Sambata, inceputul verii etc haideti sa ne jucam un pic.
Avem trei intrebari simple si astept trei raspunsuri la fel de simple, astfel:
- Care este diferenta dintre o locomotiva si un tanc? Bine, bine, am pus intrebarea gresit, diferenta “e” mai multe si destul de semnificative, dar care este asemanarea fundamentala intre cele doua?
- De ce submarinul pluteste si nu zboara?
- Care este diferenta dintre rama (viermele ala de pamant extrem de folositor noua) si porc? Dar intre om si rama?
Si acum succesuri multe, dovediti ca n-a aruncat statul roman banii degeaba pe educatia voastra…
GeorgeGMT
Diferenta principala dintre locomotiva si tanc este mobilitatea. Locomotiva se poate deplasa doar pe sine, asica pe un traseu dtabilit dinainte.
Asemanarea între tanc si locomotivà ar fi cà fiecare are calea „asternutà” pentru rotile lor. Sine pentru locomotivà, senile pentru tanc.
Submarinul foloseste mai ales principiul lui Arhimede, „jucând” cu balastul pentru nivelul de flotabilitate. Schimbându-se natura fluidului, masa de aer deplasatà ar fi aproape de 1000 de ori mai micà decât în cazul apei, deci si forta lui Arhimede, în proportie. Submarinul nu va zbura prin aer.
Pentru vierme vs. porc, în afarà de aspectul morfologic, asi zice nevertrebrarea viermelui si repiratia sa cutanatà.
Cât despre om, nu stiu. Am vàzut destui care se târau…
https://youtu.be/TCMzeP_LnUM
Diverența între locomotivă şi tanc 🙂
Asemanarea fundamentala ar fi ca ambele au motoare mari, sunt grele si sunt destinate executarii de sarcini grele.E mult de discutat despre acest subiect.
Locomotiva si tancul se deplaseaza amandoua pe un drum de fier, doar ca tancul are drumul la el.
Submarinul foloseste in principal forta arhimedica, nu/mai putin cea hidrodinamica.
Rama si cu porcul se tavalesc amandoi prin noroi, doar ca porcul este vertebrat. Ca si omul (in general, pt ca printre noi mai sunt si nevertebrate care se tavalesc prin noroi, eventual ii improasca si pe altii).
Hai ma copii, sigur puteti mai mult 😉
Porcul râmă, dar râma nu porc. E clasica asta!
Clasica da, dar urmatoarea?
Oamenii pot fi râme, dar râmelenu pot fi oameni 😉
Tancul e locomotiva ofensivei!
Dar asta e mai mult asemănare 🙂
Locomotiva se face la Craiova si tancu la Bucuresti!
Păi, mirceaS a dat o descriere a asemanarilor dintre locomotiva si tanc pornind probabil de la asemănarea dintre galeti si rotile locomotivei
Afara de aceasta este asemănarea legata de energia cinetica mare la impact, folosita eficient la tancuri atunci cand demolează blocuri prin distrugerea colțurilor
Difeterenta este data de ordinu de marime, dar nu trebuie sa uitam ca in trecut au existat proiecte de tancuri (Maus) la care motoru era comparabil cu actualu motor LDH din fotografie
Privind t14 armata putem spune ca motoarele incep sa fie comparabile ca nivel de putere, cuplul ramane diferit
Ar mai fi asemănări si intre locomotiva si submarin legata de motoarele norvegiene de submarine care ar putea echipa probabil si o locomotiva
Diferenta dintre locomotiva si tanc este in principal scopu pt. care au fost construite si mobilitatea diferita
Totusi nu trebuie uitat ca in trecut nemtii au utilizat trenuri blindate inclusiv in scop de bombardament
Apoi submarinu ar putea sa zboare daca energia degajată combinată cu profilu aerodinamic ar permite acest lucru
Reactoarelor nucleare actuale produc energie suficienta
Asa cum japonezii au construit portavionu submarin nu cred ca ar fi imposibil de proiectat un submarin aeroplan
Dacă nu ma însel, exista mai multe proiecte de avioane submarin, au avut rusii parca cateva in WW2
Rama cu porcu a fost tratată mai sus legat de vertebrat nevertebrat
Omu sapa si el numai ca omu cauta prin mintea lui, prin carti sau pe site asta si inca cateva
Mineritul are probabil la baza rama
http://evz.ro/submarinul-zburator-super-tehnologia-rusilor.html
https://www.dzr.org.ro/razboiul-rece-dus-cu-inventiile-romanilor/
Asemanari intre tanc si locomotiva:
1. ambele te fac pilaf
2. ambele sunt greu de parcat lateral
3. ambele nu zboara
4. dieselu’ merge unde vrea el
5. locomotiva trage trenu’, tancu’ trage proiectilu’
6. ambele’s ruginite daca-s romanesti
7. ambele-s mai late daca-s rusesti
8. eu, personal, nu pot ridica nici unu/una
9. ambele au inauntru unul sau mai multi oameni mici si negrii, unsurosi si plini de ulei
10. ambele o be*it esapamentu’ daca ajung in Rusia iarna.
De ce submarinul pluteste si nu zboara?
1. de fraier. in apa’s crocodili si-i mai periculos, da’ n-are minte multa…
2. la fel ca p**a, trage la umed
3. de gravitatie
4. pentru ca are elicea infipta in fund, nu deasupra
5. deoarece daca i-ai pune elicea deasupra, ar fi urat in draci si nu l-ar vrea nimeni
6. pentru ca, in secret, il excita balenele, si alea nu zboara
7. pentru ca i-a zis doctorul ca inotul e sanatos
8. vrea sa scape de viermii dinauntru si incearca sa-i inece
9. e deprimat si se sinucide lent prin ruginire
10. e pe invers si-i place sa se dea la fund
Diferenta intre rama si porc?
1. porcu rama, rama nu porc
2. musulmanii nu mananca porc, dar rama mananca musulmani
3. meh, nu se preteaza asta pe glume prea mult, renunt aici.
Diferenta intre rama si politician?
1. politicianu’ rama, da rama nu nu politician
2. nici una daca rama face politica
3. rama’i utila societatii
4. la rama rahatul intra pe gura, la politician iese
5. opinia publica daca dai cu tancu peste ei. nu le pasa de rama. bucurie mare la celalalt.
6. cantitatea de creier. rama are mai mult.
7. daca tai in doua o rama, se zbate si ti-e mila de ea.
8. rama vine dupa potop. potopul vine dupa politician.
9. rama se zbate mai mult dupa ce o calci cu locomotiva
10. tuturor le-ar place sa fie si una si altu sub pamant mai mult.
Buna asta Aline:))))
alin baiat fin.Faine dume
Asemanarea dintre un tanc si o locomotiva… hmm… ma gandesc ca nu e bine sa te pui in calea lor.
Submarinul nu zboara pentru ca e facut din metal gros in loc de panza pe o structura metalica usoara si nu e umplut cu un gaz mai usor ca aerul cum e heliul.
In privinta ramei, porcului si a omului inca ma gandesc.
Diferenta intre rama si porc si intre rama si om este modul de deplasare. Rama se tareste, noi avem picioare
Si tancul si locomotiva sunt masini complexe cu motoare mari. Daca ai specialisti pt. locomotive, e usor sa-i convertesti sa faca tancuri in aceeasi fabrica, sau in alta.
Submarinul nu zboara, dar tancul poate sa zboare ca asa a zis un dom’ ministru de la aparare parca.
Porcul si rama sunt vietati folositoare din familii diferite. Sunt multe asemanari intre unii romani si porci / rame.
cum naiba luati voi in serios intrebarile astea? ca nu inteleg…
Porcul rama, dar rama nu porca!
Tancul ca si locomotiva au un mecanic conductor. Meserie care se invata in scoli special dedicate. Ambele au la baza motoare diesel.
(aia din poza nu e pe cabuni si nici electrica 🙂 )
Submarinul e prea greu sa zboare.
Nu are aripi ca avionul si nici elice ca elicopterul. Pluteste ca e un cilindru inchis. Daca deschizi trapele de acces si comanzi „imersiune” nu mai iese veci la suprafata. 🙂
Rima e folosita de om cind merge la pescuit. Invers nu exista. 🙂
Rima se tirie mereu pe cind porcul va zbura in ziua cind vom avea 48 avioane de lupta moderne. 🙂
54 de avioane de lupta moderne!
Diferenta principala dintre rama si porc este lipsa sistemului respirator la rama ca sa nu mai punem in discutie si complexitatea organismului in general.Intre porc si om sunt putine diferente notabile daca este sa ne referim la organism in general.Principala diferenta, care sare in ochi evident …omul este biped ?
Aaaaa si am uitat , rama nu are picioare ?
Asemanari:
-Romania a avut si fabrici de tancuri si fabrici de locomotive si acum nu mai are.
Alta asemanare e ca nu mai avem fonduri si oameni capabili sa pornim niste astfel de industrii (de locomotive, respectiv de blindate).
Diferente:
-Locomotiva trebuie sa fie cat mai grea, cat de mult suporta sina (forta de tractiune maxima e aderenta), tancul trebuie sa fie cat mai usor (cat se poate, fara sa sacrificam prea mult protectia)
-Putem utiliza, repara, moderniza si chiar refabrica vechile locomotive fabricate in numar mare pe vremuri. Ele sunt inca foarte bune, dar la tancuri ne cam trebuie unele noi neaparat, nu mai putem defila cu cele vechi. Deci diferenta e ca pe unele merita sa la pastram, pe celelalte nu.
1. Asemanarea sau deosebirea ? Sau asemanarea e implicit si deosebirea ? Asemanarea cea mai evidenta as zice ca ar fi faptul ca sunt ”feruri ” grele amandoua
2.La ora actuala sunt si submarine care ”zboara ” pe sub apa folosind aripioare asemanatoare avioanelor si arata intr-un mare fel ! Le trebuie doar o aripa telescopica si o elice retractabila si e rezolvata treaba [Nu s-a specificat ce clasa de submarine intra in discutie ha ha ha ]
http://thegeekypm.com/wp-content/uploads/2015/07/Tahoe-Tribune.jpg
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1a/Flying_Submarine_Cormorant.svg
3 . Rama e chestia aia antica de langa locomotiva [care by the way si arata ca un vierme de pamant ], cumparata cu pretul unei garnituri noi de catre un porc .
In cazul asta putem spune ca rama e ceva mai articulata decat omul care a cumparat-o
Din câte știu eu locomotiva din imagine are același tip de motor ca tancurile pe care încă le avem în dotare.
Cât despre submarin cu „mici” modificări complexe am putea spune că zboară prin apă.
Asemanarea fundamentala Tanc , Locomotiva este acea ca sunt dependente de calea de rulare fara nu pot sa se deplaseze , la Tanca senila care se afla intre sol si galetile de rulare si la tren sina care se afla intre traverse asevate pe pat de piatra si rotile Locomotivei. diferenta principala este ca tancul are o mobilitate v mult mai ridicata decat locomotiva si asta din cauza ca poate sa se deplaseze aproape peste tot fara prea multe pregatiri dinainte, iar Locomotiva este oblicata fundamental sa se deplaseze pe traseul gandit si contruit din timp .
Submartinul nu are cum sa zboare si asta spune si numele sub marin deci sub apa mari si nu are cum sa zboare nu are portanta pentru zbor dar poate sa se deplaseze pe verticala de se poate spune ca zboara prin apa
diferenta dintre Rama si Porc este acea ca rama nu are membre si este foarte utila plantelor in comparatie cu porcu care se tavaleste peste tot iar asemanarea cu om – Rama este acea ca Ramele sunt folosite de om sa captureze pestii pentru ca le foloseste ca momeala dar sunt si unele asemanara precum unele specimene de umanoizi care se tarasc prin viata ca rama prin pamant ….
S-a dovedit stiintific ca exista mult mai multe avioane in ocean decat submarine pe cer.
Ok,
1- Asemanarea fundamentala dintre locomotiva si tanc este la trenul de rulare, ambele vehicule fiind de fapt vehicule care foloseasc sina. Trenul foloseste o sina statica, tancul o sina mobila, dar in tancul – si orice alt vehicul pe senile – este in esenta un vehicul pe sine.
2- Submarinul zboara de fapt, dar foloseste un alt principiu de zbor decat aparatele cu aripi fixe -avioanele sau cele cu aripi mobile – elicopterele. Submarinul, ca orice alta nava oceanica foloseste principiul lui Arhimede, la fel ca balonul cu aer cald sau heliu.
Un submarin nu zboara folosind diferentele de presiune generate de aripi, si care trag efectiv un avion/elicopter in sus. ci foloseste principiul arhimedic. dar, teoretic, un sub ar putea zbura prin apa folosind aripi lungi, problemele ar fii insa; masa mare fata de avion si necesitatea unor aripi gigantice, viteza mare pt generarea portantei si zgomotul aferent basca puterea enorma necesara, zgomotul infernal generat etc.
In principiu aerodinamica si hidrodinamica sunt stiinte foarte inrudite pe motiv ca atat aerul cat si apa sunt de fapt fluide si au destule legi fizice in comun. Sunt si diferente cum ar fi densitatea diferita sau faptul ca gazele se pot comprima, lichidele nu, dar legile aerodinamicii se aplica – nu toate si nu integral – si in hidrodinamica.
Deci submarinul zboara!
3- Evident porcul rama dar rama nu porc! Simplu…
Diferenta dintre om si rama este mai nuantata in sensul ca omul si rama merg impreuna la pescuit, de aici incolo apar diferentele: omul merge in masina-rama in cutie, iar pe balta omul sta la un capat al gutei (ala cu mulineta), rama sta la celalalt capat al gutei cel cu carligul…
Morala?
Submarinul este echivalentul dirijabilului pentru mediul atmosferic.
Exact.
Locomotiva are tanc dar tancul nu are locomotiva. In plus, in Rusia, orice fabrica de locomotive are si sectie de fabricat senile…
Nu stiu cum e in Rusia, in general uzinele de utilaje grele preiau, in caz de razboi, productia de tancuri. In cazul nostru ar fi fost Tractorul Brasov si Braila.
Si tancul si locomotiva au niste tevi in fata pe care scot fum si alte chestii daunatoare omului (o locomotiva cu aburi)… si in totdeauna, cand fac poc, niste amarati o mierlesc! cat despre submarin, rama, porc si om, diferenta dintre rama si submarin e ca prima este mai flexibila, apoi omul poate zbura cat timp porcul sta nitel in apa cu sare (trebuie inainte de a fi afumat)… 😀
P.S. Dupa intrebare, si raspuns
Atat tancul cat si locomotiva (in special cea din poza) folosesc un motor diesel de cca 1200 CP pentru propulsie.
consecinta: daca poti produce locomotove, poti fabrica si tancuri cu aceleasi echipamente tehnologice.
Marea diferenta intre locomotiva si tanc e latimea caii de rulare: rotile locomotivei sunt foarte inguste pentru a reduce frecarea pe cand senilele tancului sunt foarte late pentru a distribui cat mai uniform greutatea tancului care e comparabila cu a locomotivei.
Nu stiu diferenta dintre tanc si locomotiva dar stiu sigur ca tancul nu-i ca avionul !