AH-64E Apache Guardian

Boeing_famous_Apache_AH_64_attack_helicopter_makes_debuts_at_MSPO_2015_exhibition_640_001

Boeing a prezentat cea mai moderna varianta a elicopterului sau de atac AH 64 la MSPO in Polonia, la inceputul lunii septembrie.

Astfel AH 64 E Guardian este, conform producatorului sau, cel mai cel dintre elicopterele de atac de astazi, o aeronava multirol versatila, cu “experienta frontului” cum ar spune niscai politrucii de pe la noi, etc.

Ba ca sa fie totul clar americanii ne explica ca Apacheul lor este singurul din lume care are din standard radarul de control al focului si sistemele electro-optice disponibile atat pentru pilot cat si pentru ofiterul responsabil cu armele. Tot Boeing ne explica cum ca AH 64 este un aparat pe care si-l permite multa lume (greu de crezut totusi), usor de exploatat si cu un raport cost/performante foarte, foarte bun…

Apacheul a fost adus in Polonia pentru ca polacii au de gand sa achizitioneze noi elicoptere de atac in programul Kruk, de unde si interesul americanilor. Tot pentru Kruk polonezii au oferte si de la turcii cu T 129 sau direct de la italieni, insa deocamdata nu se stie cine va fi fericitul castigator.

Pana una alta Boeingul are cu ce se mandri, pana acum peste 2100 de AH 64 au fost produse si vandute in numeroase tari, din care 180 au fost chiar ultima varianta – AH 64E Guardian. Si daca tot au venit, americanii au oferit gazdelor poloneze informatii si despre alte sisteme de arme ale Boeing, cum ar fi: P-8A Poseidon (un pic cam exagerat pentru Polonia), CH-47, AH 6i sau drona Scan Eagle.

Vedem ce-o iesi, noi ca de obicei, cu manutele bine stranse pe ulucile gardului vecinilor nostri, cu limba scoasa de un metru si ochi bulbucati de pofta 🙂 .

GeorgeGMT

41 de comentarii:

  1. Ar fi bune cateva zeci si pt noi, dar costa bistari grei, iar noi avem de platit de la buget milioane de pensionari . Bugetul nostru cred ca jumate se duce pe pensii, in plus trebuie sa mai ramana cascavalu gros si pt cei care delapideaza.

    • maptg [putteam sa fabricam Ai H1 insa … ins aCDR ati vrut!!!

      • relax ca beleaua nu atunci a inceput,doar a continuat

      • Pardon PDL nu a vrut Radu Berceanu (ministru economiei pe atunci) spunand ca alanu este elicopter ca „are doar doua pale la elice”…

        • la fel asta a pus tva la aurul extras din Romania astfel incat pretul era mai mare decat in alte parti, iar Banca Nationala prin lege trebuie sa cumpere aurul cel mai ieftin de pe piata, astfel incat a pus in cap industria extractoare din Romania, pregatind terenul pentru marile tunuri ce s-au dat prin instrainarea resurselor, pe motiv ca industria „nu e competitiva”. il ia cineva la intrebari? naaaaaa

    • De ce nu-i omori pe toti pensionari ca sa nu mai trebuiasca sa-i platesti si sa poti cumpara arme ?

  2. Strict neoficila si f f secret

    Cica ne-au afiots alocati primii 12 refuguatiu dni Siria, pstroiri de capre vorbitori numa de araba. Si cum au ajuns pe pamant romanesc si au aflat und esunt bursc in mod praranormal totiointr-o voce zu zis in limba romana ”
    Foaie verde ca bobocu
    Mi-am f###t mama norocu!

    dupa care ua izbbucnit in plans.

    In fatata acestu fenomen paranormal a fote cerut ajutiorul cercatorilor americani, rusi si altii care se oucupa de parapsihologie .. Fenomnenu pare contagios ca ci in 24 de ore 17% dintre cercetatrori auninceoput sa zica si ei „mi-am f###t norocu!!” Sau „norocu ei de viata!” ….

    PPS. Strict ulrta secret ctgria „Bigot”. La Guantanamo Bay se pare ca s-a insituit un nou sistem de tiortura psihica : amenntarea cu trafnferu in domiciu fortat in Zabaruti sect V Bucuresti. Experimentula fost anulat ptr ca primi 2 nu au sioprtata gandul martirajului si brusc au cerut sa fie botezati si trimisi intr-o manastire doar ca sa evite zabrautiuul …

  3. Adica …noi astia care mai cu visele …cu manutele pe gard …ca ”inscaunatii ”cu manutele pe scarpinat bile [-le de vot] isi mai aloca cate o pensie de merit pt. impotenta …asa normal ca ”nu sunt bani …”

  4. vreo 100 fofeze dastea si ar fi bine…

    • 96. Avem „dreptul” la 96.
      Pteam avea 96 de AH1 Covra varinata Dracula. Se pare cu posibilitati de export un Polinia si Turcia.
      Da a castigat CDT ul si a refuzat sa BELLeasca Romania. Adica daca vrea Bell sa privatizeze, s avina sa dea banii apoi s aporduca noi ne mai gandim daca vrem elicoptere de lupta da noi :LUPTAM ptr PACE!!!!

      • nu, eu stiu de 120… doar ca avem deja 22 in clasa asta… Socat-urile
        Initial erau 24, de unde rezulta diferenta de 96 pt. AH-1

        • Socatu este , scuze un RAHAT!

          Adica este un camion care poa cara niste arme.
          Ce tu te-ai baza oe niste camnioane inarmate ca sa ataci o coloane de blindate?!

          CHiar asa am ajuns? Ca un om cu infromatii sa „confunde” un Puma Socat cu un elicopter r de atac?!
          Mai suntem la sedinta de partid unde daca erai opropgandist trenuia sa minti fara sa te rosesti ca industria socialista este cea mai performanta ?!

          Singur te insulti. Singur te degradezi la nivel de „pacifist” ” ignar care nu face diferenta intre elciopter de transport si de cel de atac sau intre TAB si tanc

          • Ghita, usor cu boii la vale!
            Eu iti spun cum e contorizat la nivel de tratate. Asa e incadrat! Punct!
            Atata timp cat raman Socaturile in inzestrare nu vei putea trece de 98 de elicoptere de atac.

            • Bin . ALtfel

              Avem dreptul la 120 elicoptere inarmate.
              Socatui este inarmat si poa trapsorta ceva trupa. Oso poate avea utilitatea lui …

              INSA asta nu kinseamna ca ar fi echivalentui unui elcio[ter de atac. Ca sunt satul de cati insi imi povestsc depre super supracapcitaile SOCAT.

              Ca nu chiar multe ;uni in rma ar fi fots bucuriosi s avem cele 96 de Cobre draculizate si vreo 48-50 de IAR 93. MANDAPAs sau mandravela zi cum vrei cu alea la indemana am fi putit zice „ba vezi care te ratacesti rpin Buceag vezi ca oti cade ceva im cap! si ma fi promit asigirari ca nu si ca avem numa pretenari ‘

              Daca am abvea lista completa a jucarelor permise de tarta in pre4ajma am avea numa pretnari9 si Orbans si-ar face un puct de omoare sa dea 64 de suturi in funcul sefului celor 64 de comitate!!!!

  5. Cred ca si pentru polonezi, Apasul, mai ales ultima versiune, este mult prea scump.
    Sunt convins ca ultima versiune de Apas este ceam mai tare din parcare, cand vorbim de elicoptere de atac.
    Pentru noi ar fi grozav sa il avem in dotare si pe turcul T129.Din pacate mai avem mult de tras, atat cat va fi posibil, de obositele noastre de Puma.

    • din pacate nu mai avem prea mult de tras nici de obositele noastre de Puma, am postat eu mai demult un link pe aici de la niste anal’ize facute de domniile lor din „system”, nu mai stau sa-l caut ca dreacu mai stie pe unde e, le iesea o disponibilitate din ce in ce mai mica la flota de elicoptere…

      deci daca nu le repara, remotorizeaza, resapeaza, ung cu untura sa le manance cainii atunci halex-bulex si Pumele

      asteptam 2017 toamna…

  6. Cat de actuale mai sunt astea daca nu ai sistemul US de lupta integrat? Adica pe bune cate tari isi mai permit o flota de elicoptere de atac dedicate? Ma uit la zdrentarosii astia de cazaci vecini cu noi care aveau si ei Mi-24 destule si au picat pe capete cand dadeau aia cu MANPAD-uri din tufisuri (e plin YouTube-ul de filmulete …). Oare nu sunt mai eficace niste drone ieftine si bune. Ok poate cara 1/4 sau 1/6 din armament dar sunt mult mai ieftine si deci mai usor de inlocuit, nu pierzi 2 sau mai multi trupetzi in caz ca pica, poti sa pui senzori echivalenti si sunt mai greu observabile / de doborat. Una e sa te duci peste ciuhabi in desert si sa ii iei pe aia ca din oala si alta e sa le folosesti prin Europa unde mai creste un copac, mai e o cladire, etc.

  7. orice ar fi la noi trebuie schimbat tot si masiv…pe nou…. apropo..de ce nu luam s3 viking din desertul american… asa vreo 25 bucati ca mai au resurse ..pt protectie asw… ????

  8. scumpe , scumpe de intretinut , usor de doborat acum cu MANPADS care devin din ce in ce mai eficiente , si apoi noi vom avea constructor de elicoptere la noi in tara sau vom avea deci este logic sa cumparam ce se face la noi in tara asa ca eu prefer sa cumparam puma mk1 noi si sa le punem rachete antitanc pe ele

  9. puma mk1 sunt ca un bloc de mari pe cer… le dobori cu sarma cu pietre … ne trebuie ceva usor si rapid gen ka 50 sau tiger european… ceva mic si iute … cu puma parca zbori cu cavoul…

    • stai linistit, ca diferenta de dimensiuni nu e asa mare:
      KA-50/52
      Length: 16.0 m (52 ft 6 in)
      Rotor diameter: 14.5 m (47 ft 7 in)
      Height: 4.93 m (16 ft 2 in)
      Disc area: 330.3 m² (3,555 ft²)
      Empty weight: 7,700 kg (17,000 lb)
      Loaded weight: 9,800 kg (21,600 lb; Ka-52: 10,400 kg / 22,930 lb)
      Max. takeoff weight: 10,800 kg (23,810 lb)
      Powerplant: 2 × Klimov TV3-117[63] turboshaft, 1,641 kW (2,200 shp) each

      PUMA SA-330
      Length: 18.15 m (59 ft 6½ in)
      Rotor diameter: 15.00 m (49 ft 2½ in)
      Height: 5.14 m (16 ft 10½ in)
      Disc area: 177.0 m² (1,905 ft²)
      Empty weight: 3,536 kg (7,795 lb)
      Max takeoff weight: 7,000 kg (15,430 lb)
      Powerplant: 2× Turbomeca Turmo IVC turboshafts, 1,175 kW (1,575 hp) each

      • Pumele sunt mari ca volum, ca tre sa care diverse, deci mai mari la latzime
        astea de lupta sunt inguste ,frontal ofera o tzinta mica

        dupa aia alea’s blindate, protejate, echipate, ca nu tre sa care nimica,decat echipajul si ce echipamente au pe ele

        d’aia o strutzo-camila d’asta de transport inarmata nu o sa fie niciodata la fel de eficace ca un beliscopter dedicat, insa noi n-o sa pupam d’alea si ne descurcam cum om putea cu strutzo-camilele…

        • da gsg, eu ziceam ca dimensiunile sunt comparabile, chiar daca ala de atac e nitzel mai suplu.

          • Or fi comparabile lungime, inaltime, diametru rotor

            Insa tzi-am zis de latzime, volum

            Ce suprafatza tzinta ofera un Tigre din fatza si de jos fatza de ce ofera un Puma, e un pic nitzel mai mult mai suplu…

            Deci silueta astuia

            en.wikipedia.org/wiki/File:Tigre_vuelo.JPG

            versus balena sinucigasa

            airplane-pictures.net/photo/128539/08-romania-air-force-iar-330-puma/

            ca sa intzelegi diferentza

            Si cand trage cineva dupa tine fiecare cm in plus conteaza…

            Le iubim ca’s ale noastre si asta e

            Adaugi tu veveve punct la linkuri

            • gSG, eu am inteles din prima, doar ca cand el zboara nu il vezi doar din unghiurile care il avantajeaza 🙂

              E putintel mai finut decat Puma si are avantajul ca masa in minus din subtiere e adaugata la blindaj…

              • pai de obicei te ataca cu botul ala ingust inainte 🙂
                si cand il vezi de dedesupt ai vezi silueta aia clar mai ingusta

                e consistent „mai finut” iar de blindaj ce sa mai vb

                acu ca poti sa-l prinzi si din lateral, potzi, si asta e, ghinion…

              • Marius cand zboara si dai cu igla ca94 dupa ala sau alta daravela de asta cu IR
                Uite cum are exhaustul unul de asta tzivil
                si cum e la hamericani apache si Comanche exhaust-nozzle care e racit cu aer atmosferic
                Nu e doar cat vede ochiometrul propriu ca in pozele lui gsg – decat daca tragi la vedere cu ceva tun sau mitraliera AA
                Daca dai cu ochiometrul lui Igla, orice elicopter de atac inclusive astea rusesti noi sunt mult mai „micutze”
                Pana si MI24 sovietic au pus niste disipatoare de caldura si au fost dintr-o data mai safe pentru stinger nu stiu aici ucrainienii ce s-au prostit asa

        • o racheta tot asa o loveste si pe unu s pe celalat indiferent de latime sau viteza sau manevrabilitate sau alte chesti

      • Lsa draga ca nu suntmari nicic intre Huey si Cobra !

        AH-1F „Modernized” Cobra

        Length: 53 ft (16.1 m) (with both rotors turning)
        Rotor diameter: 44 ft (13.6 m)
        Height: 13 ft 6 in (4.12 m)
        Empty weight: 6,600 lb (2,993 kg)
        Max. takeoff weight: 10,000 lb (4,500 kg)
        Powerplant: 1 × Lycoming T53-L-703 turboshaft, 1,800 shp (1,300 kW)
        Rotor system: 2 blades on main rotor, 2 blades on tail rotor
        Fuselage length: 44 ft 7 in (13.6 m)
        Stub wing span: 10 ft 4 in (3.15 m)

        Performance

        Never exceed speed: 170 knots (196 mph, 315 km/h)
        Maximum speed: 149 knots (172 mph, 277 km/h)
        Range: 274 nmi (315 mi, 510 km)
        Service ceiling: 12,200 ft (3,720 m)
        Rate of climb: 1,620 ft/min (8.2 m/s)

        Armament

        General Dynamics 20 mm (0.787 in) M197 3-barreled Gatling cannon
        Hydra 70 2.75 in (70 mm) rockets – 7 rockets mounted in the M260 launcher or 19 rockets in the M261 launcher[61]
        TOW Missiles – 4 or 8 missiles mounted in two-missile launchers on each hardpoint

        UH-1D

        Length: 57 ft 1 in (17.40 m) with rotors
        Width: 8 ft 7 in (2.62 m) (Fuselage)
        Height: 14 ft 5 in (4.39 m)
        Empty weight: 5,215 lb (2,365 kg)
        Gross weight: 9,040 lb (4,100 kg)
        Max takeoff weight: 9,500 lb (4,309 kg)
        Powerplant: 1 × Lycoming T53-L-11 turboshaft, 1,100 shp (820 kW)
        Main rotor diameter: 48 ft 0 in (14.63 m)

        Performance

        Maximum speed: 135 mph (217 km/h; 117 kn)
        Cruise speed: 125 mph (109 kn; 201 km/h)
        Range: 315 mi (274 nmi; 507 km)
        Service ceiling: 19,390 ft (5,910 m) (Dependent on environmental factors such as weight, outside temp., etc)
        Rate of climb: 1,755 ft/min (8.92 m/s)
        Power/mass: 0.15 hp/lb (0.25 kW/kg)

        rmament

        Variable, but may include a combination of:

        2 × 7.62 mm M60 machine gun, or 2 7.62 mm GAU-17/A machine gun
        2 × 7-round or 19-round 2.75 in (70 mm) rocket pods
        2 × 7.62 mm Rheinmetall MG3 (German Army and German Luftwaffe)
        2 × .303 Browning Mk II (Rhodesian, twin machine guns mounted on port side)

        Dupa cum se vede inarmat era si Huei . L:a ce le=p fi trebuit si Cobra?!

  10. diferenta o face pilotul, cat de bine copiaza terenul; poti sa ai cel mai ciumeg elicopter, daca zbori cu el la 1000 m agl la vedere, si aia de jos au ce trebuie, la revedere, papa

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *