Pod de asalt mobil SPRAT PTA CNIM 10×10

SPRAT_PTA_Systeme_Pose_RApide_Travures_quick_deployment_mobile_bridge_PTA_MLC_80_France_French_army_defence_industry_640_002

PTA sau SPRAT este un pod de asalt mobil modular construit pentru Armata Franceza de catre compania CNIM si a intrat in dotrea intr-un numar de zece unitati catre “13th Engineer Regiment “din Le Valdahon.

Conform cu producatorul sau, sistemul este foarte performant fiind compatibil cu toate tancurile si alte vehicule grele ale NATO si nu numai, are o foarte buna mobilitate atat pe sosea cat si pe teren greu, poate angaja pante de pana la 60 de grade, asigurand in acelasi timp un foarte bun grad de protectie atat in timpul marsului cat si in timpul operatiilor de lansare sau recupeare a modulelor de pod.

Vehiculul poate lansa doua segmente de pod in doar zece minute, fiind posibila si “reincarcarea” PTA cu alte doua segmente prin intermediul unei masini de reaprovizionare.

SPRAT_PTA_Systeme_Pose_RApide_Travures_quick_deployment_mobile_bridge_PTA_MLC_80_France_French_army_defence_industry_010

SPRAT (Systeme de Pose Rapide de Traveres – Rapid Bridge Installation System) are la baza un sasiu 10×10 tot teren care are capacitatea de a vira pe toate cele 5 axe si care evolueaza alaturi de vehiculul de reaprovizionare 6×6, care transporta inca doua module de pod.  Lungimea maxima posibil acoperita este de 28 de metri, un tronson avand 14 metri lungime.

Armyrecognition

 GeorgeGMT

9 comentarii:

  1. la capitolul „pod de asalt” armata romana cum sta?

  2. SALUTARE !
    @ Arsenie Cand armata romana ramane in anii astia de nato (sic) cu TAB uri si tancuri din anii 60-70 cum crezi ca poate sta si la capitolu asta . Sau oricum pt vb unui sfant de pe acisilea la arnautii ce mai sunt in armia romana ce sa le mai trebuiasca si deastea . La nivelul actual cred ca avem acele poduri de asalt de pe sasiu de T-55. Astea fiind prin organica unitatilor de tancuri si geniu , cateor mai fii si de alea . In rest la cei de la geniu de la noi ramaseram rau de tot in urma . Pontonierii au pontoane de tipul celor de prin anii 50 60 inainte le aveam pe ZIS 141 apoi au schimbat cu DAC uri aotohtone da pontoanele tot de alea au ramas .
    Acuma ca tot e ditamai brigada de geniu pe la mine , si ca in loc de Dac uri cu cate doua pontoane as prefera niste EFA tot franceze sau de alea germane M3 amphibious rig e vise taica . Mai raman cu astea pan la desfiintarea armei ca nu e mare lucru sa dispara si asta .
    Lasa , bine ca suntem in nato si ne apara aliatii , si vin aia cu de ale lor , ca doar no sa ajutam si noi cu tehnica sa si deplaseze tehnica lor sa ne apere .

    in alta ordine de idei , ca tot fui absent o vreme , imi plaace noul look al siteului .

  3. Sunati-i pe aia de la Apele Romane si CNADR, cre’ ca ar vrea si ei o duzina-doua…

  4. In caz de ofensiva. Podul nu mai este la moda. Daca ai amfibii si tancuri treci cu ele prin apa, apoi faci podu sa treaca restu de camioane, etc.
    De asemenea eu as face niste elicoptere mari care sa transporte sa zicem patru camioane sau taburi plus trupe.Cu aceste elicoptere rezolvi problema.
    Problema este ca podul ti-l poate bombarda oricand, deci nu are viatza lunga.

  5. dacă am unul din asta mă fac cel mai mare contrabandist de țigari ,
    mai tare decât FILAT 😀

  6. E o asa mare filosofie ca o firma romaneasca sa faca cateva poduri de asalt la jumatate de pret? E ceva simplu la cati ingineri sunt in Romania ca doar nu suntem in Nigerul anilor ’70 sa trimitem studenti peste mari si tari!

  7. eu am înțeles că avem și noi poduri d-astea: http://en.wikipedia.org/wiki/Equipment_of_the_Romanian_Armed_Forces

    mă rog, nu știu cât de aproape de adevăr e lista asta…

    • Inca mai au Rocar TV ? E socant! A avut si fratele meu un TV de genul asta e o porcarie cu motorul inauntru si ramai surd dupa doua ore de mers cu ala!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *