Daca la noi MApN doar ce a inceput tatonarile pentru vehicule militare de teren 4×4 si camioane, emitand o cerere de informare (RFI), ucrainenii, in virtutea disperarii si cu putinii bani disponibili pentru echipamente militare, au inceput achizitia unui lot de 90 de vehicule 4×4 Iveco LMV M65, desi au si modele autohtone 4×4 militare (DozorB si Kozak) si facilitati de productie.
Cel putin asta sustine mass-media locala, deoarece la summitul NATO de saptamana trecuta primul ministru italian Mateo Renzi ar fi dat verde guvernului italian sa negocieze cu ucrainenii o astfel de vanzare… ceea ce ar da de inteles ca de fapt nu Iveco este furnizorul ci statul italian, deci foarte probabil e vorba de vehicule din stocurile proprii ale armatei italiene, disponibile imediat. Renzi a reafirmat de asemenea intentia Italiei de a participa financiar in 2015 la contul NATO de asistenta, cu scopul de a ajuta militar Ucraina.
Iveco Light Multirole Armoured Vehicle
Cat despre « masinuta » Iveco LMV (Light Multirole Vehicle), este un potential candidat si la o viitoare achizitie a MApN, alaturi de URO Vamtac, Humvee si alti pretendenti, insa a fost si pe masa de studii si achizitii in stoc limitat, cu un posibil contract mai voluminos de productie in spate, a fortelor armate ale Federatiei Ruse. In versiunea standard, cu 4 locuri, vehiculul beneficiaza de platforme telecomandate de arme pana la calibrul 12,7mm, iar pentru masa si volum extins al sistemelor de arme (rachete sol-aer, anti-tanc, mortiere, containere) este utilizata versiunea cu cabina de doar 2 persoane si platforma de tip camioneta in partea din spate. Iveco LMV are blindaj modular (maxim STANAG nivel 4), ajustabil in functie de cerinte, cantarind 6.5 tone (cu blindaj STANAG 4569 Nivel 3), protectia la mine fiind pentru maxim 6-7kg TNT, datorita unei podele in V dublate de structura colapsabila de tip fagure, la care se adauga scaunele agatate in tavan, de provenienta aeronautica.
Prototip AMZ Tur
In versiunea pentru armata britanica, construita sub licenta de catre BAE Systems UK, se numeste Panther Command and Liaison Vehicle (CLV), adoptat in cadrul programului „Future Command and Liaison Vehicle” (FCLV) cu scopul de a inlocui mai vechile platforme CVRT, FV 432, Saxon si Land Rover Truck Utility Medium. O prima comanda de 400 de vehicule, in valoare totala de 160 milioane de lire sterline, este in curs de livrare, in variantele de 4 (Panther) si respectiv 5 locuri (VTLM Lince).
Tot cu privire la posibila achizitie romaneasca, dincolo de concurentii traditionali si posibila implicare a unor uzine romanesti, cum este cea de la Moreni, poate ar trebui luate in considerare si doua concepte poloneze: AMZ Tur / Tur2, de doar 4,8 tone si protectie maxima STANAG nivel 3 – considerat concurent al LMV, si mai greul, probabil pentru o alta viitoare competitie cu un alt carnet de sarcini, (15 tone) MRAP AMZ Zubr. Acesta din urma ar putea concura la inlocuirea TABC-79 in arsenalul romanesc, probabil in fata unui derivat mai protejat al M1117 Guardian, posibil seria TAPV, pe care Textron Land Systems tot promite incepand cu 2009 ca il va produce si la noi in tara, insa in lipsa unor alocari financiare pentru comenzi au ramas doar declaratiile.
TAPV … ramane pe altadata
Marius Zgureanu
Sursa:
Citeste si :
http://www.rumaniamilitary.ro/moreni-si-vehiculul-4×4-multirol
http://www.rumaniamilitary.ro/este-modernizarea-abc-79m-o-solutie-de-avarie
http://www.rumaniamilitary.ro/nexter-titus-6×6-concurenta-lui-bmx01
http://www.rumaniamilitary.ro/bmx01-vehiculul-6×6-al-renault-trucks-pentru-programul-vbmr
http://www.rumaniamilitary.ro/blindate-usoare-solutii-estice
http://www.rumaniamilitary.ro/textron-land-systems-tapv-si-variante-pentru-romania-2
cred ca o versiune de vreo 10 tone ne-ar trebui noua in vreo 3000 bucati.buna pentru lupta de gherila .nu ne permitem sa avem masini grele de lupta chiar si la un buget militar dublu decat acum.pe acelasi sasiu putem avea variante anti-aerian,mortier,anti-tanc.ce nu putem avea prin blindaj putem avea prin numar si viteza.
presupun ca nu o sa stam la nesfarsit cu PIB-u’ asta, eu la asta mai sper, ca daca bugetu’ MAPN o sa se invarta (cel mai sigur) pe la 1.0% – 1.5%, macar procentu’ ala sa insemne ceva…
nu merge deloc ce spui tu, ar fi sinucidere…
fiecare vine cu masina lui daca vrea sa se reprofileze sa devina papucar „Croco”, Batalionul „Croco” 🙂
argumenteaza .de ce ar fi sinucidere cu 50 tancuri (leopard sa zicem) si 3000 de taburi de 10 tone fiecare?
iti dai seama ca te iau astia la palme si cu GM6 Lynx in carcasele alea de 10t, si fiind „majoritare” (3000…deja avem nevoie de vreo 2000 4×4, poate cara infanteria AT+AA portabile in ele, nu e nevoie sa devina un standard sa inlocuim arma tancuri pentru ca deja se presupune ca 4×4 sunt oricum necesare cu tancuri sau fara)…de aici concluzia e evidenta…
eventual sa suplimentam, pe langa 300 tancuri (ceea ce nu e asa roz) mai adaugam TBT cu 105mm/120mm gen Striker MGS
Cele de la Textron in ce categorie ar intra? la ce ar folosi?
Intreb pentru ca la cercetare presupunand ca ar fi binevenite astfel de vehicule, totusi Textron nu e amfibiu, deci, unde sa le folosesti? ca ai practic 4×4 light, si APC 8×8, cum a mai spus cineva astea de la Textron sunt niste „struto-camile”, nu amfibii, da’ parca ar fi bune pe ici pe colo, se poate merge pe o combinatie tip Boxer + tip Textron? ar avea sens? (Textron ar fi pentru pentru/alaturi de APC 8X8 ca MLI pentru tanc? aberez si eu..)
Depinde cerecetare, daca vorbim ce cercetare in contact eu prefer un vehicul similar TABC 4×4, Iveco nu este pentru cercetare prin lupta.
Este si Iveco, dar nu LMV ci alt model – Puma:
http://en.wikipedia.org/wiki/Puma_%28AFV%29
asta-i interesant:
http://en.wikipedia.org/wiki/GKN_Simba
Cat despre cercetarea prin contact, chiar si TAB-C79 imi pare cam prea usor protejat la 9,2 tone.
TAPV-ul, la dimensiuni similare are deja 17 tone:
http://en.wikipedia.org/wiki/Textron_Tactical_Armoured_Patrol_Vehicle
fata de cele 15 tone ale M1117:
http://en.wikipedia.org/wiki/M1117_Armored_Security_Vehicle
Chiar si VAB-ul, cel mai apropiat ca si concept de TABC-79, trece deja de 14 tone si protectie nivel 4 (contra cal. 12,7mm):
http://en.wikipedia.org/wiki/V%C3%A9hicule_de_l%27Avant_Blind%C3%A9
Iar VAB-ul este probabil a fi inlocuit cu ceva 6×6 (interesant ca VAB 6×6 era doar cu 10% mai scump decat 4×4, inclusiv la costurile de operare) care va avea intre 18-23tone:
http://en.wikipedia.org/wiki/Armoured_Multirole_Carrier
concurentii fiind VBMR si BMX-01 🙂
Un clip al armatei britanice care arata ce inseamna sa inveti lectii din teatre de operatiuni
https://www.youtube.com/watch?v=5r-tv3I0vO8
la noi i-au lasat in epoca englezului care prezenta „before”…
Practic asta inseamna lectii invatate in urma unui razboi. Modificari in strategie ,doctrina si echipamente in urma rezultatelor conflictului.
La noi mentalitatea de a invatat dintr-un razboi este egala cu experienta personala a soldatilor….
nu inteleg a doua fraza
Adica experianta castigata trebuie sa fie la nivel de institutie nu trebuie sa fie doar experienta castigata de militarii romani.
La noi experienta de razboi se limiteaza la experienta militarilor, institutia nu a invatat nimic.
aaa, nu prea cred ca e vorba de lipsa experienta (in majoritatea cazurilor) cand vine vorba de o parte din cei care sunt primii de sub conducerea politica.
sa speram ca generatia Afganistan, Irak etc vor incepe sa ocupe treptat functiile de conducere si sa-si impuna punctul de vedere mai puternic peste politruci
eu tot imi imaginez, cum ar „arata” armata, cu priceperea personalului + masinarii, echipament, la nivelul celor din vest?….ce ar fi putut face armata in primul si al 2-lea razboi daca aveau ce le trebuiau pe langa sacrificiile facute si bataliile duse?…
http://www.asdnews.com/news-56810/Introducing_the_new_CV90_STING.htm
Pentru cercetare, ma bag si eu cu FENNEK
https://www.youtube.com/watch?v=Hw2vkzS2ir0
http://defense-update.com/20080512_kmw-armored-vehicle-family.html#.VBLG1_mSxLE
(viitorul Fennek)
cu toate ca ar fi mai costisitor, daca intr-adevar este facut pentru asa ceva si presteaza, cum nu avem nevoie cu sutele probabil ar merita facut un efort, daca se merita
http://www.panzer-modell.de/specials/ontour/eurosatory10/eurosatory10_13g.jpg
Fennek 2 (o imagine mai buna, daca vrei unifica comentariile astea 2)
Pai sa le unifice George, sau cine poate s-o faca.
Nu stiam de Fennek 2. Raman dator 🙂
Fennek e interesant, dar are 10 tone… Ce ciudata e portiera:
http://www.armyrecognition.com/europe/Allemagne/vehicules_a_roues/Fennek/Fennek_Wheeled_Armoured_Vehicle_Eurosatory_2002_Germany_04.JPG
E cumva intre clasele 4×4 light (cazul Iveco LMV s.a.), pe la 6-7 tone, si noul standard pentru un 4×4 blindat amfibiu mai greu, (12-18 tone).
Util pentru tari cu teren muntos, carpatic asa…
Bravo vere…Fenek! Pai asta e cel mai bun pe felia lui si eu am vise cu Feneku’, dar este scump rau.
DAR nu are capacitate amfibie !!!!
Parca tot blamam pe aici dotarea cu cateva dealea si cu cateva dealea . NU?!!! A si ba ca vrem sa sustinem productia interna da apoi pe aici ne curg balele dupa jucarii de import . Puteti sa va suparati si sa mi ziceti voi ce vreti da am mai spus o , si o mai spun desii suntem oameni maturi de multe ori ne manifestam precum copii . Putem sa avem ceva in ograda /mana ca daca apare altu cu alta jucarie hopa parca a lui ala e mai faina . Deci pe de o parte ne miorlaim ca ai dreacu nenorociti astia nu vor sa adopte /cumpere pt inceput SAUR 2 da pe cealata parte licitam pe aici ce ne ar place de pe afara . Bun asa . De ce sa le mai cerem alora sa faca ceva cu SAUR 2 , daca noi nu sustinem INDIFERENT de alte vehicule pe al NOSTRU .
Si de ce eu sustin SAUR u ?! Pt ca poate fii cel mai bun vehicul blindat amfiniu pt recunostere cercetare la relieful nostru . Iar noi nu ne putem permite mai multe categorii de vehicule pt astfel de misiuni , asta pt ca se dadu pe aici mult in acest subiect .
Ai nostrii au creat TAB C plecand de la BRDM 2 si combinand si reducand TAB ul 77 le a iesit asta in principal pt aceste misiuni de cercetare si apoi se mai facura si alte variante pt alte misiuni . Dar l au facut cu 4×4 cu riscurile de rigoare sa ramai suspendat prin anumite zone . Apropo de exemplul lui @ robi cu englezii , ce au ei pt cercetare ca vehicule blindate ?! Scorpion si Scimitar , pe senile . Rusii au adoptat si ei senila dupa BRDM 2 cu acel sistem de roti mai mici pt a ajuta in teren . BRM ! si BRM 3 de fapt BMP 1 si 3 dar cu turele adaptate cu echipament de cercetare. Si altii folosesc vehicule blindate 8×8 pt misiuni de cercetare , canadieni si americanii . Noi de ce sa nu mergem pe acest concept pt SAUR si de aici se poate crea portita ca si spre alte variante /misiuni sa fie echipat si adoptat pt inceput . Eu zic ca e mai bine pt armata noastra sa se asigure un vehicul blindat amfibiu cat mai ünic „pt a fi catarul ( se stie ca aceasta specie /corcitura era preferata in unele cazuri pt rezistenta sa si puterea sa de tractiune in conditii vitrege ) .
Deh asta i parerea mea ca tzivil de pe margine , sincer as vrea sa o aud si pe celor strict de prin domeniu , cum ar fi@ Dl Trofim sau @ DL Vlad ce banuiesc ca a avut mai multa tangenta cu batalioanele de cercetare .
Sanatate si cer senin.
La cercetare trebuie amfibiu…
Vad ca ucrainienii au invatat din ce au patimit, cal. 12.7mm si schijele de la artilerie, asa ca iau ceva care are poate STANAG4 care este asigura protectie contra 14.5mm si obuze de 155mm la 30m. Spre asa ceva trebuie sa ne orientam si noi pt. ca in anumite situatii 8×8 nu poate fi folosit iar la o asemenea protectie pot fi folosite si ca suport al soldatiilor (scut si putere de foc – desi eu tot cred ca un AWC STANAG4+ cat mai compact [protectie 30mm in fata si tun-mortier de 81 sau 120m ar fi de vis sau 25mm +STAR80L/S8 dupa caz -normal si rachete AT] – amfibiu).
In cazul notru nu se pot comada loturi mari, din orice, fara a fi amfibiu ar fi o tampenie colosala echivalenta cu tradarea avand in vedere multitudinea cursurilor de apa din tara.
Sa sperem ca vor primii din stocuri si nu vor astepta sa fie produse pt. ca ar fi o prostie din partea lor, desi inteleg avantajele care o asemenea achizitie le poate aduce.
Problema lor este nu prea ar mai avea timp deja liderii rus+pro spun ca acordul incheiat cu ucrainienii este doar o bucata de hartie si trebuie sa fie cucerite si restul de teritorii pt. ca situatia de acum nu reflacta dorintele populatiei care isi doreste ca Novorusia sa cuprinda si regiunile:
„ Zaporizhya, Dnipropetrovsk, Kirovohrad, Kharkiv, Mykolayiv, Kherson si Odesa ”.
http://euromaidanpress.com/2014/09/11/the-party-of-war-is-advancing/
Doavata ca toată lumea vrea în Novorusia, pana și avioanele rusesti (este de asteptat sa vedem atacuri aeriene daca se reia ofensiva rus+pro):
https://twitter.com/lukakunagilaku/status/510170439692587009
Probabil acordul de incetare a focului a fost folosit pt. a roti trupele, a repara tehnica si pregatii afensiva. Deja in Crimeea la granita cu Kherson se concetreaza trupe si tehnica la fel in zona de granita rusa care duce spre Mariupol.
In timp de armistitu… distratie ruseasca mai ocupa o cladire un oras (de vechi obiceiuri rusesti si cum tine de cultura lor Europa protejeaza asemena traditii):
Soldiers Motorola installed power DNR in Komsomolsk:
https://www.youtube.com/watch?v=QBaDPTB_YZM
///
Rusia prezinta, ma rog Nea Rogozin: dupa multe „lupte” BMD – 4M – IFV amfibiu:
Greutate: 13.6t;
Protectie cal. 30mm in fata si cal. 7.62mm lateral (desi pe laterale s-ar putea sa fi crescut protectia cel putin asa se lauda);
Armament: Turela Bakhcha-U – 1 tun de 100mm + 1 tun 30mm + 7.62 mm (foarte interesanta – dar tot un tun-mortier ar fi mai folositor);
Echipaj:3 + 5;
Ar fi interesant sa stim specificatiile tehnice ale saur 2.
http://www.uamoreni.ro/Saur2RO.pdf
Si cu nivelul de protectie ?
Protection level Level 2, 2a (STANAG 4569), under wheel and 1 under belly
http://romarm.ro/product/vehicul-blindat-8×8-saur-2/
Multam pentru informatii!
@Hannibal nu stiu de unde ai scos tu pe asta ca ne prezinta Rogozin ceva dupa multe lupte . Blindatul acela deja a inceput a intra in dotarea VDV ului unde de fapt ii e si destinatia . Tot ce are indicativ BMD D venind de la desanta e pt VDV . In anul 2012 dupa ce au primit 10 buc deja pt „teste „in cadrul VDV ului (sanchi balamale ca aia de le proiecteaza si fac le testeaza de le ia dracii pt omologare ) G-l Shamanov a anuntat ca se doreste dotarea cu asa ceva si s a aprobat dl g-l fiind un toaras de baza pt toarasul judokan pana acu cica au 60 de bucati dar informatiile sunt cam contradictorii pe net ba ca ar doar bmd 4 ba ca ar fi cu 4M . Tunul pe care il are poate lansa si proiectile si rachete At cam ca orice tun de tanc de la rusi . Termenul de tun mortier eu unu nu l am auzit . Si de ce era mai bine sa fi avut un astfel de tun mortier ?!! Ei oricum au deja vechile mortiere de 120mm NONA pe sasiu de BTRD . Ba mai au si pe vechiul Sprut cu tun At de 125mm iar pe viitor se doreste ca BMD 4 M sa aibe acest tun.
Pana la un punct ai dreptate dar la un moment dat BMD 4M si turela Bakhcha-U a(u) fost anulat(e) pt. ca s-a considerat ca este prea scump/complex de produs fiind de cateva ori respins.
Nea Rogozin pe 9 sept 2014 scria: BMD-4M. Mult am luptat pt el si am reusit. O masina buna pt. bucuria trupelor unchiului Vasya:
https://translate.google.com/translate?hl=en&sl=ru&tl=en&u=https%3A%2F%2Ftwitter.com%2FRogozin%2Fstatus%2F509567904741093376%2Fphoto%2F1
Ai vazut ce poate un tun de 100mm pe HEAT 750-800 RHA dupa ERA este cam WOW.
„tun-mortier / mortier-tun” sa zicem ca l-am inventa eu dar mi se pare ca deja exista este un mortier capabil sa traga la unghiuri cuprinse intre -3 si 85 cum este NEMO iar avantajul este ca uneori vrei sa tragi peste un obstacol alteori vrei sa il distrugi.
De ex: daca ai un mortier si este un punct intarit intr-o cladire la etajele inferioare este destul de greu ca un mortier sa il distruga rapid dar un tun poate sa il loveasca direct; daca inamicul este in spatele unui baraj un tun are ceva de munca dar un mortier poate anihila rapid iar dupa ce ai ucis imanicii poti sa il folosesti drept tun sa inlaturi obstacolul (eu am scris de un AWC care sa zicem ar trebuii sa lupte impreuna cu soldatii oferind-le atat „scut” cat si o putere de foc mare. Pot fi situatii cand ai foarte putin timp de a anihila tinta).
@ Hannibal eu am ce am tehnica ruseasca nu si cu idioti de politicieni pe post de bufonul regelui, ce naiba a luptat el da cum sa nu si ala de la noi cu spaga in carbe de pui a zis ca a luptat sa faca SAUR u . Scarbosenii. Ala latra si el pt propaganda . Gl Shamanov a avut ce a avut de spus lui Putin si de aici a fost de ajuns nu bufonu respectuiv.
Cat depre ce spui tu ca ïnventare de expresie „exista deja asa cum ti am spus in dotarea trupelor de parasutisti si infanterie marina rusesti adica asta http://en.wikipedia.org/wiki/2S9_Nona si au mai scos ceva mai modern si cam ce zici tu adica http://en.wikipedia.org/wiki/2S31_Vena . Pt asta nu se „lupta”bufonu sa bage in dotare ?!!!
Am gasit un site cu distributia TRUPELOR pe teritoriul ROMANIEI:
Inca pastram trupe numeroase pe Linia FOCSANI-NAMOLOASA-GALATI (pe Siret)
Continuam sa consideram Ucraina un pericol pentru Romania si avem concentrare de unitati pe localitatile: FOCSANI, GALATI, BRAILA, BARLAD.
Problema este ca aceste unitati militare sunt cam goale…
poate intr-o zi va voi posta cateva poze din BATALIONUL 285 ART – BRAILA (in trecut a fost regiment artilerie) si e tare greu sa vezi vreun militar printr-o curte imensa a acestei unitati.
http://fortespeciale.ro/forte-speciale-subunitatile-de-cercetare/
„Inca pastram trupe numeroase pe Linia FOCSANI-NAMOLOASA-GALATI (pe Siret) Continuam sa consideram Ucraina un pericol pentru Romania si avem concentrare de unitati pe localitatile: FOCSANI, GALATI, BRAILA, BARLAD.”
Pai ‘doo’ probleme cre’ca’s:
-zona aia e mai sensibila, e numai buna pt rusi de inaintat cu mecanizatele spre Bucuresti, in caz ca Ukraina azi e si maine nu mai e…sau ca Porokensko si guvernul pro-UE azi sunt si maine nu mai sunt…
-pastram fortze acolo probabil ca proiectie spre R Moldova, in caz ca le ies moldovenilor basinile din cap cu neutralitatea si independenta daca-i ataca rusii din Transnistria si daca ne cer ajutorul (sau pur si simplu ne oferim noi, voluntari of course 🙂 ) si daca suntem lasati de americani/germani sa-i ajutam si daca liderii nostrii lobotomizati au sange in instalatie sa se bage sa le dam niste scaltoace peste bot rusilor din Transnistria. Cam multe daca, dar e bine sa fie pe acolo si sa stie si transnistrenii de ele 😉
„Problema este ca aceste unitati militare sunt cam goale”
Ai nostri stapanesc niste tehnici mai sofisticate de stealth.
Au pitit ei si Aviatia Militara 🙂
„Ai nostrii stapanesc niste tehnici mai sofisticate de stealth ”
Razi , tu razi Harap alb Da sa te vad eu ce stealth ti faci matale cand or trimite rusii pe cineva cu o balalaica sa ti cante Ocii krasnaie , adeca pe asta . https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t1.0-9/10632881_743336272406460_5998811384663181011_n.jpg?oh=120fbbe460e1dbae8dd19df0902f5e9c&oe=54872B84&__gda__=1418292718_92450fb09931c45df50cae10680b3328
Cica si @ Eroul a dat bani sa te „lichideze „4 zile 4 nopti ai mai vrea da nu mai poti chiar daca nu i sufera el pe rusi ..
@ Chipp deci esti brailean ! Batalionul ala de zici tu e de fapt raspandit pe un lant de alte foste unitati militare. Lasa ca asa e mai bine dupa vb sfantului gura spurcatta de aur gsg , e noua tehnica de camuflare a amaretelor de tunuri ce le mai au prin dotare. O perioada intr o zona apoi in alta zona destepti baietii , nu ca inainte unde erau ani de zile in acelasi loc . Sa nu mi spui ca ai luat o vila de aia de se construieste pe terenul altei foste mari unitati, fostul regiment de art antitanc. He he , care acuma poarta numele de Ansamblul Rezidential Caporal Musat .
@CaporalMusat,
Curtea Batalionului 282 ART este imensa. batalionul asta este langa Kaufland si… nici macar gardul nu l-au mai reparat, ca sa nu se vada in U.M.
Este adevarat ca aceasta U.M. este ingrijita… adica are iarba taiata de pe cele 2 terenuri de fotbal din incinta, pentru ca terenurile sunt inchiriate copiilor care iau lectii de fotbal. am un prieten care are baietelul la un club si face antrenament acolo.
ASTA E TOATA ACTIVITATEA din U.M. si sincer daca te uiti prin poarta metalica… (se vede tot in unitate din strada) nu vezi militari pe acolo… nici macar in foisor)
dar este o alta U.M. in Braila.. daca va trimit poze de acolo… era „poreclita” CAPORALUL MUSAT. cred ca a fost Regiment de Infanterie.
la Unitatea militara CAPORALUL MUSAT (fosta DIVIZIA 67 – Siret) AU FACUT INCORPORARI MASIVE DE CATIVA ANI:
A DEVENIT Unitate Militara de Elita: E plin de SERPI, SOPARLE, SOBOLANI, si alte specii rare.
BOSCHETII SUNT DE 2-3 METRI INALTIME… IN CURTE!
E O RUSINEEEEE! ce se intampla acolo!
U.M. cu boschetii de 2-3 metri nu este Unitatea in care se construieste cartierul Rezidential.
Eu vorbesc de U.M. care are in fata parcul cu statuia Caporalului Musat.
Aoleoo Chipp . Tocmai in acea fosta unitate de la Statuia Caporalui Musat se face acel cartier rezidential . Boschetii s au mai taiat ca de se fac viloante . Vilele se fac pe partea Soselei Buzaului cum ar venii pe spate , fata um fiind pe Vizirului unde e statuia , Unitatea avea iesire si pe o sosea si pe cealata . A fot unitate artilerie Antitanc cu tunuri si blindate cu instalatii de rachete antitanc .
Stiu si de aia cu obuzierele de 152 de langa Kaufland , acolo a fost u m de aa cu tunuri si rachete Volhov.
Sunt brailean @Chipp.
@Caporal Musat,
Ai dreptateee frate! acum vin din oras.
Stiam ca se fac locuinte intr-o unitate militara cu acces de pe Sos. BUZAULUI dar nici prin cap nu-mi trecea ca e Caporal Musat.
Intrarea de pe Calea Calarasi este plina de boscheti.
:(( si mai este o Unitate Militara in linie cu Caporal Musat. (tot o unitate mare, in aceleasi conditii cu Caporal Musat. are iesire pana in str. Grigore Alexandrescu
mi-am luat niste notite legat de unitatile militare din regiunea:
FOCSANI-NAMOLOASA-GALATI
avem concentrate:
– BRIGADA 282 MECANIZATA – FOCSANI / subordonata D-2 Getica
(4 batalioane:2 Bat inf Mec; 1 tancuri-GL, 1 artilerie-BR)
………………………………………………………………………………….
BRIGADA 8 ARTILERIE MIXTA – FOCSANI / subordonata S.M. For.Ter
http://www.brigada8art.ro/Unitati_subordonate.html
– BATALIONUL 81 LAROM – Focsani
– BATALIONUL 83 LAROM- Vaslui
– Batalionul 84 Asigurare Date – Focsani
– Batalionul 85 Sprijin Logistic – Barlad
– Batalionul 96 LAROM – Ploiesti (este in linia a 2-a)
……..ALTE UNITATI MILITARE……….
– BRIGADA 10 GENIU – BRAILA /sub S.Maj. F.Terestre
Doar BATALIONUL 72 GENIU – BRAILA (este fosta U.M. Pontonieri)
http://www.bg10ge.forter.ro/structura.html
– REGIMENTUL 52 Artilerie Mixta – BARLAD /Sub. comandamentului Diviziei-2 Getica
– BATALIONUL 528 CERCETARE – BRAILA /Sub. comandamentului Diviziei -2 Getica
Am sa fac referire doar la primele randuri din articol: UE a acordat ajutor ficanciar (imprumut cu dobanda mica) Ucrainei (de exemplu pentru armata). Banii nu vor ajunge niciodata in Ucraina pentru a creea locuri de munca si a consolida industria de aparare (care occidentalii intentioneaza sa o puna pe butuci).
Banii pleaca din contul UE in buzunarul companiilor producatoare de armament (ex Iveco) sau spre Guvernele membre (ex G. italian). Ucrainei i se baga pe gat produsele occidentale ”din stocuri” (probabil uzate si depasite moral) in defavoarea produselor locale Dozor B, Kozak si mai mentionez eu Kraz Cougar.
Practic UE da bani Guvernului italian pe niste produse din stoc, iar Ucraina va suporta costurile. Castiga UE si cativa oligarhi locali. Suna cunoscut reteta succesului?
http://www.youtube.com/watch?v=AhbcEkFb37I
ce magarie….
Sa zicem ca scenariul tau este paluzibili. Poate ne explici si noua acum cum se face ca atat UE cat si NATO continua sa acorde contracte cu valoari destul de mari catre Antonov Airlines spre detrimentul Volga-Dnepr Airlines. Nu crezi ca asta ii sustine in direct pe cei de la Antonov? Duh?
Mai dezinformam mult ? UE nu poate sa dea bani inafara UE pentru armament ! Singura cale legala de a ii inarma pe astia e sa le trimita arme.
Doar nu vrei sa le cumpere UE produsele lor si dupa sa le vanda lor pe bani mai putini ? Tu te auzi ce spui ?
In romania nu s-a intamplat asta. Romania nu a primit nici macar un avion pe bani putini, noi nu am fost in vreun conflict si Romania s-a pus singura in situatia actuala cu lideri ca Iliescu care nu are nevoie de armata ca e prieten cu toti, cu lideri ca Basescu ca e NATO cu lideri ca Ponta ca e prost de pute pamantul sub el.
Asa a ajuns Romania fara armata din cauza voturilor noastre nu din cauza UE. Terminati cu aruncatul ciorii moarte la vecin. Pana nu aratam cu degetul vinovatii reali nu o sa putem incepe un proces de vindecare a tarii.
Nero, ucrainenii incearca sa produca si local, insa din cauza ca la ei, ca si la noi, uzinele nu au mai produs nimic in numar mare de mai bine de 10-15 ani, nu au cum sa produca in ritmul cerut acum. Si daca se chinuie, abia reusesc sa peticeasca dintre cele ne-operationale si abia pot produce cateva exemplare de 4×4 sau alte blindate pe luna. Iar ucrainenii inca au mai produs pentru export, stau ceva mai bine cu uzinele decat noi.
Daca astazi s-ar da o comanda de 50 de Saur2, ar lua cativa ani pana sa poata finaliza comanda, pentru ca nu au oameni suficienti, iar ca sa pregateasca altii le trebuie cateva luni pana la 1 an sau mai mult, in functie de specializare. Mai mult de 10-15 bucati pe an nu au cum sa livreze, si asta dupa ce si-au consolidat colectivul.Cu cat amana MApN momentul lansarii unei comenzi, se indeparteaza si anul in care am putea avea o industrie cat de cat functionala, efectivele descompletandu-se de la an la an.
Ei, la ucraineni le trebuie azi, nu peste 2-3 ani, suta de blindate si 4×4-uri… iar in cazul asta ramane doar alternativa importului, ca altii au stocuri operationale sau pot produce in ritmul asta!
De ce crezi ca am scris acum 2 ani articolul despre minimul de comenzi pt. industria de aparare? Era un crescendo de comenzi care in 4 ani sa-i aduca aproape de o capacitate multumitoare de productie, sa le dea bani sa se retehnologizeze si timp sa formeze cateva sute de oameni!
http://www.rumaniamilitary.ro/editorial-minima-alocare-de-buget-din-partea-mapn-pentru-supravietuirea-industriei-de-aparare
Nero
Domnu doctor suna bine reteta este aceasi care au puso in practica si la noi
asta este marea uniune europeana in care toti membri au drepturi egale dar deranjaza cand pot face concurenta.
Spunele asta polonezilor, or sa te intrebe de ce nu noi am stat cu mainile sub cur in loc sa facem ceva.
Cantemir scria ca negustorii evrei si polonezi ii pacalesc pe romani si le vand porcarii pe bani multi. Nu s-a schimbat nimic de pe vremea lui Cantemir, tot niste afaceristi jalnici suntem si preferam sa ii injuram pe altii in loc sa punem mana la treaba si sa ne agitam.
democratia e meritocratie. daca nu meriti nu ai, nu faci nu ai. Nu e vina altuia ca a putut sa iti vanda oua pe 1 milion e vina ta ca ai dat.
Dupa comentariul furios al lui Nero, am cautat si eu sa vad direct de la sursa care-i problema.
Ria Novosti ne spune ca stirea e in La Repubblica.
Deci in „La Repubblica”, o declaratie a lui Renzi, sau ceva pe acest subiect in care apare Iveco si Ucraina nu exista.
Kiev Post ne anunta ca in „La Stampa” ar fi stirea. Nici acolo !! 🙂
Se pare ca totul porneste de la o declaratie a lui Lytsenko.
Deci ce apare ca declaratie publica:
Asked about Lytsenko’s comments, defense ministry officials in Italy, Poland and Norway also denied plans to provide arms.
In France, an aide at the Elysee palace declined to comment.
„This news is incorrect. Italy, along with other EU and NATO countries, is preparing a package of non-lethal military aid such as bullet-proof vests and helmets for Ukraine,” an Italian defense ministry official told Reuters.
Norwegian Defense Ministry spokesman Lars Gjemble, speaking to the NTB news agency, said, „We’re participating with staff officers in two military exercises in Ukraine, but it’s not correct that we’re delivering weapons to Ukraine.”
A Polish defense ministry spokesman, Lieutenant Colonel Jacek Sonta, said by email, „There (was) no agreement concerning supply of modern arms from Poland to Ukraine at the NATO summit.”
http://www.newsweek.com/four-nato-allies-deny-ukraine-statement-providing-arms-268860
PS Fennek nu este amfibiu, ne anunta cineva la fel de manios. Tin sa-l anunt ca el este rezultatul cooperarii dintre Germania si Olanda. Curios, avand in vedere ca nemtii au suficiente cursuri de apa. In Olanda, dupa cum bine stim, e desert, deci e explicabila alegerea 🙂
la ce te referi in ultimu’ paragraf in legatura cu fennek? 🙂
e submarin? 🙂
AMFÍBIU ~e (~i) 2) (despre vehicule) Care se deplasează pe uscat și pe apă.
DEX
stiam bro
eram curios la ce te refereai
„Curios, avand in vedere ca nemtii au suficiente cursuri de apa. In Olanda, dupa cum bine stim, e desert, deci e explicabila alegerea ”
ne scapa noua ceva, are ceva in plus? sau nu am inteles eu sarcasmu’ ? eu de acolo am inteles ori ca olandezii si nemtii e prosti ori ca are vreo jmekerye in plus masinaria
Era o replica la observatia Caporalului Musat. In plus, sare de la subiect si acuza ca prin enumerarea unor „jucarii din Vest”, sapam la temelia industriei romanesti.
O concluzie stupida, fara temei, care m-a deranjat.
Cine i furios sau manios mai degraba, @Gabriel ?! Caci vad ca asa ne cataloghezi pe mine si pe @Nero .
Cum am sarit eu de la subiect ?! Nu cumva in articol e vorba si de vehicul posibil inlocuitor pt TABC-79 ?! Aaaa de fapt pe tine te a deranjat faptul ca prin postarea mea a „lovit „in sugerarea febletii tale , Fennek u . Uite cumpara ti unu de asta http://www.armorama.com/modules.php?op=modload&name=SquawkBox&file=index&req=viewtopic&topic_id=220793 fati l si o sa ai si propria jucarie vestica.
Faptul ca l au facut germanii si olandezii si l au si adoptat/introdus in dotare chiar daca nu e ambibiu , e de ajuns pentru tine . Daca aia asa au facut apai sa facem si noi la fel.
Daca parerea mea ca noi trebuie sa facem pe naiba in patru pt sustinerea SAUR ului ca vehicul polivalent pt armata in diferite variante/misiuni indiferent de alte optiuni costisitoare e stupida , atunci nu am ce sa mai spun in aceasta privinta . Cu ce ar fii mai prejos SAUR 2 echipat cu aparatura de cercetare de genul http://tanknutdave.com/images/lav/coyote2.jpg fata de Fennek ?!
Deci sa fie in continuare „corceala „in armata prin cumpararea Febletilor de import .
Coane George GMT ce mai va chinuiti bre sa faceti reportaje si promovari cu @Guran pt industria romaneasca , Saur si alte delea ?!! Mai ramane sa l auzim si pe @Eroul ca vrea „vulpi „deastea de la Germania &Olanda !
Repet as fi vrut sa aud parearea si a celor doi Domni mentionati mai sus .
Sanatate si cer senin @Gabriel !
Fratilor n-are rost sa va enervati pentru o discutie doar teoretica. Fenekul este foarte bun, dar eu prefer in continuare un urmas al TBAC-ului. Germanii isi permit Fenekul nu numai financiar ci si logistic, din aceaasta cauza vehiculul nu este amfibiu, tot asa cum nici Boxerul 8×8 sau Puma IFV nu sunt amfibii. Da noi nu suntem Germania!
Probabil ca nemtii si-au facut niste calcule legate de capacitatea lor genistica, dar dpmdv as prefera ca orice vehicul de acest tip sa fie amfibiu, mai ales cele pemntru cercetare prin lupta. Sincer nu vad ce am face noi cu Fenekul sau mai exact ce ar face echipajul in fata unui curs de apa pe teritoriul noastru, ca de trecut n-are cum sa-l treaca, iar pe de alta parte Germania nu are reteaua hidrografica a Romaniei, in timp ce Olanda se afla in plin proces de dezarmare.
Asa cum am mai scris eu sunt adeptul tacticii rusesti pe aceasta zona: amfibiul este regele in materie de TAB-uri.
Daca e sa fiim realisti, la vale apele sunt mai adanci.Argesu are 0,5 metri , Dambovitza, Ialomitza, Siretu, Suceava la fel.Singurele ape adanci sunt Oltu si Muresul, si Dunarea.
Atunci cred ca trebuie facuta tehnica combinata. Cele amfibii sunt cu tabla subtire si proaste ca protectie in lupta. Cred ca trebuie gandita si alta solutie de amfibiu adica niste cilindrii suplimentari.laterali demontabili care la trecerea raurilor sa fie montati pe tancuri si transportoare, adica ca la hidro-biciclete.
Dar fa transportor blindat ca lumea nu joaca de copii.
Totu se poate rezolva prin infintarea mai multor departamente de proiectare , chiar pe langa facultati sau fabrici de traditie constructoare de masini sau utilaj, santiere navalle, etc.
Se da tema de cercetare proiectare si avem proiectu serios.
Dar si cand dai tema trebuie data de specialisti care sa stie ce sa ceara detailat si in cooperare cu armata.Rolul masinilor de cercetare este de a fi trimise inainte sa securizeze avansul celorlalte trupe.Ele nu lupta decat sa scape, trebuie sa fie bine blindate si cat mai mici, si viteza sa zicem 80 km/ora, sa fie masini de teren sa mearga pe pante si aratura. si deacord amfibii dar nu neaparat functie de teren.
@ dacul
– https://www.youtube.com/watch?v=ZCl_66xZLY4
uită-te de la 3:58, ca să vezi ce zici tu p-acilea…tot filmuletele e interesant, oricum, și faza tare e că această frumusețe a fost concepută cam în aceeași perioadă cu mli-ul nostru…ca să vedeți diferența de gîndire.
Da, K21 are o „gaselnita” 🙂 In plus, coreenii au folosit materiale compozite cu insertii ceramice (asa afirma ei) pentru scaderea greutatii totale, fara a compromite (nu stiu in ce masura) protectia generala. Ca sa nu mai spunem ca ei se compara cu PUMA 🙂
Am scris despre K21 si ii admir pe coreeni pentru ce au reusit.
Inca o dovada ca romanii suntem foarte inteligenti dar prost organizati si condusi de hotzi si incompetenti.Corect tanc cu cilindrii laterali dar eu ii vedeam atasati doar la trecerea rauril;or si adusi de tiruri cu macara specializata in montaj. Daca ii porti cu tine in timpul luptelor poti sa ti-i gaureasca gloantzele.
Titlul era despre achizitia de Iveco de catre Ucraina. Si chiar am scris chiar despre acest subiect.
In enumerarea de vehicule, cineva a amintit de masini de recunoastere. Si am scris despre Fennek in acest sens.
Unde am scis EU ceva impotriva lui SAUR ?
Unde am scris EU ca trebuie sa-l cumparam neaparat ?
Unde ai vazut tu ca prin Fennek vreau sa sap industria romaneasca ??
Nemtii au traditie in productia de armament si se mandresc cu ceea ce fac. Daca Fennek, Boxer si Puma cum observa si George nu sunt amfibii, inseamna ca au avut un motiv serios care ar trebui analizat.
N-am avut nicio intentie in a ma baga intr-o polemica privind SAUR, industria romaneasca, import „jmecherii vestice”, jos UE si sus mUE 🙂
PS Sa stii ca-mi place noul VW Golf SW. Asta inseamna ca sap la temelie Dacia ? 🙂
@Gabriel. Pai la capitolul amfibiu multa lume din vest a renuntata la aceasta caracteristica in favoare protectiei, rezultand astfel niste transportoare mai bine protejate si mai puternic inarmate dar care nu plutesc.
Pana la urma este o chestie de conceptie.
@George
Daca am fi vorbit de vehicule militare de provenienta israeliana, chestiunea „amfibiana” nici nu s-ar mai fi pus.
Germania are un bazin hidrografic care nu poate fi neglijat. Motiv pentru care au avut si ei vehicule amfibii. Luchs 8X8 este un exemplu de masina de recunoastere amfibie si blindata.
http://www.pinterest.com/pin/446489750530168919/
Ei bine, aceasta a fost inlocuita cu Fennek. Se pare ca in doctrina militara germana, cooperarea dintre trupele de geniu (pionieri cum spun ei) si cele ale infanteriei mecanizate prevaleaza in fata unor transportoare bune la toate.
Industria romaneasca militara, in conditiile de subfinantare cronica, incercand sa supravietuiasca, a scos ce se putea scoate pe baza a ceea ce facuse inainte si cu costuri cat mai mici.
Sunt sigur ca daca ar fi fost finantati asa cum ar fi trebuit, probabil ca ar fi prezentat MAPN-ului doua variante, cu/fara capacitate amfibie, pentru ca fiecare are avantaje si dezavantaje. Si sa vezi atunci bataie de cap pe strategii de la MAPN 🙂
Eu as fi decis precum Solomon. Intre Boxer si Havoc as fi spus sa fie amandoua 🙂
Gabriele SAUR 2 este construit dupa specificatile MApN si amfibiu si cu ambrazuri laterale de tragere. Bun, rau asta au cerut.
Daca ar fi cerut ceva mai greu, neamfibiu dar mai bine protejat asta ar fi obtinut. Asta au cerut, asta au primit.
Teoretic vorbind este o problema de tactica, eu sunt inca nehotarat daca sa prefer un trasportor greu, bine protejat in locul unuia amfibiu. Deocamdata as prefera unul care pluteste, desi vad ca moda se duce dupa un nivel de protectie mai mare si echipe de gehisti mai sprinteni 🙂 . Un TAB greu este dependent de lucraile de geniu, unul amfibiu este mai independent…
Dar Germania sau SUA isi permit TAB-uri ne-amfibii pentru ca au cu ce sa protejeze zonele de trecere amenajate: artilerie, supraveghere, aviatie. Ei isi gandesc inaintarea fortelor pe suprematia aeriana si in artilerie, pe cand noi, saraci lipiti si oricum cu o forta militara redusa, am putea sa fim mai in castig daca putem trece pe oriunde, in defavoarea protectiei.
Astia mari gandesc altfel, rusii vor amfibii pentru flancarea inamicului, europenii pentru protectia sporita a echipajului si pentru ca-si permit sa acopere zonele de trecere amenajate de pionieri.
Noi nu am putea sa protejam un pod prea mult timp, de aici poate si mentalitatea de …amfibieni 🙂 .
Este o chestie de tipul terenului, adica sa combini .Trimiti peste un rau sau in delta amfibii dar pe uscat vii cu blindate serioase.
Eu de exemplu as face un „spargator de front”
Adica 1,5 metri perete grosime de metal, plus protectie antifoc ,plus in interior caramida refractara si vata de sticla, plus aer conditionat, si doar un om in interior cu un tun scurt dar de 150mm diametru pentru tras cu obuze grele.
Il trimiti la inaintare si o sa traga in el fara efect.
De la distantza descoperi de unde se trage .
@Dacul, bre ai niste idei de ma lasi masca:) Pai chiar daca ai pune un cub pe senile cu grosimea lateralei de cati metri vrei tu ce-ai obtine?! In primul rand trenul de rulare este la fel de vulnerabil, pe de alta parte, vehiculul ar fi probabil mult prea greoi ca sa se miste pe teren moale, pt ca exista un raport direct intre spatiul intern si puterea motorului, iar pe de alta parte inamicul n-are decat sa-l lase sa treaca si apoi, cand s-o termina motorina is over…
Ideea este…haioasa rau! 🙂 ))
Pai nu-i asa.Spargatorul de front este adus de trailer pana la 10 km de front, de unde inainteaza singur.Tunu ala scurt este sa traga de aproape adica 1 km sau mai putin.
Motorina are el sa faca 30 km adica 15 inainte si 15 inapoi, si daca ramane fara motorina devine o cazemata fixa. Cu senila e alta problema adica broasca testoasa care ascunde senila.
@Dacul, cum spuneam ai niste idei haioase rau, eufemistic vorbind, of course 🙂 . Serios vorbind ideea este o gogomanie crunta.
Domnu George ce as vrea sa jucam un joc eu intr-un blidat broasca testoasa si mata intr-o strecuratoare de macaroane, sa vin da-ti bat cu tzeava tunului pe capota.
Daca dorim sa avem o armata eficienta si nu doar o iluzie (vedeti, catastrofa PiranhaIIIC vanduta romanilor ca super APC. Situatia tragica este ca daca faci un sondaj majoritatea o sa iti spuna ca este foarte buna fara a cunoste ceva despre el dar doar pt. ca nu este romaneasca este suficient – mai conteaza ca la un moment dat doar 3 din primul lot nu au trebuit reparate?. Nu prea…) masinile blindate trebuie sa fie amfibii.
Nu mai comparati cu alte tari Romania este un caz deosebit cursurile de apa o fac mai albastra decat oricare din tarile enumerate:
https://www.google.ro/search?q=harta+hidrologica+a+Romaniei&client=firefox-a&hs=byg&rls=org.mozilla:en-US:official&channel=fflb&tbm=isch&imgil=pFCaYPk01HISdM%253A%253Bhttps%253A%252F%252Fencrypted-tbn2.gstatic.com%252Fimages%253Fq%253Dtbn%253AANd9GcQ5UyXyU1anJJcHjD3G60CDIF_EEs1JJJtGnG2UHjCI8HKC0y0C%253B992%253B630%253BzMeAhRJYNA9rFM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.romania-actualitati.ro%25252Favertizari_hidrologice_prelungite-14097&source=iu&usg=__J5GsxPkGERBIDjJGDEd0M8h26Xw%3D&sa=X&ei=RVbSU_ffL8Pm7Abmm4HYAg&ved=0CCoQ9QEwAw&biw=1280&bih=864&dpr=1.25#facrc=_&imgdii=_&imgrc=K-BeD5A3YlWGjM%253A%3BAs0MwTw3s9qA4M%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.scrigroup.com%252Ffiles%252Fdidactica-pedagogie%252F1636_poze%252Fimage009.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.scrigroup.com%252Fdidactica-pedagogie%252FTOTI-IMPOTRIVA-INUNDATIILOR62415.php%3B617%3B418
Este o mare gresala sa renuntam la fabricarea, unor tipuri, de 4×4 si eu cred ca un urmas pt. TABC 4×4 este solutia optima. Ar putea fi un TBT scurtat, amfibiu si cu posiblitatea de a aduga kit de blindaj pt. protectie STANAG4. Daca nu o sa ajungem sa ne intrebam, ca si in cazul drumurilor, de ce sunt atat de scumpe si nu au durabilitate mare. Raspunsul este simplu pt. ca importam bitum din Ungaria si Austria care are o alta compozite care este adptata conditiilor de acolo nu din Romania. Iar daca o tara a avut naivitatea sa creada ca poate sa asigure trecerea cursurilor de apa pe timp de razboi noi nu trebuie sa fi la fel.
Mai beiti Iveco este cea mai proastă tehnologie italiana şi cea mai ieftină din piaţa camionelor . Cine îşi da cu părerea să întrebe la colegii de la Poliţia dd frontieră ce fel se descurca cu ale lor Iveco.