F 16V /F/A 18 Super Hornet cu potential in India

F 16IN super viper

Americanii au tabarat pe indieni si le ofera avioane pe ambele paliere (pentru fortele aeriene si cele navale), plus promisiuni de cooperare pe toate tronsoanele de productie (desi aici sa-mi fie dat voie sa ma indoiesc 🙂 ), promit sa-i ajute cu portavionul, poate chiar cu submarinele nucleare, etc, etc.

Astfel, o delegatie importanta americana a oferit Indiei avionul F 16V (F 16IN) pentru programul de dotare cu avion mediu multirol (MMRCA). “While in India, I will meet with Prime Minister [Narendra] Modi and Defense Minister [Manohar] Parrikar to discuss the progress we have made together in aircraft carrier, jet fighter, and jet engine collaboration,” a declarat secretarul apararii american Ash Carter.

Pe zona aviatiei oferta este dubla: Lockheed Martin cu al sau F 16Viper (multirol pentru fortele aeriene) si Boeing cu F/A 18 Super Hornet, ca avion ambarcat la bordul viitorului portavion nuclear indian. Iar americanii au venit cu lectiile bine facute: “Lockheed Martin’s F-16V and Boeing’s F/A-18 proposals to produce their aircraft in India to meet PM Modi’s ‘Make in India’ initiative.” Aici este probabil o smecherie, adica americanii au vazut ca hindusii nu-s in stare sa fabrice/integreze nimic la ei in industrie asa ca ofera orice, mergand pe ideea ca „io iti dau, da’ daca matale esti aurolac?!”

Deocamdata asteptam, dar este foarte putin probabil ca yankeii sa ofere ce-au oferit francezii, adica o integrare industriala totala a avioanelor lor in industria locala.

Asta daca – bineinteles – Boeing si Lockheed Martin nu dau bir cu fugiti in fata prea-puternicului si prea-evoluatului LCA Tejas…

GeorgeGMT

22 de comentarii:

  1. Asta e o mutare a americanilor de frica lui tejas vor sa ii ia comenzile inainte sa iasa pe piata ca altfel se alege prafu de industria americania :)))))

  2. Francezii nu au oferit o integrare totalà în industria localà.

    În târgul cu cele prime 36 Rafale sunt „numai” 50% offset, si nu toate compensatiile industriale includ componentele lui Rafale.

  3. Ambele parti ar avea de castigat: americanii au liniile de F-16 si F-18 la ralanti, urmand sa fie inchise, iar indienii se cacaie cu Tejas de prea mult timp.
    F-16V+ ar fi oricum peste orice ca deveni Tejas Mk xxx si e disponibil acum. Probabil tehnologii de motoare si AESA nu vor fi transferate.

    • Sau poate știu că le vine ceva care va face ca F-16/18 să fie total perimat , și au zis ” F@ck it! Give it to the gipsies! ” 😉
      Părerea mea , hîc…

  4. Contrapondere la China.Frumos lucrat de americani cu deschiderea catre India.

  5. cat costa un F16V nou nout
    doar doar se gandesc si ai nostri la ceva poate cu offset
    ca doar nu o fii 220 de mil euro cat ii un rafal

  6. ma gândeam ca americanii le dau indienilor portavionul ala care a fost retras acum 2 ani,adica nimitz.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *