Pe 5 august senatul brazilian a aprobat contractual dintre Saab si Brazilia, in valoare de 4,6 miliarde de dolari care priveste achizitia a 36 de avioane multirol Gripen E/F.
Asa cum stim deja Brazilia va plati cele 36 de aparate – si tot ce implica transferul total de tehnologie – printr-un credit acordat de catre guvernul suedez. Dupa negocieri dobanda platita de brazilieni este de 2,19%, cu o perioada de gratie de 8 ani. Perioada totala a creditarii fiind de 25 de ani.
Din cele 36 de aparate comandate 15 vor fi construite integral in Brazilia (varianta Gripen F) de catre Embraer SA. Avioanele construite in Brazilia vor iesi de pe linia de fabricatie locala dupa 2024, in timp ce primul Gripen E va fi livrat din Suedia in 2019.
GeorgeGMT
„Din cele 36 de aparate comandate 15 vor fi construite integral in Brazilia (varianta Gripen F) de catre Embraer SA. ”
Integral mai airish eass…
Nu tot ce zboara se mananca…
„Embraer will do final assembly of 15 of the Brazilian Gripens, including all the two-seaters”
„Embraer will be responsible for software development, integration, flight tests, final assembly and aircraft delivery in the Brazilian Gripen NG programme.”
Adica practic le vor asambla din kituri
Pana la urma nu se aleg cu mare lucru pe partea de transfer de tehnologie, cum nu s-au ales nici blonzii aia din India din motive deoarece ca penca nu se poate…
Motorul e american facut de suedeji la’supt licentza, radarul Vixen AESA de la Selex, alte chestii de electronic warfare sunt facute tot de Selex samd
Asa ca n-ai ce dreacu sa le transferi, sa le transferi fabrica de motoare, fabrica de radare, fabrica de MFDuri, fabrica de computere de bord, fabrica de electronic warfare systems etc … ce sa le transferi, sa le transferi toata industria europeana cu ingineri cu tot…
Pai tocmai transferul de tehnologie si offsetul erau elementele pentru care multi entuziasti vroiau ca Romania sa cumpere Gripen.
Pana la urma, toata chestiunea privind achizia de avioane de lupta pentru Romania s-a dovedit a fi un fiasco.
asta apropo de ce sustineau unii ca s-ar face la noi etc
cu toate ca nu sunt adeptul cu …vezi ca asa e
nu e nevoie sa mentionezi ca embraer e la un alt nivel comparativ cu avioane craiova din mai toate pct de vedere …si nu conteaza aia cu suntem din europa
nu era ce parea dealul cu saab
de la teorie la practica cale lunga
Eu unul inclin sa cred ca transferul de tehnologie este ori doar pentru tehnologia de asamblare (linii de asamblare modernizate), ori solutii si tehnologii noi pentru genul de avioane pe care Embraer deja le produce in clipa de fata.
Totusi Brazilia produce avioane, cu sau fara suedezi. Si pana la urma orice implicare a industriei nationale e un plus decat sa cumperi totul la cheie.
Pe de alta parte asamblarea de kituri 😉 nu inseamna ca deja stai la masa cu aia care fac F16