LAV III canadian in Kabul
Guvernul canadian a declarat ca aceasta tranzactie reprezinta cea mai mare afacere in domeniul exportuirlor de tehnologie militara de pana acum. Reactiile nu au intarziat sa apara, o serie de critici cer Guvernului de la Ottawa sa nu inarmeze asemenea regimuri.
Acordul a fost anuntat in luna februarie intre regimul saudit si divizia General Dynamics Land Systems Canada. In urma acestuia arabii vor plati 10 miliarde $ in scimbul a 700 de masini din familia LAV + echipament necesar. Pe hartie, sauditii poseda 19 vehicule LAV III distribuite Garzii Nationale.
Oficialii canadieni aleg sa ignore pacatele regimului saudit si sa vada partea plina a paharului: Ministrul Comertului International din Canada, Ed Fast, spune ca beneficiarii contractelor vor fi sute de companii si cetatenii canadieni prin crearea a mii de locuri de munca in special regiunea Ontario.
Conform International Peace Research Institute din Stockholm, importurile militare ale statelor din Golf (probabil doar Iraq si monarhiile arabe – nu este clar daca este inclus si Iranul) au crescut cu 24% in perioada 2004-2013. Bugetul regatului saudit ocupa in prezent a IV-a pozitie in lume, inregistrand cheltuieli de 67 miliarde $ in 2013, depasind cu 14 procente cheltuielile din anul 2012. Chiar si in aceste conditii, bugetul militar saudit este cu mult sub Rusia, China si SUA.
Tot referitor la Arabia Saudita, parlamentul german a refuzat sa-si dea acordul pentru exportul a 800 de tancuri Leopard A2A6 pe motive de nerespectarea drepturilor omului, industria germana pierzand astfel foarte multe miliarde de euro. Nu se stie daca decizia este definitiva.
NeroFlash
Articolul asta putea fi intitulat, la fel de bine, „Articol de bagat unghia in gat”.
Nu stiu cat inseamna, din cele 10 miliarde, „echipament necesar”, probabil sisteme de armament de la turele cu 30mm+rachete AT, la tunuri de 105/120mm, tunuri AA de 35mm si rachete AA, aruncatoare de mine 120mm si dracu’ mai stie ce.
Chiar si asa, dand la o parte o suma consistenta, tot cred ca pretul la bucata, pe masina cheala, este undeva la 5-6 milioane $.
Nu ne-ar fi prins si noua bine sa vindem Saur2, cu blindaj upgradat, la 2-3 milioane bucata, si sa integram pe el sistemele pe care le doreau arabii?
Sau poate grabeam programul TBT si acum aruncam pe piata un produs extrem de competitiv la un pret redus fata de concurenta. Dar deh…noi sa cand aveam SAUR 1 gate de export la irakieni am refuzat, ca era spaga mica si hoti multi. Asa am fi putut exporta TR 2000 daca-l faceam, ca era acolo fabricat cu nemtii pe felie si tot asa… 🙁 Noi nu le avem nici pentru noi, dar pentru altii…..
ce sa face vere daca avem politruci de handel? e vina noastra ca nu ne iplicam si ca lasam toate laturile sa ne conduca. ei vad decat interesul lor nu si al tarii+poporului, incepand de la base t. pana la ultimu parlamentar s multi de prin ministere. numai boccii si vacari. mediocritati si nulitati.
http://www.antena3.ro/economic/biz-news/care-sunt-statele-cu-cele-mai-mari-cheltuieli-militare-in-2013-250679.html
Sper ca atat SAUR2 si orice am mai face dupa sa aibe un sistem rapid de montare/demontare a unui kit de blindaj suplimentar (poate reusesc sa faca ceva cu blindandajul la care au sau poate mai lucreaza romanii). Tot transportorul ar trebuii sa fie gandit sa fie folosit cu blindaj suplimentar asta insemnand motor care sa poata ‘prelua’ fara mari pierderi greutatea aditionala + sa nu fie afectat echilibrul daca sunt mai puternic blindate anumite sectiuni.
Iar ca armament un tun de 30mm + rachete AT.