România a fost invitată să participe la licitația pentru un nou vehicul blindat, care va intra în dotarea Forței de Răspuns a NATO (NATO Response Force – NRF).
Invitația a fost transmisă către Departamentul pentru Armamente din Ministerul Apărării Naționale, prin intermediul Delegației României la NATO.
NATO solicită un vehicul pentru transport personal, care să reziste la schije și la gloanțele armamentului ușor de infanterie.
Conform cerințelor NATO, mașinile pentru NRF sunt destinate să se deplaseze în teren accidentat, dar ele vor trebui să respecte și legislația rutieră din Uniunea Europeană – inclusiv norma de poluare Euro 5. Vehiculele vor avea motor Diesel cu puterea de cel puțin 200 kW.
Bla, bla si cam asta-i stirea …
Bineinteles ca pentru noi aceasta invitatie are accente ironice atat timp cat noi avem obiceiul sa importam cam orice – mai ales in cantitati ridicole – asadar poate sa ne invite NATO si la nunta pentru ca ai nostri responsabili au ca principal obiectiv distrugerea capacitatilor de productie nationale si nu dezvoltarea lor.
Asadar cel mai probabil aia de la NATO vor primii o scrisoare in care li se vor explica pe larg avanatajele importului in loturi mici de tehnica militara, probabil din China 🙂 , si dezavantajele majore ale productiei proprii, pentru ca ai nostri in afara de colocvii, sedinte si multe hartii nu sunt in stare chiar de nimic.
Sau mai simplu un SMS cu texul: „Cumparati bah 16 Panharde ca „e” bune si daca nu va ajung rugati-i pe americani sa va dea niscai Humvee de pomana! 🙂 😉 ”
Si apropo de masini blindate, doar UMB si Moreni ar fi putut sa vina cu ceva, doar ca Moreniul este sarac lipit, abia traieste de la o zi la alta, iar UMBul tocmai ce a ramas fara bani de salarii…
GeorgeGMT
Poate trimit Dusterele ale cu abtibilduri de camuflaj lipite pe ele
Dustere nu sunt blindate
Pai le punem tapet cu model care imita blindajul 😉
Pai de ce vrei sa le blindezi, vrei sa consume mai mult?
Au turela, au o tableta acolo de joaca aia Angry Birds, e suficient
Stiam ca nu sunt blindate , a fost o gluma
Lasa bre c-avem cu ce sari la licitatzie! Pai ceva ABI-uri dosite prin unitati uitate de lume, tinute ca-s pe inventar, s-or mai gasi. Le vor lua astia doar pentru faptul ca-s retro, valoare mai, valoareee…Cica s-ar mai gasi si prin garajele SRI-ului. Mai astia de la DpA, nu va speriati, pontu-i gratis!
Nu pot să comentez din punct de vedere militar fiindcă habar n-am care mai este strategia de apărare (atac?) a României. În schimb nu pot să nu observ că este o acţiune pur comercială: dacă sunt destinate pentru a se deplasa pe teren accidentat, pentru ce este impusă norma de poluare Euro 5? Este o stachetă care ne obligă la importuri extrem de costisitoare, pentru o floricică pe moţul … blindatei.
Nu-ti face probleme daca nu stii care e strategia de aparare a Romaniei. Nimeni n-o stie 🙂 )))))
Masinile alea nu vor merge doar la razboi. Vor face probabil patrulari, parade, se vor deplasa pe drumurile publice si in timp de pace. E normal sa respecte legislatia auto in vigoare. In plus Euro 5 inseamna consum redus de combustibil deci faci si economie.
Vai de mama noastra….
George GMT@,
Ce se mai aude cu partea a II-a a articolului referitor la UMB, Moreni si ale sale produse….tancul ala nou, SAUR 2, directorul ala nou si toate cele promise? 🙂
E in lucru…
Eu chiar nu pot sa dau vina pe oamenii de la moreni ce vrei sa faca singuri? Nu doar ca nu ii sustine nimeni dar unii le mai pun si piedici…
Dar Initial Uzina de la Moreni a fost construita pentru productie de serie mare – aveam cea mai mare capacitate de productie de vehicule blindate pe roti din Tratatul de la Varsovia.
http://www.rumaniamilitary.ro/generalul-spiroiu-despre-industria-de-aparare-din-romania
Daca as fi guvernant la Romaniei as intra acum in pamant de rusine. Cum la fel ar trebui sa si ceara scuze public la fiecare aplicatie cu T 55 si cu rachete Styx la care apare Dusa si alti mascarici din guvern.
Aplicatie cu Styx?! Nu crez sa mai faca nimic cu ele de cand a explodat o instalatie de lansare si a omorat oameni.
Cand s-a intamplat asta?
O fi asta, dar stiam ca n-a murit nimeni, sau cel putzin asa s-a declarat
http://www.ziare.com/stiri/explozie/un-lansator-de-rachete-a-explodat-in-poligonul-midia-779386
Se poate sa fi tinut eu mine gresit, dar de atunci eu personal nu stiu sa se fi mai lansat vreo racheta.
🙂 Si au murit bre, da au murit cativa rusi de ras!
http://www.antena3.ro/romania/un-lansator-de-rachete-al-armatei-romane-explodeaza-in-timpul-unui-exercitiu-de-tragere-video-73294.html
Eu am vazut cu multi multi ani in urma un video in care era sa explodeze o instalatie din asta la un exercitiu in Capul Midia, insa in ultima secunda a plecat racheta si toata lumea a scapat teafara. Echipajul plecase din camion si fugea cat de departe. Toata luumea fugea si tipa, era un haos total…fumul iesea din instalatie de ziceau ca luaose foc. Daca s-a intamplat asta, inseamna ca nu au invatat nimic din situatia aia si nu au incercat sa remedieze situatia. Am incercat sa caut video pe youtube dar nu l-am gasit. Secrete militare, deci! 🙂 Atunci reportajul a aparut pe TVR! 🙂 Poate undeva in arhiva lor…poate!
Citind articolul, mi-am adus aminte de Armoured Multi Purpose Vehicle (AMPV) de la KMW.
http://www.kmweg.com/home/wheeled-vehicles/ampv/ampv-patrol/product-information.html
Motor de 200KW, protectie modulara, in functie de cerinte.
O oportunitate pentru KMW sa demareze colaborarea cu Romania ?
„O oportunitate pentru KMW sa demareze colaborarea cu Romania ?”
AMPV e frumusel, insa nu inteleg cum vrei matale sa colaboreze KMVul cu Romania ?!
KMV-ul da doctorate? Da Steaua Romaniei?
Pai atunci cu ce sa colaboreze mai baiatule 🙂
Pai ma gandeam la vizita pe care tocmai au facut-o in Romania.
Discuţiile s-au axat pe posibilitatea cooperării bilaterale în acest domeniu, pentru finalizarea unor proiecte solicitate fie de sistemul naţional de apărare, fie de terţi beneficiari, spun reprezentanţii Ministerului Economiei.
http://www.rumaniamilitary.ro/krausse28090maffei-wegmann-la-bucuresti-oficial-de-aceasta-data
“La finalul întâlnirii s-a convenit ca atât partea română, cât şi cea germană să analizeze posibilitatea creării unui grup de lucru, în vederea găsirii celor mai bune soluţii pentru o colaborare viitoare, în interesul tuturor părţilor”
Deci … analize, posibilitati, solutii, gurpuri, gasiri, colaborare dar foarte …viitoare …
Bre, alea’s bla blah-uri 🙂
Cine ce cum unde sa colaboreze…
La noi interesele sunt altele si le-am scris in postarea anterioara…
Ce colaborare, de fabricat nu poate fi vorba, noi importam cateva bucati daca ne intelegem la pretz
Si cand se vorbeste de finalizari eu ma gandesc la secretara aia cu doctorat si Steaua Romaniei 🙂
Pai au venit si au plecat cum au venit. Planuri au fost, dar cam atat.
nu`i bun, nu scrie renault pe el,
nu scrie Panhard ai vrut sa spui…
Acum asa o fi, dar cand marinarul era presedinte insiste pe Renault surubarit la mizil. acum se mai schimba dorintele odata cu conducerea. au revenit nemtii tare din urma! 🙂
ar fi bine sa surubarim si noi ceva prin tara,
daca se poate o conlucrare cu cei de la KMW ar fi perfect,
numai ca mie teama, ca din nou, pt. a mia oara
conducerea noastra va avea selecta tehnica mai slaba, da cu pret cat mai ridicat,
si binenteles fara offset sau posibilitate de producere in tara,
iubesc tradarea, dar urasc pe tradator
Bre s-a dus dracului si coopearea Renault cu Mizil, stai relas.
http://adevarul.ro/locale/buzau/secretele-spionilor-batalionului-404–experti-parasutism-arta-camuflarii-1_55e6f39cf5eaafab2c2d1f27/index.html
Niste baieti deosebiti.
Am gasit Solutia !!!
http://s19.photobucket.com/user/cfwheeler58/media/2014%20Model%20and%20Mini%20Sales/Rackham%20Sales%202014/Dwarfarmouredchariot_zpsedad1a2b.jpg.html
Dinozauri avem in politica ? Avem
E tot teren ? e
E cu grad redus de poluare ? e
No asta-i !
O sa le dam SAUR2+SAUR3+SAUR4 … CA MACHETE SA SE JOACE 3-4 ANI SI APOI DIN PLASTILINA CONTINUAM…. sa se invete cu sistemul romanesc de dezvoltare si testare al unui produs….
ABI-ul ar fi trebuit sa aiba o evolutie.
Motorizare, transmisie…etc. moderne si ar fi putut iesi ceva in genul Otokar Cobra (ca tot seamana ca doua picaturi de apa 🙂 ).
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/cf/Slovenian_Otokar_Cobra.jpg
ABI nu putea evolua, fiindcă era încă de la proiectare construit într-un mod demodat.
ABI era la bază un ARO 240 cu motor Diesel. Ceea ce e greşit din start. Fiindcă seria ARO 24x a fost concepută să aibă motor pe benzină corepsunzător standardelor din vremea sa, sfârşitul anilor ’60 – începutul anilor ’70. Bloc motor uşor, cilindree mare şi turaţie redusă. Ca şi Jeep Wagoneer şi International Harvester cu motor de 3.8, Land Rover Defender cu motor Rover V8 de 3.5. AROurile lui Ceaşcă erau toate cu motorul de 3.0 litri benzină, nu Diesel.
ARO Diesel cu D-127 avea un motor foarte masiv şi greu, slab, cu pornire foarte greoaie la rece, vibra puternic, avea circuit de răcire subdimensionat şi de o calitate de rahat. Iar modul de construcţie al transmisiei 4×4 nepermanente era cel al anilor ’50, fără diferenţial central, cu o manevrabilitate proastă şi egală cu zero pe drum pavat în modul 4×4.
Astfel încât posibilitate de a monta o carcasă blindată era limitată de greutate şi nu se puteau folosi decât blindaje slabe, subţiri ca tabla. Iar materialele compozite moderne, chiar şi în cazul în care ar fi putut fi fabricate la noi, erau prohibitiv de scumpe.
Proiectanţii şi comandanţii militari ştiau foarte bine asta, dar atunci când a fost început proiectul nu s-au agitat, fiindcă ABI trebuia folosit la paza aeroporturilor. TAB-77 şi TABC-79 erau gândite să meargă pe front.
Pentru a construi un vehicul blindat modern, trebuie pornit de la zero, cu motoarele, blindajul şi electronica epocii moderne.
Cu ABI seamna cel mai mult Oncilla:
http://www.armyrecognition.com/mspo_2015_news_official_online_show_daily_coverage/two_new_variants_of_lacenaire_s_oncilla_4x4_armored_personnel_carrier_make_debuts_at_mspo_2015_202091511.html
Iar de la ABI, la ceva gen Ursus:
http://www.armyrecognition.com/mspo_2015_news_official_online_show_daily_coverage/mspo_2015_ursus_offers_its_storm-3_4x4_troop_carrier_for_polish_army_s_modernization_program_20309151.html
sau Honker General
http://www.honker.com.pl/index.php/zdjecia-honker-4×4
saltul e semnificativ, chiar daca aparenta e tot pe acolo datorita necesitatii, insa cred ca ar fi o directie accesibila pentru industria noastra 🙂
AMPV si AMZ TUR sunt deja alta liga:
https://en.wikipedia.org/wiki/Armoured_Multi-Purpose_Vehicle
http://www.defence24.com/252769,mspo-2015-tur-v-multi-purpose-vehicle-made-by-amz-kutno
chiar si Eagle „Light” e alta clasa, de aproape 7 tone:
http://www.defence24.com/238101,eagle-light-armoured-vehicle-proposed-for-the-polish-special-forces
Din ciclul mai prosti ca noi nu se poate:
http://stirileprotv.ro/stiri/financiar/premiera-absoluta-romania-inchide-o-autostrada-la-9-luni-dupa-inaugurare-cum-pierd-autoritatile-1-2-mld-eur-pentru-drumuri.html 🙂
pentru magarii din astea, cu autostrazi facute praf si asa sume, ar trebui ancheta penala…
cum sa faca ancheta daca toti isi iau partea 🙂 )
Euro 5?
C’esti intr-o dunca bre?
Pai ce importa cat polueaza ca un razboi pol;ieaza taica paolueaza. Mai da unu cu o nenoricta de bomba cu napalm de 500 kile sa vezi poluare !! Mai o sl;ava cu tyermit- poluare! Pai cade proecyilu peste nu stiou ce ocnductya si zici mersi dca adin conducta curge adoar .. cacat curat (adica ingrasmanat organic …)
Sa nu mia zic ca Euro 5 inseamana multa electronica.. Si sica Dacia care de baia aatingea norma Euro 4 era cea mai fiabila. Mai fiabila decat AUdi cu Euro 5 .. ca aveamai putina electronica!!
Bre! Oi fi io cam Bizonu’ da daca vreie ecologie faci razboi cu bata maxim cu toporu de piatra si sulita cu varf de os de vaca sau iti bagi senilele in ea dse ecolpgie si faci razboi modern .. cu munitie de uraniu saracit, cu munitie de tungsten, cu tancuri care ies din remiza ca la balamuc (ca in 30 de secunde se umple remiza de fum si canci oxigen) cu explozivi cam polunati* samd etc …
Sau mai bine luptati pr pace si diferendele se rezolva pe terenu de fotbal. Fara spectatori intribune ca asta face necesara interventia fortelor de ordine si gazele chiar si „civile” polueaza!!!
Totusi M1 Abrams consuma prea mult. Si dauenaa nu atat ecologiei cat razei de actiune …
Off topic : trupe rusesti lupta in Siria , Latakia : ” https://youtu.be/IK0m9a6JJ80 „
Foarte bine, România ar putea fabrica ieftin un vehicul blindat de luptă în număr mare.