J 31

 

 Razvan Mihaeanu

24 de comentarii:

  1. Nu-i cam fumega motoarele, gen RD-33? 🙂

  2. e mai scurt sau mi se pare mie? 🙂

  3. Chinezii au spus ca va fi doar pentru export.
    Ei nu-l vor 🙂

  4. Ca sa-l dobori pe asta iti trebuie doar o racheta cu senzor de fum! 🙂

    • F18 care scoate fum:
      http://youtu.be/oPVOwBiZMv8?t=2m48s

      F16 care scoate fum:
      http://youtu.be/qDgoZIyKP24?t=10m47s

      Chiar si F22 scoate putintel fum:
      http://youtu.be/_EK6UIqP_3U?t=6m27s

      Io zic sa nu ii subestimam pe orezari, e clar ca au ars foarte multe etape si asta foarte repede, si de la o tara care nu producea avioane de lupta au ajuns destul de repede sa produca doua avioane de generatie 5.
      Trebuie sa recunosti ca baietii sunt buni, au sublerit tot ce au prins si au facut ce altii au facut in mult mai mult timp.
      Asa ca fumul din motoare e printre ultimele probleme.

      • hohenstaufen

        Si ? F18 si F16 sunt sub J31 dpdv al performatelor (asa ar trebui in teorie). In schimb orezareala are un motor destul de vizibil pentru o groaza de senzori nefacand manevre, cum fac cele americane. E clar ca au ars o groaza de etapem si lucrul acesta se vede de exemplu fumul de la motoare care e o mare problema pentru ce au Taiwanul si India…

        • Acu ai dreptate ca la motoare se screm de multa vreme sa faca ceva fara prea mult succes, dar asta nu inseamna ca nu or sa sublereasca si ei ceva pana la urma. Au inceput sa bage si chinezii bani in cercetare, si ca orice efort de cercetare in care bagi bani, pana la urma o sa dea roade. Si la modul cum se mica ei, tare ma tem ca o sa dea roade repede.

  5. O copie F35 doar ca fara capabilitatile F35 :))

    • Nu ai de unde sa stii, chinezii au pus mana pe epava unui F117 doborat de sarbi in razboiul din kosovo, si asta era acu 15 ani.

    • Plus ca se zvoneste ca au furat si ceva planuri de pe la F35, ceea ce de fapt se vede destul de clar.

      • f117 si f35 sunt avioane complet diferite de generatii diferite. F35 este cel mai avansat avion multirol din lume si pana si unei industrii dezvoltate pe orizontala si cu zeci de ani in cercetare ca a SUA ii este greu sa scoata la mal acest proiect urias ce integreaza tehnologii de varf precum casca aia minune.

        Ma indoiesc profund ca o tara care inca se chinuie sa isi procure hrana si are o industrie exclusiv fortata de stat poate sa sustina un proiect precum JSF….

        Diferenta intre sua si china este urmatoarea. SUA primul avion de generatie 5 , f22 la sfarsitul anilor 90. China primul avion de generatia 5 …..nici in 2014 nu e gata. 10 ani pe putin diferenta intre cele 2 state. SUA din punct de vedere al avansului tehnologic este mult inaintea oricui chiar si a partenerilor nato.

        • Nu zice nimeni ca F35 nu e avansat, sau ca J31 e la nivelul ala, zic doar ca orezarii ard niste etape si le ard foarte repede.

          Iar F117 e un avion stealth. Ca nu e la fel de stealth ca si F35 asta e alta mancare de peste, dar faptul ca astia au reusit sa construiasca asa ceva nu e de luat in deradere.

          SUA sunt indubitabil cu vreo 10 ani inainte, dar ecartul scade repede.

        • capatu` satului

          f35 este un esec de proiectare ca sa nu ma exprim mai nedelicat si care nu este invizibil radar decat atunci cand cara 0 arme (rachete, bombe); este ur articol relativ recent pe acest site legat de incarcarea pe aripa a lui f35 si hibele acestuia, incarcare care este mai mare cu mult decat la mig21, asa ca manevrabilitatea este foarte redusa;
          principial este normal ca j31 sa poate cara mai mult armament decat f35 doar daca avem in vedere faptu` ca avionu` chinezesc are 2 motoare, fara sa mai punem in calcul si posibilitatea de zbor veritical care modifica major performantele tehnice si faptu` ca probabil j31 are posibilitatea de a avea armele ascunse si nu la vedere ca f35;

          daca armata dorea musai avion american era prefarabil un f18,
          preferatu` meu este f15 Silent Eagle; io zic ca daca tara vrea obligatoriu cumpara avion american nou ar trebui sa ne orientam catre f15SE care este mult mai ieftin si versatil decat f35.

          • Unde ai gasit ca J31 zboara vertical ?
            Poate ca are generatoare anti-gravitationale si nu stim noi 🙂

          • O sa scriu o scrisoare catre DARPA informandu-i ca sunt niste prosti si ca F35 este un rahat pentru ca ai citit tu un articol undeva. :)))

            • capatu` satului
            • capatu` satului

              DARPA este o agentie guvernamentala si nu exista nici un indiciu ca ar fi incoruptibila; daca o sa dai o cautare dupa modu` in care a fost desemnat castigatorul din programul ATF cel finalizat cu desemnarea lui YF 22 ca favorit s`ar putea sa ai surprize; mie, nefiind un specialist, imi place mai mult YF 23 pt. ca este mai mare, cu motoare mai puternice, etc.

              • Articolul ala nu are nici o valoare stiintifica fiind o serie de pareri culese din diverse parti.
                Baietii judeca din punct de vedere tehnic un avion gandit intr-o maneier complet diferita.
                E ca si cum fanii avioanelor cu elice s-ar apuca sa spuna de avioanele cu reactie ca nu sunt suficient de manevrabile deci sunt mai proaste.

                F35 este o arma chirurgicala intr-o lume digitalizata si intr-un razboi unde informatia mareste viteza de reactie. F35 defapt sunt 3 avioane intr-unul, un concept foarte interesant.
                Ah ca nu e perfect si ca are defecte….ce avion nu are ?

                Desi orice institutie este supusa fenomenului de coruptie iti reamintesc totusi ca DARPA nu este ponta sau ministerul apararii indiene.
                SUA este arhi-cunoscuta pentru faptul ca spala bani pentru bugetul ei negru pentru diverse proiecte clasificate.

          • Avioanele stealth au aparut in urma doctrinei ce vizeaza avansul tehnologic al sistemelor de aparare anti-aeriana. Mai precis raza lor de actiune din ce in ce mai mare si cresterii capacitatii de interceptare.

            Asftel spus in urma aparitiei S- 400 si alte viitoare sisteme f15 si 16 nu sunt capabile de a isi asigura supravietuirea si eficienta in lupta. Era nevoie de ceva care sa poata face asta si anume avioane stealth.
            Al caror scop nu este sa fie complet invizibile ca o nava klingoniana ci sa scada capacitatea de interceptare a rachetelor inamice in limite acceptabile.

            F 35 aduce capacitati de lupta nemaivazute pana acum. Este realmente un avion din epoca space age. Este integrat intr-un camp de lupta digitalizat si are mai multi senzori si putere de calcul decat orice sistem de pe planeta.
            O tara cu tehnologia,finantele si capacitatile industriale ale SUA ii este dificil sa il produca in mod eficient….asta spune totul despre avion.
            Complementeaza capacitatile F22!

  6. J-31, „The F-35 that could have been”?
    https://medium.com/war-is-boring/5c95d45f86a5

    Stiu, stiu…Bill Sweetman si Air Power Australia 🙂 … dar cititi…

    • Stiu, stiu … „Can’t turn, can’t climb, can’t run” 🙂
      Dar tot el ne spune:
      “However, what should qualify the JAS 39E for a “sixth generation” tag is what suits it most for a post-Cold War environment. It is not the world’s fastest, most agile or stealthiest fighter. That is not a bug, it is a feature”.
      Pai cum vine asta ??? E sau nu e bug ? 🙂
      Dar cum nu vreau sa polemizez cu amicul (stie el), am sa rezum chestiunea astfel.

      The J-31, China’s second prototype fifth-generation stealth fighter, designed by Shenyang Aircraft Corporation, will be produced for the export market instead of for China’s air force and navy, according to Admiral Zhang Zhaozhong of the PLA Navy in a People’s Daily report.
      Unlike the J-20 designed by the Chengdu Aircraft Industry Group, the J-31 was never a development program intended for the Chinese military, Zhang said.
      http://www.wantchinatimes.com/news-subclass-cnt.aspx?id=20130925000144&cid=1101

      Daca cianizii nu-l vor, nu-i nimic. Il vrea Bill 🙂

    • Am pus aici un articol despre conceptul Boeing F/A-XX de generatia a 6-a.
      Se vede usor ca pilotul nu are vedere in spate si se bazeaza pe „sensor fusion”.
      Bill are dreptate: este un rebut 🙂
      http://www.flightglobal.com/news/articles/boeing-unveils-updated-fa-xx-sixth-gen-fighter-concept-384291/

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *