In sfarsit!

De aceasta data e real si se asteapta ca semnarea contractului sa fie facuta cu o zi inainte de sosirea presedintelui Frantei la New Delhi, cu ocazia celebrarii Zilei Rebublicii. Astfel pe 25 ianuarie anul viitor cele doua parti vor semna in sfarsit contractul pentru cele 36 de avioane multirol Dassault Rafale,  asta in conditiile in care draftul contractului a  fost deja finalizat si acceptat de toata lumea.

In contract se prevedea ca cele 36 de avioane vor fi livrate pe parcursul a sapte ani, cu primul aparat livrat la 36 de luni de la semnare, adica la inceputul anului 2019.

rafaleiaf

Rafale cu cocarde tricolore. Un vis mult prea indepartat pentru noi, din pacate… 

Pretul final pentru cele 36 de avioane este de 8,3 miliarde de dolari, incluzand aici nu numai livrarea aparatelor ci si intreaga logistica care trebuie implementata de partea franceza in India. In schimb partea franceza s-a angajat la un offset in valoare de 50% din pretul total platit de India.

Avioanele vor fi livrate de catre Dassult in “fly-away condition”, mai pe romaneste “la cheie” si gata de zbor, contractul fiind unul guvern-guvern, dar care respecta in cea mai mare parte negocierile dintre cele doua parti in cadrul programului MMRCA pentru 126 de avioane, program anulat intre timp de India.

Acum ne putem intreba, daca indienii vor plati 8,3 miliarde de dolari pentru cele 36 de avioane “gata de lupta”, adica un pret mediu de 230 milioane de dolari (!!!), cat ar fi platit pentru toate cele 126 de aparate?! Mai ales ca 108 ar fi trebuit fabricate in India, adica pretul per avion ar fi fost semnificativ mai mare?!

Daca facem o simpla operartie aritmetica si inmultim 230 de milioane $ cu 126 de bucati ajungem la fabuloasa suma de 29 de miliarde de dolari, fara sa mai punem la socoteala pretul final al programului, cu tot cu investitiile in industria locala…

Iar pretul de pornire al MMRCA – pentru 126 de avioane – era de “doar” 12 miliarde… Revenind la cele 230 miloane$ per aparat, trebuie sa intelegem ca aici intra absolut tot, de la avionul in sine, la pregatirea pilotilor, tehnicienilor, infrastructura de intretinere si operare, etc, practic pentru 230 de milioane de dolari indienii vor putea decola direct in lupta cu avioanele imediat ce acestea vor avea plasticul de pe scaunul pilotului indepartat.

GeorgeGMT

43 de comentarii:

  1. Da-l in splina mea de Rafale de 230 de milioane de dolari!!! Frate, nu stiu daca in aceleasi conditii, dar un F-35 nu ajunge la 200 de milioane, iar un Eurofighter e la jumate! Nu stiu cat naiba pot sa mai coste pregatirea personalului si toate celelalte lucruri din pachet …da la pretul asta pare ca au si combustibilul gratis primii 5 ani de exploatare:))

  2. Livrarea lor nu va dura 7 ani.Indienii vor 18 in 2019…..celelalte 18 cred ca vor fi livrate in 2020-2021,deci maxim 5 ani de la semnare

  3. De banii astia dotam armata cu tot ce vrea armata la toate capitolele. Plus fregate suplimentare etc. Nu as cumpara 36 Rafale nici de-a naibii la pretul asta. Pe bune.

    • Tot americanii sunt cei mai tari în materie de aviație… Poate, poate, pe viitor… vom avea norocul să vedem IAR 95 ”revitalizat” cu motor de F-16 de 144,6 kN… Mă uitam zilele astea la IAR-95 monomotor… deloc rău designul!!! Foarte, foarte frumos și cu forme grațioase IAR-95 al nostru… cu mult peste Rafale la frumusețe!!! IAR-95 poate concura cu Su-27 și MiG 29 la capitolul frumusețe…

      • Da si in caz de conflict ne dam toti cu ruj si ne punem sutien si fusta si o sa castigam in fata rusilor ca suntem foarte frumosi. IAR-95 e design de pe vremea cand era mama fata mare. E decent teoretic raportat la designurile de atunci. In plus un proiect superb, minunat, ba chiar exceptional valoreaza zero barat. Ideile valoreaza fix zero barat daca nu le pui in practica, nu le sustii si nu-ti aduc nimic folositor.

  4. Dassault are mânà liberà sà repartizeze cele 50% de offset pentru industria indianà.
    Adio HAL pe care autoritàtile doreau sà-l impunà, welcome Reliance Defence Limited care va avea mana de 4,15 miliarde de comenzi de la Dassault.

    Nu am detaliile contractului, dar în prima fazà se vorbea de o mentenentà de 25 de ani (piese si manoperà) ceea ce explicà pretul ridicat.

    Pretul unui Rafale C fly-away fàrà mentenentà si armament nu depàseste 110 milioane de euro.

  5. Bani girla, sau sa zic mai neaos, cacalau maria ta.Pentru un popor care juma din populatie nu are nici macar buda(WC) in spatele casei si folosesc linia de tren la miez de noapte…..sunt bani aruncati de clasa politica corupta si putreda.Creiere au , ca sunt o puzderie de baieti brunetei destepti foc, daca bagau banii astia pe bune in cercetare , isi faceau propiul avion, vezi tov chinez mester mare la copiat tot ce se tireste, umbla pe roti sau zboara pe pamintul asta..

    • Cu toti baietii brunetei destepti foc au dat chix cu avionul ala de antrenament conceput si fabricat pe la ei . Probabil baietii destepti indieni lucreaza la Dassault .

  6. OFF Topic.Interesant de citit despre conflictual armat intre India si China. Nu prea cred ca sunt asa de mari razboinici, iar dotarea lor este un fel de ghiveci urias.

  7. Off: un link la o foto cu repetitia pentru 1 dec. Recunoaste cineva vehiculele din imagine, parca nu prea le-am mai vazut si cred ca nici Panhardurile alea mai noi parca nu sunt
    https://www.forter.ro/galeria-foto/24664

  8. Trebuie sa rulati galeria de imagini , ma refer la vehiculele Politiei Militare

  9. In sfarsit! indeed 🙂

    Reusesc sa isi vanda si astia din emiratul islamic franc niste havioane zburatoare prin lumea buna 🙂

    Putem acuma spera ca Clara Secretara de la firma sotiei sefului de partid se mai relexeaza un pic si nu ne mai foute la cap ca numai Rafale zboara si ca numai Rafale orice altceva

  10. bre, .. eu sincer nu inteleg de ce n-au luat indienii niste F 18 care nu-s rele deloc…., sau la urma urmei vre-o 100 bucati F 16 ( desigur un model mai apgradat decit cele pentru Romania… ), avion care are toata admiratia mea si cred ca indienii s-ar fi discurcat bine cu el….
    din cite stiu eu India are relatii nu rele cu SUA…

  11. Astia se doteaza cu armament de la toti. In caz de conflict cu Pakistan folosesc rusoaicele iar cu China frantuzoaicele…
    Au bani si sunt f multi dar cam ciudatei…vaci sfinte,curry…cobre dresate.

  12. Am mai spus, armamentul vestic este extrem de scump. Parca avioanele astea sunt poleite cu aur.
    Cred ca vestul produce armament numai pentru cei cu foarte multi bani. Pentru romani era bine daca obtineam licenta de fabricatie pentru Mig 21- 93.

  13. Un fiasco! Au plecat de la 126 de avioane si au ajuns la 36 si alea ultrascumpe. Daca offsetul nu va fi de macar 50% atunci indienii vor lua o teapa cat tara lor de mare, dar din moment ce India este plina de coruptie, atunci nu ar fi ceva neobisnuit.

    Si cand ma gandesc ca si Romania luase in considerare Rafale sau Eurofighter…

  14. Pai in conditiile astea financiare la dracu mai putem noi visa vreodata la un avion bi-motor pentru tara noastra.

  15. Dassault a acceptat (contra cost) sà adapteze Rafale-le vândute pentru rachetele indiene Astra BVRAAM.

    http://idrw.org/rafale-to-be-modified-to-accommodate-indias-astra-bvraam

    • Pe cat pui pariu ca atunci cand le-or lovi Astra BVRAAM-urile trase de Suhoi-uri tinte gresitesau vor exploda la kilometrii de tinta vor da vina pe francezi ca le-au integrat gresit pe Rafale? 😀

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *