Submarinul Delfinul intra in reparatii…

În urmă cu trei zile singurul submarin românesc, Delfinul, aparţinând Forţelor Navale Române, a intrat în reparaţii. Lucrările se vor executa înŞantierul Naval Constanţa. Pe devizul de lucrări se regăsesc operaţiuni cum ar fi sablare şi vopsire operă vie, înlocuire tablă osatură, reparaţie şi recondiţionare autoclave şi pompe de aer comprimat. Durata estimată a lucrărilor este de 20 de zile, submarinul urmând să părăsească şantierul în jurul datei de 24 decembrie .

Sper ca aceasta reparatie sa fie doar inceputul revitalizarii acestei nave, a carei utilitate pentru Flota este, de fapt ar putea fi, foarte mare. In urma cu doua luni circula un zvon prin Constanta, in care se facea ca Marina ar fi achizitionat deja sisteme ultramoderne de comunicatii si in general niscai sisteme electronice meseriase pentru nimeni altul decat Delfinul!

Desi se pare o revitalizare totala nu mai este nici foarte posibila, nici dorita, unicul submarin romanesc ar avea totusi ceva sanse sa se …recalifice pentru o alta meseria. Astfel din specializarea de vanator de nave, sub-ul romanesc ar fi luat la ochii pentru doua sarcini foarte deficitare in armia noastra navala si anume: nava tinta pentru pregatirea echipajelor navelor  vanatoare sumbmarine plus o pregatire si o dotare mai speciala pentru culegerea de informatii. Adica un var foarte, foarte indepartat si evident mult mai sarac, al americanului Virginia Class

 

MCM

sursa info&poze: www.replicaonline.ro

16 comentarii:

  1. Mmmm , Kilo Class…Me sa like this !

  2. deschidere vanatoare de Mistral ? 🙂 🙂

  3. Să înțeleg că-i schimbă și bateriile? 😛

      • La alea mă gândeam și eu. 🙂

        Oricum povestea cu vopsitul și sablatul îmi aduce aminte de o comedie americană (Down Periscope) cu un echipaj pestriț plasat la bordul unui vechi submarin diesel de prin anii ’40, clasa Balao, cu ordin de a testa capacitatea de reacție a marinei americane într-o confruntare asimetrică (era vorba de ceva de genul „chinezii au multe submarine diesel vechi, cum ne-am descurca noi împotriva lor?”)…

        Revenind, sablatul și vopsitul îmi aduce aminte de o replică a unuia că singurul lucru care ține submarinul întreg să nu se dezmembreze e vopseaua de pe el :))

  4. Fara baterii, toto fier vechi e 🙁

  5. Domnilor, partea a doua a articolului, este bazata doar pe un zvon, ma rog mai multe, insa informatile trebuie luate cu multa precautie. Faptul ca-l sableaza si vopsesc un pic s-ar putea sa insemne ceva, tot atat de bine ar putea sa nu fie nimic…ramane sa urmarim in continuare problema. Daca v-as spune ca Marina are in vedere continuare existentei armei submarine in dotare, a-ti rade cu lacrimi, dar… 🙂

  6. Pai daca nu-l vopsesc si sableaza se dezintegreaza !

  7. Cred ca ar fi mai bine ca dupa aceasta revizie submarinul sa fie vandut pentru ca este uzat moral, iar daca bugetul permite, sa fie cumparat un submarin nou, cu propulsie clasica( cu propulsie nucleara nu ne permitem financiar).Modelul german din clasa 212 sau modelul suedez Gotland ar fi ok.Daca s-ar intampla o minune si am cumpara Gripen de la suedezi, am putea cumpara la pachet, la un pret bun si submarinul suedez.Daca rusii se doteaza cu Mistral la Marea Neagra, in limita bugetului disponibil, ar fi bine sa se cumpere 1-4 submarine, in genul celor mentionate mai sus.Pregatirea viitoarelor echipaje ar putea fi realizata in tara de la care s-ar cumpara submarinul sau submarinele.

  8. Tot un zvon era si modernizarea Delfinului, cu ceva „ajutor” de la fratii de ginta latina, adica „francejii”. Din pacate, mare parte din specialistii formati pe acst submarin si care au apucat vremurile cand era functional, au plecat spre zari mai calde (marina comerciala) sau pe la fregate …

  9. Posibil ca acesta sa fie doar inceputul! Posibil! Dar, se pare ca Marina si-a intensificat legatura cu firma AEROMARITIME Systembau GmbH -Germania, cu care dealtfel colaboreaza foarte bine. Cu aceasta firma s-a implementat la noi: un sistem avansat de comunicatii (APCOS 4000, care este un sistem de comunicatii digital si o modernizare substantiala a sistemului de comunicatii si control COSYMA, existent pe fregate si corvete), sistemul de mesagerie inalt securizat SAMMS si sisteme SatCom AS 1000. Dupa cate se pare, Marina Romana este interesata de sisteme multifunctionale de antena pentru submarine, fabricate de aceeasta firma: CE-4125 (COMMS-ESM/COMINT) si AT-4125 (IFF -1090 MHz, GPS -1227 MHz, VHF -140 MHz, INMARSAT-C(RX), INMARSAT-C(TX), UHF -220 MHZ). La nivel de zvon, se pare ca Marina Romana este interesata de modernizarea sistemelor de comunicatii si radar+sonar, de pe Delfinul; nu si a sistemelor de arme, iar pentru baterii stiu ca prin 2005 se discuta cu o firma din Marea Britanie (nu cunosc rezultatele). Dupa cate stiu, firma AEROMARITIME are reprezentanta in Romania, fiind principalul partener al Marinei noastre in modernizarea cu sisteme informatice si de comunicatii. Daca s-a demarat ceva in legatura cu Delfinul, nu putem spune decat :”mai bine mai tarziu decat niciodata”!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *