Contract al Royal Navy pentru nava de patrulare costiera

In data de 5 ianuarie a fost anuntata inceperea productiei navelor de patrulare costiera ale Marii Britanii – Offshore Patrol Vessels (OPVs), in numar de 3, cu prima taiere in otel la santierul de  la Glasgow al BAE Systems. Aparatul de taiere cu plasma a tablei a fost operat de catre Bernard Gray, seful serviciului de inzestrare din cadrul ministerului apararii britanic.

baes_177176

Aceasta clasa se bazeaza pe un design cu experienta deja acumulata in livrarile catre marinele braziliana (P120 Amazonas, P121 Apa si P122 Araguari ) si tailandeza (HTMS Krabi ), conceptul fiind modificat pentru caietul de sarcini britanic iar prima nava se asteapta a fi livrata marinei britanice in 2017. Rolul navei este de protectie a zonei litorale si de interventie in caz de dezastre, avand capacitati de cautare-salvare.

Navele in lungime de 90 de metri si 1800 de tone, cu o raza de actiune de 5000 de mile nautice (autonomie 35 de zile) si o viteza maxima de 24 de noduri vor fi dotate cu radare de cautare si supraveghere Scanter 4100 ale firmei Terma, de provenienta daneza. Radarul este de tip 2D pentru detectia tintelor aeriene si de suprafata la distante scurte si pana la linia orizontului radar, imaginile sale de inalta rezolutie permitand atat apararea navei cat si misiuni de cautare-salvare. Primul sistem este planificat a fi livrat in 2016. Terma este un furnizor mai vechi al BAE Systems, acestia avand déjà pe rol un contract pe termen lung pentru producerea suprafetelor compozite ale F-35 Lightning II.

BAES_177169_620x349

Revenind la nave, acestea au partea din spate a puntii, cu o lungime de 20 de metri, extinsa si ranforsata pentru a putea opera inclusiv elicoptere de tip AW101 Merlin sau altele din clasa similara, cu masa pana la 7tone. La aceasta se adauga capacitatea de a transporta 6 containere ISO de 20 de picioare, care pot fi incarcate cu ajutorul unei macarale proprii cu capacitate de 16 tone.

1

Clasa aceasta de nave este prima care opereaza un sistem de tip infrastrucutra partajata (Shared infrastructure), sistem care se va generaliza in urmatorii 10 ani in intreaga flota de suprafata britanica. Sistemul foloseste tehnologie de virtualizare pentru a integra senzorii, sistemele de arme si managementul navei cu ajutorul unor console standard multifunctionale in locul celor dedicate, reducand astfel spatiul necesar si costul mentenantei.

Armamentul navei este compus dintr-un tun automat cal.30mm dispus la prova navei, pentru angajarea navelor de atac de talie mica, echipate cu rachete cu raza scurta, RPG-uri, mitraliere sau explozivi. La acest tun se adauga inca 2 de cal.25mm montate pe lateral, ca si armament secundar.

Nava costiera are un echipaj de 70 de persoane, fiind capabila sa opereze cu doar 36, insa poate gazdui un surplus de 50 de persoane (care pot fi de diverse specializari, de la forte speciale, la cercetatori si medici sau cadeti).

Marius Zgureanu

 

Surse:

http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=15315

http://www.baesystems.com/article/BAES_177190/introducing-the-royal-navys-new-opvs?_afrLoop=910711822012000&_afrWindowMode=0&_afrWindowId=12nqih7kp7_1

http://www.defenseworld.net/news/11721/Royal_Navy_Selects_Terma___s_SCANTER_4100_Radar_System_For_Offshore_Patrol_Vessels#.VLd-rGOGec0

http://www.baesystems.com/product/BAES_027244?_afrLoop=910487356144000&_afrWindowMode=0&_afrWindowId=null

14 comentarii:

  1. Pacat ca nu are loc si de inca un Pacific 24 RHIB interior in pupa…

  2. Cred ca tunul de 30 e de fapt la prova.

  3. „Armamentul navei este compus dintr-un tun automat cal.30mm dispus la pupa navei,”

    Din poze eu vad ca e prova.

  4. „pentru a putea opera inclusiv elicoptere de tip AW101 Merlin sau altele din clasa similara, cu masa pana la 7tone”

    7 tone my irish @rse, Vrajitoru e un beliscopter mediu destul de greutz, are 10 tone jumate gol si 14 tone juma incarcat.

    Hangar nu vad, deci o sa apunteze pe vreme buna, ca nu cred eu ca baporu zboara cu elicopterul ancorat cu parame si cu carlig de punte pe furtuna de gradul c#o@ispe…

  5. Ai tu dreptate cu masa Merlinului, dar comunicatul BAE Systems asa graieste , „up to 7 tons” 🙂
    o fi versiunea „light” a Merlinului, fara radar si alte echipamente … 🙂

    • Fara rotor, fara echipaj, cam ca fregatele noastre ca si ele saracele tot „light” este, pe persona fizica of course… 🙂 )))))))

    • Da, cum a zis GMTul , mai scot din el pana ajung la 7 tone.

      Coada aia cu elicea anticuplu oricum arata cam suspect 🙂
      Cine a mai pomenit elicopter cu coada si elice anticuplu si cred ca zboara si mai bine invartindu-se prin aer.

      „comunicatul BAE Systems asa graieste , „up to 7 tons” ”
      O fi emigrat Robert Ionut si s-o fi angajat la BAE 😉

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *