Recent, fabrica de camioane, deţinută de omul de afaceri Ioan Neculaie, a câştigat, un contract de 2,4 milioane de euro, fără TVA, pentru livrarea a 23 de camioane militare pentru MAPN. Autovehiculele sunt de două tipuri: 11 dintre ele în configuratia transport container specializat ATCS şi 12 în configuraţia autocamion de transport capacitate medie ACMD. Toate camioanele au tracţiune 6 x 6 şi sunt dotate cu motoare MAN. Perioada de livare este de 14 luni de la semnarea contractului. Valoarea maximă a contractului estimată de către MAPN era de 18 milioane de lei (4 milioane de euro), fără TVA. Prin urmare, Roman Braşov a câştigat licitaţia cu un preţ aproape la jumătate, concurând cu firme internaţionale precum Iveco, Tatra sau MAN. “Am venit cu un preţ imbatabil şi am câştigat. Acest contract reprezintă o gură de oxigen pentru fabrica noastră, care, altfel, mai efectuează doar reparaţii”, a spus, pentru Capital.ro, Carol Rugacs.
Contractul cu MAPN câştigat luna trecută este primul consistent pentru camioane, din ultimii cinci ani, pe care Roman îl câştigă , după ce a pierdut, din 2011, unul de livrare de vehicule militare către Pentagon şi după ce, anul trecut, a pierdut încă un contract pentru livrarea a 29 de camioane către MAPN în favoarea italienilor de la Iveco Defence Vehicles. În prezent, fabrica din Braşov este la limita supravieţuirii, spune directorul Rugacs, în condiţiile în care nu mai face decât reparaţii iar proiectul de autobuz citadin Urban a fost un eşec, pentru că nicio primărie din ţară nu l-a dorit, doar câteva bucăţi fiind vândute unor firme de transport internaţional de pasageri.
Trecut glorios, prezent incert
Uzina Roman a fost iniţial fabrică de armament la înfiinţare în 1938, iar începând cu anul 1953, după naţionalizare a fost numită Steagu Roşu şi a început să fabrice autocamioane. Primul a fost produs în 1954, iar uzina a început să aibă comenzi tot mai mari. Aşa s-a ajuns ca în 1977 să aibă o producţie record de 33.000 de maşini pe an. Şi numărul de angajaţi a crescut vertiginos de la un an la altul. Dacă în 1954 fabrica avea 4.400 de salariaţi, în 1978 s-a ajuns la 26.000. „Steagul Roşu” devenise cea mai mare uzină din Braşov şi un succes peste hotare. Celebrele modele Carpaţi, Bucegi, ROMAN sau DAC aveau mare căutare la export în Ungaria, RDG, Polonia, Statele Unite sau Grecia. Declinul uzinei a început după anul 1990, iar comenzile au tot scăzut. În 2004, uzina a fost privatizată şi mii de oameni au fost daţi afară.
În perioada 2004 -2012, fabrica a fost ţinută în viaţă de un contract uriaş cu Pentagonul, pentru care a livrat peste 1.000 de camioane de transport militare care au fost foliste în zonele de conflict din Irak şi Afganistan. În 2012, americanii nu au mai reînnoit contractul iar fabrica a rămas doar cu câteva contracte mici de livrare de camioane pentru firmele locale de utilaj petrolier, precum UPET Târgovişte sau Confind Câmpina. Între timp, uzina Roman a sperat că va primi mai comenzi de tractoare din partea ţărilor africane, însă acestea s-au lăsat aşteptate. „S-au mai interesat firme din Nigeria, Sudan, Egipt pe partea de tractoare. Nu s-a legat însă nimic, până acum”, ne-a declarat Carol Rugacs, directorul fabricii.
Acum doar 500 de oameni mai lucrează la Roman, iar compania a intrat în insolvenţă anul trecut. Ultimul an pe profit a fost în 2009, iar acum compania are datorii de 120 de milioane de lei. Fabrica este şi în insolvenţă, din 2014, singura ei şansă fiind reorganizarea. Potrivit planului propus şi adoptat de Centu SPRL, firma ar urma să deruleze, în următorii patru ani, contracte de aproape 1,7 miliarde de lei (38 de milioane de euro) cu statul român. Tot potrivit planului de reorganizare, mai multe companii străine vor face comenzi către Roman SA. Astfel American International Service ar vrea să cumpere 100 de autotractoare şi 50 de autotransportatoare trupe, în valoare de 35 de milioane de lei. O altă companie străină din Columbia, Non Plus Ultra SA a cumpărat 400 de şasiuri de autobuz Roman, în valoare de 60 de milioane de lei. Compania Roman vrea să mai facă bani şi din vânzarea unor active din care să obţină alte 45 de milioane de lei.
Text preluat de pe Capital.ro
Nota RumaniaMilitary:
RFI-ul MApN pentru 2000 de autocamioane si 1000 de remorci, publicat in august 2014, nu pare sa se fi concretizat intr-o licitatie pe cantitati mari, MApN-ul continuand sa lanseze cereri pentru loturi mici de camioane, de zeci de bucati. Pacat ca nu reusesc sa faca un program multianual si pe nisa aceasta… mai ales daca cei de la Autocamioane Roman ar putea castiga un lot mai consistent. Sa speram ca actuala comanda va fi onorata cu promptitudine si calitate iar MApN va prinde din nou gustul unui produs cat de cat autohton.
Citeste si:
Dom’le produsu autohton inseamna comunism, inseamna autarhie, alimente pe ratie si 2 ore de tv!
Asa-i nea Ghita comunism, problema mea este ca MApNul cumpara in loturi mici si nu stii cine castiga, iar peste 4-5 ani ne trezim cu 3-4 modele in inzestrare.
d mnul george ceva informatii in legatura cu modernizari/aduceri la anii 2000+,,prin fabricile noastre de armament?cunoastteti ceva..?ma refer in principal la umb,moreni cugir..?ma refer la echipamente de productie noi..nu strunguri din anii 60…
Ciprian , fiecare uzina de armament din Romania proprietate de stat este obligata sa faca anunturi publice de achizitie .
Poti afla singur accesand site-urile fabricilor respective .
Exemple :
http://romarm.ro/aquisition/anunt-u-m-cugir-achizitie-spectrometru/ 🙂
http://www.tohan.ro/Anunturi%20de%20achizitii.html
@Ciprian. Stiu ca Moreniul are in reparatii TAB-uri 8×8 si 4×4.
Nu ne vom trezi cu 3-4 modele .
Avem deja 30-40 .
Am urmarit pe toate site-urile posibile din USA/Irak/Pakistan ( cele in engleza ) comportamentul camioanelor de Brasov vandute in Irak .
Nu s-a plans nimeni de calitate .
Daca vreti sa vedeti ROMAN / DAC / UTB /TAF / IFRON functionale , bine intretinute si curate , mergeti in Sacuime .
Lor nu le pute Made in Romania .
3-4modele ar insemna standardizare ..noi avem 15..e un iad logistic sa incerci sa le gasesti piese de schimb..la vremuri tulburi..
care 15?enumera te rog
Păi erau, pe vremea mea: Zil-3 generaţii diferite, Gaz-2 generaţii diferite, Ural, Bucegi, DAC, Roman. Nu ştiu dacă mi-a scăpat ceva. S-ar pute să fi avut şi Kraz, în parcul stoc. Şi am vorbit doar de maşini mari.
” care 15?enumera te rog ”
IMPORT
– 3-4 modele de Hummer , serii diferite de fabricatie
– 2 de URO
– URAL ( am vazut 2 modele – 2 generatii, nu stiu cat au casat – unul stiu sigur ca mai este in dotare )
– ZIL 131
– GAZ 66
– KRAZ nu stiu cate au mai ramas , am vazut la radiolocatie , rachete AA Volhov si marina , tractoare si macarale
– DAF la rachetele AA HAWK
– BMC basculant la geniu
– TATRA , tractor , 2 tipuri ( 2 generatii )
– BEDFORD emitator radio la operatiuni psihologice
– 2 autosasiuri de geniu frantuzesti primite pe merçi beaucoup , in traducere bogdaprosti
ROMANESTI
– DAC 665 T ( 2 modele/generatii inainte de 1989 , unul dupa )
– DAC 665 G
– DAC 444 T ( nu stiu daca au casat in intregime 443 -urile )
– DAC 887 R
Aceste 4 modele au fost gandite standardizat , cu componente comune ( motoare , ech. franare , ech. electric etc ) insa apar diferente intre generatii .
– Roman 8135 FA si Roman 10 215 FA ,( pe masca radiatorului purtau numele DAC ) , camioane 4×4 , modele civile militarizate prin trecerea la tractiunea integrala , cabestan , cabina etc . , desi seamana cu DAC-urile dinainte sunt mult diferite ( punti , suspensie, transmisie , sasiu etc )
– autobasculante Roman 19 215 si 19 230 la geniu ( vad ca sunt in curs de casare ) , plus izoterme etc
– AM 443 , AM 445 , AM 668 , Moreni , pe mecanica TAB , cle mai noi cu motoare/cutii/sist franare import , serii mici
Dupa 1990 au aparut numeroase variante de ROMAN cu diferiti furnizori la motor/cutie viteze/sist. franare/ech. electric , care in deja sunt camioane diferite , avand in comun cabina, uneori puntile si sasiul – alta complicatie logistica .
Cateva exemple :
– Roman 26 230 , autosasiu pentru macaraua de 40 tf
– Roman 14 206 , autosasiu pentru radarele Gap Filler
– Roman 18 280 autoalimentator
– Roman 26 410 autoalimentator
– Roman 26 410 , blindat pentru sistemul LAROM
– Roman 26 360 , vehiculul reincarcare LAROM
– Roman 22 310 , statia meteo LAROM – chiar , de ce nu au putut sa le faca pe acelasi sasiu ?
Mai socotim si autosasiurile masinilor de pompieri ale MI , cumparate de generatii diferite , de la toti furnizorii posibili ?
Nu am bolunzit cand am zis 30-40 , si nici nu am vorbit ca sa ma aflu in treaba .
Un camion realizat cu componente diferite , , din diferite serii/ani de fabricatie de la diversi furnizori indepartati este deja un alt camion . Cu piesele lui de schimb .
Si am luat in calcul doar autocamioanele , nu mai vorbesc de statii de radio ARO , Chevrolet Tahoe , importante , nu putem vorbi prin i phone tot timpul nu ?
http://www.automobileromanesti.ro/Roman/Autovehicule_militare/
http://www.automobileromanesti.ro/Roman/Autovehicule_cu_macara/
http://www.roman.ro/produse/autovehicule%20militare
http://www.roman.ro/produse/autovehicule%20civile/autospeciale%20de%20pompieri
https://www.facebook.com/Roman-Autocamioane-Brasov-159502050849133/photos/?tab=album&album_id=360764680722868
https://www.facebook.com/Roman-Autocamioane-Brasov-159502050849133/photos/?tab=album&album_id=360219734110696
1-multe sunt scoase din uz, chiar nu mai exista,
2-dac/roman avand aceeasi baza tehnica…este o exagerare sa spui ca sunt „tipuri diferite”…
Noi vb aici de sasiuri si motorizari, nu destinatii, pt ca este vb de LOGISTICA si mentenanta, clar?
Asa ca, te rog periaza si vino la normal.
lus ca era vb de AUTOCAMIOANE ,adica sasiuri, nu humvee, uro sau autotractoare!
Sa fim la concret, ca maine bagam si bicicletele si zmeele!
Mea culpa , stiam ca nu o sa lasi din ale dumitale .
Dar daca vrei , hai sa o reluam de unde am lasat-o cu IAR-95 bimotor .
Toate afirmatiile mele au la baza fotografii din ultimul an ( mai putin Bedford-ul ).
URAL este autosasiul pentru CRT-ul tunului de 57 mm si pentru autoalimentatorul de aviatie si pentru autospecialele complexului de lupta electronica . 2 generatii , fiecare cu piesele ei de schimb .
ZIL 131 este capul tractor al semiremorcilor transport rachete din sistemul Volhov . Automacaraua aceluiasi sistem de rachete este pe un autosasiu KRAZ .
Doar 3 exemple ex-URSS – si spre exemplu cu ZIL-ul nu am cautat mai mult.
Tractoarele de remorca grea 8×8 TATRA 813 si 815 sunt de fapt 2 autocamioane 8×8 – spre exemplu se foloseau ca tractor de artilerie in armatele RDG si RSC . Doua generatii , una a anilor´60 si una a anilor ´80 . Doua complete de piese de schimb total diferite . Iar ultimul TATRA 813 de care am stiinta l-am vazut in vara aceasta pe sosea tras la shtanga de un DAC 887 R . Ba au mai si transformat in camion autosasiul unei statii de radiolocatie cehoslovace .
Cat despre ROMAN si DAC , te inseli . Motoarele si cutiile de viteze erau identice cand existau doar motoarele licenta Saviem si MAN . Dar spre exemplu puntile , restul transmisiei , sistemul de franare , directia erau diferite . Am scris clar , la familiile DAC 665/443/ 444/887 erau multe componente de transmisie identice . Dar nu si la familiile Roman 12 215 , Roman 19 215 etc .
Asa ca sa stii dumneata ca am fost destul de concret .
Si stiu ce vorbesc .
ba sa stii tu ca nu stii.
Din nefericire lista in real nu o pot comunica nici eu si nici altii.
Asa ca….
Pana la urma crezi ce vrei, mi-e egal.
Aseara si azi-dimineata m-am uitat prin toate fotografiile din ultimul an si prin toate cartile tehnice auto pe care le am disponibile .
Dar vad ca asta e mai greu de inteles .
Oricum, nu ma mai mira nimic . Vad ca se extinde practica : cand au vrut sa ascunda o mizerie , au secretizat-o rapid .
De obicei ma saturam sa o tot lungesc si abandonam discutia cand vedeam ca cineva isi ia propriile convingeri drept realitate . Poate am gresit .
Vrei sa ne jucam ? Hai sa ne jucam!
Numai UN Bizon poate scrie
„Dom’le produsu autohton inseamna comunism, inseamna autarhie, alimente pe ratie si 2 ore de tv!”
In sfarsit ca a castigat si o firma romaneasca o licitatie importanta!!
Parerea mea mapnul trebuia sa aleaga numai firme romanesti
Ba bine ca nu! În cazul în care MApN-ul va cumpăra numai produse românești de la cele 2-3 fabrici de aici, acestea vor realiza ca ministerul asta e doar o vaca buna de muls și în loc sa dezvolte produse, vor vinde la preț mare aceleași produse depășite moral. Exact ce va spun acum s-a întâmplat la fabrica de planoare ICA Brașov care, după ce a realizat ca Aeroclubul României este direct dependent de ea a ajuns sa ceara pentru un RK la un rahat de planor romanesc 16000 de euro, în timp ce în Ungaria, pe același tip de planor romanesc aceleași operatii costau de 7-8 ori mai puțin. Industria se tine cu cercetare dezvoltare continuă și concurenta sănătoasă pe piață, nu cu suptul de la stat doar pe considerentul ca ” sa fie făcut la noi”. Și eu vreau o industrie de armament românească puternica, dar crescuta și întreținută pe baze sănătoase. De ce dracu s-a închis fabrica aia de planoare și n-au încercat sa intre pe nișa dronelor?? Dumnezeu știe…. Dar despre morți numai de bine.
asa e competitia ii scoate pe cei mai buni in fata!
Ideea e sa sprijinim capitalul autohton si sa creem locuri de munca la noi in tara. Degeaba cumparam IVECO care sunt ceva mai superioare camioanelor Roman, dar tot profitul si locurile de munca erau in italia…Acuma Roman e firma privata si vad ca incearca din rasputeri sa se dezvolte, au comenzi nu numai din partea mapn-ului ci si din mediu privat..
DOAR caroseria E ROMANEASCA…. MOTORUL SI CUTIA SUNT DE IMPORT .Industria romaneasca nu poate face si nu are materiale oteluri si know how pt un motor fiabil si competititv de camion la nivelul lui Euro 6C 2019.
Camioane.tabuuri.arme de asalt.tunuri toate calibrele.muniții si echipamente usoare.astea in mare ar trebui cumpărate din ro..măcar atât.avioane.tancuri vapoare.rachete sa si drone din străin ate.raportul ar trebui sa fie undeva la 60import/40ind românească.nu putem lasă toata industria românească sa moară.parerea mea.
Toate vehiculele terestre ar fii trebuit fabricate numai in ro inclusiv saur si tr2000 , la capitolul aviatie si nave de lupta e alta poveste
saur nu a indeplinit cerintele armatei..ma refer la saur 2..tr 2000 e doar pe hartie..schite..nu mai suntem din pacate parerea mea..sa facbricam taburi sau tancuri..demne de anii 2010..sa zic..din pacate..
@Ciprian,
ce zici tu nu e adevarat.
AU AVUT GRIJA…. sa nu indeplineasca caietul de sarcini.
Stii ce au facut mafiotii de la MApN?
Duoa ce au realizat prototipul ci de la Moreni, armata a facut un caiet de sarcini in asa fel incat Saur 1 sa nu corespunda.
culmea… nici acele Piranha3C care le-am comparat…. nu corespund caietului de sarcini al MApN-ului. Si totusi au inzeatrat un Batalion….
Si au cerut blindaj auxiliar pentru podea. A mai fost problema cu armele… urma sa le trimita in Afganistan. Dar nu au ajuns acolo niciodata.
saur nu a primit nici macar comanda de 50 buc, cat a primit Piranha 3C
apoi Moreniul a modificat transportorul, ca sa corespunda caietului de sarcini si a aparut SAUR 2.
acum, MApN-ul iar modifica cerintele. Ca sa elimine Moreniul din cursa.
La nivel de TBT am ajuns sa fim tare Pestriti.
TAB 77, B31 Zimbrul, Piranha 3C, MRAP.
Dar camd e vd de o masina romaneasca…. PAUZA
CHIPP..PAREREA MEA..IN CAZUL PIRANHA3C..A FOST CLAR ROST DE SPAGUTA..ALTFEL NU VAD CUM S A AJUNS LA INZESTRAREA CU 30 BUC..ATAT.sa nu mai vb de caiet de sarcini..parerea mea..si acu in cazul noului rfi..se asteapta sa vada care da mai mult..nu conteaza caiet sarcini..zic din pacate..deaia se intarzie atat.legat de tr 2000..nu stiu nimic concret inafara de schite..proiecte..etc..legat de suar 1\2..pare mi se nu indeplinea ceva legat de blindaj..era slab protejat eu asa stiu.
app..mai sunt functionale piraniile alea..?doar pt defilari le au luat?stie cineva ceva?
E-n regula, comisionul e bien-mersi si fisurile din carcasele piraniilor sunt intr-o stare foarte buna 😉
@CHIPP
Bre, zau ca bati campii.
fara suparare.
Ia uimeste-ma tu!
Cu ce bat campii???
@Chipp
Pe bune acum, nu te doare capul, citeodata???
Si eu am vazut pe strada camioane din astea model mai nou de la Roman. Poate cu ocazia asta vor reusi sa duca la bun sfarsit modelul ala de TIR modern al lor, de l-au abandonad cand era aproape gata.
au castigat pt ca pretul e la juma!
oare calitatea cum este, tot la jumate?
Intre noi fie vorba, o companie nu poate sa existe pe piata doar datorita contractelor cu statul
Da , brasov ar fii trebuit promovat in străinătate ca fiind un vehicul bun si ieftin
Au avut o cota de piata imensa in lumea larga, insa au pierdut-o usor…usor, ca prostii, odata cu descoperirea ‘democratiei originale’ a lui Ilici&CO. Ce este interesant, consta in faptul ca marca in sine, Roman Brasov si produsele ei, aduc nostalgie si incredere pe pietele unde au fost prezenti odinioara. Lucrul asta poate constitui un credibil avantaj daca fabrica chiar va avea sansa sa fie relansata. 🙂
Cine sa o relanseze? Ioan Nicolae? Omu’ stie doar sa faca afaceri cu statul Roman. Adica e in retea, poate chiar un paravan pt altcineva.
Pt. a relansa Roman ai nevoie o retehnologizare, un motor… Asta le obtii ori printr-un parteneriat cu o firma din afara (daca vrei sa bagi bani) ori prin cercetare -dezvoltare(bani+timp). Ambele implica bani si Nicolae se pare nu vrea/poate sa faca asta.
Si inca o chestie: un spagar ar putea fi chiar providential ca patron la Roman. Piata e Africa si Arabii. Nicolae nici de asta nu pare in stare.
Aici nu te contrazic, aia toti cu hotul ala in frunte, sunt niste incompetenti! 🙂
Din ce se pare in acești ani, cam toți proprietarii de fabrici mari – sau construite pe lângă orașe mari sunt interesați mai mult de a vinde terenul fabricii decât de a vinde produsele fabricii…
Pana acum au rezistat numai cu contracte straine, Sau ma org Statul da ala la plural- Statele Unite au comndat vreo 1000 sa le dea prin Asia .. Au mai bandut ceva Statului tailandez parca
malaiezia, nu tailanda si de fapt este vb de o licenta romaneasca (AMDAC) pt vehicule militare.
Adica se fabrica acolo.
http://www.trucksplanet.com/catalog/model.php?id=1583
Ma bucur foarte mult !!!
Nota bene…..Roman Brasov nu a murit asa cum tot cantau unii pe aici. Pacat ca nu poate mai mult. Un contract de 2000+ de bucati de camioane ar salva fabrica pentru urmatorii 15-20 de ani si poate ar aduce capital suficient pentru a dezvolta noi modele si o licenta pentru motorul ala MAN de-l monteaza ei acum pe modelele lor.
Aveti careva niste poze recente cu halele?
Eu nu.
Nu moare dar sta sa moara
Este in insolventa si are doar 500 de angajati. N-a murit.
pe partea de camioane nu avea ce sa caute iveco sau alt constructor in dotarea noastra.cu motorizare adusa la zi produsele de la brasov sunt mai mult decat rezonabile pentru armata romana.problema este pe partea civila unde te bati cu monstri sacri din piata cargo unde pretul cel mai mic nu intodeauna este castigator.in armata s-a mers pe comisioane ascunse in achizitiile externe cu fise tehnice intocmite cu dedicatie iar la uzina managerii de dupa ’90 au fost niste ageamii.si intr-o parte si in alta vorbim de persoane din vechiul activ de partid ajunsi la putere dupa ce si-au ucis creatorul.
psycho ma imediat dupa .. ce o fi fost directorii vechi au cam fots alergati si au venit „directori alesi democratic”. In mare parte insi care
– erau baieti buni, adica tolerau chiulul
– nu doreau sa fie sefi (nu pui pe unui sef ptr ca nu dreste. Ca taunci nici treaba nu o sa iasa!)
– mancau rahat „mama ce m-au belit” (adica dorea aprtament cu 4 camere, da el nu se califca decat la 2 . Se califica dupa persaoanele din familie)
In gnl nu au fots alesi din „activul de partid” in parte din cauza ca deh rivolutie , ca „activul de partid” pe peraaona fizica resuea sa sucare pe destui si pentri ca in gnl nuimeni nu avea incredere in proffesionaliosmul astora!!
cei de rand 1 (directorii de uzina asta erau) au fost inlocuti de flamanzii din randul 2,3 si 4.asa a fost la centru ,asa a fost si la nivel micro.bineinteles vopsiti proaspat in democrati si capitalisti…e chiar atat de simplu.
E asa de simplu sa repeti propaganda unor ex propaganditsi PCR …
Insa cumva iti da prin cap ca eu mai pruisan am si vazut unele schimbari?! Si ca unoeri cunosteam bine oamenii ?!!
Hai sa iti mai zic – mai erau si catzei zleosi si flamzni .. Care in ianurie au ramas pe dinafara ca prea o facusera de oaie … si poi catezii astia s-au inscris la istorici.. „organizatoriu” de la mine din instiotut .. mama ma ce „taransist” devenise in apriloe si cum le cuvamat stagoarilor ca trebe luopata cu communismu’. Ala care cu 6 luni ianinte imi reprosa a na oara ca nu sunt serioas- fumez, joc sah sau mai rau zic bancuri hardporno in timpu „actiunilor”! Cred ca daca nu ii era friaca ca e prea pe fata ma-r fi „recomandat” organilor (tov cuvanta si eu ziceam ultimu banc extrem de porcesc )
care propaganda?! falimentul dupa ’90 este in legatura directa cu ce a fost inainte.
O veste ce nu poate decat sa ma bucure! La mai multe.
23?!~!!!
In 1974 regimentul de pifanterie Botosani avea mai multe de 23!!! Alea din parc . Alea din stoc.. eerau si ele. Si taote Carpati! (pe vremea aia Carpati era un model relativ nou aor alea din regiment pareau destul de noi …)
Sa te umfle plansul..
Pai cum sa nu devii”nostalgic” dom’le?! (ca nu toti trainm ca importatori!!)
O veste foarte buna, sper ca le-a mai venit mintea la cap celor ce se ocupa de achizitii, Romanu chiar face niste camioane militare foarte bune, si la juma de pret fata de concurenta (calitativ fiind apropiate, daca nu cel putin la fel de bune) ar cumpara un huamr dublu cu aceiasi bani.
Nu ca Romanu n-ar avea partea lui de vina, ori ca Niculaie nu e un tampit
Oferta lor de acu cativa ani, camioane militare (si astea trebuie sa poata merge cat de cat si pe teren accidentat, nu doar la soasea si drum drept)
https://www.youtube.com/watch?v=dvWsh2dXerU
|Nu de acum cativa ani…de vreo 16 !!! Cate din modelele expuse or mai putea fi fabricate? Sper sa isi gaseasca sculele prin hale sa le produca si pe astea 23.
Oricum, este cea mai buna stire pe anul 2016 pe care eu am auzit-o referitor la Armata Romana.
Stie cineva configuratia acestor camioane???
Motor, cutie, tonaj? Cate punti???
punte dubla spate , simpla fata..minim 10t..
e trist ca nu se vrea sa se poata face treaba si la noi…
Daca 23 de camioane salveaza roman, eu ma fac popa. Si nici 2000 in 20 de ani nu e o solutie, ca nu se poate astepta atat. Nu trebuiau cumparate autocamioane de export. Nici macar o bucata. Chiar daca evident sunt mai bune, si din cate stiu eu si mai ieftine.
Dupa razboiul din irak, partea a 2, au venit aia, si in semn de multumire au vrut sa comande armament de 3 miliarde, printre care si camioane. Cand au auzit cat dureaza sa primrasca transportoare, arme de asalt, ecc au plecat cu viteza. Singurul lucru pe care l-au mentionat e ca pe vremea lui ceausescu nu pateai din astea. Aveau si ei dreptatea lor. Comanda de 23 camioane.:)))) in prima faza vazusem 230 si ma bucuram. Iar informatia de baza e in articol, vanzarea de active in cadrul reorganizarii. In traducere pamant pt blocuri, mall-uri, din astea, ca e sport national. Si in cativa ani nu mai ramane nimic
Suntem in UE. Nu exista nu „trebuiau cumparate de la export”. E dificil sa faci si o licitatie cu dedicatie pt. Roman Brasov. Risti sa te ia DNA-ul pentru ce ?
Roman Brasov trebuie sa isi gaseasca nisa de piata (si o poate face).
esti mai catolic decat papa.asa cum se fac si s-au facut licitatii cu cantec si dedicatie pentru importatori la fel poti face si pentru un producator autohton.
Pai se fac, dar una e sa risti pentru buzunarul propriu alta e sa o faci ca sa ramana banii in tara…
Eu imi doresc produse Romanesti pentru armata, dar si Roman Brasov trebuie sa miste cat de cat. Altfel nu facem decat sa sifonam putinii bani pe care in avem pentru aparare in buzunarul unor mafioti care nu fac decat sa exploateze sentimentele nationale pentru a ne vinde produse proaste la preturi mari.
Eu intreb: ce investitii s-au facut la Brasov? Ca motoare nu mai produc iar carcasele tot alea facute de Causescu sunt.
de aici si pretul mic.cu o motorizare decenta (import) ai reziolvat problema necesarului de transport mediu-greu al armatei.dar astea sunt comenzi de deblocare impsasului nu rezolvare a problemei.asta din urma e in stransa legatura cu piata civila unde brasovul este inexistent.este clar ca nu se pot bate de la egal cu jucatorii principali dar cu putina ambitie isi pot identifica niste nise de piata in care sa evolueze.inclusiv atragerea unei licente de productie pentru modele ale unui producator consacrat.
Trebuie renationalizata. Statul comanda: atatea camioane cu urmatoarele caracteristici de urmatoarea calitate si ei livreaza. Statul le da aproape salariu mediu pe economie. Nu trebuie sa faca profit pentru nu stiu ce actionari. Cand sunt comenzi la export atunci fac profit care intra la stat iar partial e folosit pentru retehnologizare siexpansiune.
23 in democratie 2300 in comunism
23? pfuu. uite nene in fimu asta, camioane, dacii, aro, dragi, concasoare, buldozere, fadrome… fabrici si uzine… gatzii mamii lor cu mall-urile lor! https://www.youtube.com/watch?v=fhramFme9nA
SF. din anii 1970 toamna :)Toate alea dracii cu 4-6 roti, plutitoare, scormonitoare, zburatoare erau facute da noi , asa infometati cum eram, mai mult sau mai putin. Nu am avut o strategie pe termen lung, nu am avut un govern, nu am avut profesionisti in functii, numai oameni politici nulitati corupte si tembele, schimbate la fiecare 10-14 luni…..cine dracu sa mai poata sa faca ceva din industria care a fost???.AMIN!!!!
ROMAN BV are problele, din cauza romanilor,
nu neaparat din cauza politicienilor.
Vinovati pentru ca cumpara Iveco, Scania, Man, Mercedes, Volvo.
eu nu vad pe sosele camioane Roman Diesel.
voi care le plangeti de mila pe aici…. daca ati avea o firma de transport marfa, sau o firma de constructii, ati cumpara camioane Roman?
aici problema. Romanii dau numai din gurra. Cand e vorba de fapte ZERO.
Pai sa te elucidez. La un moment dat, in semn de patriotism, si fiindca aveam un roman cu motor de raba prin firma am zis sa repet experienta. Si am cerut oferta de pret pe ce imi trebuia mie. Mi-au dat un pret cu 40000eur peste mercedes. Si nu e o gluma. Acuma patriot, patriot, dar nici prost. Daca erau la acelasi pret mai era o discutie, dar cand faci unicate nu iti poti scoate costurile in o masina. Acolo trebuie unu care sa faca ordine prin ograda..
Ai dreptate. Acum depinde si de perioada.
Ca Roman D a avut perioada si perioade.
Si mie mi se pare exagerat din partea celor de la BV sa vanda la o asa diferenta de pret.
Chiar daca avea motor caterpilar…. 40 000 eur mi se pare exagerat
@Alexandrovici. Ce oferta ai primit de la Roman Brasov cu 40k euro peste Mercedes?! Pt ce tip de masina?! Autocamion, bascula cu patru axe, ca m-ai facut curios…
Basculantele lor cu patru axe (8×4) n-au avut cine stie ce succes dar erau ca pret sub Iveco, care este destul de ieftin.
@george, era cisterna pe 3 axe. @chipp, Tre sa caut oferta prin arhiva sa vad cu ce motor era, dar sigurat nu era caterpillar. Era man euro 3, mai mult ca sigur.
Sa dea Dumnezeu sa mearga bine si sa mai prinda si alte contracte.
Acum, ca sa fim sinceri, nici MApN nu putea sa se arunce la o comanda mare, avand in vedere starea fabricii, situatia financiara si numarul de angajati.
Sa duca ei la capat contractul asta si sa iasa masinile bune apoi mai facem si noi scandal sa le mai dea contracte 🙂
In alta ordine de idei, nu stiu daca mai exista Institutul National de Motoare Termice dar marea majoritate a institutelor politehnice au facultati de Masini Termice . E o rusine ca, dupa atatia ani, nu am reusit sa proiectam si sa producem si noi niste motoare fiabile si trebuie sa importam pana si motoare de camion.
Daca i se scoala lui MAN si nu le livreaza motoarele?
Nu aveam pretentia sa facem din prima motoare de tanc de 1500CP dar motoare de camion, in gama 150-400 CP, nu cred ca era un capat de tara.
Motoarele trebuie sa le cumparam.
Nu putem tine pasul cu instititele de proiectarr
Acel institul e praf si pulbere. Am vazut reportaj la Romania Te Iubesc. Aveau dosarele pe jos aruncate ca dupa bombardament. Din acel institut a supravietuit doar o ramura de motoare de aviatie, in speta COMOTI. Vai de mama noastra! 🙁
INMT nu a scos decta juma de Carpati si juma de Dacie …
Sa zic asa nu suntem „motoristi” si nci armuirieri (nici la proectata arme nu …. ca de la Orita incoa… nexam. Si inate daor Dimancea si Buescu cate un revolver)
Eh, Negrei, Burileanu, in primul razboi mondial, tunuri antiaeriene cal 53 si 57mm (adaptarea unor burlane nemtesti si franceze pentru tragere antiaeriana).
INMT:
-diverse motoare diesel de tractoare (doar cel de 45 a fost licenta FIAT)
-motorul diesel L27 (ARO)
-motoare diesel navale(executate la 23 august)
-motoarele de tanc TR580/77 si TR85
-motoatrele pt MLI
-faimosul motor DAC Alpin (V8 turbo)
-prototipul (in cateva exemplare de test) de motor de 1400 cmc diesel pt DACIA
-motorul de LASTUN
Si asta asa, la prima amintire
Asa e…..ei au facut toate motoarele pentru vasele militare romanesti, inclusiv pentru Marasesti si flota fluviala.
Acum s-a ales praful!
era un asset fara doar si poate.toata documentatia este arhivata,ingineri ies cu sutele in fiecare an…cercetarea poate contiua,fonduri se pot gasi.
pacat ca inainte de ’90 cercetarea si productia a fost vaduvita de materiale si tehnologii noi…geniul carpatin in toata splendoarea lui.
George GMT
Mai concret, de ce au parte TAB-le la Moreni?
Revizii uzuale sau poate unele modernizari, ici, colo?
Ai ceva informatii?
Multam`
din ce stiu, MApN nu prea face modernizari la TAB-uri, doar revizii capitale, in cadrul carora pot exista mici „modernizari” in cazul in care componenta originala nu se mai fabrica si se inlocuieste cu ceva mai nou…
Corect.
Oarecum off topic:
In urma licitatiei pt macarale, de anul trecut daca nu ma insel, s-a achizitionat modelul Grove GMK 3055.
Prima bucata din cele 2 ce trebuie livrate in 2016 se afla deja in dotarea unei unitati din Bucuresti.
Desteapta jucareaua, pacat ca e galbena.
🙂 Cam toate utilajele sunt galbene, pe motiv de protectia muncii…