B-1B si F 16 in pericol

air_b-1b_extreme_low_lg

Pe 18 martie un inalt oficial al US Air Forces a declarat ca daca Congresul nu aproba retragerea intregii flote de avioane A-10 „Warthog” sau nu suplimenteza bugetul, institutia sa va fi obligata sa procedeze la reduceri masive in flota de bombardiere si avioane de lupta, cu alte cuvinte, fara bani suplimentari si cu A-10 operational, USAF va fi obligata sa procedeze la reduceri in toate categoriile de avioane.
Astfel daca A-10 nu este retras, inclusiv prin dezafectarea infrastructurii de la sol si astfel sa se realizeze o economie de 3,7 miliarde de dolari, reducerile vor afecta si alte tipuri de avioane din inventarul Air Forces. Pentru a obtine o economie comparativa USAF ar trebui sa retraga intreaga flota de bombardiere B-1B sau 350 de F-16, sau binenteles un mix intre cele doua tipuri de avione, desi B-B1 SI F-16 nu faceau parte din planurile de reducere pentru 2015.


In acest moment sunt 66 de bombardiere B-1B si 1018 aparate F-16 operationale si desi nu s-a prevazut retragerea acestora nici macar partial, programul de modernizare a aproximativ 1/3 din flota de F-16 a fost anulat din lipsa de fonduri. In acelasi timp nici flota de F-15E nu este cu totul la adapost in fata unor posibile reduceri, mai ales ca avioanele B-1B sunt in acest moment protejate, Congresul refuzand sa admita orice reducere, desi nu se pune problema unor cresteri de fonduri.
Asadar ori A-10 este retras definitie, ori USAF va cauta alternative, cel mai probabil optiunea de reducere va afecta F-16, posibil F-15E sau chiar se poate ajunge la o scadere a numarului de avioane F-35 achizitionate in 2015.

Defensenews

GeorgeGMT

11 comentarii:

  1. Sequestration loveste la greu. B-1B e si el pe lista neagra.
    Interesant este ca batranul B-52 traieste momente de glorie, nefiind afectat de reduceri.

    • Sequestration dupa parerea mea nu e asa de fioros. E in spiritul american sa mearga inainte si sa se focuseze pe noile tehnologii…F35, dronele.

      A10 a facut istorie intr-adevar, dar repet americanul are in spirit sa nu se lege de trecut. S-a renuntat si la programe si mai tari la timpul lor gen SR 71. Sunt pragmatici se limteaza la buget si focusat pe noile scule.
      Viitorul e al dronelor.

  2. Am putea sa le oferim noi o solutie.

    Sa transfere vreo 40-50 de F-16 in Ro, pe contract de comodat, cu pachetul complet de munitii.

    Costurile cu ora de zbor le acoperim noi ….. depinde cat zburam.
    Costurile de mentenanta le acoperim noi, mai putin salariile specialistilor americani care vor fi transferati la bazele din RO (stabilim cati)
    Piesele de schimb pentru reviziile planificate le acoperim juma-juma.
    Piesele de schimb pentru reparatii le acoperim noi.
    Instruirea pilotilor romani o platim noi, mai putin salariile intructorilor americani transferati aici.
    Simulator de zbor pus la dispozitie tot pe baza de contract de comodat sau pe contract de leasing.
    Costurile cu munitiile pentru training si operatiuni le acoperim noi, adica platim doar ce consumam.
    Costurile pentru modernizari se suporta 1/3 noi, 2/3 ei pentru ca sunt tot aparatele lor si le pot retrage oricand (aici trebuie negociata perioada minima in care le vom utiliza, dupa modernizare, inainte de a si le lua inapoi).
    Stabilim o procedura convenabila ambelor parti pentru a cumpara avioane, din cele transferate aici, pe masura ce facem rost de bani.

    Avantajul lor ar fi ca si-ar pastra aparatele in stare de operare la costuri mult mai mici, putand sa si le ia inapoi pe masura ce au nevoie de ele (si bani de operare).

    Avantajul nostru ar fi ca am putea sa ne pregatim pilotii in numar mai mare si cu costuri mult mai mici si ca am avea, ca solutie de tranzit, o forta aeriana credibila pana vom avea suficienti bani sa ne cumparam avioanele noastre.
    In plus, aranjamentul ne-ar permite ca, dupa sosirea avioanelor portugheze, sa putem cumpara F-16 in cantitati mici, pe masura ce facem rost de bani (asta daca vom considera ca trebuie sa cumparam in loc sa mergem pe contract de comodat pana la aparitia unei noi generatii de avioane …. si a banilor aferenti in buget).

    • Ntz Eroule.

      Sa ii zica „ajutor militar” si sa ne bage alaturi de Isarael, Turcia si Egipet!!! Adica pa d’a moaca ca tot trimitem soldatu peste tot!! Ca de dragu lor am renuntat la datoria irachienilor ca sa aiba Halyburton de unde isi umple al sau unholly burtoi!!

      Asa fiindca au de unde sa daruiasaca vreo 48 de F16 cu de toate (maverickuri, aamramuri samd) , piese de schimb samd. Si poa nu ar strica nici 48 de A 10! Din alea mai modernizate! Ca tot le taie nu?!

      Nu de alta da noi suntem pe linia „loviturii principale” – drumul spre Stramtori!!

      Da din pacate noi avem niste – cum zic francezii – polis p’tits chiens (multi catei mititei) pe post de barbati de stat , si niste ametiti pe post de teleptuali nationali abonati la banii lu Soros (CIA provatizata) care de fapt nu se prea stie ptr cine lucreaza! (nici ei as zice eu). Ar fi usor de „demonstrat”ca de fapt dupa prabusirea Ucrainei (din neglijenta si lacomia vestului) , cu o Bulgarie istoric isteric rusofila, cu o Grecie in care anarhistii pun bombe, cu o Ungarie duplicitara (a se vedea ultimele evolutii ruso-ungare) , cu o Serbie ostilizata prin inteleapta politica a unor Madaline cu Briciu … nu le ramane decat Romania. Adica ceva in genu : ba daca nu ne sprijiniti – prima faza trimitteri dracului IMEDIAT 16 F 16 bune de lupta plus 4 biloc de antrenament , apoi ajutati sa avem minim 48 si nu uitati niste A 10 si mai puneti pe lista niste elicoptere de atac si pana la Paste asteptam si multe da multe rachetele din alea de le poarta 1 om! – si mai vedem noi ce SAU impacheti ce dracu aveti pe aici de ex Bondsteel si carati-va-ti inainte de a primi bilete dus catre Siberia!!! Si sa vada ce fac cu flota a VIa ca parca nu sta bine … ca prin mediterana de est ar putea fi lovita de .. insolatie (http://en.wikipedia.org/wiki/Sunburn_missile)!!!!

    • Eroule, asta am lasat si eu sa se inteleaga, intr-un articol ceva mai sus.
      Cat despre Ghita, daca vrea sa stea cu mana intinsa si sa astepte rasplata … o sa cam aiba de asteptat.
      Bre Ghita, o leaca de demnitate nu strica 🙂

      • Da drtaga da uneori „demnitatea” se cheama prostie!!
        Adica noi „demni” dam de la noi (cei ca tine acum 40 de ani plateaui si carcasa banezii de magnteofon AGFA!!) ca sa iabe latii mai bogati ca noi.
        Si pe urma pribegim sa slugarim pe la grecotei – asa la mica barfa erau si prin Grec ia ceva roman ia care isi rupeau salele pe santoere de constricti. Ca grecoteii erau cica mai bogati si mai europeni cu melearde de $$$ ajutoare. Plus c ale-ma dat si Romtelcom ca asa suntem noiu mai „demni” si ajutam oamneii saraci!!

        A sa nu uit. Sunt romani la munca si in Israle. isarelu care foarte demn este primul ca valaore in ce priveste ajuiatrele acordate de SUA ..

        Tine minte:
        -copilul care nu tipa nu primeste tata!!
        -obraznicu mananca praznicu
        -domnia si prostria COSTA!
        Si Diavolull se bucura cand saracu da pomana bogatului…

  3. Ma cam mira faptul ca vor sa retraga in totalitate un avion strategic ca A-10 fara sa aiba cu ce sa-l inlocuiasca .Parca asa se gandeau si la B-52 cand incepusera cu proiectele bombardierului trisonic …invingatorul se observa si azi .
    Cel putin la ora actuala , cand nici tancuri , nici rachete antitanc nici elicoptere de atac nu prea sunt p’acilea , oarescateva A-10 ar rezolva o gramada de treburi .

  4. Da’ uraste „brass-ul” USAF pe A-10, ceva de speriat. Parerea mea avand in vedere ca vor un nou bombardier strategic si ca in ambele razboaie din Golf, Kosovo, Afganistan etc. A-10 a fost mult mai util decat B-1B, ar putea sa retraga B-1B fara nici o problema.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *