Ministerul Apărării a anunţat Avioane Craiova, Aerostar Bacău şi IAR Braşov că va mări comenzile de două până la patru ori.
Pentru prima dată implicaţiile tensiunilor de la 450 km de graniţele României se văd în economie. Astfel, Ministerul Apărării Naţionale a notificat producătorii de tehnică militară cu privire la posibilitatea triplării comenzilor destinate armatei în acest an.
Decizia vine în contextul crizei de securitate din regiune cauzată de anexarea peninsulei Crimeea de către Rusia şi continuarea stării de tensiune, care tinde să se accentueze.
Pentru suplimentarea comenzilor este nevoie însă şi de o hotărâre de guvern privind suplimentarea bugetului alocat Ministerului Apărării pentru acest an, care se ridică la 6,8 miliarde de lei (1,5 mld. euro), adică puţin peste 1% din PIB. Spre comparaţie, înainte de conflictul cu Rusia, Ucraina aloca circa 2,7% din PIB pentru apărare, Rusia o pondere de aproximativ 3,8%, iar cheltuielile de înzestrare ale SUA se cifrau la circa 3,9% din PIB.
„Cei de la Ministerul Apărării ne-au anunţat înainte de Paşte că în 2-3 săptămâni să ne pregătim pentru că vor fi lansate comenzi de 2-4 ori mai mari ca valoare anul acesta. Societăţile nominalizate pentru aceste comenzi suplimentare sunt Avioane Craiova, Aerostar Bacău şi IAR Braşov. Totuşi mă gândesc că Ministerul Apărării nu poate să-şi depăşească bugetul aprobat pentru acest an, deci înainte de toate ar trebui să existe o hotărâre de guvern pentru suplimentarea bugetului Apărării. Şi la alte comandamente există intenţii de majorare a comenzilor, nu numai la comandamentul forţelor aeriene, respectiv comandamentul terestru, infanterie şi marină“, spune Mihail Toncea, unul dintre principalii acţionari ai Aerostar Bacău şi preşedintele Organizaţiei Patronale din Industria Aeronautică.
Dacă intenţiile de majorare a cheltuielilor bugetare alocate pentru apărare se vor concretiza, companiile care activează în această industrie vor fi printre puţinii beneficiari ai crizei din regiune.
Păi şi ce comenzi?
La Moreni nimic?
Uzina mecanică Bucureşti nimic?
Tare interesante au fost dclaratiile Generalului DEGERATU. A fost invitat asera la Realitatea TV. La emisiunea Jocuri de Putere
Poate posati… un articol pe recomandarile Generalului aDEGERATU.
A afirmat ca acum, in situatia Romaniei ste gresit sa se vb de alocare bugetara pentru armata. Bugetul este valabil doar pe timp de pace.
Cand granitele sunt amenintat, Statul trebuie sa ia masurile necesare insa Romania face „manevre politice inconstiente.(pasivitate inacceptabila)
degeratu sa taca.pe vremea lui s-au desfiintat zeci de unitati si s-au disponobilizat mii de militari.atunci nu a miscat un deget si nu a spus nimic despre distrugerea armatei.a stat pe functie cat a putut si si-a luat solda.acum s-a trezit patriotul din el.cam tarziu.si e valabil pt.toti sefii smg de la revolutie incoace.cum au iesit la pensie au inceput cu sfaturile.ei vorbesc despre inzestrare,pregatire,instructie cand noi de ani buni facem doar sectoare si alte „activitati gospodaresti”.mi-e sila de ei
@GEORGE GMT
As citi cu drag un articol bazat pe un in interviu al domnului general Degeratu.
Mi-a placut tare mult viziunea dansului, cu privire la pasii ce trebuiesc facuti de Romania in contextul actual.
Cezi ca ai reusi sa faci un interviu cu dansul?
stai linistit, omu’ cand gandeste nu gandeste cu Romania in minte….
lui ii place sa ne vorbeasca despre aliatii nostri unguri si bulgari…….
@Chipp Da-mi un link.
Pai cum asa?
Tu triplezi comenzile cand se incing lucrurile?
Nu trebuia sa fim pregatiti pentru asta deja?
Daca vine ceva ce facem ? Asteptam sa livreze uzinele gloantzele si dupa aia intram in lupta?
Io nu mai pun botu la mizeriile asta de mult…..
Deci ni se mai dau niste etnobotanice ca sa visam frumos !!!!
Pai sa auzim de Saur 2 in productie si in dotare si cu ceva variante . Ceva Radare si Spyder/Derby pe sasiuri Roman . ATROM de ce nu . Uff si cate ar mai trebuii .
Las ca vedem noi prin iunie iulie cand fac astia rectificare de buget ce si cum .
Ai ca dispar ca vine jupan GSG-u si da cu barda realitatii !!!!!
„Ai ca dispar ca vine jupan GSG-u si da cu barda realitatii !!!!!”
Caporale, ferea, ca sar schijele bre 🙂
Sper sa nu se inteleaga ca nu mi-as dori ca suplimentarile la bugetul apararii sa ajunga la cei 700 milioane Euro calculati de George.
Din pacate, asa cum e clasa noastra politica, mentin estimarea mea de maximum 400 milioane $, suplimentare la bugetul apararii, asta in caz ca rusii nu termina de ocupat Ucraina pana la rectificare si se va considera, DIN NOU, ca nu are cine sa ne atace.
Referitor la cele trei companii mentionate, ar trebui sa stim cat de mari au fost comenzile de anul trecut si cele initiale de anul asta pentru a ne da seama ce inseamna comensi de 2-4 ori mai mari. Daca au avut comenzi de genul revizie 1 IAR99, revizie 1 PUMA SOCAT sau prelungire resursa 2 motoare MIG21 ……….
Cred ca e cam fortata legatura intre crestere comenzi si triplare cheltuieli aparare.
Repet, nu ca nu mi-as dori. Cine stie, poate se ia decizia ca o parte din modernizarile la F-16 sa se faca in tara. Daca portughezii le-au facut in atelierele unor baze militare nu vad de ce nu s-ar putea face in uzine de avioane.
@Eroule Nationale
Eroule, daca Marco a fost foarte optimist cu cele 700 de bulioane si a mai inceput sa le culculeze si pe zece ani (deformatie profesionala 🙂 ) , inclusiv offsetul 🙂 🙂 se pare ca matale esti doar moderat optimist si te-ai multumi si cu macar vreo 400 de bulioane 🙂 🙂
ICBM ICBM ICBM !! 🙂
Acu daca in loc de un motor or repara trei si in loc de o treime de revizie de elicopter se face o revizie intreaga, asta o fi triplarea aia de cheltuieli.
Asa ca daca or pica 40 de milioane ( reale si nu raportate din pix relativ la nushce cifre de referinta) in plus la rectificarea bujetara eu zic sa fiti multumitzi.
Domnul a dat Domnul sa fie binecuvantat, Aleluia Aleluia Aleluiaaa….
Apropos, ca tot adusai vorba mai sus 🙂 , sa se suplimenteze si bujetul de rugaciuni, blesteme, dezlegari si afurisenii…ca astea au efecte mai vizibile pt intarirea armatei decat triplarea astora…
O veste buna, pentru ca asta inseamna ca vor aparea noi locuri de munca , se va revigora industria prelucratoare,de motoare ,rulmenti si de camioane, avioane etc.Pe langa avioane se vor face si avioane de antrenament si agrement ,utilitare,…Bravo numai sa faceti..
Cat despre tabul din imagine, unde este blindajul suplimentar, de ce nu puneti blindaj suplimentar ,dati la cercetatori sa va faca studii de blindaj si puneti-l pe tab ca asa cul il vad e victima sigura, mai bine pui mitraliera in camion afara ca tot aia.
Ai vazut tu camion sa reziste la schije de artilerie si gloante calibrul 7,62?! Da un camion care sa poata traversa un curs de apa cu o grupa de infanterie?! Haideti sa nu mai facem comparatii prostesti, SAUR 2 este un TAB care-si poate creste nivelul de protectie, dar acest lucru se intampla doar daca Armata il va cumpara si va plati bindajul suplimentar.
Adica daca vrea clientul.
Pariem ca daca tragi acum cu cartuse 7,62 fabricate in Romania cu miez de otzel trece prin tab ca prin branza.Gloantele alea trec prin tabla de otzel aliat de 35 mm grosime.Am vazut teste pe internet si erau glaoante romanesti ,scria pe cutie.
Cat e sa pui un blindaj, faceti treaba ca lumea ca romanii boala asta o au , lasa lucrurile neterminate , si un lucru mic face diferentza in lupta, adica daca tabu e lovit scapa echipaju cu viata.Macar faceti pereti dubli cu distanta de 200 mm intre ei si cu nervuri.Daca loveste si perforeaza un strat si explodeaza nu explodeaza inauntru.
Bre daca ai vazut pe Youtube asa tre sa fie, dar ar fi bine sa nu mai vorbim doar dupa experiente de pe net. Iar de sfaturi… Ce anume nu pricepi in expresia „exista blindaje compozite disponibile dar trebuie ca cineva sa si cumpere TAB-ul, basca blindajul!”
Gradul de protectie este un lucru hotarat de catre client! Mai era unu care zicea ca daca trage de aproape cu pistolul de 9mm gaureste TAB-ul, eu nu pot decat sa-l indemn sa se apropie la un metru de un trasportor si sa traga linistiti. Cineva sigur va fi gaurit.
:)))))))))) ala eram eu si am glumit , chestia cu pistolul a fost raspunsul meu la o postare asemanatoare , sa fi sigur asa cum este acum Saur2 nu poate fi gaurit de 7,62 indiferent de grame , sa nu mai vorbim aici de blindaj inclinat , de traiectoria glontului ricosat :)))))) in rest Saur2 cat mai multe in doatare in diferite variante
Gloantele 7,62mm strapung 35mm blindaj?
Frate…. ce energie cinetica avea arma aia cu care s-a tras? Dar ce viteza are proiectilul ca sa strapunga un blindaj de 35mm?
Probabil testul a fost facut tragandu-se de la o distanta de 100m
Am gasit filmu dar nu cel cu ,cele romanesti dar e acelasi lucru.
Faceti pereti dubli, adica din doua placi la distanta de 150 mm intre ele si umpluti cu ceva,sau macar cu apa..
http://www.youtube.com/watch?v=hzYH8ap1TDo&src_vid=YBxqFjYXOGw&feature=iv&annotation_id=annotation_558261
Pai nu mai bine cu banii de pe o comanda sanatoasa de SAUR 2, grabesc dezvoltarea si integrarea in productie a TBT? Cu SAUR 2 inlocuim urgent ce nu mai functioneaza prin batatura, cat de cat, iar pentru TBT lasam grosul de comenzi. KIT-ul suplimentar pentru protectie il scumpeste mult si nu-i vad rostul. O comanda de 100 de SAURI este suficienta, apoi TBT-ul poate sa faca restul. Eu mai degraba vad implementarea urgenta TR85M2, ca acolo suntem mai varza. Sunt destul structuri vechi de TR85 clasice(avem baza modernizarii) de implementat si modificat. Dar la cate sunt de facut….si la cat timp avem, cred ca banii nu mai au timp sa faca minuni. Sa nu fim pusi in situatia din 1938…ai cu ce, dar n-ai cu cine! 🙁
astea cu cresterea capacitatii blindajului sunt povesti patriotice de sambata noaptea;
BTR 90 are conform wiki blindaj ERA;
io zik ca un blindaj de nivelu` IFV PUMA ar trebui sa fie bun – datele despre acest blindaj se gasesc pe wiki; daca tara n`are oameni si fabrici sa produca blindaj si nu suntem in stare sa copiem sau sa cumparam licenta, trebuie sa cumparam;
blindaju` se cumpara pt. proiectilele si tehnicile de lupta estimate a se produce in viitor nu pt. armele si tehnicile din WW2, ca altfel se arunca bani pe fereastra si peste 1 an trebuie inlocuite blindajele;
nu poti sa spui ca nu suntem in stare sa producem, nu vrem sa copiem si cumparam orice se produce la noi – mor prea multi oameni intr-un eventual conflict;
rusii, oricat ar fi ei de antipatici, prin prisma relatiilor cu tara noastra, au acordat intodeauna o importanta mai mare vietii soldatilor exemplele sunt, Boomerang, BMPT, TOS 1a, chiar si Volk (care arata exceptional d.p.d.v. al protectiei fata de faimosu` ATROM).
treaba asta cu blndajul suplimentar se refera la riscul de explozie IED si era o cerinta in cazul masinilor trimise in Afganistan si Irak, unde se confruntau cu asa ceva. Au bagat-o si la noul TBT, probabil in ideea asta.
insa riscul ala nu e valabil intr-un razboi defensiv sau contra unei armate conventionale care nu umbla cu IEDs.
asa ca pentru Romania nu le trebuie niciun blindaj suplimentar – asta ar face masina mai grea, ar creste consumul si uzura masinii.
@alex
Blindajul suplimentar nu protejaza doar impotriva IED, ci si impotriva proiectilelor si RPG-ului. Noi lucram la kit de blindaj care ar fi trebuie sa protejeze STANG lvl 5 dar dupa un test reusit in care a rezista la un proiectil de 25mm nu au mai aparut infromatii pe net daca si restul cerrintelor au fost indeplinite sau s-a mai lucrat la el.
Da blindajul suplimentar face masina mai grea si creste uzura dar in acelasi timp iti pemite sa ai o masina mai usoara cand nu ai nevoie de aceea protectie. Plus daca o parte a unui kit daca este distrusa se inlocuieste usor, rapid cu mici cheltuieli si ai sanse ca masina sa reintre in lupta, dar daca blindajul este, chiar si putin, afectat reparatia dureaza mult timp, costa, etc. Si eu cred ca trebuie investit mai mult in protectie dar si SAUR2 are utilizarile sale.
Ce ar trebuii sa faca:
-cumprarea unui numar decent de SAUR2 si (re)gandirea SAUR3 pt. protectie sporita (maxina cat sa il faca anfibiu) STANAG lvl 5(daca este posibil in partea frontala)-4-3, tun 30mm cu rachete AT si posibilitatea de a monta, usor si rapid, un kit suplimentar care sa duca protectiea la lvl5 in anumite zone. Acesta sa devina principalul transportor si un IFV usor;
Romania are nevoie de o platforma grea multirol. Poate ceva derivat din TR-85M1 (nu foarte convins) eliminata turela si intarit blindajul mai ales impotriva RPG (poate un kit). De aici te poti juca (sper sa se inteleaga ce am vut sa spun ):
.IFV pus un tun de calibru 40mm si rachete AT (numar mai redus);
http://www.tehnomil.net/2014/03/11/evolutii-episodul-5/
.pt. transport soldati;
Subscriu aproape total la ce ai spus:
– pt TBT / Saur X: protectie la proiectile tun 25-30 mm, la RPG si ceva activ pentru cumulative (Trophy?), ca putere de foc tun de 35 mm (ca sa uniformizam cu ce avem pe AA), mitraliera de 12.7 + 7.62 (nu doar 7.62 ca pe MLI84M) si lansator proiectile gen Star80L / Hydra (PRND + ceva ghidaj) pentru buncare, fortificatii usoare, vehicule usor blindate. In caz de rendez-vous cu chestii putere de foc mare, un container cu ceva rachete AT (preferinta este Brimstone) interschimbabil cu cel de PRND-uri ghidate de mai sus. Cum spuneai si tu maxim de protectie posibila (ceramic, composit, ERA, fagure, spatial, etc.) cat sa ramana amfibiu.
– TR85M2 – aici treaba e nasoala rau, platforma e cam batraioara. Mere tun 120mm, motor 1200-1500 cp, blindaj ERA, musai sistem activ de protectie Trophy altfel nu prea rezista la lovituri directe chiar si cu ERA. In rest un model nou. Pentru IFV greu ar merge un hibrid Namer (sasiu tanc inaltat) + turela gen BMT (dar cu tunuri de 35 mm si rachetele AT in numar de 4 grupate intr-o laterala iar in cealalta lansatorul PRND + mitralierele de 12.7 si 7.62).
Hai ca deja aberez. Ma opresc aici.
Corectie: turela BMPT.
Ati dezvoltat discutiamlegata de blindaj…
Dar e nevoie de cel putin 300-400 de SAUR 2 doar pentr prima comanda. La noi ARDEE FRATaE, 400 taburi se fabrica in 4-5 ani. La Moreni.
Ne mai trebuie inca o fabrica in afara de Moreni,care sa se ocupe de revitalizarea taburilor TAB-79, TAB-77 si B-33 Zimbrul, aceast fabrica sa functioneze in paralel cu productia de la Moreni.
CEAUSESCU agea aceasta fabrica. La BRAILA era Fabrica Progresul, cea mai mare uzina din oras pana in 1989, si producea excavatoare pe senile si pe pneuri, dar si buldozere.
Pe timp de razboi, aceasta uzina avea capacitate sa produca chiar si blindate.
Dar acum… actuala Promex SA a fost taiata si dusa la fier vechi in proportie de 60℅
Cred ca Taburile trebuiesc revitalizate, in primul rand tehnic.
Degeaba montam blindaj suplimentar daca motoarele de saviem nu pornesc.
Si cutiile de viteze si ambreajul sunt distruse.
Ar trebui anul asta sa revitalizam macar 200-300 de taburi, in paralel cu demararea productiei de Saur-2
SI GENERALUL DEGERATU AFIRMA ASEARA (realitatea tv ) ca trupele de cercetare ar trebui sa primeasca tehnica de razboi si sa inceapa antrenamentele pentru prevenirea unui atac (antrenamente de razboi nu antrenamente de mentinere a pacii)
Ar trebui reinfintata Aro Campulung care sa faca masini de teren blindate.
Tu si chipp sunteti cumva fratii ?? Sau aceasi persoana ?
@robert0808
Nu suntem frati si nu suntem nici aceeasi persoana.
Eu (Chipp) am absolvit o fac de INGINERIE ECONOMICA ASA ca… defect profesional, gandesc ca un inginer.
Crede-ma ca nu ai ce face cu ARO Campulung.
Dar si ce face cu o fabrica de excavatoare.
Si…. fabrica de la Campulung a fost taiata si dusa la fier vechi apriate 90℅
Decat sa revitalizezi jafuri apte de casat mai bine demarezi productia la Saur-2.
@Sorin
E bine sa le faci pe amandoua.
Sa revitalizazi TAB-79 (aici nu ai alta varianta noua) si B-33 Zimbrul care are un grad mai ridicar de protectie decat TAB-71 si TAB-77.
Modele, TAB-71 si TAB-77 ar trebui scoase si inlocuite cu SAUR-2
Interesant este ca pe timp de vara, sistemele IR de pe bkindate sunt ineficiente.
Temperatura corpului omenesc este de 36-37gr si afara (ziua) sunt 33-35 grade, in aceste conditii te bazezi pe PROFESIONALISMUL MILITARILOR mai mult decat pe tehnologie.
La o economie ca a Romaniei, ar trebui sa revitalizam tot ce se poate si sa antrenam militarii.
Omule tabla de TANK si de TAB nu este ca tabla de la dacia 1310 din curtea lu „unchiu vasile”, plina de rugina, cu gauri cat pumnul.
Orice blindat rezista unui atac cu arme de asalt cal 7,62mm.
Mai nou, tendinta este sa se micsoreze calibrul. ROMANIA SI GERMANIA nazista foloseau 7,92mm un calibru mult mai puternic.
Tabla asta de pe blindate, chiar daca nu e blindat stratificat sau blindat compozit, chiar costa multi bani si…
Ca sa produci placi blindate, consumi mult gaz rusesc.
@ chipp. de la chipp si dale probabil!Sa ma scuzi, am citit mai sus ca esti inginer…si ca ai facut o facultate de inginerie economica..probabil pe repede inainte, da sa nu te superi, zic si eu asa.. De unde esti ca venisi asa dintr-o data si rastorni lumea.. As putea scrie o carte proasta cu tot ce ai postat tu pe aici, nu mi-o lua in nume de rau! Ma rog, constructiile tale atat cele logice legate de integrarea cunostintelor tale tehnice intr-un tot coerent care sa transmita un feed-back lipsesc cu desavarsire, mai mult produci deruta!
Daca nu te pricepi… stai si tu pe margine, citeste atent , informeaza-te… Sa ma ierti dara , dar prezinti informatiile foarte infantil, chiar imi aduci aminte de copilarie cand ma contraziceam cu baietii a cui si de ce prastiuta e mai buna!
Nu stiu..iti lipseste ceva, nu te supara ca iti spun asta, da!?
@Wandoo,
Nu-i vorba d suparare si nu-i vorba de conrazicere.
Iti adreez doar o intrebare:
In cazul unui conflict major, in 2015 (ofer inca un an) dat SAUR 2 poate produce Romania? Tinand cont de capacitatea economiei romanesti si de bugetul optimist de 2,5℅ din Pib?
Raspunde tu la intrebarea asta ca eu nu stiu sa raspund.
Dar tine cont si de celelalte nefesitati ale armatei romane:
– salarii si pensii
– combustibili
– facturi la energie
– achzitii avioane vanatoare
– achzitii sisteme AA (R>70km)
– revitalizare submarin si fregate
– cheltuieli aplicatii internationale
– cheltuieli pregatire profesionala
La un PIB optimist de 150 miliarde euro ai un buget de 3,75 miliarde pentru toa astea.
cat costa un Saur-2?
Cat costa un TR-85M2?
@wandoo
Imi cer scuze ptr unele greseli de scriere, folsesc o tableta de 7 inch si apar anumite litere…
Cunosti putina istorie a anilor 1939-1944?
Te intreb ceva… ce i-a lipsit Romaniei atunci?
Te provoc sa faci o comparatie intre 2 arme a anilor 1944:
T-34/85mm v.s. Maresal/md 43-75mm
– Aici vei gedea diferenta majora intre fapcitatea rusiei ei capacitatea Romaniei
– vei intelege mentalitatea Rusiei si mentalitatea Romaniei
RUSUL si ROMANUL sunt diferiti.
Romanul poate sa se opuna unei agresiuni miliare cu tehnica din dotare si va face fata dar rusul niciodata nu va putea sa tina piept unei agresiuni daca ar avea tehnica din dotarea armatei romane.
@wandoo
Tu vrei sa prezint acum caracteristici tehnice pe campul de lupta intre SAUR-2 si B-33 zimbrul (un blindat bun dar defaimat de presa si televiziuni din cauza victimelor din afganisan)
daca triplezi niste comenzi egale cu 0, nu da tot 0? 🙂 revenind, astept si eu sa zica: comanda de 50 de saur 2, revizie la socat+ comanda de super puma(ca tot au anuntat ca vin sa construiasca aici), revizie le toate iar-99(oricum ele o sa fie folosite pentru atac la sol, ca nu avem altceva)…asta astept sa vad in comunicat, cifre…nu ca vezi Doamne o sa triplam comenzile…pentru mine nu inseamna nimic…nu e profesionist ce face mapn-ul…
matematic ai dreptate :))))))
Asta povesteam si eu de dimineata cu George, ca orice inmultit cu zero da zero 🙂
Acu se pare ca se aloca totusi ceva, 0,2% din PIB:
http://economie.hotnews.ro/stiri-finante-17124705-victor-ponta-guvernul-majoreaza-deficitul-bugetar-circa-0-2-din-pib-pentru-suplimenta-bugetul-ministerului-apararii.htm
Adica 700 de milioane…de lei, undeva la 160-170 milioane de euro, cam departe de cei „foarte aprope 2%”, prezisi de Dusa.
Daca scoatem pesnsiile abia sarim de 1% din PIB.
bre Georgica, deja iti facusesi lista cu ce am putea achizitiona de 700 mil euro…era clar ca buna ziua ca nu vor suplimenta bugetul armatei cu aceasta suma…la cat de inconstienta este clasa politica din Romania nici daca se adunau rusii in Duma de stat sa ne declare razboi n-ar fi alocat un 3% din PIB pt aparere
((((((((((((((
mda…150-160 de milioane de euro…ce ar putea face cu banii astia? mai ales ca au spus ca o sa fie majoritatea comenzi catre industria din Romania….sa zic un batalion de saur? sa zic un batalion nou de tr-85m1? sa zic revizii la ce mai merita? sa zic niste puscoace noi? nici nu stiu cum o sa acopere nevoiele cu banii astia…
Nu credeam vreodata sa aud asa ceva, sau sa citesc un asemenea titlu de articol pe vre un site de ziar romanesc sau pe un blog ceva. Multumim din tot sufletul, Rusia! 🙂
Oau…deci se tripleaza cheltuielile 🙂 🙂 ?
Adica anul asta se vor cumpara 3 cartuse sau se mai angajeaza popi?
Daca nu se grabesc rusii sa ocupe Ucraina mai repede raman ai nostri fara LanceRele alea de le doboara toate MiGurile si Suhoiurile la o singura iesire.
Adica sa nu mai zboare LanceR si dupa 2025. Pai se poa 🙂
Cred ca de asta au inceput rusii scandalul, ca iese PAKFA si le era cam frica de tzepushile noastre paranormale ca inca mai bantuie noaptea prin vazduh cu containerele cu afurisenii de la Patriahie acrosate, asa ca le consuma rusii resursa mai repede.
Cum au inceput sa le zboare un pic mai mult cum tre sa le trimita la reparatii si prelungit resurse. Si cum ramane cu datul oamenilor afara de la Craiova, sau 200 ramasi le ajung oricum.
vrajeli cu indieni, nu vedeti ca este campanie electorala
mai baga si ei cate o galusca ca s-o inghitem
Eu propun sa blindam cu niste carti mai groase de fugaciuni pe interior tab-urile ca sunt eficiente dpdv fizic si spiritual…hai cu Caterdrala Mantuirii sa incapem toti cand o ploua cu plumb…sarcasm de luni 😉
Ce-ai vrut sa zici cu „fugaciun” ? Rugaciuni sau furaciuni ?
Pontanacu a anuntat astazi la suplimentarea la MAPN este de 700 milioane de lei, nu euro…adica 0,2 crestere la buget anul asta. Gasiti pe B1 Tv si ziare.com. Ati soperat cam mult! 🙁 Partea buna este ca banii astia vor fi directionati aproape exclusiv catre industria locala. Fereastra din dreapta, putin mai jos de primele titluri! http://www.ziare.com/
Asta:
http://economie.hotnews.ro/stiri-finante-17124705-victor-ponta-guvernul-majoreaza-deficitul-bugetar-circa-0-2-din-pib-pentru-suplimenta-bugetul-ministerului-apararii.htm
Stire de pe hotnews de azi: http://economie.hotnews.ro/stiri-finante-17124705-victor-ponta-guvernul-majoreaza-deficitul-bugetar-circa-0-2-din-pib-pentru-suplimenta-bugetul-ministerului-apararii.htm
700 milioane de lei in plus pt 2014 … ~150 milioane euro. Avand in vedere declaratia ca vor fi comenzi pt industria romana mai mult, ce fel de modernizari ar putea face in banii astia?
in concluzie…intelegem ca dushka e cazut in cap si a recitat un articol gresit, probabil din alta tara….si tonta prin bugetul armatei intelege mancare, gloante, benzina, curent si pixuri electorale…
Pai acum am rezolvat misterul…..Duska aude 0,2% din PIB si intelege aproape 2%. Ponta ii vorbea de 700 milioane de lei, iar ele o baga pe aia cu euroii. Stiti voi…motoarele noi, reconditionate! :))))
700 de milioane…lei…euro…tot cam aia e la astia 🙂 , ideea ca a nimerit el cifra insa nu si moneda…
E bine macar ca se directioneaza in industria locala…sa speram ca nu pe cartuse de imprimanta de 1000 de euro.
Pai mari modernizari nu cred ca faci…probabil in principal incep sa REPARE ceea ce mai au prin ograda si nu se mai invarte roata, senila sau elicea si dupa aia mai cumpara si niste munitie…
Nu fabrici/modernizezi tancuri, nu rachete sofisticate, poate vreun batalion de Saur desi stim ca le cam sta Saurul in gat si le cam pute.
Bre, oricum e ceva, cand a mai pupat industria locala de armament atatia bani?
Macar nu dispare…
deci daca 700 mil. ron este 0,2% din PIB, atunci PIB-ul Romaniei cat este ? 🙂
@MariusZ
Nu stiu bre, ca eu am lipsit la lectia aia cu regula de trei simpla…
Ideea e ca daca chiar se investesc si se cheltuie 150 milioane euro prin industria locala de aparare, nu mai conteaza cat e PIBul…ideea e cand au mai pupat astia locali atatia bani?
Pana acum s-au stresat doar sa puna industria de aparare pe butuci si acuma se trezira ca mai au nevoie de ea…traiasca rusii si maidanezii, ca altfel in cinci ani disparea dracu de tot…
Io stiu, ca doar planul nost’ de inzestrare pentru supravietuirea ind-aparare publicat in dec. 2012 cam de la suma de 150 mil. euro pornea 🙂
Sper sa nu fie si rata avioanelor in banii astia …
cica pe 2013 PIB-ul fu de „631,1 miliarde lei preţuri curente”
http://www.forbes.ro/ins-in-2013-pib-ul-a-crescut-cu-35_0_10167-15879.html
care va sa zica 0,2% din astia ar fi in Ron: 1,262 mld. Ron, adeca 284 mil. euro, nu?
Pai ponta zice ca…nu! 🙂 😉
„Bugetul pe 2014 este construit pe baza unui PIB estimat de 662,7 miliarde lei, ceea ce inseamna ca o suplimentare a cheltuielilor cu 700 de milioane lei ar echivala cu 0,106% din PIB, noteaza Mediafax. ”
Mda…deci 0.1% pe anul asta…nici macar 0.2%…de 2% pe tot anul nici nu mai vorbim.
Apropo de investitii … https://ro.stiri.yahoo.com/statul-investe%C8%99te-10-mil–euro-%C3%AEn-fabrica-de-pulberi-din-f%C4%83g%C4%83ra%C8%99-091914266.html
Daca ar face pulberi compozite pt rachete cu bataie mai lunga pt LAROaMe ar fi super. In rest orice investitie in industria locala de aparare pe cale de disparitie (si industria si apararea) e absolut binevenita!
asta e cu dublu tais… se investeste intr-o facilitate care are o capacitate de productie nesustenabila astazi iar entitatea precizata e mai mult o fantoma.
Io zic ca asta-i banc…
„În prezent, Rompiro are 180 de angajaţi, ei lucrând acum pentru o comandă din Turcia, urmând să livreze în această ţară explozibili în valoare de aproape 3 milioane de euro.”
Iete,ca nu-i banc,inca mai functionau.Bravo astora care au refuzat sa moara !! Acum au o sansa la o noua viata.Se pare ca pana la sf anului numarul angajatilor va ajunge „sigur”!(citat din pres. Cons. Jud) la 400 de oameni…FDintr-un foc 220 locuri de munca noi.Excelent,excelent !
Sa te auda Dumnezeu!
Asadar si prin urmare fata n-a fost fata mare! Deci bugetul apararii pe 2014 nu va fi foarte aproape de 2% ci undeva foarte aproape de 1,6%, dar asta nu-i totul, Ponta zice ca bugetul va creste cu 0.2% din PIB adica 700 de milioane de lei, doar ca matematica pe care o stiu io zice ca 0,2% din 630 miliarde pe anul trecut inseamna 1.262 miliarde de lei…
Asadar nu vom avea „aproape” 2% si nici cele 700 de milioane de lei nu inseamna 0,2%, iar daca adunam la modul serios rezulta un buget de aproximativ 1.55% din PIB, cam foarte departe de cei 2% a lui Dusa si astfel ajungem din nou la concluzia ca domn’ ministru’ ori nu stie ce vorbeste, la fel ca in cazul avioanelor F-16 „aproape” ca noi si de fapt vechi de vechi, ori consilierii domniei sale isi bat joc de dansul si atunci ar trebui repejor indreptati spre alte domenii de activitate.
Bine ideal ar fi sa se duca dracului toti, cu tot cu consilieri, fini, cumetri, amici de partid, etc, etc si sa ne lase Tara in pace!
Doar 0.1% din PIB-ul estimat pe 2014….am postat mai sus citatul de pe HotNews….
„Asadar si prin urmare fata n-a fost fata mare!”
A fost bre si pt doritori 😉 inca mai e, numa’ ca e inca mare si urata si n-o vrea nime 🙂
Problema e de fapt la la voi, ca incepeti sa culculatzi liste de cumparaturi de 700 de milioane EUR si offsetul pe zece ani 🙂
Astia nu baga 700 mil EUR in inzestrare nici daca sunt rusii la marginea Bucurestiului, e mai ieftin sa se predea si poate mai incep si o afacere cu distributie de vodka contrafacuta.
Acu’ ca ne lamuriram despre ce 700 de milioane este vorba, hai sa luam partea cea buna, 150 mil EUR daca se baga in industria locala de aparare fara prea multe furtisaguri inseamna destul de mult. Inseamna o gura de oxigen pt multzi care stau sa dispara. Mai repara Pume, TRuri, TABuri, una alta. Tot e ceva.
Listutzele alea cu Leoparzi, batalioane de TBTuri, miile de rachete antitanc/sol-aer/anti-nava, submarinele si corvetele multirol pastrati-le pt mai incolo, ca poa’ se mai anunta vreo alocare extrabugetara sau vreo achizitie clasificata 😉
ia de colea comparatie la zi
http://www.zf.ro/zf-24/armata-romana-vs-armata-ucraineana-vs-armata-rusa-ce-planuri-are-vladimir-putin-cu-ucraina-si-cat-de-real-este-pericolul-unei-invazii-militare-rusesti-si-al-unui-razboi-ruso-ucrainean-12537306
http://www.zf.ro/zf-24/armata-romana-vs-armata-ucraineana-vs-armata-rusa-ce-planuri-are-vladimir-putin-cu-ucraina-si-cat-de-real-este-pericolul-unei-invazii-militare-rusesti-si-al-unui-razboi-ruso-ucrainean-12537306
Numa abureli in comparatia din linkul de pe zf 🙂
Cica avem 1100 de tancuri :), 1136 de tunuri tractate (nu cred ca le-au mai ramas atatea), 36 aeronave de atac sau interceptie, alte 36 aeronave de atac cu aripa fixa (?! or mai fi si d’alea cu aripa mobila, ca MiG23iurile alea cu geometrie variabila s-au retras de mult), 74 aeronave de transport, 82 de elicoptere, alte 20 de aeronave de aparare de coasta ?! (or fi MiG29urile alea de putrezesc fara motoare?), 48 de nave (se includ probabil si barcile salvamarilor)
Alea cu aripa mobila sunt cele la care aripa a ramas prinsa intr-un surub si se balangane cand bate vantul 🙂 )))))
ATENTIE LA CUTITUL GATA DE INFIPT PE LA SPATE
O armată formată din brigăzi paramilitare ungare este gata de luptă
Tinutul Secuiesc
La granița cu România, în Ungaria, pădurile sunt pline de grupări paramilitare instruite pentru lupte urbane
Garda Maghiară (Magyar Gárda), Plutonul secuiesc și Frontul Național Maghiar (Magyar Nemzeti Arcvonal – MNA) instruiesc brigăzi paramilitare în România
Autonomia înarmată a pumnului maghiar
Când nu mai au răbdare să mai defileze sub formă ”civică” şi ”europeană”, extremiştii maghiari trec la pumni, dar şi al prezenţei ciudate a unei organizaţii paramilitare la Tabăra Tineretului Maghiar din Ardeal care are loc în prezent la Joseni, în Harghita. Semn că marii luptători pentru idealurile lui Horthy nu mai au răbdare şi că îşi dau arama pe faţă.
A crezut cineva în lupta paşnică şi plină de ”argumente” a extremiştilor maghiari? Foarte rău, pentru că în spatele ei se ascunde altceva.
Prezenţa mişcării paramilitare “Nemzeti Őrsereg Hagyományőrző és Polgárőr Egyesület” din Ungaria, un fel de gardă patriotică păstrătoare de tradiţii militare, la tabăra tineretului maghiar care s-a desfăşurat la Harghita. Organizaţia este, de fapt, continuatoarea sub alt nume a Gărzii Maghiare interzise până şi în Ungaria ca mişcare de extremă dreapta. În plus, la eveniment va fi prezent şi fostul şef al Gărzii Maghiare, Vona Gabor, în prezent lider al partidului nazist Jobbik.
De ce este nevoie de uniforme militare şi de demonstraţii de forţă la o tabără a tineretului maghiar dedicată autonomiei?
Şi de când a devenit România locul de expozeu a nebuniei extremiste de inspiraţie nazistă? Extremiştii maghiari nu mai fac efortul de a se ascunde în spatele cuvintelor frumoase. Ameninţările lor la adresa integrităţii României iau de aceea forme din ce în ce mai ameninţătoare. Semn că anunţul privind protectoratul Ungariei este luat mai în serios decât au vrut să creadă unii dintre liderii de opinie din România, care au tratat-o ca pe o glumă proastă. Proastă, da. Glumă, nu.
PERICOL IMINENT – FORȚE PARAMILITARE MAGHIARE ÎN ROMÂNIA
Vă prezentăm ÎN PREMIERĂ armata care așteaptă ordinul de a lupta pentru refacerea UNGARIEI MARI
– Aşa arată demonstraţiile ”paşnice” pentru autonomie a grupărilor paramilitare maghiare:
VIDEO: Grupările paramilitare maghiare
Recrutări în Garda Maghiară
Recruţii organizaţiei trebuie să semneze un act prin care se obligă să nu divulge secretele interne.
Înfiinţarea în România a unei ramuri a organizaţiei extremiste Garda Maghiară, interzisă deja în Ungaria.
După o perioadă de monitorizare discretă, persoanele recrutate de Garda Maghiară – Plutonul Secuiesc sunt testate, iar după instrucţie depun jurământul pe sfânta coroană ungară.
În cuibul Gărzii Maghiare Încorporările în Plutonul secuiesc ( subunitate a Gărzii Maghiare, ce aparţine de batalionul „Wass Albert”, de la Gyor- Ungaria) sunt făcute de către ofiţerul recrutor Csibi Barna (30 de ani). El a fost instruit de către superiorii din Ungaria, iar activitatea de recrutare se face după anumite tipare.
Adeziunea
Orice potenţial nou membru este în prealabil monitorizat o anumită perioadă de timp. De asemenea, se culeg informaţii despre persoana vizată, astfel încât profilul acesteia să corespundă activităţiii şi obiectivelor Gărzii.
După depăşirea acestor etape, candidatul trebuie să completeze mai multe chestionare. Cel de adeziune conţine două capitole cu întrebări-capcană, dar şi cu întrebări prin care se urmăreşte obţinerea unor informaţii esenţiale:
Vrei să devii gardist?
La acest capitol, candidatul trebuie să răspundă unor întrebări de genul: „ Dispui de bocanci negri, pantaloni de instrucţie, cămaşă albă, vestă şi şapcă?“
Vrei să devii simpatizant?
Acest capitol cuprinde o altă serie de întrebări: „Ai făcut armata?“, „Dacă da, ce grad şi la ce armă?“, „ Ai instruit şi pe alţii?“. Cel care vrea să devină „simpatizant” mai trebuie să menţioneze dacă practică „sporturi speciale” sau dacă ar fi dispus să-şi rişte viaţa în contextul în care, „într-un cadru constituţional, ar fi nevoie de militari”. Nu se precizează dacă este vorba de „cadru constituţional” maghiar sau român.
Una dintre ultimele întrebări este următoarea:
„Pe ce plan poate Garda Maghiară şi naţiunea să conteze pe dumneavoastră şi pe ce plan doriţi să vă desfăşuraţi activitatea alături de noi?”
Ultimul angajament din chestionar este următorul:
„Iau cunoştinţă că încălcarea prezentei adeziuni duce la excluderea mea imediată din Garda Maghiară”.
Antrenamentele
Deşi asociaţia ce urmează a fi înfiinţată, „Garda Maghiară – Plutonul Secuiesc“, îşi declară obiectivele civice şi culturale, membrii Gărzii Maghiare recunosc faptul că principalul scop este autonomia, confundată de multe ori cu independenţa.
O celulă a Plutonului Secuiesc, formată din şase membri, este frecvent semnalată făcând antrenamente de luptă atât în oraş, în spatele Liceului „Gabor Aron”, cât şi în munţi, la Valea Uzului, în condiţii extreme. Instructor era un anume Arpad Magyarosy, din Sovata. Tot la Valea Uzului, unde se află un cimitir al soldaţilor căzuţi în Primul Război mondial (români, maghiari, germani), în luna august a fiecărui an au loc comemorări la care participă inclusiv militari unguri. În zonele greu accesibile ale Văii Uzului, pe Vârful Mădăraş (1.801 metri), membrii Gărzii Maghiare îşi desfăşoară antrenamentele, cele mai dure fiind cele din perioada iernii. Ei îşi marchează locurile „plantând” cruci apostolice (dublu barate) cu însemnele organizaţiei şi cu hărţi ale Ungariei mari, deşi public încearcă să convingă delimitarea lor de aspiraţiile revizioniste.
Antrenamentele „speciale” sunt justificate de Csibi Barna, iniţiatorul şi recrutorul organizaţiei, prin necesitatea de a avea membri pregătiţi pentru orice situaţie.
„Însă, degeaba un aspirant este cel mai tare din parcare dacă noi nu ştim că putem conta pe el. Nu este recrutat în funcţie de aptitudini, ci de modul în care răspunde întrebărilor din chestionarul de adeziune.”
– spune ofiţerul de recrutare. Nu recunoaşte caracterul paramilitar al antrenamentelor efectuate.
„Deocamdată nu ne pregătim astfel.”
– susţine „ofiţerul” recrutor.
Tratatul de la Trianon
Tratatul de la Trianon a fost semnat la data de 4 iunie 1920 între Puterile Aliate învingătoare în Primul Război Mondial şi Ungaria, în calitate de stat succesor al Imperiului Austro-Ungar, stat învins în Primul Război Mondial. Printre alte reconfigurări de frontiere, s-a semnat şi revenierea Transilvaniei şi a părţii răsăritene a Banatului la România.
Anunţ pentru recrutarea de noi membri
Numeroşi reprezentanţi ai autorităţilor locale susţin, din convingere sau din interes politic, chiar şi unele demersuri exotice ale organizaţiilor extremiste. Una dintre aceste iniţiative aparţine Tinerilor Maghiari din cele 64 de Comitate (HVIM), care a propus Consiliului Local Miercurea Ciuc ca la intrările în localităţi să fie amplasate indicatoare în limba „runic secuiască“. Iniţiativa a fost aprobată şi pusă în aplicare prin Hotărârea Consiliului Local nr. 101 din 26 iunie 2009. Decizia a fost atacată în instanţă de Prefectura Harghita, procesul fiind pe rol. Indicatoarele runic secuieşti sun instalate cu bani de la bugetul local, hotărârea fiind motivată prin aceea că „secuii au folosit alfabet cu semne asemănătoare celor din alfabetele runice înainte de a adopta alfabetul latin sub influenţa Bisericii Catolice”.
Fraternizarea cu alte organizaţii similare
Excelentele relaţii din ultimii ani dintre Bucureşti şi Budapesta contribuie în mare măsură la prevenirea unor acţiuni în forţă a organizaţiilor extremiste.
În Transilvania şi cu precădere în judeţele locuite de secui (Mureş, Harghita şi Covasna), în afara Gărzii Maghiare activează alte două organizaţii revizioniste, care atrag atenţia prin virulenţa cu care militează pentru refacerea Ungariei mari. Este vorba HVIM („Mişcarea Tinerilor Maghiari din cele 64 de Comitate”) şi de EMI (Tinerii Maghiari din Transilvania).
Tinerii Maghiari din cele 64 de Comitate- HVIM
„Mişcarea Tinerilor Maghiari din cele 64 de Comitate” este o organizaţie considerată periculoasă prin scopurile propuse şi radicalismul cu care militează pentru anularea Tratatului de la Trianon şi, implicit, pentru refacerea Ungariei mari, care era împărţită administrativ în 64 de comitate.
Liderul asociaţiei, cu sediul la Budapesta, este un anume Laszlo Toroczkay, care a avut interdicţii de intrare în România, Slovacia şi Canada. Este originar din România şi are o soră căsătorită cu un irlandez al cărui tată a făcut parte din IRA. Toroczkay susţine că şi-a făcut ucenicia sub îndrumarea socrului surorii sale. Anul trecut a avut o campanie de recrutări în România, centrul filialei din ţara noastră fiind la Odorheiul Secuiesc, judeţul Harghita.
Alături de Garda Maghiară şi EMI, reprezentanţii HVIM sunt invitaţi tradiţionali la taberele anuale organizate în luna august, cu ocazia comemorării soldaţilor maghiari căzuţi în cele două războaie mondiale. Este un bun prilej pentru discursuri şi manifestări revizioniste, dar şi de demonstraţii de lupte specifice trupelor speciale. Liderii HVIM România sunt Waum Petre Marius (29 de ani), de profesie ospătar, actualmente şomer, şi Szocs Csongor (20 de ani), student la Universitatea Sapientia din Miercurea Ciuc.
Tinerii Maghiari din Transilvania- EMI
Organizaţia „Tinerii Maghiari din Transilvania” (EMI) militează pentru anularea Tratatului de la Trianon, scop pentru care organizează anual, în luna august, tabere la Gheorgheni, judeţul Harghita, unde sunt invitaţi şi lideri şi membri ai Gărzii Maghiare din Ungaria şi România.
La aceste tabere participă politicieni şi lideri de opinie de extrema dreaptă din Ungaria, cu discursuri instigatoare la adresa statului naţional-unitar român. În tabără se afişează steaguri ale Ungariei mari şi se vând insigne revizioniste.
Printre participanţii tradiţionali se regăsesc Vona Gabor- liderul şi fondatorul Gărzii Maghiare şi al partidului extremist Jobbik, Laszlo Tokes, Wass Endre, fiul criminalului de război Wass Albert, şi avocata austriacă Eva Maria Barki. Cea din urmă a avut de două ori interdicţie de a intra în România, în 1994 şi 1998, din cauza instigărilor sale la acţiuni împotriva statului român.
Organizaţia EMI din România este o filială a Tineretului Maghiar Unit (tot EMI), din Ungaria. Liderul filialei EMI din Miercurea Ciuc este un liceean, Şorban Attila Orş , în vârstă de 17 ani.
Întruniri clandestine
Sub acoperirea unor manifestări culturale sau comemorative, liderii organizaţiilor extremiste, precum Garda Maghiară, Tineretul Maghiar din Transilvania (EMI) şi Tineretul Maghiar din cele 64 de Comitate (HVIM) se întâlnesc în România pentru consfătuiri de taină.
O astfel de întrunire a avut loc la 23 octombrie 2009, în Odorheiul Secuiesc, judeţul Harghita. Pretextul: o manifestare în cinstea eroilor Revoluţiei din Ungaria, din 1956. La manifestare au participat 100 de persoane, din România şi din Ungaria, prilej cu care s-au afişat steaguri ale Ungariei mari şi pancarte cu lozinci precum: „Dreptate pentru Ungaria“, „Aici, eu nu sunt turist, sunt acasă” sau „Dreptate pentru ţinutul secuiesc“.
Acţiunea s-a derulat în subsolul restaurantului Gonduzo, unul dintre oaspeţii de seamă fiind Lipusz Zsolt, membru al partidului extremist ungar Jobbik. Pentru cazarea cetăţenilor unguri a fost închiriată o pensiune pe numele unui localnic.
“Noi aparţinem de Batalionul Wass Albert, din Ungaria. După testări, comandantul batalionului din Ungaria decide ce grad şi ce funcţie i se acordă fiecăruia.”
– Nandor Kerestes ofiţer de presă al Plutonului secuiesc.
“Majoritatea celor care se orientează către astfel de organizaţii nu sunt bine integraţi în societate. Aderarea la astfel de organizaţii rezidă din căutarea identităţii şi din dorinţa de a aparţine unui grup.”
– Hanibal Dumitraşcu psiholog.
Sursa: adevarul.ro
WTF? Tati, ar trebui sa te lasi de etnobotanice…
@lion Da lasa mah omul sa spuna ce are de spus.. ia fa o tura de documentare prin Mongolia noastra sa vedem daca daca-l mai crezi nebun…
Pe de lata parte, eu cred ca daca liderilor astia …barna si restu , ca au niste nume zici ca-s chinezesti.. zic ca daca ar merge pe strada si le-ar cade o caramida in cap, sau ar cade in gol de la un geam, nu s-ar agita procurorii prea mult sa vada ce s-a intamplat …accident si gata.. s-ar lasa linistea o perioada, apoi mai vine un lider care poa’ sa cada cu capu intr-un cui , deci tot accident…pana s-or satura de activitai antiromanesti!
http://adevarul.ro/international/rusia/presa-rusa-continua-intoxicarile-romania-concentreaza-trupe-granita-ucraina-1_535e277e0d133766a828c27a/index.html
Inca o intoxicare marca Voma Rusiei, dupa o noapte lunga de Vodca Rusiei! 🙂 Luati de cititI!
Nu va faceti prea multe iluzii, cred ca banii vor merge in principal pe repararea/revitalizarea unor echipamente si tehnica.
@Despre paramilitarii unguri se stie de mult, insa modul lor de actiune este identic cu cel din perioada anilor *30-*40, sper sa fim destepti sa-i punem cu botul pe labe. Javra de Barna este un dezaxat, ca el si altii, insa un glont bine tintit linisteste pe oricine, definitiv si iremediabil. Poate se gaseste careva sa-i faca martiri pe gugustiucii astia moscoviti, Buda se pare ca nu-i in stare sa-i tina in frau, doar sa-i sustina pe ascuns. Alo, alooo, SRI, DGIA, SIE, etc, buna dimineata!
@WW
„Alo, alooo, SRI, DGIA, SIE, etc, buna dimineata!”
Lasa-i bre incetisor, ca se ineaca cu cafeaua 🙂
In mod sigur sunt supravegheati. Asta cu glontu nu-i prima varianta la informatii, mai intai incerci sa-l controlezi/urmaresti/sa-i contrezi actiunile/sa-i recrutezi secretara, nevasta, pe fica-sa plictisita, d’astea. E bine ca se antreneaza prin padurile Patriei, asa ai identifici mai repede pe aia mai radicali. Is mult mia periculosi aia care nu-s la vedere.
Si in mod sigur acolo nu-s numa unguri, ci si rusi si eventual si altii.
Deocamdata n-au miscat mare lucru, daca puteau ne-o trageau de mult, stail linistit.
Dar la nevoie pasunile patriei sunt primitoare 🙂
Breee gsg bree, tare faza cu pasunile patriei, ai dreptate fraticule! M-ai distrat copios, ai o bere de la mine daca ne vom intalni vreodata, chiar doua ca beu si io cu matali.
„Adevaratii patrioti nu mor niciodata… si nici nu-i gasesti in fotoliile Parlamentului!”
Filologul Apetrei
O VESTE EXCEPTIONALA TRECUTA SUB TACERE DE CONDUCEREA ROMANIEI !
Anton Lixandroiu, cetatean american si roman, a obtinut dupa ani de procese, ca Ungaria sa-si ceara scuze pentru HOLOCAUSTUL savarsit asupra romanilor din Transilvania ca urmare a Dictatului de la Viena. Interesant este ca cei de la Bruxelles au spus initial ca „nu pot lua in considerare cele 2100 de probe trimise Tribunalului International dat fiind ca aceste crime s-au petrecut inainte de infiintarea acestui tribunal” Dupa acest raspuns imbecil, A.L. s-a adresat ONU, cerand ca toti criminalii judecati la sfarsitul celui de al 2-lea Razboi Mondial, inclusiv Hitler, Mussolini, Horty, sa fie reabilitati, deoarece acestia au facut crime inainte de infiintarea Tribunalului International. Raspunsul si rezultatul bomba, a fost ca UNGARIA SI-A CERUT IERTARE IN PLENUL ONU, PENTRUHOLOCAUSTUL DIN NORDUL ARDEALULUI ! O premiera !In Romania stirea a fost lasata deoparte. Sa nu se supere UDMR-ul. FELICITARI ANTON LIXANDROIU !
a fost la stiri….da’ eu nu am auzit nimic de Romania…
http://www.politics.hu/20140124/hungary-apologizes-for-role-in-holocaust-at-un-says-ambassador/
sursa?
De unde pana unde este o veste EXCEPTIONLA pentru Romania?! Ce avem noi cu participarea Ungariei la Holocaust?!
Din ce am citit eu scuzele Ungariei se refera strict la Holocaust – crime in masa impotriva evreilor in WW2 si nu impotriva crimelor unguresti asupra populatiei romanesti din Ardealul de Nord…
Asa ca despre victorie romaneasca vorbim?!
@Alexandru. Da-ne sursa si cu siguranta va apare pe ROMilitary! Putin ne pasa daca se supara UDMR-ul, UCM-ul si-alte comitete si comitii de sorginte budapestana. Iar daca Barna&Co vor crapa de ciuda cu atat mai bine, liniste in Ardeal si niste idioti mai putin in RO.
No, vedeți că betmen zboară?
Când vă zisei că se împute cocina zonei, ați sărit în jos, cu credite gratis și figuri de stil. Când vă propusei să luăm IAR, la fel. Ce tare era să îl sune siniștrii pe Georgel, zicându-i că trebe zburătoare și să pregătească chitanțieru… da el nu și nu.
Slavă perioadei electorale!
Domn Flogger eu sunt barbat si pe cale de consecinta voi fi primul care sa recunosc:
Ai avut dreptate cand ne-ai avertizat la inceputul anului ca vom avea o primavara, o vara si o toamna…interesante!
In privinta IAR lasa-ma bre in pace ca io n-am bani de actiuni pe bursa. Eu tin blogul, mata faci afaceri, fiecare cu ce stie si ce poate sa faca, dar inca o data FELICITARI pentru predictie!
Cand ai dreptate nu-mi este rusine sa recunosc!
DLE GEORGE GMT
cu pozele ce mai faci ?
am gasit si pe la sarbi si bulgari cate ceva
Ti-am zis eu George acu’vreo 2 luni ca IAR Brasov o sa produca Pume in draci, doar ca sa-ti faca in ciuda?
Dar tu Mi-8, Mi-17, MI-171, Batman-Batman 🙂
Si n-am uitat ca vrei sa le tavalesti de sa le sara palele 🙂
Vreau in continuare acelasi lucru, dar daca le produc, le voi tavali mai cu moderatie! 🙂 Bre tu ai zis ca IAR are potential de piata sa produca, cu asta sunt de acord, da cum noi avem potential prin unspe mii de locuri dar nu facem nimic… Am si eu partea mea de pesimism-realism.
@flogger
o intrebare la matale, pt ca am inteles ca faci parte din „coloana oficiala”
mai e in stare armata sa-si indeplineasca rolul de aparator al suveranitatii nationale?
daca rusii se hotarasc sa isi bage picioarele in toate tratatele internationale si sa o ia la pas prin europa de est, cam cat poate rezista.Romania prin forte proprii?
Mihaid-
Nu fac parte din nicio „coloană”, am bătut în retragere și mi-am înghițit, bărbătește, neputința de a schimba ceva în bine. Îmi văd de proiecte pe care le pot face întru beneficiul general.
La subiect, nu cred că armata poate să îndeplinească apărarea și protejarea în sensul total al doctrinei din anii 67-77. Cred că poate apăra parțial statul și poate fi suficient. Capacitatea este în creștere și va continua, dar asta presupune costuri (umane, sociale, nu doar financiare) și cheltuieli semnificativ mai mari decât s-a alocat până acum. În măsura în care se va înțelege faptul și se va asuma situația, posibilitățile armatei vor crește mult.
http://www.realitatea.net/senatul-a-adoptat-tacit-modificari-la-acordarea-cetateniei-romane_1429089.html
ce parere aveti domniilor ?
http://www.realitatea.net/senatul-a-adoptat-tacit-modificari-la-acordarea-cetateniei-romane_1429089.htmlm_source=realitatea&utm_medium=http://adevarul.ro/international/rusia/presa-rusa-continua-intoxicarile-romania-concentreaza-trupe-granita-ucraina-1_535e277e0d133766a828c27a/index.html&utm_campaign=CrossPromo
pardon am postat gresit al doilea comentariu
Acum incep si regretele pentru lipsa de investii in industria militara de pana in 89 !
Au ajuns avioanele portugheze in Romania !1!! 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=E6avFylv_ZQ
:)))