Secretarul american al Apărării, Leon Panetta, a cerut US Air Force limitarea zborurilor avioanelor F22, din cauza preocupărilor legate de siguranţa de zbor a acestora.
F22, periculos pentru piloţi: Pentagonul limitează zborurile (Foto: outlookseries.com)
După cum a indicat marţiPentagonul, în urma deciziei respective, F22 nu vor putea fi utilizate pentru zboruri lungi şi urmează să rămână suficient de aproape de pistă pentru a putea efectua aterizări de urgenţă în caz de nevoie, informează agenţiile internaţionale de presă, preluate de Moldpres.
Ca efect imediat, toate avioaneleF22 vor efectua zboruri în proximitatea potenţialei piste de aterizare pentru a permite o revenire la sol rapidă chiar şi în cazul în care un pilot s-ar confrunta cu cele mai neprevăzute condiţii fiziologice în timpul zborului.
Leon Panetta a cerut, de asemenea, US Air Force să instaleze de urgenţă sisteme de alimentare cu oxigen la bordul F22, ordonând să-i fie prezentat un raport lunar privind progresele înregistrate în vederea remedierii defecţiunilor care au afectat F22 în trecut.
F22 a fost blocat la sol anul trecut după o serie de incidente implicând piloţi care şi-au pierdut cunoştinţa sau care au avut vertij în timpul zborului. Avioanelor le-a fost permis să zboare din nou în septembrie 2011, dar inginerii încearcă să rezolve ceea ce pare a fi o problemă în sistemul de alimentare cu oxigen la bord.
Articol Ziuaveche
Apropo de avioane, SMURD o sa achizitioneze un avion „ultramodern” pentru transportul persoanelor in stare grava.
Banii sunt din acei 2%, oare s-a adunat ceva si la MAPN?
Un nene de la MAPN a spus (acu am vazut la tv) ca vor reevalua programele de inzestrare si cand se va lua o decizie, va fi una pe termen lung sau foarte lung
Vorba cantecului…suna periculos…trage-mi fusta mai jos!
„Am decis sa luam scobitori si servetele, aceasta decizie este una pe termen foarte lung, si sunt mandrii de aceasta.”
„Pentru ROAF, daca avem noroc poate achizitionam si baloane care pot lua diferite forme de animalute aproape instantaneu, cu ajutorul unui instructor profesionist, un clovn din balci”
Multumesc.
Ce inseamna oare „vor relua”? Le citesc si le recitesc din nou, adaugand eventual cate o virgula pe undeva? Pana acum, de atatia ani, ar fi trebuit sa le-nvete pe de rost. Sau inseamna ca se redeschid negocierile pentru multirol, existand sanse pentru Gripen si Eurofighter? Bulgaroii, se pare ca agreaza ideea Eurofighter sh, dar si la ei ca si la noi -discutii si discutii, planuri si nimic! „Termen lung” inseamna o perioada de cel putin 10 ani (posibil), iar „foarte lung”, poate insemna la…infinit. Deci, sa ne vedem cu bine-n viitor! Si asta, „de cand se va lua o decizie” -asa ceva putandu-se intampla peste x ani…
Nava de asalt Essex s-a ciocnit cu petrolierul care trebuia s-o realimenteze:
http://www.ziuaveche.ro/international/externe/sua-o-nava-de-asalt-s-a-ciocnit-de-un-petrolier-in-california-94653.html
Americanii par sa fie intr-o zodie proasta…
Ca un amator ce sunt … dar problema poate fi la materialele care compun sistemul de alimentare cu oxigen – masca, generatorul, etc. In principiu echipamentul poate functiona perfect, dar reactiile chimice pot duce la ceea ce se intampla ….. Cred ca au introdus un sistem nou care nu a fost testat si evaluat.
Cred ca cacamericanii incep sa mearga pe politica de dezinformare imprumutata de la niste baieti blonzi din est fata de noi. Suntem praf, abia ne miscam si ne e greu tare sa facem fata la provocari. Va rugam nu ne atacati pentru ca suntem slabi si vrem sa ne conservam ce mai avem functional. Eventual le tinem pentru muzeul Smithsonian sa le vada generatile viitoare si sa se inspire din design.
Partz.
Acest lucru doveste inca o data ca nici americanii nu au avut generatia 5 pregatita de productia de serie.
Sunt singurii care au vrut sa se doteze de pe acum cu avioane de generatia 5 si se vede ca nu a iesit prea bine. Avionul are componente facute in peste 30 de state si a avut probleme uriase la asamblarea si testarea finala. Cu mari eforturi a trecut testele dar testul suprem este cel de anduranta si real exploatation unde sufoca la propriu pilotii.
Programul a fost oprit de Obama acum un an si armata nu a ajuns la numarul dorit de aparate din cauza pretului urias de achizitie….
O zi buna,
Cristian.
o problema care apare la instalatia de oxigen a avionului nu inseamna ca avionul in sine a devenit prost dintr-odata dupa ce 10 ani a fost foarte bun. vor cauta ce produce cocleala si o vor remedia. orsicit, cine a fost prin aviatie stie ca instalatia in sine nu poate fi decit tot una de pe F-16 ( produs de Lockheed ) putin modernizata. sa inteleg ca si F-16 sufera de aceasi boala, dar nu ne spun americanii ?
F 22 are un sistem de producere a oxigenului in zbor, F 16 nu stiu daca are OBOGS in momentul de fata, in plus s-ar putea ca sistemele care fac din F 22 sa fie stealth au influente proaste asupra altor componente ale avionului.
http://www.cobham.com/media/75388/SYSTEM%20F-16%20OBOGS%20ADV10556.pdf scuze F 16 are OBOGS acum trebuie vazut si de la care varianta de F 16 C block este disponibila instalatia OBOGS
Ei au renuntat la instalatia LOX in schimbul concentatorului de oxigen care este mult mai usor si nu trebuie alimentat cu O2. Principiul lui este de a elimina din aerul atmosferic azotul prin filtre moleculare si astfel creste concentratia de O2 in vlumul de gaz aspirat. Dar peste 7000 m altitudine concentratia de oxigen scade sub 8% si deaici probleme la concentrator, care nu prea mai are de unde extrage oxigen . Si aici e nevoia de rezerva care poate fi butelia de pe scaun, folosita in cazul catapultarii. Dar ei au considerat ca butelia trebuie folosita doar in cazul catapultarii nu poate fi folosita ca si tampon de o2 in cazul in care concentratorul nu mai extrage suficient.
Blestemele imamilor si ayatolahilor si-au facut efectul. 😆