat au actionat direct pentru rasturnarea guvernului Ungureanu, alaturi de USL, in schimbul unor faramituri de la masa puterii (a se vedea contractele ginerelui lui Blaga cu CNADNR).
MRU?
hai, k, esti basist, da’ si hortist?
iti place sa tii bozgori pe langa tine si sa le dai mai multe drepturi decat romanilor?
portocalii, basistii, udmr-istii ar trebui gazati si orice mentiune a lor, pe strada sau in scris sa duca la moarte prin dezmembrare.
Asta ca sa nu mai spun ca am, printre stramosi, greci bulgari, romani din Cadrilater, din sudul Ardealului (Fagaras, Sambata) si din Basarabia, in afara de romanii bastinasi dobrogeni.
Dac-ar fi sa ma inscriu intr-o organziatie nationalist-extremist-separatista mi-ar fi foarte greu sa ma decid in care :-))))
Daca-l votez pe MRU sunt hortist?
De ce ? Pentru ca-l cheama Ungureanu?
Coane, baciul ungurean din Miorita nu era ungur, era ardelean. Asa li se spunea pe vremea aia.
Pentru ca stie sa vorbeasca ungureste?
Nu cunosti vorba aia: Pe prieteni sa-i tii aproape iar pe „prieteni” si mai aproape, eventual le inveti si limba ca sa intelegi ce vorbesc.
@eroul bula, sa inteleg ca tu cam esti cu grupul ala format din Forta Unguent, Republica lu’ Neamtu si Miscarea Basista 🙂 ma rog, sunt cam acelas lucru cu grupul Prim-Sinistru,Deception,Somnorila…adica tot mafioti si hoti…acum la noi e cearta care fura mai putin 🙂 ala sa iasa 🙂 asta e…
Erou Bula, eu la europarlamentare voi vota cu independenti… o sa dam un mic articol zilele urmatoare… fara sa fie propaganda electorala.
Il stii deja, am mai scris despre el 🙂
@Marius
Golban? 🙂
@Marius Zgureanu
Pentru mine orice optiune la europarlamentare se inchide atat timp cat vor avea loc simultan cu referendumul. Daca se renunta la referendum ma voi orienta atunci, in functie de oamenii pe care-i voi vedea pe locuri eligibile.
Data trecuta am iesit si am votat, cu multe injuraturi, doar pentru ca erau in fruntea listei Monica Macovei si Cristian Preda (tocmai avusese un scandal, intr-un bar, unul Rares nustiucum, candidat la europarlamentare).
De data asta nu o voi sprijini pe Monica Macovei, desi s-a dovedit cel mai capabil europarlamentar, pentru ca a ales sa traga dupa ea o intreaga caruta de mafioti si neaveniti. I-am scris asta si pe blogul ei dar fiecare doarme cum isi asterne.
vorbim dupa articolu’ ce va sa vie 🙂
@Eroul Bula
Monica Macovei l-a ajutat cu varf si indesat pe Baselu dar din momentul in care nu a vrut sa o sustina pe madam Nuti presedinte in PDL gata a devenit corupta, compromisa. Iar PDL, partidul care a incasat din plin pierderile electorale pentru ca a facut tot ce a vrut Baselu si a stat cu el pana la capat a devenit partid de mafioti si neaveniti… Mare om, mare caracter acest Baselu. In spatele cator fosti colaboratori a infipt pumnale pana acum? E greu sa-i mai si numeri.
http://1.bp.blogspot.com/-qwNJ5oxUZrg/To3GZQPuFWI/AAAAAAAAAS0/_3c5yNOhGfM/s1600/701px-Romanian_provincies.jpg
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=dTMuryuZjR0
de la 10:36 🙂
romania ar trebui sa aiba o pozitie cat mai neutra cu cea ce se intampla in ucraina
dar in acelas timp sa acorde toate ajutoarele pt romani de acolo.
ma refer sa nu se implice in treburile interne ale ucrainiei
O observatie: Multi dintre preotii aflati in mijlocul evenimentelor din Kiev apartin Marii Lavre a Pecerska, care este afiliata Patriarhiei Moscovei. Cum sunt familiar cu tot ce tine de Biserica Ortodoxa va pot spune ca acesti preoti nu servesc nimanui ci Bisericii Ortodoxe si pacii in Ucraina. O afirmatie sincera.
http://adevarul.ro/economie/bani/cum-subventioneaza-roman-buzunarul-propriu-economiile-bulgariei-ungariei-serbiei-1_52ee6297c7b855ff5602f170/index.html
@Bula
cica masa e mongoloida si pe langa asta omu a facut/face treaba pentru altii, pe fata sau mai putin pe fata……
ori esti trol ori gandesti cu capu’ altuia…
Știre pe Vocea Rusiei – Nave americane de luptă se îndreaptă spre ţărmul Ucrainei
http://romanian.ruvr.ru/news/2014_02_03/Nave-americane-de-lupta-se-indreapta-spre-tarmul-Ucrainei-0203/
USS Ramage:
Class & type: Arleigh Burke-class destroyer
Displacement: Light: approx. 6,800 long tons (6,900 t)
Full: approx. 8,900 long tons (9,000 t)
Length: 505 ft (154 m)
Beam: 66 ft (20 m)
Draft: 31 ft (9.4 m)
Propulsion: 4 General Electric LM2500-30 gas turbines, two shafts, 100,000 total shaft horsepower (75 MW)
Speed: >30 knots (56 km/h)
Range: 4,400 nautical miles at 20 knots
(8,100 km at 37 km/h)
Complement: 33 Officers
38 Chief Petty Officers
210 Enlisted Personnel
Sensors and
processing systems:
AN/SPY-1D 3D Radar
AN/SPS-67(V)2 Surface Search Radar
AN/SPS-73(V)12 Surface Search Radar
AN/SQS-53C Sonar Array
AN/SQR-19 Tactical Towed Array Sonar
AN/SQQ-28 LAMPS III Shipboard System
Electronic warfare
& decoys:
AN/SLQ-32(V)2 Electronic Warfare System
AN/SLQ-25 Nixie Torpedo Countermeasures
MK 36 MOD 12 Decoy Launching System
AN/SLQ-39 CHAFF Buoys
Armament:
1 × 29 cell, 1 × 61 cell Mk 41 vertical launch systems with 90 × RIM-156 SM-2, BGM-109 Tomahawk or RUM-139 VL-Asroc missiles
1 × Mark 45 5/54 in (127/54 mm)
2 × 25 mm chain gun
4 × .50 caliber (12.7 mm) guns
2 × 20 mm Phalanx CIWS
2 × Mk 32 triple torpedo tubes
Aircraft carried: 1 SH-60 Sea Hawk helicopter can be embarked
hai ba fratilor ce dracu, ce aveti de cateva zile incoace…………………………
e cu acordul rusilor ca sa isi evacueze pe ai lor daca e bai la soci….
alea sunt pentru soci, in caz ca iese urat sa isi scoata oamenii de acolo…intr-adevar pot fi folosite si pt evacuarea personalului american din ucraina in caz de bubuiala…dar sincer nu ii vad pe americani sa debarce cu 600 de infanteristi marini in ucraina, ce sa faca cu atatia? e doar propaganda ruseasca…
astia cred ca vin la noi, nu la ei 🙂
oricum SUA au discutat cu Rusia prezenta unui grup naval american de sprijin in Marea Neagra pe perioada desfasurarii olimpiadei de la Soci…
http://www.romanialibera.ro/actualitate/europa/ucraina-in-pragul-rupturii-ce-face-romania-324824-pagina2.html#top_articol
Daca nu aveti rabdare, cititi doar ultima fraza. Stie cineva ceva?
ar trebui sa fim surprinsi?
probabil o fi Pora pe acolo dand lectii femelelor cum sa procedeze cu carnatii daca sunt incoltite de spetznaz 🙂
Da’ sigur ne va detalii cineva 🙂
Oricum, mi se pare normal asa ceva, ca probabil si alte state din UE „contribuie”… Acum daca astepti clarificari pe tema asta, s-ar putea sa dureze mai mult de 20 e ani 🙂
In emisiunea Ultime editie din 02.02.2014 difuzata la TVR1 in a doua parte a emisiunii un domn general pare a sti bine ce se intampla in Ucraina, si daca este asa cum zice nu o sa le fie frig la cazaci.
http://www.tvrplus.ro/editie-ultima-editie-182949
Eu zic ca recuperarea teritoriilor romanesti este posibila. Iata un scenariu: –ROMANIA,in urma unui plan bine pus la punct cu occidentul sa se dezvolte f mult din punct de vedere economic astfel incat sa devina foarte atractiv din punct de vedere al nivelului de trai,pentru moldova,bucovina si buceag.Concomitent sa duca o campanie mediatica agresiva facuta cu cap,in favoarea unirii in special in republica Moldova.Apoi sa se supuna la referendum unirea atat in moldova cat si in romania.Pasul urmator este dezvoltarea Romaniei atat economic cat si militar . Trebuie sa devenim o forta militara f puternica in cadrul NATO.Din acest moment se poate sta la -panda- si specula orice moment favorabil recuperari teritoriilor romanesti Bucovina si sudul Basarabiei. Anticipand ca in viitor se poate reintregi tara, va trebui din timp sa se ia acele masuri si pentru pastrarea integritatii ei.Parerea mea este ca ar trebui ca pragul electoral de intrare a partidelor in parlament sa se ridice de asa natura incat nici un partid infiintat pe criterii etnice nedeclarate sa o poata face.Prezenta minoritatilor in parlament se va face prin delegarea unor reprezentanti alesi pe plan local.Numarul reprezentantilor se va stabili tinandu-se cont de marimea comunitatii respective. Interzicerea prin lege a infiintarii partidelor pe criterii etnice.Infiintarea unor mari proiecte industrial-economice in zonele unde prezenta romaneasca este scazuta si incurajarea stabilirii romanilor in acele zone ,de asa natura incat in viitor romanii sa devina majoritari .Mai apoi prin casatorii mixte elementul extremist se va dilua in timp.