Atlas impovarat

130714_A400foto5c

Respectiva aeronava A400 la RIAT 2014

Un avion de transport militar Airbus A-400M Atlas s-a prabusit in apropiere de Aeroportul din Sevilla. In timpul decolarii zborului de test, aeronava a efectuat o intoarcere accentuata spre stanga, coborand vertiginos. Primul ministru spaniol Mariano Rajoy a declarat ca intre 8 si 10 persoane se aflau la bord, necunoscandu-se situatia a 2 dintre membrii echipajului.

Capture d’écran 2015-05-09 à 18.31.39

LeDauphine

22 de comentarii:

  1. Am văzut știrea… mare păcat pentru victime. Dacă am reținut bine, s-a prăbușit peste un super/hyper-magazin. Oricum, mari pagube și la sol…
    Bizar că diagrama nu indică că ar fi accelerat brusc sau că ar fi intrat într-un picaj nesustenabil, ceea ce pare a însemna că era controlabil. Nu știu de ce bănuiesc pierderea tracțiunii a fost vinovată. A pierdut înălțime substanțial, dar viteza a fost menținută pe durata coborârii. Posibil și percutarea solului în manevră la (prea) joasă altitudine din eroare de pilotaj sau cauze electro-mecanice (control).

  2. probabil cei 2 ar fi pilotii …Pacat , daca e ceva technic vor avea probleme mari .Intoarcerea aia spre stanga pare a fi pierderea portantei si o vrie …botul in jos e tocmai manevra de iesire din vrie , dar probabil n-or mai avut timp sa-l redreseze .

    • Potrivit diagramei, dacă e corect scalată, pierderea de altitudine este incompatibilă cu vria, unde practic cazi ca piatra. Or aici gradientul indică pierdere lentă – aprox 7-800 de picioare pe minut… care sigur nu e vrie. Pare că au pierdut tracțiune și coborau pe o pantă relativ „dulce”, ipoteză întărită de cum se prezintă locul impactului. Percutarea nu îmi indică un unghi mare și clar nu era în picaj la viteză. Mai mult zborul pare „planat” și controlat până la impact. Regimul de viteze este redus, dar nu în limită de viteză ce ar duce la angajare, cu atât mai puțin la vrie. Nu cred că avem de-a face cu o vrie, dar vom afla.

  3. Domnilor cita intelegere,cita compasiune pentru militarii spanioli.
    Pot sa pun pariu ca daca era vorba de un avion rusesc,forumul era inundat de-a dreptul de cei care se bucurau ca au mai murit niste „mujici” si de a descrie tehnica ruseasca drept sicrie zburatoare…etc.
    Spe deosebire de ce am vazut ieri pe site-ul „Adevarul”cind majoritatea forumistilor juisau la stirea ca un tanc T-14 Armata s-ar fi defectat in timpul repetitiilor pentru defilarea de 9 Mai.
    Este intr-adevar o tragedie ca 8 sau mai multi oameni si-au pierdut viata intr-o tragedie aeriana.Numai ca nu poti sa testezi proiecte noi fara sa apara si inerentele incidente.

    • Ești ipocrit. Nu cred că ar fi cineva pe aici care să se bucure de căderea unui avion și de moartea echipajului indiferent de naționalitatea lor. Că ar fi discuții privind hibele cunoscute sau ascunse ale avionului sau problemele de tehnică de pilotaj sau chiar carențe în întreținerea aparatului e inevitabil, dar repet, nimeni nu se bucură de pierderea de vieți omenești.

  4. Eu ma luasem dupa ce a zis omul acela … ”aeronava a efectuat o intoarcere accentuata spre stanga, coborand vertiginous ”…. Probabil ca diagrama e mai precisa decat martorul

  5. Este o declaratie a cuiva , nu stiu cat de experimentat , dar e folosita de media

  6. Two of the plane’s occupants were rushed to hospital after the crash with their conditions being described as ‘very serious.’
    One, a 49-year-old, suffered stomach injuries and another head injuries, burns and several fractures.
    Local reports said the aircraft hit an overhead power line after trying to make an emergency landing following a mid-air mechanical problem which was reported to air traffic controllers.

    Era G-ARZG, destinat turcilor, in zbor de preluare de la productie la flight test (a fost primul lui zbor)

  7. Și ce zice? Nu avem concluziile, ancheta e în desfășurare.

    • „Cronica unei catastrofe”
      Presupun ca stii ce inseamna aia cronica nu? 😉

      • De pe link de la Neamtu:
        update, 19.05.2015, din ultimele informatii se pare ca softwarele care comanda transportul combustibilului pt. a asigura un centraj optim a fost plina de greseli. E normal ca la diferite avioane functie de configuratie sa fie pompat combustibil dintr-un rezervor in altul pt. a asigura pozitia centrului de greutate. Se pare ca-n cazul avionului accidentat au pompat Pina n-a mai rams nimic pt. motoare, care s-au oprit in zbor.

        • Ai vazut… hackeru’ ala arestat pentru ca ,,,,controla softul unui avion de pasageri el fiind la bord? Se juca cu unu’ din motoare, mai schimba altitudinea… luat recent la intrebari cu prosopu’ ud pe fatzau de astia de la FBI…

  8. Ziarul El Pais a publicat azi imagini în premieră cu momentul propriu zis al accidentului, prima poză e chiar cu câteva secunde înainte de impact:

    https://elpais.com/elpais/2018/09/07/album/1536319456_067156.html#foto_gal_3

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *