Marina Germana ar putea inchiria bricul Mircea

„Mircea”

Datorita faptului ca propria sa nava-scoala (foarte similara cu “Mircea”) se aflat in reparatii, Marina Germana s-a gandit sa inchirieze nava-scoala a Marinei Romane pentru o anumita perioada.

Astfel “Gorch Fock II” va iesi din santier in 2018, iar germanii s-au orientat spre “Mircea” datorita faptului ca cele doua nave sunt foarte similare, bricul nostru (un barc de fapt) fiind nava – sora cu “Gorch Fock I”construit in 1933, “Mircea” fiind construit in 1938 pe santierele Blohm-Voss din Hamburg.

“Gorch Fock I”, nava-sora a bricului „Mircea”

In acest moment Marina Germana verifica daca nava romaneasca indeplineste standardele germane de siguranta pentru echipaj si cadeti, urmand ca o hotarare definitiva sa fie luata in aproximativ 3 saptamani.

“Gorch Fock II”

Intrebarea este ce face Marina Romana fara nava-scoala, daca nemtii se hotaresc sa ne inchirieze nava? OK, inchirierea de echipament militar este un lucru chiar banal, de la inchirierea de catre italieni de F 16 americane, pana la leasingul Gripen C/D de catre state europene mai mici, doar ca daca iti inchiriezi singura nava-scoala tu ce faci?

Cel mai probabil ca daca Mircea va fi inchiriata, perioada aleasa va fi una care sa nu interfereze cu programul de instruire a cadetilor.

GeorgeGMT

Multumiri lui Mihai V pentru semnalare.

 

45 de comentarii:

  1. din articolul initial eu am inteles ca nu va fi inchiriata, ci nemtii vor trimite cate 2 serii de cate 50 de cadeti. nava va ramane sub pavilionul si comanda romaneasca. ar fi onorant pt marina noastra ca se antreneze cadetii nemti pe o nava romaneasca. Cum Gorsch va ramane inca aproape 2 ani in santier se pot pune bazele unei colaborari mai lungute 🙂

    • Asa era, dar parca si acolo zicea ca s-ar putea ajunge la leasing. 🙂 Nu-s nici nemtii cu mult mai breji ca noi de-au ajuns in situatia asta…
      Cat despre ce ne facem noi fara Mircea? E o copie fidela a lui Golden Hind ancorata pe Tamisa, o inchiriem p-aia 🙂 plus ca de cand s-au terminat filmarile, am inteles ca si Black Pearl ar fi disponibila…

    • e OK….noi o sa ne dam cu bricul Delfinul 🙂

  2. Ori barc ori bric, ca peste tot aud numai „bricul Mircea”, nu barcul Mircea. 🙂

    • Actuala este nava barc. Primul Mircea a foat bric si de atunci toata lumea ii zice bricul Mircea.
      Nava germana si cu Mircea sunt nave din aceeasi clasa, sunt surori 🙂

      • Pe langa ca „Mircea” este cea mai frumoasa nava romaneasca, ironic sau nu este si singura nava militara operationala care isi poate indeplini cu adevarat misiuniile pe mare.
        Alealalte sunt doar porelicte, cu fina ironie, nave militare gata de lupta…

        Si mai este si sigura nava pe care chiar o iubesc.

        • cei mai tari sunt tot americanii cu Constitution a lor. cat de tare sa ai in serviciul activ o nava care a scufundat nave englezesti la inceputul secolului 19. Amuzant e ca e singura lor nava din serviciul activ care a scufundat alta nava :))
          Sper sa pot sa o vizitez candva. De fapt sunt destule nave muzeu pe care mi-ar placea sa le vad acolo 🙂

        • E superba, ca orice velier care pastreaza arhitectura navala a inceputului de secol XX.

  3. Normal este sa le închiriezi servicii. Doar dacă suntem africani le dam barcul cu totul.Sau dacă e vorba de vreo spaga pt vreun burtos. Dar pt asta e DNA ul

    • Nu-i vorba de coruptie aici, daca nu ma insel nava-scoala executa in fiecare an un voiaj de instructie de patru luni, in restul timpului am putea s-o impartim cu germanii macar din solidaritate de alianta.
      Atat timp cat nu este afectat instructajul cadetilor nostri nu-i o problema.

      • Ce instructaj al cadetilor??? In 2012 cand am terminat Academia Navala , sectia civila , cei de la militara aveau un buget anual de mentenanta a navei scoala de 1000 de lei.
        Iar cei de la sectia civila nu aveau nava….N.S.Albatros ( fostul Dej) nu a mai plecat in voiaj de mult timp si nici nu cred ca va mai pleca( am pierdut dreptul de a mai arbora pavilionul romanesc pe nave mari si nici clasa ) Ultimul voiaj fiind de aducere a unor TAB-uri din Irak si echipamente si asta fara cadeti.

        • 1000 de lei? Esti sigur? Banii astia nu-s suficienti nici pentru un velier de 10 metri, plus ca Mircea e o nava batrana, astea au in general nevoie de mai multa ingrijire… cred ca banii aia n-ajung nici sa inlocuiasca paramele uzate.

          • Sunt sigur de buget – odata la 5 ani orice nava trebuie dusa in doc uscat si are nevoie de reparatii majore(si asta in cazul navelor comerciale uzuale din metal)-verifica tu cand a fost ultima oara in doc uscat N.S. Mircea ….majoritatea studentilor de la sectia militara isi doreau sa plece cu nava intr-un voiaj in SUA…asa cum faceau predecesori lor odata la 2 ani…mentenanta se facea cu lucruri ce erau deja pe stoc (vopsea si carpeli) plus munca soldatilor gradati voluntari.

            • Bricul este tot o nava din metal, inclusiv catargele. Andocarea navei se face când opera vie are depuneri de scoică ce-i modifica calitățile nautice sau când sunt necesare alte lucrări la opera vie, la axul portelice, prize de fund etc ce se pot face doar cu nava pe doc. Navele militare au periodic ( aproape lunar) lucrări de revizii de 3-5 zile în care se fac operațiuni curente de mentenanță și o reparație anuală de până la 30 de zile.
              In 2014 i s-a alocat suma de circa un milion lei pentru schimbarea velaturii și parâmelor.
              Baza logistică navală Constanta este in această perioadă în derularea atribuirii unui contract de reparații de aproape jumătate de milion lei pentru bricul Mircea .
              In SUA a fost a doua oară, după 1976, în 2004 și a treia oară în 2009
              Detalii despre bric și marșurile de instrucție se găsesc aici:
              https://www.anmb.ro/ro/files/bric/bric.html

  4. Bun, constat ca autorul a bagat ceva sub frunte, dar nu e de ajuns.
    Alte greseli:
    „nava-scoala (foarte similara cu “Mircea”) se AFLAT in reparatii”.
    „Se afla” sau „s-a aflat? Daca „s-a aflat”, atunci marina germana nu mai are nevoie de alta nava.
    Ramane treaba cu „FOARTE similara”. E de doua ori in text. Nu crezi ca termenul „similar” nu suporta grad de comparatie? Poti verifica.
    Gramatica asta…

  5. Vb aia „I Kent ba Liviu” (i can’t believe you) .. sau nu.mi vine sa cred ca nemtii sunt chiar de rasul curcilor.. de la antrenament ca la vechiul „dili bau” cu pusti de lemn pana la a inchiria de la marina noastra o nava, fie ea si scoala…
    Ce pretentii mai au si nemtii astia daca au ajuns la asa ceva.. si sclifositii de europeni au pretentii de armata europeana… vai mama ei. Nu o sa ajunga nici pana la buricul americanilor 30 de ani de acum inainte…
    Ce folos ca sunt tari dezvoltate economic daca nu au o armata cat de cat acolo. A picat cortina de fier si toti si.au frecat mainile si gata… Sa nu vina vremea cand o sa regrete ca au lasat.o moarta pe partea militara… un raboi mare nu cred ca o sa fie de mare durata ca sa zici ca ai nevoie de o sustinere economica mare in spatele frontului… si ce faci cand tu esti in fundu’ gol? Sau ma rog… in cazul nemtilor… aproape in fundu’ gol… pfff se rasuceste de 7 ori Bismarck in mormant…

  6. EU UNUL SIGUR NU VAD CU OCHI BUNI INARMAREA GERMANIEI..e mai bine asa..oricum pe ei nu i ataca nimeni cu rusii se inteleg de minune..americanii sunt la ei in tara de 70 de ani..ultima data cand sa u inarmat masiv..stim ce s a intamplat.mi e ciuda pe bolovanii nostrii in schimb ca nu cauta sa se asocieze cu ei..vezi parteneriatul cu mioveni cred ca deacum ratat.germania dintotdeauna a preferat calitatea ..nu cantitatea..dar noi odata cu fabricile de componentesi stiinta de a produce blindate si altele..nea m asigura noua dotarea+ export.

    • Cum adica „inarmarea Germaniei”? Au deja destul armament, si nu de ieri de azi, ci de vreo 50 de ani. Dupa ispravile nazistilor le-a pierit pofta de „spatiu vital”. Prezenta americana este simbolica, atat cat sa nu zica ca nu le pasa americanilor de aliatul german.

    • din pacate nu-s inarmati cat ar trebui, pt ca din pacate ei sunt singura contrapondere serioasa pt rusi pe continent. UK se poate retrage oricand pe insula lor, iar Franta e la fel de abulica ca de obicei. Au evoluat mult de la perioada militarista si nu sunt sanse sa o uite prea curand. Orice familie germana are rude inca destul de apropiate care au suferit in razboi. In plus sunt oameni foarte civilizati si la locul lor. Lucrez cu ei de multa vreme, le vorbesc limba si am fost de multe ori. Cateoata imi este greu sa cred ca e aceasi tara care l-a dat pe Himmler, SS, Eike, si toata gasca de nazisti. Pe Adolf l-a dat alta tara :)))

  7. Lasă că exportam noi securitate în timp ce luptăm cu corupția 🙂 .

  8. Nevers
    5 martie 2017 at 12:41
    Vb aia „I Kent ba Liviu” (i can’t believe you) .. sau nu.mi vine sa cred ca nemtii sunt chiar de rasul curcilor..

    Când ai ca ministru al apărării o fostă doctoriță ginecolog ce mai vrei?!

  9. Daca tot suntem friends cu nemtii si am facut brigata comuna iar acum intind mana dupa Mircea, sa dea si ei niste Ghepard FAC ca tot sunt mai bune decat OPVurile noastre inarmate doar cu mitraliere.

  10. Ati fi surprinsi sa aflati ca Bricul Mircea are cea mai noua aparatura tehnica , din toata flota noastra.

    • hmm, nu stiu de ce dar chiar n-as fi surprins!
      Si nici macar nu sunt sarcastic…

    • Ai dreptate ca are cea mai noua aparatura tehnica din toata flota noastra- dar cand vorbim de flota sa nu uitam de cand e flota noastra…sau cand o nava din flota noastra a avut parte de o reparatie sau retehnologizare capitala…

  11. Nu trebuie absolut deloc închiriat nimanui, dacă vor germanii le închiriem Delfinul iar costul sa fie pusul bateriilor. Iar hodorogii de la Min Ap. trebuie sa asigure fonduri funcționarii lui Mircea la capacitate. Dacă nemții vor, sa trimită cadeți sa facă școală plătită sau cu burse românești. Laccâtă scoala se face în facultățile românești iar specialiștii lucrează oriunde în lume, ne permitem și burse pt. ei. Mai bine primim cadeți germani sa facă școală gratis aici decât sa îl dai de-a gata. Sigur îl vor lua de tot, idiot sa semneze se va găsi.

  12. Nu va mai umflați in pene .
    Nemtii probil au un program ” nemțesc ” de a repara nava lor . Hai mai bine sa vedem in ce stare e barcul/bricul Mircea .
    Când a avut ultima reparație capitală ?
    Ma tem dacă o baga ai noștri la vopsit/ so tencuit o tin șantier vreo 7 ani minimum , sa cedem atunci unde se vor instrui cadetii noștri.
    Ce tine de cadetii Fritz Hans Iurghen si altii , ii va trimite marina Germana cate 10-20 in alte țări , pe alte vaporase. Ca eii au bani si prieteni multi.
    Asa ca hai sa ne batem capul de vaporasele noastre.
    Sper sa nu ajungem sa vedem Bricul Mircea sub pavilion nemțesc ca asta ar insemna o rusine si o ofensa adusa tuturor marinarilor români din toate timpurile.

    • A doua reparație capitală, în valoare de 7 milioane de dolari, a început în octombrie 1994 s-a finalizat în aprilie 2002 în șantierul naval Brăila.
      In 2014 au fost înlocuite parâmele și velele- circa un milion lei.
      Baza maritima Constanta este in această perioadă în derularea atribuirii unui contract de reparații de aproape jumătate de milion lei
      Exista un proiect de efectuare in acest an a unui marș in jurul lumii care să se finalizeze în 2018 cu ocazia aniversarii a 100 de ani de la Marea Unire
      Detalii despre bric și marșurile de instrucție se găsesc aici:
      https://www.anmb.ro/ro/files/bric/bric.html

  13. O intrebare : mai stie cineva povestea din anii 2013 sau 2014 ca s-ar fi vandut dreptul de pavilion unei firme germane ?! Mi-am pierdut hardul si nu mai gasesc amanuntele(au fost niste interviuri la TV, cu fosti capitani de vase referitor la MTransporturilor si la flota).

  14. ii ajutam pe aliatii nemti insa ar fi fair-play sa ne doneze vreo cinzeci de Gheparzi second-hand, cit ar fi ei de obositi, sa limpezim o chestie.

  15. Poasibil sa inchirieze ‘ore’ pe nava, nu ambarcatiunea in sine. Ramane de vazut cum se incruciseaza cadetii la practica sau daca vor lucra impreuna pe vas si sb ce comanda.

  16. Despre armata si marina germana, o incapacitate totala de a oferi securitate:
    „The lack of equipment, Bartels wrote in his most recent report, has led to a system of sharing by necessity. „It is often the case, with Navy units that are returning from a mission, for example, that as soon as they dock in their homeport, pieces of equipment are immediately dismounted from ships and then remounted on those vessels heading out to replace them, such as (radar devices). The components wear out much more quickly due to the frequent mounting and dismounting, such that the process becomes self-reinforcing.”
    http://www.spiegel.de/international/germany/trump-nato-demands-becomes-political-debate-in-germany-a-1136140.html

    Cat de periculos este sa ai echipamente care ar depinde de capacitatile de productie/reparatie germane care ar fi blocate mult timp de necesitatile propriei armate in caz de razboi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *