Noutati ARCA: AirStrato si HAAS

airstratotricolor

ARCA SPACE a prezentat in sfarsit caracteristicile noului sau UAV AirStrato, in doua variante, Explorer si Pioneer (fiind disponibile preturile in functie de configurarile cu sisteme optoelectronice si de stocare a energiei), precum si pe cele are rachetelor HAAS2B (capabila sa transporte in zbor suborbital un echipaj de 5 persoane intr-o capsula presurizata) si HAAS2C (capabila sa lanseze pe orbita joasa o incarcatura de 400 kg) .

Si acum poze cu AirStrato:

..si cu rachetele HAAS:

 

Sursele cu detaliile privind caracteristicile creatiilor ARCA: AirStrato.com si ARCASPACE.com , cu multumirile de rigoare lui Cezar pentru atentionare.

 

 

63 de comentarii:

  1. „ARCA SPACE is a for-profit US corporation…”

    He, he, he! „Behold” cheia succesului… Ce sa faca si bietii oameni, daca aveoanele si dronilii lor n-or avut catare in lumea „mandrilor romani” sau a celor care „traiau bine”….
    Era si pacat sa-si iroseasca vietile, talentul si inteligenta doar de amoru` artei (aeronautice in cazu asta). Sa le deie Gott mult succes si sa tot auzim eczemple d-astea pozitive 😉

  2. Le este deja rusine ca provin din Romania….
    „Before being incorporated in US, ARCA was established in 1999 in the European Union. We built and launched a series of aerospace vehicles that made ARCA one of the most well known organizations involved in the development of private space flight.”

    Au promis ca vor pune steagul Romaniei pe toate avioanele lor … Unde e? Sau vreti sa spuneti ca prezentarea in aceeasi imagine a 4 avioane din care 3 prezinta culorile steagului inseamna ceva ?!

    • Deocamdata nu prea au pe ce sa puna nici un steag… Si tot nu inteleg cum va ajunge drona aia in stratosfera cu motorasele alea mici, iar suprafata acoperita cu panouri foto-voltaice pare cam mica. Motoare mici, elice cu diametrul mic si deci cu un numar foarte mare de rpm, nu cadreza cu stratosfera, unde ai nevoie de elice cu diametrul mare si viteza de rotatie mica, da poate nu ma pricep eu de loc.

      • motoarele ar fi OK deoarece ar asigura 36CP la o greutate totala a motoarelor de doar 8.4 kg.
        bine bine bine. De acord! Compenseaza cu greutate bateriilor.

        L-as compara mai degraba cu un planor cu motor:
        Ce ziceti de asta?
        http://en.wikipedia.org/wiki/ProFe_D-8_Moby_Dick
        Nu stiu cat cantareste motorul de Trabant de pe el, dar pun pariu ca tot nu o sa ajunga in stratosfera chiar daca ar pune pe el motoarele electrice Robbe.

    • Una peste alte, cred ca sunteti de acord ca Arca nu a prezentat pana acum vreo dovada credibila ca produsele lor ating performantele specificate pe siteul lor oficial.

      Tot ce a aratat Arca se rezuma la cetva imagini la sol si la altitudine joasa, fapt care ma face sa devin extrem de sceptic avand in vedere istoricul lor de performante nerealizate de pana acum.
      Ce-i impiedica pe cei de la Arca sa ridice drona la 18.000 m si sa faca cateva poze si filme de inalta calitate la acea altitudine? Si sa cheme de fata niste ziaristi specializati pe domeniul aeronautic ca sa asiste la test?

    • ARCA a prezentat un video trucat. Dumitru Popescu șeful organizației este un șarlatan.

      Catapulta folosita de AirStrato nu are recul, încălcându-se astfel principiul conservării impulsului!!

      Lansatorul ARCA, spre deosebire de cel arătând ca un tun greu al lui RQ-7 Shadow, o drona cu masa apropiata de AirStrato, nu sare înapoi când avionul este catapultat încălcând astfel principiul conservării impulsului. Asta reprezinta o dovada ca videoclipul înfățișând motoplanorului ARCA decolând și zburând este un fals, un trucaj.

      Mai multe explicații tehnice se găsesc aici:

      http://forum.softpedia.com/topic/1025652-escrocii-de-la-arca-space-corp-lovesc-in-las-cruces-new-mexico-cu-avionul-airstrato/

      • Ai vazut video-ul postat de Razvan Mihaeanu ?
        Atunci de ce scrii prostii ?
        De fapt urmezi linia caracteristica comentariilor tale !
        Mai bine du-te si vezi de oalele tale pe forumul Softpedia . Au si topic de masini bengoase ?

  3. cu privire la HAAS2B:
    „…The service module is located just beneath the manned capsule, containing five Venator engines. Four lateral engines can be used as escape system, while the central engine can be utilized as a second stage motor to increase the maximum altitude for the capsule, after the booster separation.”

    Deci in caz de pericol, capsula presurizata are sub ea si nu deasupra motoarele de urgenta, ce nu inteleg insa este locatia celor 2 parasute, sunt pe lateral si nu sus?

    • gogu de la pascani

      @razvan: nu mai incercati sa gasiti sens in ideile ARCA. Cel mai bine s-a exprimat despre ideile lor poetul George Cosbuc:
      „Nu cerceta aceste legi,
      Că eşti nebun când le-nţelegi!”

      • Eu sunt obisnuit sa vad motoarele-racheta de urgenta ca fiind localizate in varful capsulei cu echipajul (pentru a fi cat mai departe de restul rachetei(sau „treptelor” – acolo unde exista) purtatoare…nu stiu daca e o idee buna din partea lor…

  4. Bre, nush’ce tot mai bagati articole cu/despre ARCA, numa’ ne mai certam cu NEMO-CAPSLOCK-TOUJOURS 🙂

    S-au dus acolo la tara tutulor posibilitatilor, cu hartie igienica verde, buffaloes and indians, lasa-ti-i in durerea lor…

    • CE AMICE,TE ARDE PE GUSA CA AI DAT CU OISTEA-N GARD CONTINUU?
      STAI SA VEZI CA MAI URMEAZA CEVA, MAI TARE CA CEI TREI STRATO !
      SUNT CURIOS CINE SE VA MAI ASCUNDE DINTRE DETRACTORII DE SERVICIU…

      • SALUTARE AMICE 🙂

        CE V-AM ZIS EU CA TRE SA APARA SI AMICUL DE I-A RAMAS PICIORU PE CAPS LOCK 🙂

        BRE, CU OISTEA DAU NUMA ASTIA DE LA ARCA 🙂

        PE MINE NU MA MAI INTERESEZA SUBECTU CA M-AM PLICTISIT
        DPMDV SE POT DUCE CU EA IN STRATOSFERA DE PE MARTE 🙂

        SI DACA TOT S-AU TIRAT SI S-AU FACUT AMERICANCI NU INTELEG CE TOT POSTEAZA GMT-UL ARTICOLE DESPRE ARCA…PROBABIL OMUL ARE UN SIMT AL UMORULUI MAI RAFINAT 🙂

        HAI, CA AM ZIS CA NU MAI POSTEZ LA SUBIECTE DESPRE ARCA, AMICE, HAVE A NICE LIFE SI DACA ITI RIDICI VREODATA PICIORU DE PE CAPS LET US KNOW 😉

        • @gsg9
          FOARET CIUDATA SI SCURTA MEMORIA TA !
          AU SPECIFICAT DEOSEBIT DE CLAR IN COMUNICATE, DAR LE-AI CITIT TENDENTIOS,ASA CUM TI-A CONVENIT TIE.
          ARCA ONG RAMANE IN ROMANIA.
          ARCA USA ESTE O COMPANIE COMERCIALA.
          CLAR?
          DECI ARCA ONG,CARE EXPERIMENTEAZA, CERCETEAZA, ETC ESTE SI VA FI ROMANEASCA
          A DOUA VINDE SI EVENTUAL FABRICA.
          LA MINTEA COCOSULUI.

          • Adica tu vrei sa spui ca banii in cercetare ii baga bizonul roman si americanii se bucura de banii nostri ? Ca nu inteleg…

            • DEPINDE DE ORGANIZATIE SI DE SCOP.
              DACA BANII DIN VANZARI INTRETIN CERCETAREA,ESTE VREO PROBLEMA?
              MOTIVELE PENTRU CARE ARCA ESTE ACOLO,SUNT MAI MULTE SI LE VETI AFLA IN CURAND.
              UNUL DINTRE ELE SE STIE: IMPOSIBILITATEA DE A SE DEZVOLTA LOCO.
              ATATA.

              • intr`adevar fara bani nu se poate face nici`o cercetare si nici`o dezvoltare;
                noi toti speram SAUR, urmas 317 AIRFOX, urmas IAR 95, etc, da` fabricile si inginerii lor (daca au mai ramas) n`au bani nici sa treaca strada;

                tara trebuie sa se gandeasca ca n`ar fi rau sa repete performanat de la construirea Ateneului, ca tot are mare incredere in armata: dau 10 lei pt. armata; ar trebui inceput de la csat, palavrament, guvern si restu` – sigur se strag destui bani sa se termine macar prototipu` Saur 3

            • Pai nu au zis ei ca muta in SUA centrul operatioal si de tastare? Au zis ca lasa in Romania doar cercetarea, motoarele(cu tot cu tastare, daca nu ma insel) si partea software. Cat despre ONG….eu am inteles ca nu mai sunt ONG deloc, nu ca raman aici sub organizarea asta si in SUA devin altceva(corporatie)! Ma rog…om trai si om vedea! PS Ne poti spune cate ceva despre ce va urama? 🙂

            • Pai de aici poa’ sa suga si sa sifoneze fonduri de cercetare si la fel si in state… Asa ca ca e win-win situation pentru arcalaiiii….

        • „DPMDV SE POT DUCE CU EA IN STRATOSFERA DE PE MARTE :)”

          BRE MARTE N-ARE STRATOSFERA.

  5. Eu nu inteleg de ce nu apare printre poze si drona cu tren de aterizare…prima lor drona fabricata. Stie careva ceva?

  6. Deci dronele alea nemaivazute au lansatoare asortate. Hipstereala americana :))

  7. ” Oricum, ARCA va tine un inventar strict al livrarilor si putem sa blocam computerele de zbor atunci cand se conecteaza la servere.” ?! ?)
    https://www.facebook.com/arcaspace

  8. „ARCA Eye in the sky. Speram sa nu semene cu o drona Predator. este de dimensiunea unui Predator, dar noi credem ca este mult mai frumos si in primul rand pasnic.”
    https://www.facebook.com/arcaspace

    Pasnic ? Deci ciu-ciu versiune AIRSTRATO ARMY….

  9. Este bine ca Arca a publicat (in sfarsit!) ceva date tehnice depre modelele Airsrtato, insa sunt extrem de sceptic cu privire la performantele lor reale.
    Tot pe siteul lor scrie ca productia de serie va incepe abia prin mai-august 2015, asa ca doritorii vor mai avea de asteptat pana cand vor simti pe propria lor piele ce minunate sunt dronele produse de Arca.
    Pana atunci va trebui sa inghitim in sec si sa ne uitam doar la pozicile si filmulete cu Airstrato la altitudinea de 30m, lansat prin catapultare.

  10. Legenda spune ca daca riscati cateva zeci de mii de euro/dolari si va luati o drona AirStrato, in zilele caniculare de vara puteti folosi motoarele pe post de ventitaloare de camera. Iar motoarele sunt atat de eficiente ca nu mai aveti nevoie de aer conditionat.

  11. Mie povestea asta incepe sa-mi puta a traffic de inteligenta …
    Adeca acilea se chinuie de ani de zile sa dea prin aer un zmeu de hartie cu cocarzi , zic cum ca sunt suntati programmatic , dau numai binete siteurilor cu vointa unde nu-I putinta , si brusc , o-ntind in ”land of milk ‘nd honey ” unde varsa 2-3 modele …colorate in steagu nostru , dar nu amintesc nimic de ro , basca trag si o catapulta cu design misto …cate o culoare pt. fiecare model , si inalta 2 modele in 3-4 luni .
    Ceva-i putred prin cioragarla … De unde masa vine izu ‘ de canal ? Ori li s-o dat peste bot acilea in stilul characteristic , ori de la amerlocani o fi venit vreo comanda cum ca o colonie n-are nas de drone , experimente aerospatiale si inalta performanta [ oricum ne-or vinde ei , zburate tot de ei decat sa le facem noi …] dar resursa de intelijenta tre reciclata la ei …ca pt. ei e buna . Parca a ceva de genu asta imi adduce aminte , mai ales subtilitatea culorilor alese , chiar daca se pomeneste de ro . ca ”amerlocan -brand …” .

  12. Voi ati observant masinile cand e lansata drona rosie ? Una pare a fi Dacie combi …s-or fi dus-o in America ? Si parca nici terenul , dupa cum e parcelat si rapa aia de langa catapulta nu rimeaza cu bibileala americana in cazul lansarilor …Oare unde o fi fost facuta lansarea ? Ca mie mai degraba-mi pare ca o fo’ la noi decat la ei .

    Duba peste care zboara drona e ceva Iveco sau Peugeot , in orice caz e europeana , nu amerlocana …

  13. La cum arata terenul , lansarea pare a fi facuta undeva prin septembrie , octombrie …

  14. @nemotoujours
    O intrebare: Esti cumva angajat sau in vreun fel cooptat in proiectul ARCA de ii sustii atat de vehement?
    Pari ca un ortodox habotnic care a vazut un rocker la coada la Sfanta Paraschiva. Acum nu te ofusca dar incearca sa intelegi ca nu toti pot fi pe aceeasi lungime de unda cu tine. Cu rabdarea treci marea, asa ca incearca sa explici lucrurile cu rabdare, celor care nu vad lumea exact ca si tine. Cu zbierat (Caps Lock) si numind oamenii in fel si chip nu rezolvi nimic.
    Multumesc pentru intelegere si te rog fii mai calm.

    • @Reis
      ESTI PREA NOU AICI CA SA STII CA DE CAND ACEST SITE ERA UN SIMPLU BLOG AM ASCRIS ASTFE SI ASA SCRIU PESTE TOT, INCLUSIV LA MINE PE SITE.
      ASA CA…TE ROG SA-TI VEZI DE TREABA TA.
      CAT DESPRE ARCA,DACA EXPLIC CEEA CE NU SE STIE SI IAU PESTE PICIOR PE CEI CARE DE-A LUNGUL DISCUTIILOR IN ACEST SUBIECT NU AU STIUT DECAT SA FACA MISHTOURI, TE SUPERI?
      SI DACA TE SUPERI, CREZI CA MA INTERESEAZA?
      SAU FACI SI TU CA CEI PE CARE I-AM TOT AUZIT IN CAMPANIA ELECTORALA:DACA NU ESTI CU PSD SAU PONTA ESTI BASIST???
      AHA, ACUM CEI CARE SUSTIN ARCA SUNT ORTODOCSI HABOTNICI…FUNNY.
      EI, DACA-I PE ASA, SUNT BASIST SI ARCAS…POATE ASTFEL SI ORTODOX HABOTNIC.
      SI MANDRU DE ASTA.
      LAMURIT?

      • Claaaaar, ai probleme mari… dar nu inteleg de ce trebuie sa le refulezi pe acest site. Eu ti-am vorbit frumos, nu golaneste cum te exprimi tu. pur si simplu sunt scarbit si tracasat de atata comportament si limbaj vulgar si ofensiv de zi cu zi, al romanilor.
        potoleste-te omule, ti-am spus ca ai putea sa te faci inteles mai usor daca nu ai folosi caps cat si daca ti-ai domoli agresivitatea din limbaj. Scrii si agresezi in scris lumea de parca ai fi Poponet, care era smecher pe banii lu’ babacu’…iar acum e neica nimeni de cand afacerile au intrat la apa.

        • @Reis
          DIN CATE VAD, TU ESTI CEL CARE JIGNESTE !
          TE ROG SA-MI TRANSMITI UNDE, CAND SI IN CE FEL AM FOLOSIT EU LIMBAJ VULGAR PE ACEST SITE !
          SAU GOLANESTE.
          SAU CE INTELEGI TU PRIN ACESTE CUVINTE, NU DE ALTA, DAR CHIAR SARI PESTE CAL AFIRMAND ASA CEVA.
          nemotoujours@yahoo>ca
          ACESTA ESTE MAILUL MEU ,TE ROG SA TE ABTII SA MAI CONTINUI ASTFEL AICI, PT CA NIMENI NU ESTE OBLIGAT SA-TI CITEASCA AFIRMATIILE NELALOCUL LOR.
          ATAT AM AVUT DE SPUS,IAR AICI NU-TI MAI RASPUND,PROVOCARILE TALE SUNT TENDENTIOASE SI …MA ABTIN.

  15. OK, hai sa nu aruncam cu pietre pentru ca Nemo se dovedeste un adevarat taliban la cum tine cu dintii de Arca si pune in curand si de o decapitare.
    Am citit specificatiile de la Explorer si pana acum este distractiv!
    Chiar este o drona! Nu stiu daca chiar are performantele zise …. dar hai sa fie.

    Cine are nervi si timp se poate baga la chestia asta ca sa-i ia la bani marunti:
    http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=606703

    Cred ca sunt suficiente date acolo pentru ca domeniul este al naibii de vechi si nu a inventat ARCA calculele astea ci producatorii de piese si cei cu hobby in RC. Imi vine sa pun pariu ca si Arca a folosit macar un link de acolo.
    Forumul este gazduit de Hobbyking (dealer major de RC, un fel de Jysk al dronelor :)): gasiti drone, inclusiv RTF (a se lua cu un gram de sare la modelele ieftine :)), piese si scule la preturi cinstite (de fapt socante)!
    Dimensiunile sunt impresionante: 16 m anvergura cu 7 m lungime – la 185kg, planor in toata legea dar cu o mica hiba, o sa vedeti mai jos! Max: 230kg!
    OK, reclama este sufletul comertului pentru ca eu am niste dubii cu aia 230kg!
    Incepem:
    Motoare: 6 x Robbe 8085/10.
    Felicitari! Robbe este o firma veche in domeniul RC iar alegerea de motor outrunner este normala daca se vrea moment de torsiune mare deoarece Robbe face printre cele mai mari motoare din domeniu. Mai exista si Turnigy si multi altii.
    Motorul este bineinteles unul de tip outrunner, adica rotorul este corp comun cu carcasa exterioara
    http://www.robbe.de/roxxy-bl-outrunner-8085-10.html
    Modelul este unul mai vechi si exista deja o versiune noua imbunatatita.
    Pretul este in jur de 270-280 de euro pe bucata si ajunge pana la 400 de euro.
    Depinde de model: cu sau fara ventilator integrat pentru racire.
    Se poate achizitiona … bineinteles de pe un site de piese pentru drone hobby:
    http://www.modellbaubichler.de/Elektromotoren-Zubehoer/Brushlessmotoren/Robbe-Roxxy/Roxxy-BL-Outrunner/ROXXY-BL-Outrunner-8085-10::9596.html
    http://www.lipoly.de/index.php?main_page=product_info&cPath=260_1721_1723&products_id=27134&language=en
    Sau chiar pe ebay:
    http://www.ebay.fr/sch/sis.html?_nkw=Robbe%20Roxxy%20Brushless%20Outrunner%208085%2010%204979&_itemId=230689703435
    Sau in Romania de la Sierra Modelism (si eu am cumparat o drona de la ei)
    http://www.sierra.ro/Motor-BL-Outrunner-ROXXY-8085–10-p1849p.html

    PROBLEMA: motorul este recomandat pentru sarcini de maxim 25kg in modul avion.
    6×25=150 kg
    pana la 230 kg ar mai fi nitelus…..

    De mentionat ca exista si modele de motoare mai puternice tot pe site-uri pentru piese de hobby:
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__25413__Turnigy_RotoMax_150cc_Size_Brushless_Outrunner_Motor.html
    De la aceeasi firma as fi recomandat versiunea mai moderna si cu racire integrata de aceeasi putere:
    http://www.robbe.de/roxxy-bl-outr-c80-85-10-fan-220kv-9067.html

    Sau mult mai propice ar fi fost cel de jos dar nici asta nu este suficient de puternic (30 kg in regim avion) pentru 230kg!
    http://www.robbe.de/roxxy-bl-outr-ca120-80-fan-190kv.html
    http://www.sierra.ro/Brushless-out-runner-c143c.html

    Catapulta aia este ultra necesara pentru oricare din Airstrato altfel isi arde motoarele la decolare (or sa depaseasca timpul maxim de utilizare in fortaj) sau nici nu apuca sa decoleze!
    Elicile se vad din imagini ca sunt cu pas mare. nu stiu exact ce model sunt dar cel putin vizual par OK.

    Nu apare nici o mentiune referitoare la controlerele de viteza pentru motoare (ESC) dar in mod sigur au nevoie de 6 controlere cu rating de peste 150A (retineti pentru mai tarziu):
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__985__182__Speed_Controllers-Above_150_Amp.html
    Preturi pentru toate buzunarele!

    Nu ma leg de calculator (http://www.emacinc.com/products/pc_compatible_sbcs/VDX-6354) pentru ca l-am prins pe tat-su (un model o idee mai vechi) acum 4 ani intr-o oferta de productie in Romania si a trebuit sa conduc un DFM (design for manufacturing) pentru el si chiar este un computer super OK pentru aplicatii industriale si nu prea am avut ce face la imbunatatiri pentru fabricatie. Este facut ca lumea.
    Exista si modele mai performante pe piata dar nu stiu daca este necesar.
    Sunt unii care lucreaza inclusiv cu Arduino si Raspberry Pi insa nu stiu cum da la public asta.

    Celule solare instalate 2800 W, 6 inch policristaline.
    Pentru motorasele de mai sus voltajul este OK. Ramane de discutat distanta.

    Setarea fabricantului pentru motoare o gasim aici (pagina 6):
    http://www.robbe.de/content_global/pdf/Werbemittel/Kataloge/DE_Motoren_Regler_2011_.pdf
    Tensiune de lucru 20-48V
    Curent absorbit de lucru 4900*100/85= 5764A
    => BIG MONSTER LIPO BATTERY PACK!

    Ce apare in pozele lor este o baterie LiPo cu o singura celula (cele mai usoare posibil).
    Ceva pute in paradis pentru ca o singura baterie de 200A cu 10 celule este in jur de 44kg.
    Astia ori au gasit ceva fantastic ori bat campii. Amandoua posibilitati sunt viabile.

    Gimball-ul (stabilizatorul de imagine) pentru Cannon mi se parea cunoscut.
    Da! Este Zenmuse Z15-5D III facut de compania DJI (3200USD):
    http://www.dji.com/product/zenmuse-z15-5d-iii-hd

    Putin cam ciudat deoarece este un gimball pentru multicoptere si a fost facut special pentru S1000 si S1000+ si nu prea vad cum se descurca intr-un planor la viteze mari. Poate are calota semisferica transparenta. Nu stiu cum suporta socurile de catapultare si aterizare.

    CONCLUZIE:
    nimic spectaculos dar marketingul face toti banii!
    Cu exceptia platformei de zbor (aparatul propriu zis), probabil programul pentru controlul dronei si catapulta nu este nimic proprietar ARCA.
    Pur si simplu au luat module de pe piata si le-au asamblat intr-un pachet comercial RTF (ready to fly). Pare simplu dar nu este.
    Am in continuare dubii serioase referitoare la distanta, greutate si raza de actiune.
    Cred mai degraba ca sunt obiectivele si in nici un caz nu cred ca sunt performantele actuale! Mai ales timpul de zbor de 7 ore cu 6 motoare flamande la o greutate de sub 230kg este dubiosenie curata pentru mine.

    • acu realizez ca puteam sa-l fac articol pe tema…
      Eh, asta e acum.

    • MDA…
      CATEVA CHESTII PERTINENTE.
      BRAVO AMICE.
      TE APROPII,GANDESTI OBIECTIV

      • Ma apropii? Interesant!
        Si eu care credeam ca sunt incepator in hobby-ul asta si sufar de obiectivism pentru ca am fost platit vreo 5ani sa critic in mod constructiv. Nu prea imi sta in fire sa-mi bat joc de oameni.
        Singura chestie care-mi lipseste mie este chestia aia afectiva fata de cluburi si firme pe care am pierdut-o cand a pus mana Becali pe Steaua si am vazut de la o posta ca este o chestie comerciala pe banii fraierilor. Daca ma aude tata ma dezmosteneste :)!

        Tot chestie comerciala ramane si varful de gama ramane o drona hobby made facuta de un mexican la un pret de sub 2000USD. Fericire mare ca nu a iesit cu ea pe piata dar a facut planurile cunoscute pe net.
        ARCA va trebui sa vina cu niste servicii serioase si niste preturi pe masura pentru ca in SUA este purcoi de drone capabile sa care un DSLR si sunt cel putin vreo 12 ani de cand a inceput nebunia.
        Depinde de nisa de piata in care se baga iar ei vor chestii extreme de distanta si altitudine.
        Ramane de vazut ce au sa reuseasca.

        Motoarele alea Robbe or fi ele made in Germany, dar au sa aibe nevoie serioasa de mentenanta pentru ca dupa vreo 5-6 zboruri din alea lungi vor trebui sa le schimbe rulmentii. As trece rapid pe reducerea numarului de motoare, cresterea in putere si marirea elicii.

        Merita sa bage si un program service la pachet pentru ca de aici au sa curga bani in mod constant chiar daca nu multi.
        Ar trebui gasita o sursa de rulmenti de calitate pentru ca hobbystii se bat pe aia japonezi.
        Aia de la Barlad mai fac rulmenti :)? Cica o duc bine astia, mai!
        http://www.economica.net/rulmenti-barlad-deschide-o-fabrica-in-india–cu-management-romanesc_91677.html

        Fac oare si de 6mm?
        Eu deja ma gandesc cu disperare ca o sa trebuiasca sa-mi schimb rulmentii cam in vreo 20 de zboruri.

  16. Din pacate, motoarele chimice, indiferent daca echipeaza o limizina sau o racheta au o singura hiba omeneasca: le dai de mancare mai mult, muncesc mai mult; le hranesti mai putin, obtii cat dai. . .
    Un mic amanunt: ecuatia lui Tsiolkovsky este clara – viteza mare de iesire a gazelor inseamna viteza mare a rachetei; iar pentru a obtine viteze mari, motoarele trebuie sa lucreze la temperature mari ale gazelor.
    A se vedea: http://en.wikipedia.org/wiki/Tsiolkovsky_rocket_equation
    Greu de construit o racheta echipata cu un motor racheta puternica. multa inteligenta inginereasca, materiale scumpe si aliaje rezistente, combustibili foarte energetici, colectiv mare de cercetare-productie, investitii si fonduri inseminate etc. De unde, intr-o tara guvernata. . . in stil dambovitean?
    In rest, stilul de abordare a problemelor de catre ARCA este classic! Ceea ce poate interesa(!?) este redat romaneste astfel: „ARCA SPACE is a for-profit US corporation. . .” pe site-ul lor (http://www.arcaspace.com/en/about_us.htm).

  17. nu stiu daca se mai uita careva pe la ARCA dar astia s-au invartit de juma de milion de $ de la guvern in Texas si au anuntat debutul productiei.
    Nu rea au ei cine stie cate proiecte dar in mod sigur se pricep al naibii de bine la obtinut fonduri fara sa vanda prea multe. Cel putin nu prea stiu sa vanda ceva cu succes.

    • Las Cruces Las Cruces 🙂

      Condores Condores 🙂

      Cinspe insi pe lada lui
      Yo-ho-hoo!
      Lada capitanului!
      Yo-ho-hoo!
      Beti, caci capitanu-i mort!
      Yo-ho-hoo!
      Si va duce dracu-n Port!
      Yo-ho-hooooo!

      Cica s-au angajat sa produca nu stiu cate joburi hai-tec platite cu minim cinzeci de mii or something. De dolari , nu de scobitori.

      Astia sunt eggs’perts in startupuri pe banii altora

      Probabil or sa mai ceara subventii ca sa protejeze joburile alea 🙂

      Om vedea ce-o iesi si sa vedem cum scapa de pistoalele texanilor 🙂
      In plus acolo sunt cam lungi si fara suspendare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *