Boeing Defense a anuntat la sfarsitul lunii mai ca noul elicopter de atac usor AH-6i, urmas al legendarului OH-6 Cayuse, va intra in productie pana la sfarsitul acestui an. Boeing se obliga sa livreze 2 exemplare pe luna de pe linia de productie, onorand prima comanda pana in decembrie 2017. De asemenea MD Helicopters din Mesa, fosta divizie de elicoptere comerciale a McDonnell Douglas, participa la aceasta comanda furnizand cele 24 de fuselaje. In paralel, cei de la MD au propriile variante in curs de lansare in productie – MD-530G si de testare – MD-540A.
Boeing a efectuat testele pentru dezvoltarea AH-6i folosind o varianta standard AH-6X, iar varianta definitivata pentru productie a zburat prima oara in 18 aprilie 2014.
AH-6i poate fi configurat pentru diverse misiuni, detaliile tehnice, gama de arme si senzorii fiind prezentate deja aici si aici.
Cel mai probabil este vorba de comanda de 24 de aeronave facuta de Garda Nationala Saudita, in urma unui contract negociat in 2010 si semnat anul trecut, in valoare de 234 mil.$, incluzand exploatarea pe termen lung, un set initial de piese de schimb si echipament de deservire la sol. Contractul face parte dintr-un program mai amplu al sauditilor, care cumpara si 24 de elicoptere Sikorsky UH-60M BlackHawk dar si 12 bucati AH-64E, din a carui avionica este derivata cea a AH-6i si cu care este interoperabil.
Iordanienii au semnat si ei o scrisoare de intentie pentru 18 elicoptere AH-6i si cu optiunea pentru alte sase, adica o posibila comanda similara cu cea saudita, dar inca nefinalizata.
Sa nu uitam ca AH-6i este o evolutie a AH-6x, care la randul sau poate evolua atat cu pilot la bord cat si ca si pilotata distant, in tandem cu AH-64 (deocamdata s-a introdus in operare RQ-7Bv2 Shadow cu regimentul 501 de Aviatie al SUA/ Fort Bliss, care opereaza Apache E Guardian).
Prezentare video (Future Weapons) AH-6x UAV:
Sa ne reamintim ca in curand IAR-316B Alouette III va disparea cu totul din inventarul romanesc (12 exemplare fiind scoase la vanzare in 2013 de catre Romtehnica), fiind necesara inlocuirea sa cu ceva similar atat in versiune scoala, utilitara si, de ce nu, si militara. Pe vremuri doar MApN avea in uz 125 de astfel de elicoptere, din totalul de 250 construite la noi in tara… nu ca s-ar pune problema sa le inlocuim la paritate de 1:1!
Dar ceva trebuie facut, situatia devenind presanta!
Marius Zgureanu
Surse:
http://www.boeing.com/defense/ah-6-light-attack-helicopter/
Citeste si:
http://www.rumaniamilitary.ro/md-540a-versus-ah-6i-si-generatia-urmatoare-a-md-helicopters
http://www.rumaniamilitary.ro/md-530g-se-pregateste-de-intrare-in-productie
http://www.rumaniamilitary.ro/clasa-de-elicoptere-usoare-mhah-6
http://www.rumaniamilitary.ro/primul-elicopter-elvetian-sh-09
Astea nu sunt tinte sigure pt. MANPADs? La ce mai folosesc?
Prin estul Ucrainei nu mai zboara niciun elicopter de cand au cazut pe capete si alea (Mi-24) aveau ceva blindaj … iar americanii stiu foarte bine ce au patit rusii prin A-stan, ce au patit ei in Mogadishu, etc.
Daca arabetii vor sa controleze masele cu ele / sa vaneze pe cativa care nu sunt de acord cu tribu care conduce si agita doar niste flinte pe camile e altceva … altfel mi se pare o risipa sa dai banii pe asa ceva.
Nu prea exceleaza la niciun capitol:
– cercetare avansata: pe timp de zi le-a vazut Gigel din tufis cu MANPAD-ul (bine ajutat probabil si de un radar gen Giraffe 75 sau altele care pot fi puse pe un Humvee) si le-a fript, pe timp de noapte ar mai fi o treaba da’ le trebuie macar un sistem NOTAR ca altfel si Gigel are palnii si oricum cu mama senzorilor tot nu faci mare lucru … basca ca iti trebuie dihai reteaua integrata si securizata pentru comunicatii si transfer date in timp real
– atac usor: idem ca mai sus doar cu sanse mai mari sa fie luate la ochi si doborate, vezi sisteme gen Ghepard, Pantsir, TOR, etc. care insotesc orice miscari de trupe / blindate adverse.
Eu mi-as pune banii pe drone pentru cele 2 activitati de mai sus…
Bre, astea nu lupta in Ukraina 🙂
ISILul n-are Giraffe si ce MANPADS o mai fi pus mana sunt mai vechi, exista contramasuri si pt asa ceva, de la flares mai bune pana la DIRCM
Si astea nu-s Apacheuri, le cumpara Garda Nationala Saudita ca sa patruleze pe frontiera sa pazeasca gardul de sarma ghimpata si pt asta or fi bune
Sunt inarmate cat sa le dea in cap alora de incearca sa se infiltreze
Cine ziceai ca da dupa ISIL / IS cu ele? :))
Pai Arabia Saudita cred ca ii sponsorizeaza la greu ca sa tina Iranul ocupat si Irakul sa fie praf si sa nu se alieze cu astia ca deh marea majoritate a irakienilor tot lui Ali i se inchina …
isil la modul generic: orice aurolac cu turban si akm care incearca sa le treaca frontiera
dupa aia si daca-i sprijina si inarmeaza asta nu inseamna ca au incredere in ei ca aia nu inceaca sa vina peste ei sa le ia tronul de la-supt fund, ca si la aurolacii aia sunt multe grupuri si multe interese si odata inarmati si finantati bine e usor sa-i scapi de sub control
Am actualizat putin articolul cu ce s-a mai prezentat si discutat aici. AH-6i este dronizabil in versiune x, fiind utilizabil de pilotii de Apache.
In plus, este bun si pentru scoala de piloti, unde IAR-316 (din care aveam 125 de bucati candva) isi da ultima suflare.
Uite AH-6x UAV:
https://www.youtube.com/watch?v=bgCGMfFYg9o
Am mai discutat si derivatul asta (cu o solutie mixta NOTAR – propulsie, care sa refoloseasca gazele arse racindu-le in acelasi timp si scazand amprenta termica a evacuarii motorului), asa ca distractie 🙂
http://www.rumaniamilitary.ro/?attachment_id=29467
http://www.rumaniamilitary.ro/wp-content/uploads/2015/06/unnamed_Buzu_design-900×300.jpg
IAR-316B Alouette III , daca or sa-l inlocuiasca cu ceva o sa fie ceva de import presupun, poate din astea din articol
Pe de alta parte, la cati piloti avem nevoie la genul 3-4 pe an nici nu mai merita sa mai pastrezi scoala, mai bine s-o inchida dracului si p’asta
O alta umilintza in plus nici nu mai conteaza
Daca platesc ca sa-i scoleasca in afara le mai iese de-o spaga buna pe ani multi, ca mai ajusteaza ei sumele decontate
Cacanarii de la mapn se aude?
Cascatzi ochii, ca va dau idei!
Mi-a duc aminte la facultate cand a zis una „nu trece suma, ca o trecem noi”
Sau ai scolim la Moschee 🙂
http://adevarul.ro/locale/targoviste/cum-isi-ingroapa-romania-industria-armament-ministerul-apararii-vinde-bulgaria-material-obuze-ieftin-ignora-mutenie-fabricile-autohtone-1_55784477cfbe376e3523e6bc/index.html
MAFIA taica…
Daca se duc cu blindatele sa ia dracu si munitie cu ei!
Asa ziceam si eu! 🙂 Oare DNA-ul pe la astia nu mai ajunge deloc?
Nu poate să le și parcheze în plenu parlamentului? Just a thought….
Domnilor…
Bulgaria are cateva „explozii” necontrolate la activ… ceva gen depozite care au urcat la ceruri… mai alaltaieri a fost o mica explozie …
Singura concluzie ? Ai nostrii ca brazii nu voiau sa explodeze rachetili pe teritoriul national….
Io nu inteleg de ce va mirati avand in vedere faptul ca intre noi si bulgari exista o lunga traditie in materie de potlogarii… Si asta inca de pe vremea cand granicerii romani impuscau magarii transportati cu barca pe Dunare de catre romani ca sa-si cumpere televizor color… Prin ’87-’88. Aveti voi idee cati magari cu doua si respectiv 4 copite se odhnesc pe fundu’ Dunarii cu un cal 7,62 x 54? Pe vremea aia se facea „tir sportiv” pe malu’ Dunarii cu aprobare de la Secu’… Mai ales cand granicerii au trecut de la Armata in subordinea MI…Acum este momentu’ sa descoperiti, sambata la Orsova Dunarea era scazuta cu vreo 3-3,5 m(lacul de acumulare) Din ce am discutat cu pescarii (aia profesionisti nu aia cu mulinete de jdemii de euro si fatze prezentate pe post de rechini) spuneau ca nivelul a scazut de vreo luna si ceva … Oare de ce?
Pen’ ca „prietenii” nostri sarbi (aia de-i lauda unii pe acili’se’a ca sunt singurii nostri prieteni) fac niste magarii…. Deja este infintata o comisie romano-sarba … „lucrarile” comisiei deja afecteaza Portile de Fier 1… Ieeeeeee vorba de malai din ala verde …Am asa o impresie crunta ca se pregateste „vanzarea” complexului dupa metodele arhicunoscute deja…
Bulgarii in general isi arunca in aer depozitele de munitii dupa ce le golesc de marfa. Adica vand armamentul pe sub mana si apoi dau foc depozitului. O fi seceta bre…
Pai crez ca asta este explicatia… Bulgarii trag prea multa apa din Dunare ca sa stinga incendiile de la depozitele de harmament si de aia a scazut lacu’ de la Orsova… 🙂
Ale draqu’ rachetili astea romanesti le trebuie juma’ de Dunare ca sa fie neutralizate….
seceta`i si la noi la capitolu` munitie;
da poate se repune in functiune fabrica de pulberi de la Fagaras: http://www.zf.ro/eveniment/producatorul-de-armament-romarm-nu-putem-produce-pe-cat-se-cere-cererea-este-de-trei-patru-ori-mai-mare-14437441
Nu mai inteleg nimic , ba nu sunt comenzi si ind. de armament e pe tobogan ba acu au comenzi de nu mai fac fata . Cred ca e ceva putred in Danemarca .
nu e nimic putred – cifra de afaceri/ comenzi este atat de mica incat de la un an la altul fluctuatiile sunt resimtite ca o crestere/reducere semnificativa a activitatii.
A fost acum cateva zile si un articol in Adevarul pe tema asta.
http://adevarul.ro/locale/turnu-severin/conflict-precedent-hidrocentrala-portile-fier-i-sarbii-romanii-nu-mai-inteleg-imparta-energia-ei-uzineaza-haotic-scazut-cota-dunare-1_5575f86ccfbe376e35121318/index.html
Uite aici explicatia de la PF1 de pe ziarul favorit al lui M.C.:
http://adevarul.ro/locale/turnu-severin/conflict-precedent-hidrocentrala-portile-fier-i-sarbii-romanii-nu-mai-inteleg-imparta-energia-ei-uzineaza-haotic-scazut-cota-dunare-1_5575f86ccfbe376e35121318/index.html
Treaba e undeva la mijloc … da concluzia e ca toti ne iau de prosti …
@dany
se va vinde, la fel cum se va vinde si c.e.hunedoara ,inchiderea minelor , taromul , cfr/marfa ,combinatul de apa grea, tot ce mai are statul in urmatori ani va fi kaputt
” Indeed, they do a disservice to the Romanian people, who have labored for years to free themselves from the legacy of an extractive political system. Such arguments impede those efforts and ultimately abet Vladimir Putin’s strategy of “feeding the stray dogs” (Russian code for bribing Romanian politicians).” :))))))
Pe vremuri faceam si asa ceva:
https://resboiu.wordpress.com/2011/04/13/proiecte-abandonate-elicopterul-iar-317-airfox/
Pe post de IAR-316B Alouette III:
AS550 C3 Fennec
sau
EC120 Colibri (scoala) + AS550 C3 Fennec (atac usor)
Eu as fi pentru o singura varianta, ca sa poti comanda in cifre suficient de mari ca sa renteze sa faci si ceva local (productie si menetnanta).
Nici unul dintre cele 2 modele enumerate de tine n-a ajuns la gradul de maturitate, flexibilitate si platforma de arme al AH-6, care foloseste si avionica AH-64.
Cu Eurocopter la Brasov… sanse mici pentru un pasaroi US ! Vezi cazul Dacia la masini.
Apropo de Fennec
http://www.defense.gouv.fr/air/actus-air/royal-blackhawk-entrainement-a-l-appui-feu-pour-les-fennec
N-are nici o legatura una cu alta. Eurocopter (Airbus Helicopters mai nou) a cumparat doar o parte din actiunile IAR Brasov, nedorind sa-l cumpere cu totul. Asa ca IAR Brasov de acum este entittate separata de Eurocopter, caruia ii inchiriaza hale si tereneruri sau subcontracteaza forta de munca si este liber sa se asocieze sau lucreze cu cine vrea si poate 🙂
Nici nu ar fi bine sa ne orientam unipolar pe domeniul asta, mai ales ca IAR si alte firme aeronautice romanesti au inca marja frumoasa de crestere, acum fiind aproape de un minim istoric. E bine sa diversifici, sa nu depinzi de un singur partener/furnizor.
Polonezii, avand deja linie de productie UH-60 BlackHawk la ei, au optat sa achizitioneze + asambleze local 50+20 bucati de EC-725 Caracal de la Airbus Helicopters 🙂
Am mai spus in urma cu vreo 3 ani….greu fara internet in ceea ce te priveste.fara copy-paste…tabula rasa.ai chiar tu un articol vechi despre IAR Brasov si propunerile tale in ceea ce priveste compania :)) . reciteste-l. inclusiv comentariile. poate in sfarsit afli ca exista o companie in care e si IAR inclusa si ,prin contract, de elicoptere noi se ocupa doar aceasta companie cu capital mixt.
pai ti-am raspuns si atunci, datele mi le iau de pe internet, nu am rude sau surse in diverse locuri ca unii care se falesc cu asta.
uite aici extrasul, eu referindu-ma mai sus la a 2-a companie. Nici tie nu ti-ar face rau sa mai recitesti si sa nu-i acuzi pe altii de tabula rasa. Stai linistit, am inteles mai demult ca ai ceva cu mine, asa, o fixatie. Succes in continuare 🙂
http://www.rumaniamilitary.ro/iar-s-a-brasov-o-situatie-fara-iesire
Din cate am inteles din presa romaneasca si din ceea ce am reusit sa gasesc pe internet, fostul IAR Brasov a fost impartit astfel:
joint venture IAR-Eurocopter (49-51%) rezultand EC ROMANIA (EUROCOPTER ROMANIA SA), aparent cu 126 angajati:
http://www.eurocopter.com/site/en/ref/Eurocopter-Romania_370.html
http://www.eurocopterromania.ro/
S.C. IAR SA Brasov – inca activa in 2011: 72% stat, 28% privat, 858 angajati, hale pe 90.000 m2 si pista aeroport. Repara sau fac upgrade la: IAR SOCAT, IAR 330H si L si am vazut ca au disponibile motoarele MAkila 1A1, de 1742CP
http://www.iar.ro/index.html
Au produs si avionul usor IAR46S pt. piata SUA. Pe site-ul lor, raportul trimestrial pe 2011, comparativ cu 2010, nu e de bun augur: http://www.iar.ro/cnvm2011/Raport_trimestrial_3_2011.pdf
Iar aici ai comentat tu
„„Eurocopter SAS solicita partilor sa agreeze ca, dupa finalizarea acestei tranzactii, IAR sa nu mai deruleze nici o activitate care ar putea sa dubleze sau sa diminueze perimetrul de afaceri dezvoltat la Eurocopter Romania deoarece acest lucru ar putea ameninta viabilitatea economica a modelului de afaceri asa cum a fost el expus anterior”, se arata in text. Eurocopter SAS doreste ca IAR si Eurocopter Romania sa-si dezvolte activitatile in scopul „asigurarii unei complementaritati”.
iar eu ti-am raspuns: „Aici s-ar putea sa ai dreptate.” … iar apoi dadeam exemple si de parteneriate cu altii…
Clauza aceea e destul de stravezie, IAR Brasov neavand voie sa faca concurenta pe produsele Eurocopter. Insa ca firma separata, nu cred ca au cum sa-i impiedice sa lucreze si cu altii.
joint-venture nu inseamna ca IAR Brasov a fost impartit.Brasovul participa cu terenurile si nu le inchiriaza. activitatea a fost delimitata. elicoptere noi Brasovul va face doar impreuna cu Airbus.tocmai acel contract nu-i lasa sa faca elicoptere si cu altii.
„…IAR sa nu mai deruleze nici o activitate care ar putea sa dubleze sau sa diminueze perimetrul de afaceri dezvoltat la Eurocopter Romania …”
e chiar asa greu sa intelegi?
Da, pentru ca daca doreau asta cumparau intregul set de actiuni al IAR Brasov… Asa au cerut ca o firma in care nu aveau actiuni, dupa separarea de ceea ce au cumparat, sa fie total dependenta de ei… ori dupa mine clauza asta poate fi atacata sau renegociata de catre statul roman.
Sa zicem ca MApN deschide licitatie de achizitie pentru 24-36 elicoptere usoare si multirol, iar Boeing castiga. Daca se cere productie sub licenta si mentenanta in tara, de ce statul roman nu ar putea apela la IAR, aflata in proprietatea sa? Sau in cel mai rau caz, sa rupa IAR in alte 2 entitati, una ramanand anexa a EC iar cealalta sa o privatizeze cu Boeing… In schimb ar putea sa le inchida gura la Airbus cu modernizarea unei parti a flotei de Puma si eventual participarea in oferta pentru un nou elicopter de transport…
Totul se poate renegocia, doar sa vrei.
Oricum, si la momentul semnarii acordului s-a vorbit de clauza asta si pe unele efecte chiar a fost un proces… daca imi aduc bine aminte.
mi-e greu sa te inteleg. 🙂 in majoritatea cazurilor am renuntat sa-ti raspund.nu pricep logica ta si obosesc incercand 🙂 deci cred ca problema e la mine
cand se discuta despre tehnica militara,strategii,industrie,in general tot ce tine de armata, calitatea de pasionati nu ne da si certitudinea detinerii adevarului absolut.in nici un caz ceea ce visam noaptea sau dorinte personale nu trebuie prezentat ca o realitate,strategie de inzestrare pe care doar noi o distingem si avem puterea de a o intelege iar cei cu studii de specialitate sunt toti fie prosti fie corupti.Insistand, impresiile expuse pot da nastere unor banuieli in legatura cu eventuale tulburari
MCM,
nu stiu care-i faza, sincer, dar eu scriu ceea ce cred eu si reusesc sa ma informez, pentru a crea o dezbatere.
Articolele mele, bune-proaste, astea sunt si astept contra-argumente, nu atacuri la persoana.
Relativ la cazul IAR Brasov, ti-am dat argumente cu privire la paragraful ala, unde mi se pare ca s-a sarit calul, la fel ca in cazul acuzelor cu care s-a ajuns la tribunal.
S-o putea face sau nu, asta numai un expert in legislatie ar putea zice, insa lumea e plina de cazuri in care chestii care pareau batute in cuie s-au negociat si renegociat.
Nu-mi place sa se plece din start cu „nu se poate” sau jigniri prin care se incearca decredibilizarea persoanei. O parte dintre chestiile pe care le-am scris, am incercat apoi sa le verific cu cei de specialitate, iar in multe cazuri s-au verificat, in altele nu. Majoritatea nu am avut cum sa le verific astfel inainte de publicare…
Profilul meu e public, sunt usor de gasit si profesional, simpatiile mele sunt cunoscute, asta este.
E-te ce mizerii, poate si alte chestii interesante si pentru DNA:
http://www.bizbrasov.ro/2012/09/25/actionar-minoritar-eads-si-eurocopter-capuse-pentru-iar-ghimbav/
http://www.bzb.ro/stire/tribunalul-brasov-a-amanat-decizia-in-procesul-sif-transilvania-iar-ghimbav-a28193
„Este incalificabil acest gest de a transmite unei alte companii obiectul principal de activitate, mai ales că e vorba de o companie controlată de francezi. Eu nu cred că francezii ar fi făcut acest lucru. Iar cum noi suntem în Uniunea Europeană, la fel ca și Franța, trebuie să se știe că și acționarii minoritari au drepturi”. Mihai Fercală, președintele SIF Transilvania
de aici poate ne clarifica ‘Nea Flogger, ca am si altceva in prioritate azi 🙂
Ridicol.Cred ca il poti dobori si cu un Makarov.
Hai sa nu exageram totusi 🙂
Bah @formatorul de opinii…
Mai era unu’ pe aici care distrugea Abramsu’ cu AG-7….
Se poate distruge si cu ag7, daca tragi din interiorul tancului 🙂
=))))) tare asta. vezi poate dai idei vreunui geniu
https://www.youtube.com/watch?v=qCR_kuXySAY
=))))
Asa ceva, sa se ia de SOCAT, trebuia sa-i pice in cap 🙂
tare de tot asta !!!
Haideti sa mai vedeti un articol despre prostia omeneasca la romani:
http://www.economica.net/schimbare-de-trend-ungurii-ne-inunda-cu-energie-ieftina-cumparata-chiar-de-la-noi-platita-de-noi_102198.html
Unde i-ai gasit, Doamne…de ne-am procopsit cu ei? Parca s-a rasturnat caruta cu prosti fix si numai in Romania!
E incredibil asa ceva…..
Au ajuns asa de jos cu cifra de afaceri, incat sunt mult sub cat produceau acum vreo 7-10 ani si sub cifra de afaceri de atunci. Asta inseamna ca in ultimii ani au inchis aproape complet ciclurile de productie!
In 2013 exporturile noastre de armament atingeau 177 mil. euro, dublu fata de 2012 (85 mil. euro), care la randul sau era minimul ultimilor 5 ani.
http://www.gandul.info/stiri/exporturile-de-armament-ale-romaniei-s-au-dublat-harta-clientilor-de-tehnica-militara-romaneasca-13755711
http://www.gandul.info/stiri/harta-clientilor-de-armament-ai-romaniei-cum-au-evoluat-exporturile-militare-romanesti-in-ultimii-ani-11707180
„România a exportat armament şi tehnică militară în valoare de aproximativ 84 de milioane de euro în 2012, acesta fiind aproape cel mai scăzut nivel al exporturilor din ultimii 5 ani. Scăderea faţă de exporturile similare din 2011 este de 36%, după cum arată rapoartele trimestriale ale Departamentului pentru Controlul Exporturilor (ANCEX), din subordinea MAE, consultate de gândul. Industria de apărare ajunge astfel la o performanţă la export aproape de nivelul anului 2008. România a pierdut clienţi importanţi de armament în 2012 şi nu a reuşit să compenseze suficient prin câştigarea unor contracte noi”
Ramane de vazut cat e felia Romarm din cifrele totale de armament…
http://www.rumaniamilitary.ro/cerere-de-zece-ori-mai-mare-fata-de-capacitatea-actuala-de-productie
@Marius…uite titlu de articol si ceva sugestii de la oficialii Romarm despre viitorul Morenilor:
Romarm are 15 filialele şi are nevoie de investiţii pentru repornirea unor fabrici şi modernizarea utilajelor de producţie. Aşa este cazul fabricii de pulberi de la Făgăraş, unde compania vizează obţinerea de la bugetul de stat a 0,4 mil. euro pentru construirea unei staţii de tratare a apei reziduale, fără de care nu poate obţine autorizaţia de mediu, pe care a pierdut-o în urmă cu doi ani.
Investiţia ar urma să se deruleze pe o perioadă mai lungă de timp, iar „dacă totul merge conform planului, la sfârşitul anului 2017 fabrica ar putea funcţiona la adevărata valoare“, afirmă Şerban.
Potrivit ministrului economiei Mihai Tudose, redeschiderea fabricii de pulberi de la Făgăraş ar urma să aibă loc în câteva luni. Totodată, Ministerul Economiei, proprietarul Romarm, spune că mai are în plan şi transformarea fabricii de la Moreni, singura uzină din România care produce transportoare blindate, într-un centru regional de mentenanţă vehicule militare, în care încearcă să atragă parteneri din străinătate.
„Odată cu mentenanţa vrem să creştem şi nivelul vehiculelor de luptă. Este prematur să spunem cu cine vom semna un acord“, a mai spus Floarea Şerban.
În prezent, Romarm nu mai produce nici tancuri, nici alte vechicule blindate, dacă ar exista comenzi ferme, ar putea reîncepe producţia într-un termen de aproximativ un an şi jumătate.
Articolul e de pe Romania Libera si viza comenzile mari de armament, de la care Romania nu mai face fata!
Strainii cer de 3 – 4 ori mai mult decat putem noi aferi! 🙂
http://www.zf.ro/eveniment/producatorul-de-armament-romarm-nu-putem-produce-pe-cat-se-cere-cererea-este-de-trei-patru-ori-mai-mare-14437441
Eh, asta e doar varful icebergului… daca ai sti la cat se cifreaza cu adevarat nevoia de retehnologizare la Fagaras, daca vor o linie cu adevarat moderna si rentabila. Suma mentionata acolo e penibila, necesarul fiind de cateva zeci de ori mai mare …
Cred ca am dat si mai demult detalii pe subiect.
@Marius. In completare: situatia este cu adevarat disperata daca fabrica nu mai are nici macar autorizatie de mediu… Suma de 0,4 mil. euro e doar pentru statia de tratare a apei care la randul ei e obligatorie pentru ca fabrica sa poata obtine autorizatia de mediu fara de care nu poate functiona legal. Daca pe baietii astia nu i-a interesat nici macar sa aiba capacitatea de a functiona conform legii iti dai seama in ce hal de delasare trebuie sa fie restul utilajelor cu care se poate face productie. E suficient sa vezi cum au „conservat” Mig-urile 29 si iti poti imagina cum arata acum linia aia de productie. Probabil ca fara conflictul din Ucraina fabrica ar fi avut in curand un mare lacat la poarta.
La cât se ridicau exporturile de armament și tehnică militară ale României în 1989?
Nu am gasit rapid, dar:
http://www.rumaniamilitary.ro/cerere-de-zece-ori-mai-mare-fata-de-capacitatea-actuala-de-productie
„În ceea ce priveşte starea industriei de armament din ţara noastră, primul deceniu de după Revoluţie a marcat o scădere a exporturilor de arme fabricate în România, de la valori anuale de peste 100 de milioane de dolari (121 de milioane de dolari în 1994, 167 de milioane de dolari în 1995) la 37,8 milioane de dolari în 2000, ajungând 24,5 milioane de dolari în 2001, conform datelor furnizate de Departamentul pentru Controlul Exporturilor.”
Dolarul avea alta valoare atunci…
Va dau o veste buna despre industria de armament din Romania,conform http://WWW.Zf.ro/evenimemt/producatorul-de armament-romarm nu putem produce pe cat se cere-cererea este de trei-patru ori mai mare.[asta ii titlu pt .cei ce vor sa caute informatia].In articol este vorba despre un interviu cu directorul ROmarm in care se vorbeste de cererea pt export de armament romanesc[mai ales arme de infanterie si munitie],se vorbeste de repornirea fabricii de pulberi de la Fagaras in cateva luni cu ajutor de la guvern si planurile de viitor ale fabricii,despre transformarea fabricii de la MORENI intr-un centru de mentenanta pt. blindate in cooperare cu un partener strain,despre fabrica de tancuri UMB.BUCURESTI CARE poate sa reia productia de tancuri in intervalul de un an-an si jumatate daca sunt comenzi.
in 2013 Romania a exportat armament de 170 milioane de euro,aveti cumva informatii de ce suma a exportat armament in 2014 Romania.
se pare ca altii au fost mai rapizi ,si au aflat informatia mai rapid-scuze.
Se pare ca tancul rusilor e cam praf
http://www.offiziere.ch/?p=20941
Mi-am adus aminte ca s-a spus ca Romania nu mai poate sa faca tancuri pt. ca a vandut presa de mare forta de la UMB.BUCURESTI,SE pare ca ne-am inselat dupa ce am citit interviul cu directorul Romarm.
pai si eu ce tot cantam pe aici, de unii ma trimeteau la plimbare? 🙂
Doar atentie, eu nu cred ca declaratia se refera la produs de la zero ci la prelucrat carcase existente… cam cum e si cu productia ucraineana de Oplot sau cea poloneza de PT-91 Twardy 🙂
MARIUS ZGUREANU nu uita de delegatia de luna trecuta de la UMB ,in care cei de la uzina au propus doua variante1-modernizare a TR85M1,2- UN tanc nou cu blindaj compozit ,motor nou etc.
Au trebuit sa vina cu 2 variante, a doua, cea de productie, fiind posibila cu investitii serioase, dar posibil necesara daca MApN cauta ceva pentru termen mediu si nu crestere punctuala si limitata de capabilitati pe o platforma TR-85 care deja se apropie de niste limite de evolutie ca si tanc. Si KMW bateau la usa pe partea cealalta.
Insa cei 2 ani la care se refera interviul, cred ca sunt pentru producerea unei variante modernizate, parerea mea. Uite de cat timp se pregatesc turcii sa produca noul Altay!
MARIUS nu stii ex.de arm.pe 2014-ROMANIA
„Radio Sputnik”, sau propaganda ruseasca pentru prosti 🙂
The Yakovlev Yak-130 is an advanced pilot training aircraft that replicates the characteristics of 4+ generation fighters, such as the Su-30, MiG-29, Eurofighter Typhoon, Rafale, F-22, and the F-35.
http://sputniknews.com/military/20150611/1023243726.html#ixzz3cmS2WpEb
Cum de ati uitat pe F-16 si F-18 !? 🙂
F-35? Americanii testează de îl iau dracii de câțiva ani, iar ăsta deja imită caracteristicile lui de zbor? Da pe a lu PAK-FA de ce nu? Doar nu o fi așa greu să mai facă un flame-out la un motor din când în când… Cred că autorul știrii o făcut un pas înapoi și o spus ”Da! Nu e nici o șansă să zică că ar fi propagandă, asta!”
Flame out a facut si pasarica americana de renume mondial F 35….deci se pare ca este o caracteristica importanta pentru jeneratia a 5-a. LOL!
Hai sa nu fim putin mai ingaduitori cu prototipurile si preseriile la avioane noi.