Raiderul celor de la Sikorski a fost pentru prima data aratat publicului miercuri – 2 octombrie – in localitatea West Palm Beach din Florida.
Aparatul este proiectat pentru a participa la selectia organizata de US Army in cadrul programului „Armed Aerial Scout (AAS)”, care program este deocamdata suspendat pe motiv ca militari n-au gasit nimic care sa le convina, pana acum cel putin.
Insa cei de la Sikorsky au planuri mult mai marete pentru S-97 (impreuna cu Boeing) si vor incerca sa impuna acest aparat, sau un altul bazat pe tehnologia acestuia, si in programul – mult mai important de altfel – pentru o noua platforma aeriana cu decolare verticala, program care are in vedere inlocuirea flotei de S 60 si AH-64 Apache.
Aici gasiti mai multe amanunte despre programul S 97 Raider ca si despre concurenta: S-97 Raider si Sikorsky & Boeing versus Bell.
Raider are la baza tehnologia desvoltata de Sikorsky in cadrul programului „X-2”.
GeorgeGMT
Vorbe mari ale lui Mister stie tot…dar conducerea noastra oarba refuza sa deschida larg portile materiei cenusii:
http://www.ziare.com/international/nato/presedintele-stratfor-nato-nu-va-apara-romania-daca-nu-se-apara-singura-1325517
Si inca ceva si mai adevarat:
http://www.ziare.com/europa/ue/friedman-rusia-in-timp-va-slabi-europa-este-o-iluzie-cand-iluzia-va-cadea-veti-realiza-ca-sunteti-romani-1325440
Nu stiu de cate ori mai trebuie spus ca daca vrem ca cineva sa ne sara in ajutor, trebuie mai intai de toate ca noi insine sa fim capabili sa ne aparam, noi insine trebuie sa fim cei trebuie sa ducem greul pe pamanturile noastre, nu strainii. In fapt, conducerea noastra nu vrea ca noi sa fim ajutati la nevoie, vrea ca altii sa ne apere in timp ce noi urlam de frica si de spaima ca vom fii anihilati. Daca lumea de dincolo chiar exista, iar cei de acolo pot privi intr-un mod sau altul la ce se intampla aici, probabil marii conducatori ai patriei noastre se rasucesc in mormant de ciuda. Oare modul in care conducatori ca Stefan cel Mare, Mihai Viteazul, Vald Tepes, Iancu de Hunedoara si altii ca el au condus neamul asta de-a lungul istoriei, nu le spune nimic celor de azi? Domnilor ce conduceti astazi Romania, chiar nu vedeti ca voi sunteti de partea gresita a istoriei acestui popor, cu sau fara intentia voastra? Ca de fiecare data, cand vom deschide ochii va fii prea tarziu si nu vom mai putea face mare lucru. De atatea ori s-au facut sacrificii inutile de-a lungul existentei noastre ca natie, iar noi nu invatam niciodata din istorie decat pe propria-i piele, repetand-o la nesfarsit! Suntem iarasi desculti in fata urgiei, iar noi refuzam sa intelegem si sa recunoastem asta. Precum spunea si parintele Arsenie Boca…auzim cu urechile noastre, vedem cu ochii nostri, dar refuzam sa credem! Grea soarta o sa mai avem si mult o sa mai patimim pana ce o sa ajungem sa ne caim cu adevarat! 🙁
@cezar: sunt sigur ca parintele Arsenie Boca se gandea la helicopterul celor de la Sikorski cand a spus asta.
Gogule nu fi cinic te rog…stii ca Cezar are dreptate.
Ma asteptam sa vad mai multe comentarii pe acest subiect.
Conceptul este unul interesant, dar ma intreb unde s-ar potrivi in armata USA.
Initial se considera ca un inlocuitor al lui Bell OH-58D Kiowa Warrior.
Acum gasesc ca este un „light tactical” helicopter. Aici intra pe teritoriu lui Osprey care are o viteza mai mare si cara mai mult.
Din cate stiu, nici comenzi din partea armatei americane nu sunt, din cauza lui „sequestration”.
Poate ca a aparut la momentul nepotrivit. Si ar fi pacat …
gabriel elicopterele care apar acum bat viteza osprey-ului si sunt mai ieftin de operat din motivele astea plus sequestration-ul cred ca elicopterul asta are o sansa buna sa intre in serviciul americanilor si al altora .
Pana si Elvetia se pregateste de ww3. Urmariti mai jos
http://www.youtube.com/watch_popup?v=vEOLonBfaD8
Arata foarte bine , iar schita elicopterului de atac arata chiar si mai bine [ pe hartie ]. Dar deocamdata , cred ca va fi o serie destul de limitata care sa opereze impreuna cu Osprey-ul deocamdata , sa creasca numarul de vtol-uri de viteza . Osprey-ul are hibele ca-i foarte scump de operat si are multe componente sensibile in miscare. Ce e interesant la Raider e ca din start nu s-or gandit sa-l „stealth-izeze”.
Daca nu iese acesta castigator si va fi ales ceva de genul V-280 Valor sau ceva mai clasic, macar sa-l foloseasca intr-un serial Airwolf.2 🙂
e foarte fain asta, o versiune cu 30% mai mare ar inlocui blackhawk si seahawk.
http://news.usni.org/2014/10/03/u-s-army-selects-bell-sikorskyboeing-build-prototypes-next-generation-helicopter-program
Se pare ca nici AVX si Karem nu au pierdut definitiv competitia:
http://www.janes.com/article/44154/us-army-could-fund-avx-karem-jmr-tech-development
„Bell Helicopter updated their cover photo.”
🙂
https://www.facebook.com/bellhelicopter/photos/a.387113081316674.105321.137576202937031/938256452868998/?type=1&theater