Serbia, MiG 29, 50 milioane de dolari

mig 29 serbia

Rusilor li s-a facut mila de sarbi si le ofera sase aparate MiG 29 (presupun ca modele mai vechi resapate) cu singura conditie: ca sarbii sa plateasca doar reparatiile si echipamentul adiacent.

Moscova a transmis aceasta oferta catre Belgrad pe la jumatatea lunii noiembrie, totul pentru suma de 50 milioane de dolari.

Sarbii raspund, diplomatic deocamdata, prin vocea presedintelui lor, Tomislav Nikolic: “It is a sign of sincere cooperation, trust and friendship. Serbia now has friends who will not hesitate to help it, who… do not hesitate to cooperate. Serbia wants to spread friendship to all nations in the world and will not support anyone in hating… We will not attack anyone, but we will provide the defense for our country and people.”

Insa Serbia are destule probleme financiare si suma de 50 de milioane de dolari ar putea sa fie destul de mult.

GeorgeGMT

146 de comentarii:

  1. 50 milioane de dolari e o spaga la noi.

    1
  2. Sunt niste chestii care zboară, dar toate șase nu fac cât două F16 înarmate cu rachete AIM-120 AMRAAM sau AIM-9 Sidewinder. Pilotul de pe MIG 29 nici măcar nu o să știe de unde vine racheta și cine a lansat-o. O să fie la fel de nedumerit ca rusul cu Su-24 din Siria.

    1
    • Hai sa nu subestimam / exageram.

      • Vrei sa-ti arat articol din Air Forces Monthly in care un pilot bulgar spune ca n-are nicio sansa la mansa Mig-ului 29 in fata F-urilor 16 americane? Si felul in care o spune, el, un pilot experimentat cum isi ia cafteala de la niste piloti tineri fara experienta care zboara pe F-16? Sau cum noi i-am tavalit pe bulgari cu Migurile noastre Lancer? Ia zi pe care-o vrei? Ca nu cred sa primeasca sarbii vreo varianta mai noua a Migului 29 pe 50 de mil de dolari.

        1
        • Mai tata, pe bulgari. Pe aia ii tavalesti si cu Me-109 daca te pui bine pe ei. Aia au aviatie / piloti / echipament? Cred ca Mig-urile lor inca au avionica din fabrica, aia din 1980, si armamentul tot cam asa probabil.

          • @KBC – prietene esti subiectiv. cate victorii au Mig-urile 29 in lupta reala fata de F-16? Aud? Si nu ma lua cu exercitiile de pe vremea lu pazvante cand ne simulam si noi cu olandezii pe MK, de ne lasau sa facem si noi fata cat de cat, ei zburand cu restrictii importante.

            • @loool, omul nu e subiectiv, atunci au mancat papara si americanii cu F16, aia au ramas masca, stiau ca un 21 poate lupta de la egal la egal cu un 29 dar habar nu aveau ca un 21 poate castiga in fata unui F16, din cate tin minte aia erau si mai multi, 2 contra 4.

              • MiG 21 Lancer este superior MiG 29 clasic, asa cum il au bulgarii sau sarbii.

                • La mintea mea, lancer ar putea fi mai bun la senzori fata de Mig 29 izdelie 9.12 A(prima versiune de export pe care o au bulgarii), ca la performanta dinamice nu are cum 21 sa fie mai bun ca 29
                  La tracțiune, viteza, viraj 29 este de departe peste 21
                  Este totusi un bimotor cu motoare care au o tehnologie mai actuala decat cea de pe 21

                  Pe noisuntemrumania apar informatii legate de dorinta lui nicolae ceausescu de a cumpara motoare de 29 pt. dotarea lui IAR 95

                  • Eu stiam ca vor motoarele de pe MIG 23 pentru IAR 95. Au fost refuzati, asa ca s-au apucat sa-l cloneze precum chinezii. Apoi a venit revolutia si s-a pus cruce la proiect!

                    Din ce am mai gasit pe net, se pare ca LanceR-ele noastre au dat de pamant si cu F 15, nu doar cu F 16 si MIG 29. Au ramas aia masca. Nu ca e avionul mare scula pe bascula, insa tehnologia israelianamontata pe el face toti banii! 🙂

                • Si la fel de superior este si F-16 MLU Mig-ului 29 clasic. Probabil nu la fel ar sta lucrurile in fata lui Mig-29 Sniper, insa nu se ridica avioanele sarbilor la nivelul lui modernizarii noastre(nici nu stiu cum sa zic, ca-n mare parte a fost tehnica israelienilor). Ramane de vazut ce primesc sarbii si cred ca daca primesc SMT reduc destul din diferenta dintre noi, insa tot inferiori raman, atat la armament cat si la radar.

                • Iar începi? În lupta reală la ce e superior? Doar la descoperire radar.
                  Iar în ceea ce privește MiG-29 vs. F-16 e mult de vorbit. Un MiG-29 în mințile lui, cu un pilot bine pregătit la manșă, se bate de la egal la egal cu F-16 în luptă apropiată – dog fight. Dar F-16 e superior în ceea ce privește radarul, raza de acțiune și sarcina utilă.

        • @lool, as vrea eu daca se poate. pe ambele te rog 🙂

    • Din cate imi aduc aminte din exercitiile pe care le faceam cu NATO pe vremea cand 29 zbura si LanceR-u era proaspat F-16 (cred ca de obicei olandeze si parca tot mlu) ieseau destul de sifonafe din simularile de lupte aeriene.

      • Interesant este faptul ca la mai toate simularile intre vestici si diversi, India vs F15,EF..etc, ei ies cam sifonati, dar in situatii reale tocmai ceilalti sunt sifonati la propriu.. 🙂

    • Nu cred ca I-at fi fost rau Armatei romane sa fi avut in dotare 24 pe putin MIG-29 SnipeR si remotorizate cu RR Spey RB 68 Mk 807.

      • 🙂 ce sa faca cu ele ?
        Odata ca spey e mai mare si mai greu decat rd-33 – da astea nu conteaza in tara lui Dorel

        Insa mk807 nu are postcombustie – mig29 cred ca nici nu poate decola fara (poate ma insel, si se poate daca ai pista destula etc )

        • Da scuze ca nu m-am uitat mai bine daca Spey Mk 807 are postcombustie.
          Standardul de modernizare SnipeR a fost pt MIG-29 una f moderna si superioara realitate sustinuta chiar si de pilotul de incercare a celor de la Elbit Yehuda Shafir. se aude-spun anumite voci-ca programul MIG-29 SnipeR a fost intentionat oprit deoarece avionul era prea performant. cine are informatii in acest sens poate are bunavointa sa le faca cunoscute.
          ca motoare nu shiu care at fi putut dinttee cele vestice sa inlocuiasca Klimov RD-33? Poate F-100-PW-2020?

  3. Turcu' si pistolu'

    (dregându-și vocea) : – În continuare vom da cuvântul celor care vor spune – uite ce afacere bună fac sârbii cu rușii nu ca noi care am dat miliardu’ pe nilte seconduri amerloce…

  4. Raspunsul sarbilor parca-i raspunsul unei pitipoance candidate la Miss Univers. „Serbia wants to spread friendship to all nations in the world and will not support anyone in hating”.

  5. Macar se zbat sa aiba Aviatie, bulgarii, stat NATO, fac un mare vax. Cel putin pana acum. Eu n-as subestima MIG-ul 29, n-as subestima nici un avion, fiecare are plusuri si minusuri. Bineinteles, tehnologia face diferenta insa factorul OM, PILOTUL, e decisiv. Parerea mea!

    • @WW un mare ”ganditor” a mai precizat cam asa : ”The bottleneck is not technology, but the person himself”.

      Facand o paralela cu Formula 1, daca am pune piloti buni pe masini proaste si viceversa pe masini bune cine ar castiga ?

      Poti sa-mi spui ?

      Parerea mea ”umila” F-16 MLU a lea noastre inca nu-s operationale, adica nu au armamentul, dar cand o sa-l aiba, sigur il ia si pe sarb si pe bulgar.
      MLU cam bate technologia pe MIG-29 ( cel ne-modernizat ).

      • @Victor.Asta o stiu si eu, dar degeaba pui un pilot slab pregatit, cu ore de zbor putine sau deloc, pe o aeronava performanta fiindca n-ar „scoate” tot ce poate din ea. Un pilot cu experienta si multe ore de zbor care isi cunoaste foarte bine „puterile” aeronavei sale, stie cu ce se mananca lupta aeriana, poate face fata. Israelienii care au piloti foarte bine pregatiti, si-n minoritate au facut cu brio fata puzderiei de arabi indesati in MIG-uri -tactica buna, pregatire buna, determinare, nu neaparat aeronave+arme mai bune.

        • @WW, la israelieni au avut cel mai mare cumul de factori, si piloti pregatiti si bine determinati si bineinteles (zic eu) Mirage era superior lui Mig ca tehnologie.
          Deci aveau baietii aia TOTI asii.

          Eu vorbeam ipotetic ce e mai „tare”, omul, dupa „unii” maimuta sau technologia ?

      • Nu stiu ce sa zic despre armament….am vazut un interviu cu un oficial al MAPN in care spuneau ca au venit armele pentru F 16. Poate nu este inca integrat avionul in sistem sau poate intreg sistemul nu este gata. Saptamana trecuta s-a tinut un exercitiu de lupta intre ai nostri. F 16 vs MIG 21 LanceR. Cauta la Adelin Petrisor pe blog si vezi filmarea!

    • Factorul homo sapiens sapiens face diferenta doar cand tehnologia este comparabilă. Intre un F22 cu pilot neanderthalian di un Mig15 cu pilot sapiens, sapiensu’ si-o ia.. 🙂

      • sa zicem ca-i asa, dar hai sa nu divagam prea tare, chiar nu poti pune o..maimuta pe F-22…)))

        • @Victor
          Au pus-o rusii pe Laika…
          Asa ca nu vad ce ar fi chiar asa de ras.. tovarischi… 🙂

        • Oricum pe F22 îl conduc computerele și cred ca merge și cu o maimuță care se va minuna de peisajul văzut de sus 🙂

        • In F-22 si B-2, aeronave care pentru noi sunt extraterestre, pilotii sunt cei mai buni din USAF, atent selectati. Au o foarte mare experienta de zbor si sunt, in general,oameni tineri, media fiind 35 de ani. Sunt „crema” pilotilor americani.
          Interesanta comparatia MIG-15 versus F-22…Dar ireala, fiindca intre aceste aeronave exista un decalaj de zeci de ani si, mai mult decat atat, care ar fi sansa ca un Raptor sa intalneasca face-to-face un Fagot? Nici macar nord-coreenii nu-l mai zboara. Bine, daca-i vorba despre supertehnologie versus bata, tehnologia 1/bata 0, dar supertehnologia aia tot Omul o zboara. Ar fi interesanta o comparatie intre F-22 si Suhoi PAK-FA, o lupta intre cele doua avand la mansa piloti foarte buni, asa s-ar vedea diferenta pe care o aduce tehnologia. Eu pariez pe Raptor, nu pot exista doi invingatori. Stiu mai multe despre Raptor decat despre PAK-FA in privinta echipamentelor si avionicii.

          • Pai pana ce iese avionul rusilor combat-ready, probabil F 22 o sa fie la varianta 2.0. asta inseamna ca tot americanii or sa fie peste rusi.

            • Si sa nu uitam ca americanii mai au un mega proiect la purtator, care la o adica il pot pune in miscare….YF 23 Balack Widow. Nici nu viseaza rusii sa ii faca pe americani la capitolul asta, tocmai de aia mizeaza si marseaza atat pe rachete nucleare! :0

  6. Gogu' de la cazane

    Nu ne bagam si noi inseama daca tot nu mai gasim F 15 TH block 15 ?
    Si poate ne ajuta si cu carcasele alea vechi si le facem sa zboare. Asa, macar de o politie aeriana pe la bulgari.
    Probabil ca vom da aceeasi suma lunar pentru intretinere si reparatii si vor zbura simultan 1-2 bucati, dar pe hartie vom avea avioane…
    Daca iese PSD la alegeri sa vezi bucurie pe Dragnea si Ponta. Merita si ei niste jucarii tovarasesti de Mos Gerila….

    • Cauta matale F-15 BL. 15 si-o sa vezi de vei gasi..neam de neamu lui…

    • @Gogule, cam ai dreptate, BLOCk 15 B-urile nu-s luate de la AMARG ?
      Deci s-ar putea face / compune o escadrila si cu A-urile de acolo.

      Sa nu fie o problema , adica sa fie ”prea folosite”, cu prea multe ore de zbor si atunci chiar nu merita upgradarea.

    • Sice mai vrei?Aurul de la Fort Knox si codurile de lansare ?!

      F 15 este numa ptr lume subtire nu ptr „taranoi” ca noi (Niponia cae plateste oricat sa acceseze tehnologia – un F „J” e cu mult mult mai scump decat daca ar cumpara direct – plus se pare ca este destul de greu de „accesat” informational ca au manglit atata tehhnologie incat stiu cum sa se apere!!!). Sauditii (unde intretinerea este de prsupus ca o fac numa amerlosi bine verificati) si Israel …

      Nu cvred ca in anii 70 RFG istii s-ar fi provata de vreo 60-80 de gugistiuci din astia .. insa nu … nici pomeneala. SI cf multor scenari erau linia I a a NATO

      • @Ghita, eu ziceam de F-16 BLOCK 15 …. nu de F-15.
        Adica a ”2-a” escadrila pe care ”MAPN, momolocii” nu reusesc sa o gaseasca sa o ”pupe” cu vreun MLU

    • Poate gasim niste MiG15 , nu F15 , dar tot 12bucati 🙂 !

  7. Mig29 e un avion superb, dar un cadou otravit. ce te faci cu motoarele foarte scumpe si carora le expira rapid resursa de zbor? apoi la cativa ani dai milioane peste milioane la rusi, asata daca vor sa-ti dea ceva. lectia bulgarilor ar trebui sa fi edificatoare pt toata lumea.
    Nu e un avion pt o tara mica si saraca

    • @ Dinu. Nu cumva sa fi fost si cazul nostru? Ca nu renunti asa la un avion decat daca te santajeaza cu piesele pt favoruri sau cer prea mult pt lucruri vechi sau nu ti le dau deloc.
      Zic si io, ca nu stiu ce a fost in mintea armatei acuma…

      • pai clar asta a fost rationamentul alor nostri. Daca stim ceva sigur este ca nu putem avea incredere in rusi. oricum varianta de export a Mig29 pare facuta sa te tina strans legat de rusi.
        Si cand citesc mai sus ca Lancerul nostru il dovedea in exercitii, chiar a fost decizia corecta. Totusi ramane un avion frumos

  8. Radarul unui MIG 29 bate 35km. La un F16 radarul merge 150km. Americanii au rachete aer-aer cu raza de peste 150km (AIM-120D-180km). Noi vom avea AIM-9X Block II Sidewinder pe F16. Un MIG-29 trebuie sa se apropie la 20-30 de km, sa achizitioneze tinta si sa traga o racheta cu 10-20km raza. Până să se apropie, F-ul a lansat racheta și a degajat.

  9. Din raspunsul sarbilor cu privire la suma si cunoscanduse cat costa ora de zbor, trag concluzia ca sarbi de fapt nu le vor prea zbura, astfel incat le vor avea destul de mult timp apte de zbor, cu tot cu durata mica de viata a motoarelor…..

    • Turcu' si pistolu'

      Și atunci ce e mai avantajos, un avion cu resursa destul de mare de zbor, pe care poți să zbori ca să-ți faci norma de antrenamente sau unul pe care să stai cu ochii ca pe butelie știind că dacă tragi de el la antrenamemtele anuale te lasă motoarele rezultând că pe urmă tre’ să te rogi pe la gaspadini să-ți mai scape vreun motor de schimb…!?
      Că fără antrenamente, un pilot talentat rămâne totuși un pilot talentat …

  10. Poate dupa alegeri daca nu gasim F-uri… ni se ofera si noua un asemena „cadou”, si din dorinta de a cheltui mai putin si a detensiona relatiile cu rasaritul, politicienii impusca doi iepuri… orice este posibilpe plaiurile noastre mioritice.

  11. http://www.ziare.com/stiri/avion/un-avion-f-18-al-statelor-unite-s-a-prabusit-in-pacific-este-al-9-lea-incident-cu-aparate-de-acest-tip-1445872
    …..liniste pe site la stirea asta,sa nu cumva sa deranjam prostimea cu stiri negative la adresa stapanilor,a doua zi dupa „calicirea” Rusilor era mare forfota aici,acum?

  12. Cum,nimic despre avionul american prabusit in Pacific?

    • Sunt vreo cateva postari, cauta-le! 🙂
      baga si tu ceva de russia stronk…

    • Turcu' si pistolu'

      ȘOC! Acum s-a aflat, dezvăluire fără precedent…
      Piloții de pe F/A-18C erau urmașii unor emigranți ruși care au vrut astfel să reducă handicapul între cele două mari superputeri la avioane prăbușite…

      😀 😉

      • Rusia are mult de mancat pana sa ajunga la numarul de avioane prabusite ale Statelor Unite.
        654 F-16 prabusite la nivel global
        246 F-18/A prabusite la nivel global

        • Turcu' si pistolu'

          Alo, gagiu…
          Ai uitat F-14, F-4 Phantom…etc

          • Și câte ore de zburat, câte în condiții de luptă, câte au fost date jos de inamic etc etc etc….rușii scot un portavion la plimbare și deja e la egal la dat jos propriile avioane ca unele țări…deci comparația e forțată, F-16 e apărut de atâția ani, F-18 la fel…e ușor să spui vai doamne că au de mâncat rușii până să prindă din urmă pe americani la avioane chicate…dar urmează întrebare…ei le-au folosit la fel de mult că americanii?

        • @Odine , „ai spurcat” aviatiamilitara cu „prabusirile” amerikanskilor si…mai vii pe’aci sa-ti „impui” vointa ?

        • Ti-am raspuns si ieri, iti raspund si astazi.

          Americanii zboara avioanele, nu se joaca cu ele, de-asta cad mai multe.
          Corect ar fi sa calculam media de ore zburate de avioanele prabusite.

    • Americanii au sute si mii de avioane, asadar nu-i stire, ivanii au o mana de avioane si cand se rupe vreun elasic e mare veselie pe aici…

  13. Aceasta oferta, daca va fi acceptata, va lega Serbia de Rusia, pe partea de tehnica militara si evident, politica deoarece devii clientul si apropiatul de la acela de la care cumperi tehnica militara.

  14. Accident Reports Octombrie:

    Brazilian AF: P-95B Bandeirulha, C-95BM Bandeirante
    Turkish Army: Anka UAV
    Mexican AF: MD530F;
    Russian AF: Tu-95MS; Mi-35 (Siria)
    Russian DOSAAF: Yak 52
    Sudanese AF: Bo-105CB
    German AF: UH-1D
    Pakistan AF: Mirage VEL
    Uzbek AF: Mi-8/17 Hip
    Vietnamese PAF: EC130T2
    USMC: UH-1Y, CH-53E, F/A-18C (distrus la aterizare; pilotul catapultandu-se), F-35B Lightning II (clasa A distrugere)
    US Navy: MV-22B (clasa A distrugere)
    Colombian AF:C-130B
    Colombian National Police: SA-227-DC
    Indian AF: Mi-17V-5
    PLAAF: Xian JH-7A
    CAE Aviation: SA-227AT Merlin – operat de French Defence Ministry
    Rwandan AF: Mi-17
    Iraq Army Aviation: Bell Ia-407
    South African AF: AW109LUH

  15. Lasa ca am dat noi 1.3 miliarde $ pe 12 F-16 resapate de 30 de ani vechime. O fi la fel de bune ca autostrazile facute de Bechtel ?

    • Gagiule, vezi ca ala era pretul pentru 24 F-16 /sau 24 Eurofighter Tranche 1 /sau 24 JAS 39 Gripen…prin 2010

      • Ok deci 12 aeronave F-16 – 628 milioane de euro. Deci 52,3 mil euro pe bucata pentru F-16 A/B de 30 de ani vechime in conditiile in care US Air Force are vre-o mie de F-16 A/B in conservare sau pentru reciclare.

        • Bai freya… Ia cauta tu mai bine sa vezi ce inseamna suma aceea si apoi mergi in teleormanul mintii tale si invitate la latrina3 sa te plangi.

          • Dupa cel mai scump km de autostrada acum avem si cel mai scump F-16 A/B. Ok avem si munitie (oare ce vechime o avea si aia).
            30 AIM-120C – produs din 1996
            60 AIM-9M Sidewinder – produs din 1982 incoace

            Sa zicem mersi ca teapa nu a fost mai mare. Nu ne trebuie noua JAS Gripen C/D cu offset 100% doar o tara bananiera nu are nevoie de chestii noi.

            • @O..dine, stii tu detalii de ce nu a functionat contractul cu Bechtel ?
              Nu iau apararea, dar lucrurile nu sunt chiar asa. Americanii s-au tinut fe cuvant, au adus pana si muncitorii cu avionul de la lat proiect ca sa termine. Problema este exclusiv la semnarea contractului, un contract facut beton cu anexe pentru penalizari inclusiv. Spune, ei au obligat statul roman la semnarea unui contract avanjos pentru ei ? Prost e cel ce da* din cate stiu eu* nu cel ce cere, plus ca la orice proiect ai termene precise de respectat si lucrari de executat. Expropierea era EXCLUSIV a statului roman, ce vina are Bechtel ca nu a avut terenul liber la timp ? Iar timpu care este cea mai de pret resursa nu sta, se scurge, si asa au aparut intarzoerile si …bineinteles …penalitatile ….impotriva statului ( prost administrat ) roman. Restul sunt speculatii …..

          • Pai nu avem dreptul sa ne plangem. Doar F-16 A/B resapate (aka MLU) sunt oarecum utilizabile. Bine ca nu ne-au dat la banii aia vreo escadrila de F-4 Phantom.

        • Esti nou p’aci, nu?
          …armament, integrare, componente, suport logistic, scolarizare/antrenament a(l) pilotilor/maistrilor (aproape 2 ani), etc…iti sunt cunoscute conceptele astea?
          Uita o parte din banii aia, incepe de aici: http://www.rumaniamilitary.ro/articolul-de-seara-dotarea-f-16ab-block-15-romanesti

          • Turcu' si pistolu'

            Am așteptat toată ziua pe unu’ care…că avioanele noastre Sh costă peste 50 meleoane bucata și că sârbi au dat 50 meleoane pe 6 bucăți…
            Lumeeee, lumeee, sorooooo lumeee

        • Ah, deci stiai cat au costat avioanele, dar ai dat vrajeala asta cu 1,3 mld numai sa ne demonstrezi cata experienta ai intr-ale dezinformarii/propagandei?

          • Oricum ai da-o, tot e teapa. Hai ca portughezii au fost baieti buni, nu ne-au tepuit prea tare pentru cele 12 F-16 A/B vechi de 30 de ani. Totusi contractul de 457 mil$ pentru armament + antrenament e de-a dreptul obsecen.

            • Tovarase eu zic sa faci propaganda in alta parte ca pe aici nu reusesti.

              • Bai oameni buni. Mi se rupe de USA sau Rusia. Voi realizati ca asta e o mare teapa, sau v-ati obisnuit cu preturi umflate la orice achizitie a guvernului astfel incat 457 de mil pentru armament si antrenament vi se pare un chilipir.
                Pai toate echipamentele/armamentul ar costa cam 80 de mil $ cu indulgenta. Trainingul pilotilor si mecanicilor hai inca 20 de mil. De unde pana unde ajungem la suma de 457 mil $ ? Pai suedezii ne rugau de noi cu un offset de pana la 100% sa luam Jas Gripen C/D si noi ne-am pricopsit cu F-16 A/B MLU resapat.
                Hai sa facem un calcul la echipamente/armament:
                * 13 Embedded Global Positioning Systems/Inertial Navigation Systems (EGPS/INS) with GPS Security Devices, Airborne 300.000$/bucata – 3.9 mil $

                * 3 AN/ALQ-131 Electronic Countermeasure Pods – Nu se spune daca e Block I sau II (1,2 mil $/bucata pentru Block II) – 3,6 mil $

                * 30 AIM-120C Advanced Medium Range Air-to-Air Missiles (AMRAAM) – (nu se specifica versiunea 4/5/6/7 ? – aprox 350.000 $/bucata) – 10,5 mil $ *wikipedia

                * 5 AIM-120C Captive Air Training Missiles (CATMs) – 350.000$/bucata – 1.750.000 $

                * 60 AIM-9M Sidewinder Missiles (o sa luam pretul pentru AIM-9X care e mult superioara lui AIM-9M 603.817 $) – 36.229.000 $

                * 4 AIM-9M CATMs – 2.415.287 $

                * 48 LAU-129 Launchers – 300.000 $/bucata – 14,4 mil $

                * 10 GBU-12 Enhanced Guided Bomb Units 21896 $/bucata – 218.960 $

                * 18 AGM-65H/KB Maverick Missiles – 110.000 $/bucata pret maxim – 1.980.000 $

                * 4 AGM-65 CATMs – 440.000 $

                * 15 Multifunctional Information Distribution System/Low Volume Terminals 200.000 $/bucata – 3 mil $

                * 2 Multifunctional Information Distribution System Ground Support Systems – 300.000 $/bucata – 600.000 $

                Total 79 mil $.

            • Tu vrei sa fii credibil dupa ce tot schimbi tinta ca sa o atinga glontul ?!

    • Da si tu un link la alea 1.3 melearde pt 12 avioane, sa vada tot poporu sursa ta

    • Mai lasa vodka tovarase ca te incurci in cifre. In litere as intelege…

    • Ai amestecat putin barcanele dar am prins idea.

      Ca principiu de baza, cu cat se complica situatia intrnationala cu atat armamentul va fi mai scump – logic ca doar toata lumea vrea sa faca un ban.

      Afacerea cu F16 romanesti e gata facuta, e (mult) peste LanceR ele noastre, dar ar trebui sa fie doar un inceput. Fara inca 24-36 de aparate in plus fata de astea 12 nu am rezolvat nimic.

  16. Eu nu ma pricep dar logica elementara zice ca pilotul va avea un rol din ce in ce mai mic si pana la urma posibil in 20 ani va disparea complet asa ca cel mai mult conteaza aparatul si armamentul.

    • @gogu, utopic vb. exista posibilitatea, vezi tu, tot amerikansky aia huliti ” de toata lumea” au ajuns la niste concluzii …uluitoare, tot omuletul bine antrenat si motivat, cu un moral si o disclina forte ….e baza cam la orice tine manevrare/ conducere/ pilotare.
      Si iti explic de ce, de ce inca nu ia decizia un computer in lupta ? Eheeei …atatea variabile ..sigur se incurca la o decizie.

  17. Este un chilipir. Un super-avion pentru o super-ţară. Ar fi o greşeală să dea cu piciorul la o asemenea mega-afacere. Dacă nu le convine, atunci să cumpere IAR-80 sau triplane Fokker.

    • @Musoiu, aveau maghiarii o escadrila intreaga la pret de dumping, ce mai tin minte, parca 2 000 mii forinti per buc.

      Asta da afacere. Si tot Gulasz Air Sforce au ajuns la gandirea de pe urma, foarte scumpe de operat, si nici macar compatibile NATO.

      Avion talentat si sexy, dar cu probleme de operare, asta-i cultura organizationala ruseasca.

  18. incearca rusii sa-si securizeze cumva un aliat in zona.

  19. Odine ce dracu fumezi?avioanele au costa putin peste 100 de milioane,de unde scoti tu miliarde de euro?bai nene mai treceti pe la doctor!

  20. Lasati, fratilor, omul in pace. Trebuie sa-si justifice si el cumva salariul ala in ruble, la sfarsitul zilei, nu?
    Baga, frate, zii p-acilea, poti sa mai pui vreo doo melearde de la tine, ca n-are nimic!
    Parerea mea, hic…

  21. Oricare e subiectul, undeva cineva e vodkar si e platit in ruble. Macar sarbii nu sunt pupincuristi ca noi

  22. Nu era mai bine dacă le dădeau 12 MiG-21 93 Bison? Din alea de care au și indienii?

  23. Mie nu imi place sa ma bag in discutii fara sa am si argumente care sa-mi sustina afirmatiile si pot spune ca nu prea ma pricep la aviatie dar cred ca tarile din estul Europei in afara de Polonia au cam ramas in urma cu dotarile militare. De vina cred ca ar fi si faptul ca dupa revolutiile din anii 80 puterea a fost preluata tot de comunistii din vechiul sistem politic,cu aceasi gandire si aceleasi apucaturi. In cazul nostru cred ca si coruptia este vinovata de situatia dezastruoasa in care se regaseste astazi Armata Romana. Am avut sansa de a incepe niste proiecte cu firme serioase din SUA si am fi putut avea astazi 80-90 de elicoptere de atac care ar fi reprezentat un factor de descurajare dar din pacate acest proiect nu s-a mai concretizat. Astazi Romania ar avea cea mai mare crestere economica din UE dar jumatate din populatia tarii traieste in saracie si se duce la buda in fundul curtii. Ceva nu merge cum trebuie in tara asta ceva trebuie schimbat fundamental si acel ceva este mentalitatea fiecarui roman. Romanii trebuie sa invete sa nu-si mai vanda votul pentru o sticla de ulei sau 3 mici si o bere,trebuie sa invete sa fie solidar cu cei din jur,trebuie sa inceteze sa mai astepte ca altii sa faca treaba pe care ar trebui sa o faca el. Mai tineti minte imaginile de la inundatii cand militarii carau saci cu nisip ca sa faca un dig si jumate din populatia satului statea la bar la o bere? Aia este mentalitatea care trebuie schimbata. Exemple ca cele de mai sus sunt destule,le stiti si voi. Si o alta boala grea a Romaniei este coruptia. Cred ca fiecare dintre noi a lasat o „atentie” in special la asistente medicale sau doctori. Stiti ce mi,a spus o asistenta cand am intrebat-o daca sotia mea o sa nasca in seara asta sau maine? Mi-a raspuns ca depinde de mine,daca vreau pot sa nasca azi sau maine ca ele au destula treaba. Asta e tara in care traim dar depinde de mine,de x de y sa o schimbam in bine.

  24. Salutare!

    Pana la urma cat a costat afacerea F16, avioanele propiuzise cu tot cu modernizare, infrastructura (modernizarea bazelor) , echipamentul si training-ul persoonalului navigant si de intretinere.

    Stie cineva asa mai detaliat?…..abia apoi putem spune daca a fost intradevar teapa.

  25. Lăsați Polonia innoace , eii au buget dublu si Tara mult mai mare. Au intrat în UE si Nato un pic innainte, si creșterea asta economică oe care o avem noi acum eii au avuuttobinnaintea noastră.
    Noi îi ajungem din urmă dar totuși jubuitati ca eii au capacități mai mari deci mereu vor avea unele jucării în număr dublu sau unele pe care noi nu ni le vom.oernite sau nu vor avea loc în concepția noastră de apărare.
    Important ce facem de-acum in colo.
    Iar ce tine de Bulgari ,Unguri sârbi si Ucraineni – m-ai daiiinsolbozzz

  26. A, si era sa uit ,,dracu sta-n in detalii”

  27. Daca nu vor sa fie nuli dpdv asta de vedere, adica cam ca albanezii(aia originali din Albania actuala 🙂 ), trebuie sa accepte oferta sau sa caute alternative, altfel ajung de rasul lumii si alta nu!

    Vorbeam mai sus de Albania……si aia au renuntat cu ani in urma la aviatia militara, fortati oarecum de NATO, deoarece aveau numai vechituri sovietice si chinezesti, afirmand ca vor reveni peste cativa ani cu avioane moderne….cochetand chiar cu F 16, insa au ramas in pom pana azi.

    Morala? Nu trebuie sa renunti la ceva, fara a avea altceva in loc, ca nici nu mai pupi pe viitor altceva. Cam asta este clasa conducatoare in zona asta a lumii, uita repede! 🙂

    Poate e si cazul Romaniei si ale sale T 55. Ar fi renuntat armata la ele, insa ce alternativa avea privind la bugetul ultimilor ani?

    Cat despre Serbia…..ei nu mai sunt nici umbra a ceea ce au fost odinioara, parca nici vointa nu mai au. Probabil conducatorii lor se gandesc ca sa piarda mai mult decat au pierdut deja este foarte greu, asa ca isi vad de caltii lor. Dar niciodata sau nu spui niciodata! 🙂

    Daca ne tinem de aia 2% din PIB, in 15 – 20 de ani, putem afirma cu tarie, ca maturam pe jos cu vecinii nostri….deodata! 🙂

    • Scopul ofertei rusesti catre Serbia este unul dublu:
      1. cresterea cooperarii pe plan militar;
      2. blocarea unei parti din aviatia militara romaneasca in zona respectiva. Nu conteaza faptul ca dam de pamant sau nu cu mig-urile lor. Conteaza faptul ca vom rezerva niste avioane de vanatoare pentru zona respectiva, slabind apararea in alte zone.

  28. Apropos…..ce se aude pana la urma cu contractele alea doua, ca vin alegerile si inca nu se mai aude nimic?

    -S-a semnat sau nu pentru TBT 8×8?

    -Corvete&fregate tot blocate in parlament au ramasa su ce se mai aude? In ziera scria ca cei din guvern au semnat deha pe 4 sau 5 decembre.

    Tare imi e frica ca o sa vina alt guverd(mai ales PSD-ALDE) si se alege praful!

    Stie careva ceva?

    • Legat de TBT, si eu tot stau cu un ochi pe aici, sperand ca vine George cu vestea buna. Cum inca nu a postat nimic, nu cred sa se fi semnat ceva. Dar tare ma tem ca se va amana pana la intrarea in functie a noului govern, si atunci dumnezeu cu mila (mai ales la cum arata ultimele sondaje).
      Legat de corvete, dupa stirea aia ca blocheze Taricueanu, am incercat si eu sa ma lamuresc exact ce e cu hotararea data de guvern, si din pacate nici aici vestile nu sunt prea bune: HG-ul hotaraste modalitatea de achizitie si procedura de urmat, dar trebuie aprobarea parlamentului (initial eu am cresut ca Tariceanu a aruncat raspundrea catre guvernm ceea ce ar fi fost mult mai bine). Deocamdata, individual ala numit Tariceanu a amanat decizia pentru urmatoarea legislature. Deci nu cred sa fie sanse pentru vesti noi viitorul imediat.
      Am tousi unele sperante legate de acordul partidelor politice pentru alocarea celui 2 la suta din PIB apararii. Problema e si cum o sa il cheltuie armata (daca o sa il cheltuie, ca se mai vorbea pe aici de alocari initiale, urmate de rectificari bugetare).

  29. Noi ce avioane F16 vom mai cumpara? Mie mi se pare ciudat ca s-a oprit atat de brusc achizitionarea urmatoarelor F-uri?

  30. Or vinde rușii sîrbilor MiG-urile ale acu care au încercat să-i țepuiască pe algerieni?

    • Nu contează. Sârbii ar face bine să cumpere MiG-29. Să continue chiar cu MiG-35 dacă au bani şi ar trebui să aibă bani, deoarece sunt mult mai ieftine decât Rafale, E.T. sau F-16 block 52.

  31. cum si tancurile amrams teroristii in iraq iau dat de hac cu armamentul rusesc produs in anii 1970 rpg 7

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *