Airbus, catre Polonia: doua „combat proven” – Tiger HAD si EC725 Caracal

La MSPO Expo in Kilece, Aviation Légère de l’Armée de Terre  a prezentat feedbackul sau din operatiunile cu  Tiger HAD si EC725 Caracal in tandem, punand accent pe interoperabilitatea lor.

Cele doua modele de aeronave s-au comportat eficient si s-au completat in Afganistan si Mali. Ele sunt perfect adaptate la provocarile razboaielor moderne si asimetrice de azi,” a explicat Generalul Olivier de la Motte, Seful ALAT.

EC725 si Tiger HAD sunt moderne, „battle-proven”, aratandu-si deja capacitatile lor complete in situatii reale de lupta,” a spus Presedintele Airbus Helicopters – Guillame Faury – in timpul unei conferinte de presa la MSPO Expo. „Pe langa oferirea acestor aparate cu aripa rotativa de inalta performanta catre Polonia, Airbus Helicopters se evidentiaza prin propunerea unei solutii cuprinzatoare si integrate pentru necesitatile tarii din partea unui singur constructor de aeronave, oferind astfel un sistem unic de logistica si un aranjament industrial de neegalat in sectorul aviatic al Poloniei„.

Defense-Aerospace

Cititi si:

Polonia a stablit termenul limita pentru ofertele de elicopter mediu;

Polonia se pregateste pentru noi elicoptere de atac.

M.C

41 de comentarii:

  1. Aha , deci pt . polonezi o fi Tigerul bonus pt Ec 725 ?

  2. Uitati-va si voi sa vedeti ce se gandeste despre armata la nivel inalt adica presedintie si guvern. Marinarul zice: http://www.mediafax.ro/politic/basescu-e-iresponsabil-sa-pompezi-bani-catre-primari-pentru-voturi-si-sa-nu-te-uiti-la-armata-13166984

    si Ponta ii da replica:http://www.mediafax.ro/social/ponta-sa-afirmi-ca-nu-mai-trebuie-sa-dam-bani-pentru-primari-ci-pentru-arme-e-o-poveste-cu-o-componenta-medicala-13205625 , Si cand te gandesti ca nime-n drum asta va fi viitorul presedinte al Romaniei!! Dupa un borfas vine altul si mai mare…..

  3. „În perioada 1-4 septembrie se desfăşoară la Targi Kielce, Polonia, a 22-a ediţie a Expoziţiei internaţionale a industriei de apărare MSPO. Evenimentul se doreşte a fi forumul care să reunească potenţialii cumpărători şi furnizori de produse din domeniu. De asemenea, organizatorii au în intenţie ca expoziţia să fie o vitrină a produselor de vârf în domeniul armamentului, tehnologiei şi echipamentelor militare.

    La expoziţie participă un număr de 403 entităţi economice, guvernamentale şi mass-media, din 26 de state. Mai mult de jumătate dintre expozanţi sunt autohtoni (274), statele cu o prezenţă mai semnificativă la standuri fiind: Germania -22, Franţa -20, SUA -16, Marea Britanie -15 şi Turcia -11.

    România nu este prezentă la această expoziţie. ” – Revista Fortelor Terestre

    …asa ca ofticati-va cu niste poze: https://www.flickr.com/photos/96204912@N05/sets/72157646713833778

  4. Iubitorilor de A-129 Agusta/ T-129 Mangusta – programul turcesc pentru productia a 60 de bucati customizate pt. turcia costa 3,2 mld. $ iar pretul/bucata poate urca pana la 63 mil$:
    un EC-665 Tigre trece si el de 40 mil.$…

    un AH-1Z Viper trece de 31 mil.$
    si astea sunt cele mai ieftine, daca excludem optiunea ruseasca…

    • eu mentionam pentru mangusta pentru pretu’ de pe goagal si capabilitaile care le are la presupusu’ pret

      deci variantele realiste ar fi, fie Tiger cu Airbus, fie Viper din W.C la suprapret

      • Tigre, NU!

        Transport: Airbus.
        Atac:
        – varianta 1: Mangusta sau Viper. Tigre este prea scump, etc.
        – varianta 2: Super Puma Mk1 cozmetizat 🙁 sau AH-6I Little Bird 🙂
        – varianta 3: ZERO elicop. de atac !!!

        • Tigre nu pentru ca?! Si de ce uitati Apache-ul?

          Asa fara argumante ca nu imi place „fatraza lui” de TIGER nu merge

          • Apache-ul e varful de gama, cel mai scump si dificil si scump de exploatat de o tara cu fonduri putine. In plus, nici cu disponibilitatea pentru misiuni nu sta excelent, tocmai din cauza faptului ca e sofisticat… pana si englezii vand dintre ale lor, ca nu isi mai permit sa le opereze pe toate.

            • In FY 2014, the unit cost of a new-build AH-64E is $35.50 million (flyaway cost) of which the two T700-GE-701D engines make up $1.45 million…

              Pe cand costul de achizitie, cu piese, etc, este peste 52 mil.$… sau pe acolo.

              Alex (USMC) le stie mai bine… poate ne aplica o corectie daca e prin zona 🙂

              • Sounds about right. Cateva mici corectii acum…problemele cu disponibilitatea Apache sunt chestii care sunt vechi de mai bine de 20 de ani. La vremea respectiva AH-64A avea o „availability rate” undeva la 39%. La ora actuala este undeva la nord de 70% daca nu ma insel, iar costul orei de zbor a scazut cu aproximativ 24%. UK nu are de gand sa-si vanda WAH-64 sub nicio o forma. Este doar o chestie daca o sa-si modernizeze actualele platforme la standardul E. Probabil ca vor fi fortati sa faca acest lucru in momentul cand Boeing nu va mai suporta din punct de vedere logistic standardul D in diferitele blocuri, dar asta este o problema de buget pe termen foarte lung si nu operationala.

      • Viper ramane cea mai ieftina optiune, mai ales ca noi nu prea am invatat sa folosim offsetul si creditul furnizxor, care te ajuta si la optiuni mai scumpe…

  5. nu cu drona de la A.R.C.A. !
    APROPO MAI STIE CINEVA CEVA DESPRE ASTIA CAS MAI SECRETOSI DECAT CEI DE LA n.s.a..,c.i.a., f.b.i.??!

  6. Stai sa vina intai f16-urile alea ca vor consuma multi bani cu mentenanta lor de cand le vom lua in primire.
    Nu e ieftin sa ti rable functionale.

    • auzi, nenorocitii de la min. economiei nu stiau ca au UA Moreni in subordine…………ce tupeu de sabotori, spagari jegosi…………

    • Eu de cand tot spun ca nenorocitii aia de la Ministerul Economiei merita impuscati si ingropati la marginea padurii.
      Saboteaza producatorii romani ca sa-si ia comisioane grase de la furnizorii straini. Oare SRI-ul nu stie toate astea?

    • Ce vreau sa subliniez cu acest articol este ca polonezii desi si-au pus pe picioare o industrie de aparare au facut asta reprofiland-o usor usor pe tehnologii vestice.

      Toate ideile pe care le-am auzit pe acest site sunt despre cum sa imbunatatim rable rusesti.

      • @robi. Sti de ce? Tocmai fiindca doar rable sovietice/rusesti avem, si-nca din belsug! Tehnica noua, 100% vest, ciuciu, asa ca…Cate 2-3-12-14-25 bucati „noi” este fix pix, traiasca tehnica sovietica nemuritoare, insa in ultimii ani nici pe-asta n-am mai modernizat-o.
        Pacat ca n-avem cu ce ne duce la MSPO, nu expui, nu existi! Asta-i viitorul real al simulacrului de industrie militara pe care-l mai avem, Base, Ponta, doar gargara.

        • Nu treci imediat la 100% tehnica vestica dar poti sa incepi sa cauti sectoare in pietele lor ce nu sunt indeplinite si sa le indeplinesti in Romania.

          Ceva ce sa aibe nevoie mai multi din NATO si nu numai. Asa se fac afaceri nu cu modernizam 3 surcele care in realitate inseamna carpit si prelungirea vietii unor junghiuri. Trebuie facute niste studii pe sectoare ale pietei ce sunt disponibile si sa ne bagam prin investitii initiale in cercetare si dezvoltare.
          Nici nu trebuie sa fie lucruri ultra mega hi tech, suruburi pentru f 35 si tot e un inceput.

  7. Mai ezicsta ministeru ‘ economiei ? Si cu ce se ocupa el ? … Ca din cate vad is numa niste tipi de-si zic bulibasi de tara si care dau din gura pe plasma intr-un circ cu maimute electorale

  8. o intrebare:

    care sunt minusurile unui F-16 cu 2 locuri fata de cel cu 1?
    ma gandeam la alea 2-3 din alea 12……………………

    +
    daca mai luam inca 12 de exemplu, vor mai fi necesare dricuri cu 2 locuri?

    • diferenta e la spatiul ramas pentru alte chestii utile, cum ar fi combustibilul, deci raza de actiune putin mai mica.
      „To make room for the second cockpit, the forward fuselage fuel tank and avionics growth space were reduced”

      La alte avioane, cum e si Gripen, bilocul n-are nici tun.

      Cat despre uz, B-urile vor fi folosite cel mai mult de piloti, cel putin in primii ani de exploatare, pentru a face trecerea pe F-16. Si apoi, pentru a antrena piloti noi…

  9. Varianta biloc este avionul de antrenament.Scopul lui principal este pentru antrenarea pilotilor pentru a putea ajunge la cunoasterea avionului, caracteristicilor sale de zbor si de a se pregati sa zboare singuri.Pentru a face loc pentru al doilea pilot, unele sisteme sunt scoase sau reduse, de exemplu daca rezervorul are 2000litri si are 1m lungime, se reduce la 30-40cm lungime si mai are doar 500litri.Alte sisteme electrice, hidraulice care mai trec pe acolo se amplaseaza in alte pozitii sau se demonteaza.
    Un avion de antrenament nu este proiectat sa fie 100% compatibil cu unul de lupta, deaorece scopul sau nu este sa lupte in prima linie.In functie de producator, in caz de forta majora, poti sa-l trimiti in misiune, dar nu este un avion cu aceleasi performante cu cele monoloc.
    Varianta biloc o sa fie cea mai utilizata, deoarece toti pilotii trebuie sa faca trecerea pe F-16 si trebuie sa zboare cu ea.Asta implica cel putin de 2-3 ori mai multe ore de zbor fata de variantele monoloc.
    Daca vrei o comparatie asa, simplista, este ca la scoala de soferi auto.Daca vrei sa inveti sa conduci o masina, trebuie sa ai si un instructor cu tine, care sa-ti explice unele manevre si comenzi, iar in cazul in care o iei pe aratura sa te poata corecta.
    PS.Felicitari, tocmai ai cumparat un Ferari nou, nout.Esti dispus sa iei pe cineva de pe strada, care nu are carnet, sa-i dai cheile si sa-l lasi sa conduca singur masina?Cu sanse de 99% sa aiba accident si sa o transforme intr-o gramada de fiare vechi?

  10. Ce mi se pare interesant este ca Rooivalk are o istorie care ar fi putut sa fie similara cu cea a helicopterului de atac romanesc dar n-a fost sa fie.
    Intai au incercat sa dezvolte un helicopter de atac pe structura Alouette III. Prototipul Atlas XH-1 Alpha a zburat prima data in 1985, in acelasi an cand a zburat si IAR-317 Airfox al nostru. Ca o paranteza, al nostru era mai performant.
    Dupa ce au testat prototipul si au fost multumiti de rezultate, sud africanii au trecut la etapa urmatoare: dezvoltarea unui helicopter de atac pe structura Aerospatiale Puma.
    Noi n-am mai apucat sa facem asta. Inainte de 89 ne-au dat rusii o comanda mare pentru Ka-27, ca sa ne ocupe capacitatile de productie, apoi au renuntat.
    Dupa 90 nu s-a mai ocupat nimeni nici de dezvoltarea Airfox nici de trecerea la o structura Puma.

  11. Ok, si in Romania ? Caci ziceau ca face comandament NATO si la noi !

  12. Nu mai postati stiri despre ce fac polonezii pentru aparare ca intru in depresie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *