Piesa slovaca de artilerie autopropulsata Eva

1

Tunul autopropulsat 6×6 EVA 155mm la IDET 2015

Si slovacii au venit in Brno la IDET (International Exhibition of Defence and Security Technologies) 2015 sa se mandreasca cu unul dintre lucrurile la care se pricep si au traditie: artilerie. Astfel ministrul slovac al apararii, Martin Glvác, a dezvaluit publicului ultima aparitie in materie a celor de la compania slovaca Konstrukta Defence: piesa de artilerie autopropulsata calibrul 155mm (52 calibre) Eva, instalata pe un sasiu de camion usor Tatra 6×6, posibil T-815 de 12 tone.

2

Aceasta a fost expusa incadrata de evolutiile pe sasiu Tatra 8×8 (Tatra 813, de 22 de tone) ale aceluiasi calibru de artilerie: Zuzana 2000 (Dana in versiunea 152mm) si Zuzana 2, ultimul avand o cabina modificata si un sasiu mai bine protejat decat inaintasul sau, impreuna cu o cabina modificata.

Eva face parte din aceeasi categorie cu piesele de artilerie cal.155mm pe sasiu de camion 6×6: Caesar, Nora sau Atrom/Atmos. Piesa de artilerie poate fi montata si pe un sasiu 8×8. Tunul cu lungime de 52 de calibre este incarcat automat dintr-o magazie de 12 proiectile si 12 incarcaturi de pulbere aferente, cu o rezerva de alte 12 lovituri containerizate si poate fi operat din cabina frontala.

Arma principala are un camp de angajare lateral de +60° si o elevatie de -3.5° la +75°. Raza maxima ce poate fi atinsa de piesa de artilerie este de 41 km cu munitie speciala de tip ERFB-BB (Extended Range Full Bore-Base Bleed). Cadenta de tragere este 5 proiectile pe minut cu autoloader si pana la 13 proiectile in 3 minute, folosind incarcarea manuala.

Cabina ofera spatiul pentru un echipaj de 3 militari si este protejata impotriva schijelor de obuze si a armamentului usor de infanterie pana la cal. 7,62mm.

Sistemul este stabilizat pentru tragere prin coborarea a 2 suporti de tip plug in partea din spate a sasiului.

KONŠTRUKTA-Defence este succesoare a companiei nationale KONŠTRUKTA Trencín care la randul sau a fost infiintata in 1953 ca si ramura militara a ŠKODA Plzen situata langa Trencin, in Slovacia. Compania face parte din industria nationala de aparare slovaca, industrie pe care statul slovac o sustine in eforturile sale si care are multe de oferit, potrivit declaratiilor ministrului slovac al apararii.

Video Eva:

https://www.youtube.com/watch?v=8KwKY2Xe9Ks

Video Zuzana 2:

https://www.youtube.com/watch?v=jo0AKR0HIr8

 

Marius Zgureanu

 

Surse:

http://www.armyrecognition.com/idet_2015_news_official_online_show_daily_coverage/konstrukta_defence_of_slovakia_unveils_its_eva_a_new_6x6_155_mm_self-propelled_howitzer_at_idet_1905155.html

http://defence-blog.com/?p=5510

9 comentarii:

  1. In the video, a Su-24 aircraft appears in the distance, then zooms by the USS Ross — a guided-missile destroyer.

    Other Russian bombers also flew within sight of the ship, officials said.

    Such footage is rarely released publicly but the US Navy decided to post it „because we were unsatisfied with the press reporting, and we wanted to show exactly what happened,” Pentagon spokesman Col. Steven Warren told reporters.

    None of the Russian aircraft that flew by the ship were armed and neither side took any aggressive action, Warren said.

    „This was simply a ship and a plane passing in the day in this case,” he said.

    Some Russian media had suggested that the aircraft forced the American destroyer to shift course away from Russian territorial waters off the coast of Crimea.

    But the Pentagon said those reports were „erroneous” and „didn’t reflect the facts.”
    http://www.defensenews.com/story/defense/international/europe/2015/06/01/us-downplays-russian-flyover-black-sea/28328801/

    • Un pasaj atrage atentia :

      ”Unitatea de securitate înclusă în grupul de apărare de la aeroport nu a ştiut de venirea tunurilor de la Râmnicu Sărat, iar în dimineaţa zile de 22 august, când şi-au făcut apariţia la poarta aerodromului, asupra lor au fost deschise focuri de armă, fiind confundaţi, de către cei de la securitate, cu trupele sovietice. Era să iasă măcel.”

      …… Otopeni , 23 decembrie 1989 …….

  2. Off-topic, una din primele firme romanesti (daca nu singura) care produce imprimante 3D:

    https://www.build3dparts.com/3d-printers/
    https://www.build3dparts.com/our-team/

    • Sunt variante de RepRap, adica Open-source si gandite/proiectate sa fie facute de amatori, acasa. Ca si cum mi-as face eu o distributie personalizata de Linux si as zice ca romanii fac sisteme de operare

  3. Nu vi se pare cam scurt sasiul prin comparatie cu lungimea tevii ? (am uitat sa postez ieri chestia asta). Pare ca ii lipseste „o bucata” de 1-1,5 metri…imi da impresia ca i-ar trebui in fata (sau pe la mijloc) inca o pereche de stabilizatoare.

    • Prima postare la subiectul articolului 🙂

      Ideea sasiului compact este ca tocmai sa fie mai usor transportabil, inclusiv aero, iar teava cred ca se poate si demonta. Mai ales ca nu se poate cobora orizontal, printr-o „fanta” in cabina, ca la M777 Portee sau altii, iar unghiul e mai abrupt, fiind sasiul mai scurt.
      http://i.ytimg.com/vi/f5C0nbRfS7Q/hqdefault.jpg

      Despre stabilizare nu ma pronunt, dar cred ca a fost testat si are atuurile sale 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *