HForce system – Airbus Helicopters

Marignane, 13 iunie 2016 – Airbus Helicopters a completat recent o prima runda de teste  cu HForce, un sistem de armament generic dezvoltat pentru variantele de elicoptere ale companiei. Sistemul inovator, ce include o unitate centrala (Rockwell Collins Germania – FMC 4212-procesor cu capabilitati video multi-core), Thales Scorpion HMSD (monocular helmet mounted sight display), Wescam EOS (electro-optical system) cat si containere de armament impreuna cu sisteme de prindere, a fost supus testelor in ultimele 5 luni. 

Din 25 mai pana in 3 iunie, o campanie de teste implicand un elicopter H225M echipat cu HForce a avut loc intr-un poligon dedicat in Belgia. Acest lucru a permis Airbus Helicopters sa demonstreze performanta sistemului HForce impreuna cu balistica armelor, incluzand mitraliere de 12,7 mm, rachete neghidate de 70 mm cat si tunuri de 20 mm. Este de fapt a doua etapa a procesului, in cea de a 3-a avand loc teste cu rachete ghidate Mistral si Hellfire.

“This important milestone, achieved on time, demonstrates that HForce achieves excellent results above specifications, and that it provides a real added value in terms of target tracking and acquisition for day or night missions, thanks to the EOS and HMSD”, a spus Jean-Luc André, HForce Program Manager.

HForce, a carui dezvoltare a fost lansata in urma cu 2 ani (primul zbor in decembrie 2015, prima certificare trebuind sa aiba loc in 2017), este un sistem de administrare a armamentului plug n’ play, augmentativ si permisibil din punct de vedere logistic, ce poate fi instalat fara probleme pe versiunile militare ale Airbus Helicopters (H125M, H145M, H225M). HForce este conceput sa accepte cerintele agentiilor de aparare ce cauta capabilitati de misiuni pentru atac usor sau ca o completare a deja existentelor flote de elicoptere specializate de atac.

Airbus Helicopters

9 comentarii:

  1. care este modelul pe care vor sa-l produca la noi?

  2. Ciudat ca H135 nu este inclus in program… desi exista versiuni militare.

    • M-am uitat de dimineata inainte sa postez chestia, pe mai multe articole mai vechi de la francezi si germani, asta cautam si eu…
      Nimic.
      Oricum 145 e mai performant, ideea e ca sistemul asta ar putea fi instalat si pe civile, cel putin asa am inteles …

      Si ca un off (parca am mai postat), compania aia norvegiana de a pierdut recent, din cauza cutiei asteia nenorocite de viteze, un H225…s-a cam dus dracului…Asta e motivul pentru care am dat la primul comentariu fituica aia cu diferentele vizuale intre H225 si H215, tare mi-e ca H225 e mult prea lung, isi cam forteaza limitele, cu tot cu Makila 2A1 si cutia smechera

      • Cornel soferu' de tir

        Pe cand o comparatie intre Super Puma/Cougar si MI-28? Dar intre Apache-64E si KA-50?

      • N-as zice ca H-145 e neaparat mai performant… E putin mai mare, cu vreo 3 metri mai lung decat H-135 si e mai greu si cu motoare mai puternice, fiind un proiect Kawasaki, pe cand H-135 este urmasul lui Bo-105, fiind initial denumit Bo-108.
        Se poate spune ca H-145 preia cabina H-135 pe un fuselaj BK 117 C1.

  3. Cornel soferu' de tir

    Altfel spus, m-ar interesa o comparatie intre modelele occidentale vs cele rusesti de atac. Ar fi interesant de facut o paralela si de vazut opinii vis-a-vis de cele mai in voga elicoptere la ora actuala (puncte slabe si puncte forte):
    AH-1 Cobra
    AH-64 Apache
    Agusta A129 Mangusta
    Denel AH-2 Rooivalk
    Eurocopter Tiger
    Kawasaki OH-1
    Kamov Ka-50 & Ka-52
    Min-24 Hind
    Min-28 Havoc

    • Comparatie intre SuperPuma si Mi28? Poi ce comparatie poti face intre un elicopter de transport la care s-au adaptat sisteme de armament si un elicopter dedicat pentru atac?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *